dinsdag 1 juli 2014

Niet veel te posten….

 

 

Eerst wil ik jullie bedanken voor de leuke reacties op het doek uit de vorige post. En wil de nieuwe volgers en nieuwe blogdames welkom heten.

Verder heb ik eigenlijk niet zo heel veel te posten, soms heb je dat weleens. Ben weer eens druk aan het opruimen want waar de spullen toch steeds vandaan komen… En ook al zijn het geen zomerse temperaturen, er moet toch af en toe in de tuin gesproeid worden, en wat geharkt enz enz.., en die klusjes gebeuren vaak ‘s avonds. En het leven is in de zomer toch weer anders dan in de winter. En ook al nemen er veel dames een zomerstop, bij mij gaat het vaak een beetje door, al is het wel wat minder vaak. Maar voorlopig moeten wij nog 5 weken werken..

Weten jullie nog dat we een andere stoep hebben laten leggen? Nou dat is een gevalletje stress.., want de klinkers blijken van slechte kwaliteit en we hebben vanaf Maart nog steeds geen droge stoep gehad. Er is al heel veel over en weer gesproken, en gemaild met het bedrijf waar wij ze gekocht hebben. En we zijn nu afwachtende van een schade-expert, of we het nog verder aanvechten. Want het gaat me uiteindelijk ook weer geld kosten omdat er een totaal nieuwe stoep in moet. Natheid en vakantie was vorig jaar ook al een stress gedoe.

Och, ik eet die stress lekker van me af met wat Betuwse kersen….

 

002

Deze houten schaal heb ik in de sale gekocht bij Seizoen & Stijl, (van een kadobon, dus eigenlijk gratis voor niks) en past weer perfect met de hotelzilveren en ijzeren schaaltjes in mijn sobere sfeer.

 

003

Er staan weer genoeg kraampjes langs de wegen in de Betuwe, en ik heb al wel weer een paar kilo gehaald…. Lekker!!!

Het blijft nu dus even bij een korte post.

Fijne week!!

31 opmerkingen:

  1. Heb je daar nog steeds gedoe mee, Lia...met de klinkers in de tuin? Dat duurt al een hele tijd, geen wonder dat je daar wel een beetje genoeg van krijgt. Ik hoop dat jullie het met de schade expert kunnen regelen, maar als het je dan alsnog geld kost, schiet je er jammer genoeg dus altijd wel bij in.

    We hebben hier geen kramen met kersen langs de weg, maar we halen ze wel in huis...wij vinden ze ook heerlijk. Je aanwinst van S&S past inderdaad mooi in je interieur.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook bij ons is dit een bekend 'probleem'. Omdat je nu veel buiten leeft, gebeurd er in huis een stuk minder, en valt er ook minder te vertellen. Wat vervelend dat je zoveel problemen met je straat hebt! Het zal ook eens in 1 keer goed gaan. Hoop dat het snel opgelost is! En die kersen zien er heerlijk uit! Ik krijg er gewoon trek van ;-)

    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gedoe met je stoep in de tuin zeg wat zullen jullie daar van balen, maar ik hoop dat het snel opgelost is.
    Mooie schaal heb je en de kersen zien de smakelijk uit, helaas niet voor mij ik ben er allergies voor.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat vervelend dat je zo'n gedoe hebt met de stoep. Ik hoop voor je dat ze het snel oplossen.
    Je hebt een leuke schaal gekocht. Je eigen exemplaren passen er prachtig bij. Een paar sappig rode kersen erop en je hebt een prachtig plaatje!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha! Lees ik net het bericht van Ellen van Ruw met Stijl en nu die van jou!
    Leuk onderwerp!
    Eet er nog maar veel van want voor je het weet is de tijd weer voorbij en eh.....de Betuwse zijn lekkerder denk ik!
    De Walcherse ken ik niet, haha.
    Lastig probleem van die stenen trouwens.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat vervelend dat het probleem met jullie klinkers nog steeds niet opgelost is :-(
    Wel gezellig dat je blijft posten nu het zomer is, ook al is het dan iets minder vaak!

    Slaapwel
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja hier is het ook rustig. We zijn ook veel buiten. En lopen er toch over te denken hier weg te gaan. we weten het nog niet zeker, we hebben een mooi appartement gezien hier iets verder en ook langs het water. Ik wil wel maar Jan heeft er moeite mee. Dus dan doe je ook niet zoveel in huis. Wat een gedoe met je tegels Lia, Dat is flink balen zeg. Ik hoop echt dat het opgelost wordt. Hoe gaat het verder met je gezondheid. Gaat het weer een beetje?
    Je hebt weer mooie foto's geplaatst.
    Ik wens je nog een fijne week. Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hele mooie foto's weer...en Lucky jij met de Betuwe kersen!!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ah, balen zeg van je stoep, hoop dat je er uitkomt! want dit is niks....
    enne kilo,s kersen?????? hou ff op zeg, dat is hier niet te betalen:( en ik vind ze zooooooooooooo lekker (heb er net nog een paar op) ik koop ze wel iedere keer...kan het niet laten, en ze zijn ook zo kooi om neer te leggen;-)
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gedoe zeg met die klinkers. Ben je net blij met je nieuwe terras!!!
    Maar wel een lekkere troost KERSEN!!! heerlijk als je ze vers kunt kopen, geniet ervan.
    Voor nu een zonnige (met maar 11°) groet,

    Silvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is balen met je stoep. Al dat werk en dan is het nog niet wat je er van verwachtte. Hopelijk is er snel een oplossing voor dit probleem (zonder extra kosten). Die schalen zijn gelukkig wel een aanwinst. Heel mooi. Zeker met die heerlijke kersen erbij. Ik heb toevallig ook net een post met kersen gemaakt. Limburgse kersen, ook héél lekker....
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lia, die kersen zien er in ieder geval héél lekker uit ... wel héél vervelend het gedoe met de klinkers,
    hopelijk komt snel alles in orde !! Ja de zomer is helemaal anders dan de winter hé....zijn we ook al
    meer buiten bezig...
    een héél fijne dag nog
    liefs
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een ellende Lia. Je kan beter heerlijke kersen snoepen als je stres hebt dan....tja laat ik maar niet zeggen wat ik allemaal eet als ik stres heb. Ik snap goed dat je er van baalt. Zeker als je zo moet vechten om het probleem op de lossen. Ik hoop dat het uiteindelijk toch goed komt voor jullie.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk verse kersen!
    Wil nog even complimenten geven voor je zus, dit heeft ze prachtig gemaakt en het staat super.
    Vervelend gedoe met de klinkers, hoop dat er snel een oplossing voor gaat komen.

    Nog een fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi Lia,

    Ik volgde al je ander blog, maar nu ook deze! Wat leuk zeg! Wel balen zeg van die klinkers, hopen dat het snel wordt opgelost! Geniet van je kersen.

    Liefs Lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat vervelend met die stoep , hoop dat het probleem word opgelost !
    En zo leuk bij jullie dat er kraampjes staan met kersen , je hebt er weer mooi gedecoreerd zo met de schalen !
    Fijne week !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zou die kersen als decoratie leggen haha, het is zo'n mooi plaatje zo! Nee geintje natuurlijk, snoep maar lekker. Wat jammer van die stoep, wat kun je balen van dat soort dingen he, hopelijk komt het snel tot een oplossing. Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zalige kersen, heerlijk. Geniet van de zomerse dagen. En ik hoop dat jullie een oplossing vinden voor de stoep.

    Lieve groet, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, het is best moeilijk om altijd weer een post te maken over je huis en tuin. En bovendien heb je er ook niet altijd zin in, tenminste ik. Maar dat geeft niet, af en toe is óók leuk!
    Wat een mooie houten schaal is dat, Lia. Ik had hem al eerder gezien en toen was hij me ook al opgevallen. Inderdaad een leuk "setje" zo!
    En die kersen.....ik koop ze altijd bij een kraam in Rhenen, ik kom daar vaak langs als ik naar mijn dochter ga of naar schilderles. Het is wel eens gebeurd dat ik met een leeg bakje thuis kwam....:-)
    Gelukkig heeft de groenteman hier in het dorp tegenwoordig dezelfde!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat balen zeg van de stoep. Denk je het klaar te hebben en dan krijg je dit:-( Hoop voor jullie dat het snel opgelost wordt. Hier zijn we meer van de aardbeien, gelukkig kunnen we die hierin het dorp ook lekker langs de weg kopen. Ik vind dat altijd zo gezellig van die fruitkraampjes langs de weg, dat dat nog kan in deze tijd. toch best bijzonder. Geniet jij maar lekker van die kersen, maar ze zijn vast al op:-)

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk kersen !!! mijn favoriet !!..geniet van een heerlijke zomer liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Lia,
    Een korte post is ook een post. Wat jammer dat jullie zo'n pech hebben met de tegels. Dat is echt een tegenvaller... En het was nog wel zo mooi, in het begin... Hoop dat jullie er uitkomen met het bedrijf waar ze vandaan komen.
    Prachtige houten schaal heb je uitgezocht voor je cadeaubon.... staat super mooi.
    Heerlijk hè, kersen?
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik zat er laatst nog aan te denken of het geval van de natte klinkers al was opgelost.
    Een rotgevoel geeft dat he? Ben je er eerst ontzettend blij mee en dan blijkt de kwaliteit gewoon slecht te zijn, echt balen hoor!
    Gisteren kwam Carlo ook thuis met twee zakken kersen bij mijn ouders uit het dorp vandaan, ik vind ze daar het allerlekkerste!! Ooh ik neem meteen een schaaltje!! MMMMM!!!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat is nou echt balen met de tegels, hopelijk komen jullie tot een oplossing!
    En kersen heerlijk hoor, er gaan er hier ook veel doorheen:-)
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Schitterende schaal Lia!

    Dank je wel voor je reactie, ik wil weer een heel klein beetje proberen het bloggen (typte eerst het leven, dat zegt genoeg!) op te pakken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dat je daar op z'n zachts gezegd niet blij mee bent, kan ik heel goed begrijpen.

    Wat een heerlijk sober sfeertje zet je weer neer. Genieten! En die kersen.. om je vingers bij af te likken. Hmm!

    Liefs Mraieke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat balen van die klinkers Lia, hopelijk kan dat toch snel opgelost worden. Want daar word je natuurlijk niet vrolijk van. Oeh kersen, ik moet ze ook weer even gaan halen. Althans ik denk dat Fabian dat beter kan doen want het is zo'n zigzag weg waar hij ze het lekkerst vindt, dan kan ik zelfs in "jullie dorp" nog verdwalen! Maar daar zijn ze wel het lekkerst!

    Liefs Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jeetje wat een gedoe met je straatwerk, mag toch hopen dat ze dit netjes voor jullie gaan oplossen. En alweer een post waar ik kersen voorbij zie komen. Morgen toch maar even naar de boer fietsen!

    Groetjes en fijn weekend,
    Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat vervelend van je stoep, en je blijft er natuurlijk altijd naar kijken totdat het opgelost is :(
    Veel succes hoor, hopelijk wordt het opgelost zonder dat jouw het veel geld kost.
    Geniet lekker van je kersen.

    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat is dat balen. Hopelijk komen jullie eruit en wordt alles opgelost.
    De schaal met kersen is een plaatje.
    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia