zondag 13 juli 2014

Joep en zijn druppels….

 

 

Het vrouwtje zucht dat er de afgelopen dagen genoeg water is gevallen, maar soms vraagt het plantje op de tuintafel toch om water. En dat water loopt er dan aan de onderkant weer een beetje uit, en loopt vervolgens de tafel af. Ik irriteer me dan aan die druppels als ik daar een beetje lig te dutten onder de stoelen.

 

013

Ik ga dat dan altijd van dichtbij bekijken, en wil ze dan op de een of andere manier opeens vangen. Waarom ik dat wil weet ik niet, maar het moet gewoon.

 

018

036

Het is een heel gedoe om die druppels te vangen, ze zijn net vlugger dan mijn poot. En als ik mijn poot open, dan zijn het toch wel aardige klauwen hoor. Niet dat ik ooit gebruik om gemeen te zijn hoor. Nou ja, of er moet een vlieg vervelend bezig zijn. Want die irriteren mij net zoals die druppels.

 

030

Ik denk dat ik duidelijk ben geweest, want er zijn geen druppels meer… En ik ga even een ander plekje zoeken om te dutten.

 

018

Hier op tafel lijkt me wel wat. Pfff, wat een vermoeiend leven heb ik toch he Yoris….

YORIS, waar ben je???

 

022

Oh, die slaapt al. Zeker ook moe, en die heeft niet eens druppels gevangen.

42 opmerkingen:

  1. Hoi Joep... wat ben je toch weer heerlijk bezig geweest...
    Je zou bijna zeggen, een hondenleven, maar je bent geen hond natuurlijk, dus dat kan niet.
    Geniet jij maar lekker van een rustige zondagmiddag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aw Joep...you are so adorable. :) Deb

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je toch mooie katten...leuk zo'n post over hun. Heerlijk om naar te kijken als ze bezig zijn.
    Fijne zondag!
    Liefs Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het blijft een geweldig stel en elke keer vind ik ze zo fotogeniek! Mooie fotoserie!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Owww wat een lieverd is het toch.......Fijne zondag liefs van mij....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha Ze blijven leuk die katten van jullie, helemaal vanuit hun gezichtspunt beschreven.
    Hoe is het met jullie stoep afgelopen. Ben toch wel benieuwd of er al een nieuwe inzit
    of dat er in elk geval vastomlijnde plannen zijn….

    Wens je in elk geval een fijne zondag verder, lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lia, wanneer je niet van katten houd ga je er onmiddellijk van houden! Wat een prachtige beestjes zijn het toch en hele mooie foto's heb je van ze gemaakt!

    Groetjes Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Joep ik kan me voorstellen dat je dooooooodmoe bent van dat lastige karwijtje. Het valt gewoon niet mee om kat te zijn. En hulp van Yoris????? Vergeet het maar. En waar is het vrouwtje bij deze zware klus. Ze staat je toch niet stiekum te fotograferen he? Weet je onder ons gezegd je kunt ook bij mij komen wonen hoor, samen met Yoris. Een lieve groet van een kattenliefhebster.
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijke beestjes heb je. Mooi om zo hun spel te aanschouwen. Leuk geschreven ook!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk, zo n kattenleven. Geweldig hoe ze zich kunnen vermaken en daarna uit gaan rusten, alsof ze een zeer pittige dag hebben gehad. Maar ja, in hun ogen is dat natuurlijk ook zo ;-)

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk jou poesjes en ze worden steeds mooi in beeld gebracht.
    Prettige zondag Grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij moet ook echt gewoon je camera binnen handbereik hebben, de katten zorgen altijd wel voor goed beeldmateriaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. In 1-woord , GEWELDIG!!! Wat een leuk verhaal en wat zijn het toch weer mooie foto's. Ik wens je nog een fijne zondag.

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hahahaha, die van ons hebben ook al eens eerder posten 'geplaatst'
    Heerlijke beesten zijn het en soms ben ik jaloers op ze, een hele dag lekker lui doen....momenteel ligt de oudste riant te snurken op de bank
    Fijne week alvast
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig, Lia!

    Wat zijn het toch mooie katten.

    Fijne avond en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit is toch alleen maar lief.....zo vertederend om te zien hoe hij met de druppels speelt.
    Fijne week Lia.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijk tafereel, en wat een mooie beesten!

    Fijne week verder!
    groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldige mooie beesten.

    Fijne week!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige foto's van een paar prachtige beesten!
    Heel mooi!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Och zo schattig. Helemaal geconcentreerd bezig om een drup te vangen. Heerlijke foto's! Ik vind het ook zo grappig hoe hij erbij zit ... met z'n buikje bijna op de grond :-). Wat is het toch fijn om huisdieren te hebben. Ze brengen zoveel vreugde in je leven.
    Fijne week. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat zijn ze toch prachtig en zo fotogeniek!,Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk om hier weer eens foto's te zien van de katten. Hij stoort zich totaal niet aan de camera he?
    Je hebt weer mooie foto's gemaakt!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De derde foto is mijn favoriet , zo leuk op de gevoelige plaat gezet .
    En zo'n mooie katten .
    Groetjes christel en jilly

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat zijn het toch schattige beestjes. Zo mooi van kleur ook.
    En zo geestig, hoe Joep geconcentreerd met die druppels bezig kan zijn.
    Leuk vastgelegd, Lia.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Pff..Joep wat zal jij moe zijn:)
    Je hebt maar een druk leven....

    Gelukkig weet je bazinnetje dat ook..en maakt ze er prachtige foto's van..
    Gemeen hoor, jij werken en zij leuke dingen doen:)
    Fijne week♥

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ooh wat een heerlijk kattebeest die Joep!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. prachtige foto's wat zijn ze toch mooi en hoe kan hij toch druk zijn met een druppel hahaha ... yoris vind het wel goed zo ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  28. leuk, weer eens een post over Joep! en Yoris, ze zijn zo mooi en je schrijft er prachtig beeldend bij, hahaha ik zie het helemaal gebeuren
    je foto,s zijn echt prachtig van ze! je wilt ze zo wel aaien;-)
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een lieverds en mooierds! Wij twijfelen ook nog over een kat.. En dan wordt het ook zeker zo mooie Britse korthaar. Echt mooi!

    Liefs Lieke
    http://robust-posch-wonen.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een mooie katten zijn het toch Lia en ook fotogeniek , het is zo mooi om naar te kijken !
    Fijne week ! Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een leuke post over de katten. Ja, ze kunnen altijd zo leuk met die pootjes bezig zijn, een mooi gezicht.
    En wat heb je ze mooi op de plaat gezet Lia!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat zijn het prachtige katten!! Lekker uitrusten na gedane arbeid haha.

    Vriendelijke groet van Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtige foto's van een paar mooie katten!

    Fijne week,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat heb je toch weer mooie foto's gemaakt van Joep en Yoris! Ze blijven leuk en je verteld het leuk. Misschien leuk om een kinderboekje te schrijven over hen met mooie foto's erbij? Leuk voor je kleinkind!

    Groetjes Gea W.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een prachtige foto's en je poezenkindertjes zijn ook zo'n knapperds!!!

    Fijne avond nog Lia, groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een heerlijke foto's weer. En katten kunnen zo lekker bezig zijn, is het niet met een druppel dan wel met een balletje, insect en zelfs met slapen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat zijn ze toch mooi en knus..

    Groetjess..

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat zijn het toch een prachtige beesten zeg! je weet ze ook wel mooi op de foto te zetten, complimenten!

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Prachtig foto's van jullie poezen, heb ervan genoten hoor.
    groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Heb je blogpost gemist; die bijna verbaasde blik van Joep als blijkt dat er helemaal geen druppel in zijn pootje gevangen is ... zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een mooie foto's heb je gemaakt, prachtig om te zien :)

    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia