donderdag 8 mei 2014

Details….

 

 

Eerst wil ik jullie bedanken voor de lieve reacties, en ik wil graag regelmatig een post maken voor mijn blog. Maar wat is een post zonder foto’s…. En ik noemde in mijn vorige post wel het klussen, maar het fotograferen gaat dus ook voor geen meter. Ik probeer wel steeds mijn best te doen, ook voor S&S. Maar nu ik ook nog een tennisarm heb gaat het echt belabberd.

Maar zodra het even lekker voelt neem ik de kans waar. Ik pak dan mijn camera en probeer een paar foto’s te nemen.

 

002

 

Detail foto’s vind ik altijd heel leuk om te maken. Het moet alleen niet te lang duren, en omdat ik niet echt de camera stil kan houden gaan er ook heel veel in de prullenbak. Maar goed dat we tegenwoordig niet met rolletjes en ontwikkelen te maken hebben. En ja, een statief bied uitkomst, maar zijn we allemaal niet eigenwijs in iets…

 

036

 

Het blijven korte posten, maar hé…. ik vind het alweer fijn om er even te zijn. Deze foto’s maakte ik toen het wat beter weer was dan vandaag, en toen de zon door de wolken heen drong ben ik heerlijk gaan zitten lezen onder de veranda. Iets wat er vandaag niet in zit.

60 opmerkingen:

  1. Het zijn mooie foto's! Daar word je toch weer blij van met dit trieste weer!
    Sterkte met je tennisarm!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je foto's zijn altijd genieten.....!! Dus ook al is het voor jezelf frustrerend dat je niet dat kunt wat je graag zou willen... ik geniet van je posten.
    Doe het rustig aan in je eigen tempo..
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn prachtige foto's en weer genieten van een post van jou is op zich al een feestje!!!!!
    Het weer vandaag is prut daar wordt je bovenop alles ook nog eens behoorlijk chagrijnig van.
    Vandaag dan ook niet veel anders dan lezen ook lekker op zijn tijd!!!!
    Doe het rustig aan en denk aan jezelf. Een fijne dag nog en groetjes,
    Silvia.

    PS, hoe staat het met de rug van manlief???

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer van die arm, Lia. Zeker als je, zoals jij, zo van fotograferen houdt. Mooie sfeerfoto trouwens!
    Ook jammer voor je dat je niet heerlijk kunt lezen onder die mooi veranda van je, met die mooie sfeer. Dat zou tenminste íets zijn, he? Ik heb begrepen dat je tennisarmen in veel gradaties van zwaarte kunt hebben. Ik wens je toe dat je je toch weer snel wat beter gaat voelen en dat je je iets meer kunt gaan bezig houden met wat je het liefst doet!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kort.....maar mooi!
    Doe maar rustig en een paar posten met detailfoto's zie ik ook heel graag!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je laat ons toch weer genieten Lia, bedankt daarvoor!
    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hé jakkes nu dat ook nog... waar komt dat nu toch vandaan ?? ja, je gaat alles anders gebruiken hé als je pijn hebt en daar komt weer iets anders van.
    Je vind alles zo leuk om te doen .. ik vind het zo rot voor je....
    Je foto's zijn weer prachtig zoals altijd en ik hoop dat je daar weer energie uit kunt halen.
    Rustig aan hé en oefenen met de elleboog, ik heb toen 1 oefening gekregen en het heeft niet erg lang geduurd toen was ik er weer vanaf.

    Lieve groet
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het zijn weer mooie foto's en ja al lezend schoot ook meteen STATIEF! door mijn hoofd maar die had je zelf ook al bedacht ;) Zet hem gewoon standaard onder je toestel dan hoef je daar geen moeite meer voor te doen wanneer je aan de slag wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat vervelend dat je er nu ook nog een tennisarm bijgekregen hebt :-(
    Ontzettend leuk dat je op 'betere' dagen toch nog prachtige foto's kunt maken!!
    Ik geniet altijd heel erg van jouw blog :-)

    Fijne middag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nu ook nog een tennisarm...jee lieve Lia het zit echt niet mee....
    Je hebt ondanks dat toch 2 hele mooie foto's gemaakt....kunnen we toch genieten van jouw prachtige foto's....
    Inderdaad hebben we gelukkig digitaal....dus wat niet lukt mikken we de prullenbak in ;-)
    Heel veel beterschap en hopelijk kan je gauw weer wat beter uit de weg....
    Vandaag geen buiten dagje helaas......maar die komen er vast nog genoeg aan....

    Liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook dat nog, een tennisarm. Hoop dat zoiets snel over gaat. Je foto's zijn in ieder geval mooi!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie sfeerplaatjes Lia.
    Inderdaad biedt een statief uitkomst, maar die moet je ook weer uitklappen, op hoogte brengen en je toestel vastklikken. Als je zo'n last hebt van je handen en nou ook nog een keer die tennisarm erbij, is dat ook weer zo'n gedoe he?
    Ik hoop echt dat het weer snel de betere kant op gaat hoor, sterkte ermee!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou zeg, heb jij dat. Wat een ellende Lia, ik wens je heel veel sterkte en hopelijk gauw weer langere posten, maar ik zeg: kort maar krachtig. Mooie Lia sfeer weer.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik had het al op FB gezet ik heb echt met je te doen Lia. Het is zo erg als je niet lekker je gang kan gaan en belemmerd wordt met artrose en nu helaas ook een tennisarm. Maar ik ben blij weer even wat van je te horen. Ik geniet altijd zo van je mooie foto's. Sterkte hoor een knuffel van mij.
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ach, het zit je ook niet mee zeg:( heel veel sterkte, wens ik je toe
    maar al post je dan voor je gevoel niet veel, wat je post is wel super! gaaf helemaal mn ding!
    sterkte!!
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gelukkig gaat het fotograferen je nog goed af, ondanks de klachten. Detailfoto's zoals deze vind ik ook altijd mooi. Ik hoop dat het door de oefeningen snel beter gaat met je tennisarm! En wel blijven bloggen hoor, dit willen wij uiteraard niet missen ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat naar dat je handen niet mee willen werken, je handen heb je zo vaak nodig en vooral bij leuke klusjes mis je dan wel de kracht, zodat je iedere keer een stukje inlevert.
    Moedig om dan toch steeds een stukje te doen, opgeven komt waarschijnlijk niet in jouw woordenboek voor:) moedig hoor Lia!!
    Zelf kamp ik al jaren met mijn schouders, af en toe gas terug nemen helpt wel, maar de pijn gaat ook nooit helemaal weg.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige foto Lia, en wat staat dat mooi die sobere kleurtjes bij elkaar in die schaal. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie foto's heb je gemaakt. Ik weet dat een tennisarm niet fijn is vooral als je iets moet tillen. Heb het zelf ook gehad. Ook korte stukjes op je blog zijn fijn om te lezen.
    Doe maar rustig aan en beterschap gewenst.

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Lia,
    Ik kan me voorstellen dat het dan niet zo gaat, met nu ook nog een tennisarm erbij... En je camera stil houden is wel heel belangrijk natuurlijk, voor de scherpe foto's... Maar deze zijn dan wel heel mooi geworden...
    Ik wens je beterschap met je arm...
    Ik wens je ook een heerlijke avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie sfeerplaatjes Lia, we kunnen weer meegenieten van je foto's!
    Sterkte met je arm!

    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oei veel beterschap !!! Prachtige detailfoto !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Korte posten met een paar prachtige foto's zijn ook of juist welkom hoor! Sterkte meid, ik zie je gauw..

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie detailfoto's Lia.
    Vervelend, dat je nu niet kunt doen, wat je zou willen doen...
    Beterschap.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een tennisarm is heel vervelend, ik heb er ook al een half jaar last van en de ene dag gaat het beter dan de andere dag, zolang ik maar geen zware spullen opbeur....Maar ik geniet elke keer van je posten hoor klein of groot..

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ondanks je tennisarm prachtige foto's Lia, maar wel oppassen hoor, dat het niet chronisch wordt!
    Nog bedankt voor je lieve reactie bij de post over Buster...
    Lieve groeten, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hele mooie foto's heb je gemaakt ondanks je tennisarm , mooie blog ook !
    Ik ga je volgen .
    Groetjes en veel beterschap van jilly ( Garcya's place)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig, van die detailfoto's! En al is het dan voor jouw gevoel misschien niet veel, wat je laat zien en lezen maakt alles goed hoor Lia! Vervelend nu ook nog een tennisarm erbij, ik hoop dat het snel weer beter gaat. En je hebt gelijk, als het even kan, lekker buiten genieten op de veranda.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Lia,

    Mooie foto's hoor.
    Heel veel beterschap met je arm.

    Groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Nou ze zijn mooi geworden hoor, heerlijk sfeertje weer! Wat vervelend van je tennisarm, beterschap!!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Maar lieve Lia toch, ondanks de pijn slaag je er nog altijd in om prachtige foto's te knippen!
    Precies zoals het moet--> voor in een boekske
    Ik hoop dat al de vervelende kwaaltje snel voorbij gaan of beter worden, meestal gaat zoiets zoals de toppen van de bergen. Hopelijk voor u niet met teveel hoge pieken, 'k wens het je van harte die beterschap en laat de zon maar schijnen :-) dan gaat alles ook veel beter met een mens!
    Liefs
    Stille volgster uit België

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Lastig zo'n tennisarm. Mooie foto's

    Lieve groet, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtige fotos!! Dat is je dan toch maar gelukt en je hebt even lekker een geniet moment gehad!!
    Ik stuur je een zonnetje vanuit Frankrijk!
    Lieve gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat vervelend dat je er nu ook nog een tennisarm bij hebt gekregen maar.....m'n complimenten dat je ,ondanks dat, nog zulke sfeervolle en scherpe foto's kunt maken!
    beterschap!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Oh Lia, hier zit je helemaal niet op te wachten natuurlijk! Bah wat een vervelende toestand. Ik hoop echt dat je weer opknapt en dat je je arm weer kunt gebruiken! Liefs Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Heel veel sterkte, het is zo spijtig als je zelf graag wil maar je lichaam niet mee wil werken. Geduld zal het beste zijn maar dat is juist zo moeilijk...we willen teveel en we hebben zoveel ideeën haha..
    Ik hoop dat het gauw weer wat beter gaat, in ieder geval zijn je foto's prachtig..echt weer zo'n mooie detail foto.
    Veel liefs Lida
    Ps een kleine post is ook al leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Vandaag heb ik een verplicht een 'balansdagje' omdat mijn rug weigert mee te werken, dus plat liggend duik ik Blogland maar 'ns in. Heb alweer heel wat posten gemist, dus mocht ik weer lekker veel lezen en kijken op je prachtige blog.

    Wat minder prachtig is om te lezen, is dat het lichamelijk op het moment niet zo lekker gaat met je...

    Ik had op FB wel meegekregen dat je met een tennisarm zat, maar het verhaal met je handen was me ontgaan. Vooral omdat het iets chronisch is, is het toch wel 'een dingetje' en ik wens je hiermee het allerbeste, zodat je o.a. zoveel mogelijk je interieur en fotografie passie kunt volgen en wij vanaf de zijlijn hiervan mogen meegenieten.

    Dikke knuffel en beterschap met alles X

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ondanks de pijn heb je toch maar weer mooie foto's gemaakt Lia ...ik weet hoe het voelt ...heb zelfs twee tennis armen gehad pfff wat was dat lastig , wens sterkte hoor !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Leuk om weer even iets van je te horen Lia, hoeven geen lellen van blogs te zijn, iedereen weet dat je last hebt! Dus dank je! Mooie foto's heb je gemaakt met je tennisarmpie ;-) Hele mooie sfeerbeelden.

    Doe rustig aan!

    Liefs,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Beterschap met je arm.....mooie foto's hoor...fijn weekend...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Kort maar prachtig! Heel mooi Lia en ja een statief bied uitkomst, maar bij mij ook vaak een hoop gevecht..krijg ik dat ding niet goed geschroefd, staat er toch 1 poot niet vast enz enz...misschien zo'n klein tafelstatiefje?
    Maar deze zijn prachtig! Dank je wel daarvoor.
    Sterkte.
    Lieve groet
    Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Je hebt weer prachtige foto's weten te maken, Lia. En wij verwachten niks van je hoor, we zien je vanzelf weer verschijnen met mooie posten en foto's, als jou tijd daar is en het beter met je arm gaat.
    Geef het de tijd en forceer het zeer zeker niet!
    En ik geef eerlijk toe, een korte en kleine blogpost is net zo leuk hoor :-)

    Geniet van een fijn moederdag-weekend
    Liefs
    Patricia


    BeantwoordenVerwijderen
  43. Lieve Lia, wat ontzettend vervelend dat je lijf niet meewerkt. Maar goed van je dat je toch weer een mooie post hebt gemaakt. Je foto's zijn super! Ik hoop dat je je snel weer iets beter voelt, zo pijnlijk zo'n arm ook... Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Rustig aan meissie... ik loop niet weg! Je gezondheid is superbelangrijk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ondanks alles toch nog mooie foto's weet wat het is heb namelijk de fybro ook artrose in me vingers en chronische vermoeidheid het gevoel van jaloers zijn op niet de dingen te kunnen doen als een ander begrijp ik maar al te goed ... heb dat ook een tijd gehad , maar moet je proberen achter je te laten kost je heel veel energie lieverd ... kijk wat je nog wel kan ... daar haal energie uit ... geniet van de dingen om je heen die je kan ... heel veel beterschap een fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat naar voor je Lia, zit je ook niet mee de laatste tijd.
    Ik geniet weer van je foto`s hoor! prachtig weer.
    Sterkte en denk aan je zelf!
    Fijn weekend.

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Lieve Lia, Ik hoop dat het snel iets beter gaat met je arm! Beterschap en een fijn weekend!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Als je door lichamelijke tegenslag teruggeworpen wordt, is het soms wel lastig om te zien wat je normaal gewoon even tussendoor doet. Je foto's zien er weer heel stijlvol uit. Beterschap met je arm!!
    Anna Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat enorm vervelend....ook nog een tennisarm.
    Het zit je niet mee....hoop dat je snel weer opknapt!
    Van je mooie foto's kan ik ook altijd enorm genieten....hoeft echt geen lang verhaal bij.
    Denk aan je zelf en doe niet te gek.
    Heel veel sterkte met alles.

    Liefs,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Nu ook nog een tennisarm pff... ik wens je veel sterkte en beterschap en hoop dat er tussen alles door veel momentjes komen om even lekker te genieten met je camera!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat naar als je lichaam niet kan wat jij wil,he?
    Kan zo met je meevoelen.Hier ook een tennisarm en een triggerfinger,als ik teveel doe dan krijg ik vanzelf de rekening gepresenteert.
    En dan kan je omgeving wel zeggen dat je kalm aan moet doen,maar hoe fix je dat?
    In je hoofd kun je wel veel,dus...
    Maar ze hebben gelijk,we moeten rustig aan doen(ik voel me alleen zo schuldig met niets doen).
    Sterkte!

    Zag trouwens dat je de eettafel een slag had gedraaid,en dat je er een mooie ballusterlamp op heb staan?

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Wat een sfeervolle foto's! Ook ik wil je even beterschap wensen! Liefs, Rutha

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Nou zeg, ik was er van overtuigd dat ik allang op je blogje gereageerd had, maar lijkt erop dat die ergens op de digitale snelweg is blijven hangen. Je foto's zijn nog steeds prachtig, maar lastig dat nu ook je arm zo protesteert. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Rianne, van Corinemei 14, 2014

    Ha Lia!

    Ik wil je even van harte feliciteren met je verjaardag. Hele fijne dag gewenst en tot snel!

    Groetjes, Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Hoi Lia van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je een gezellige dag hebt vandaag.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Mooi hoor je detailfoto`s !
    En dat met een tennisarm pfff....
    Wens ook jou veel sterkte toe en bedankt voor je lieve reactie op mijn blog
    Liefs Johanna (Elfies home )

    BeantwoordenVerwijderen
  57. wauw heel mooi, echt super leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Hoi Lia is het nog in orde gekomen met de tegels in de tuin? En hoe gaat het met je? Ik wens je een zonnig weekend toe.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Super gaaf! ik ga je blog zeker vaker lezen

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia