maandag 21 juli 2014

Zomer…

 

 

Het is zomer, en dat hebben we vorige week aan de temperatuur wel gemerkt. En zo te zien word het de komende weken volop mooi weer. Degene die vakantie hebben treffen het dus al goed. Wij moeten nog twee weken werken voordat we vakantie krijgen. Hoop dat het mooie weer dan niet op is hihi… Maar aan de andere kant, zo warm als Vrijdag en Zaterdag hoeft voor mij ook niet. Want je kunt toch helemaal niets doen op die dagen. Tel er zo’n 10 graden bij op, voor het hebben van een tuin die rondom dicht zit, en je snapt dat het hier echt niet uit te houden is.

 

003

Zondag was het een bewolkte dag en zijn we er met de fiets op uit gegaan. We hebben doordat het met mijn lichamelijke kwaaltjes niet altijd even lekker gaat, nieuwe fietsen gekocht met trapondersteuning. Nu niet denken dat we echt oud zijn hoor!! Maar als we die niet aan zetten dan fietsen ze al vele malen beter dan onze oude fietsen van zo’n 12 en 14 jr oud. En zo starten we onze rit dan ook, zonder ondersteuning. En als het niet meer gaat of als we moeten klimmen zetten we die aan. Heerlijk….

En zo kwamen we niet al te ver van huis weer op allerlei mooie plaatsen terecht.

 

009

En als je dan toch nog moe bent, is dit een heerlijk bankje om even te rusten en te genieten van de mooie natuur.

Vandaag was het echt bewolkt en aan het eind van de middag viel er wat regen. Fijn om de warmte uit het huis te verdrijven, en om deze post te maken.

Want Zomer betekent ook dat het stil word in blogland. Met mooi weer zitten we veel buiten, en dan wil je nog wel wat lezen, maar van posten maken komt het er vaak niet van. En als het echt vakantie is dan heb je ook wel wat anders te doen. Daarom zal je hier ook niet zo heel veel posten meer kunnen verwachten.

Iedereen die nu al vakantie heeft of die net als wij nog een paar weken moeten werken, wens ik een…

 

HELE FIJNE VAKANTIE!!

31 opmerkingen:

  1. Inderdaad het was veeeel te warm vorige week. Een fietstochtje is altijd leuk, wij doen dat ook regelmatig en de bijhorende terrasjes vind ik nog leuker. Geniet van uw vakantie!
    Fijne week Grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was vrijdag en zaterdag inderdaad wel erg warm. Wij waren beide dagen aan de kust met een overnachting in een hotelletje maar pfttt...mijn hoofd liep regelmatig rood aan ;-). Zal de leeftijd wel zijn :-).

    Wij hebben twee jaar geleden allebei een e-bike aangeschaft. Manlief wilde helemaal niet, maar toen hij een proefrit maakte, was hij om. Maar zonder ondersteuning fietst het bij ons erg zwaar...we zorgen altijd dat de accu voldoende opgeladen is, anders is het écht afzien. Maar we hebben geen moment spijt van onze aankoop gehad en pakken sinds die tijd veel vaker de fiets. Heerlijk.

    Wij moeten deze week nog werken, dan gaan wij ook van onze vakantie genieten.

    Een fijne week, Lia. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond het ook niet te harden hoor afgelopen weekend, ik ben binnen gebleven, ik had totaal geen energie meer.
    Zo'n dag als vandaag is tussendoor echt heerlijk, hier heeft het bijna de hele dag geregend.
    Fijn hoor die fietsen, als je die eenmaal gewend bent, wil je nooit meer anders. Voor mensen die vaak fietsen en dan flinke kilometers maken, zijn die fietsen echt ideaal, daar hoef je niet oud voor te zijn hoor hihi.
    Er zijn mensen die ze verwarren met die Sparta Mets van een aantal jaar geleden, die had zo'n motortje en vooral oude mensen hadden er zo een ;-)
    Jullie gaan zeker weten heel veel plezier hebben van die fietsen, mijn ouders hebben ze ook!!
    Nog twee weken werken en dan lekker vakantie houden, voor je het weet is het zo ver!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier zit vakantie er alweer op....morgen gaan we weer beginnen......geniet van een heerlijke. Zomer lieverd.....x van mij...!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo beste Lia,

    Ooooh Wat heb ik genoten van je korte post. Zelf ben ik momenteel ook niet zo best, en dan kan dit goeddoen...hiervan GENIET ik. 'k was door de omstandigheden ff al niet meer komen piepen, en heb je gemist...dus heb het nu ingehaald. Bij wijze van spreken ben ik NU al moe na het typen van dit tekstje, maar 't zal veranderen. Daarom ga 'k nu nog maar wat rusten.

    Lieve Lia, nog een goed verlof en tot de volgende!

    Liefs x
    Monique (Belgë)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Lia,
    Ja als het zo warm is, dan heb je echt geen puf om veel te doen nee... Het was echt wel ietsje te veel van het goede. Gelukkig is het weer wat afgekoeld. Lekker om dan te kunnen gaan fietsen. Met ondersteuning of niet...
    Ik wens je nu alvast een heerlijke vakantietijd,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een zwoele en warme dagen waren dat , maar als je dan s avonds heerlijk kan buiten zitten ...
    Wij fietsen nu veel minder omdat we een grote hond hebben ,dus veel wandelen nu.
    Maar zo 'n fietstochtje ,leuk.
    Fijne vakantie
    Groetjes christel en jilly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alvast fijne Vakantie Lia.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier aan de kust was het ook niet te harden zo warm. Zelfs op de fiets was het niet lekker. Na 2 dag regen en alle deuren en ramen tegen elkaar open is de ergste warmte ook uit het huis. Maar we moeten eigenlijk niet klagen met zo'n mooie zomer.
    Wat goed dat jullie nieuwe fietsen hebben aangeschaft, daar zal je veel plezier van hebben.
    Wij gaan in augustus nog een weekje naar Rijssen. Hebben daar een huisje gehuurd midden in de bossen. We nemen de fietsen mee want de omgeving is daar erg mooi dus we gaan er lekker op uit.
    Ik wens jullie een hele fijne vakantie.

    Groetjes , Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou Lia geniet van je fietsen ,wij hebben ze al jaren en heerlijk op zijn 2 zetten, niet zwaar gaan trappen daar heb je ze voor hoor.
    Fijne Vacantie en geniet er maar lekker van zo samen.
    Lieve Groet van Diny.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Lia,

    ik heb tijdens een weekendje weg met mijn moeder ook zo,n fiets gehuurd hoor.
    We hebben toen 80 km gefietst , wat een heerlijkheid op een fiets met trapondersteuning.
    Het is dat we nog genoeg andere uitgaven hebben, anders had ik me toch ook eentje aangeschaft.

    We hebben nu vakantie en het weer is vooral vandaag erg lekker. Heb wat aangerommeld in de
    tuin vanochtend , daarna met een boek buiten gezeten (ga ik zo weer doen) Nu even blogs
    bij lezen maar er is weinig nieuws onder de zon hier.. ook logisch, iedereen neemt toch
    even wat afstand en doet andere dingen.

    Erwin is buitenom aan het schilderen, we hebben toch een mooie kleur kunnen vinden.
    Echt een hele donker tint grijs, antraciet zonder de blauwe ondertoon erin.
    We hadden het eerst in grondverf erop gezet en zowel in de zon als schaduw is
    het een mooie kleur. Al het houtwerk doen we ermee en als dat klaar is de muren
    achter het huis een andere tint lichter grijs dan er nu op zit (zonder lila ondertoon)

    Het is wat met die kleuren, was lastig maar volgens mij wordt het mooi nu.

    Jullie de stenen al vervangen of moet dat nog ?

    Werkse in elk geval de komende weken en dan ook
    lekker genieten van vakantie , ik duim dat het mooie
    weer dan ook aanhoudt.

    Liefs van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk een fiets met trapondersteuning daar hoef je echt niet oud voor te zijn. Ook woon-werk verkeer is super met zo'n fiets. Wij moeten nog 3 weken werken en dan heerliijk vakantie!
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een fijne en gezellige zomervakantie toegewensg Lia! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja pffff wat een hitte vorige week, ik had totaal ggen energie meer. Super die fietsen Lia heerlijk wij hebben ze een keer gehuurd bij een hotel het voordeel is dat je nu veel langere tochten kan maken.
    Hele fijne vakantie alvast en hopelijk tot snel!
    Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook hier is het in de tuin met de warmte niet uit te houden, daarom sluit ik de achterkant van ons huis af en doe alles aan de voorkant open en zitten dan heerlijk in ons voortuintje die op het noorden ligt.

    Fiets met ondersteuning heb ik nog nooit geprobeerd, maar wel ondervonden toen ik met wind tegen de brug op fietste en twee oudere dames mij op hun gemakje inhaalde hahahaha.........Ik had niet in de gaten dat de dames ook een ondersteuning hadden en vroeg mij af of ik nu zo langzaam ging.

    Ik blijf nog wel even op mijn gewone fiets zitten, maar..... je weet maar nooit in de toekomst.

    Wens je een hele fijne vakantie toe, met veel zonneschijn.

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja warm hebben we het gehad. Wij hebben in het park voor ons huis gezeten. Daar loopt het Merwedekanaal langs. De kinderen van de buurt waren daar heerlijk aan het zwemmen. (Ik was gewoon een beetje jaloers op ze). Gelukkig is de warmte in huis weg. Wij gaan zaterdag voor een paar weken naar ons boshuisje. Daar verheugen we ons enorm op. Alleen is het nu dat we in de buurt moeten blijven Vanwege onze zwerfkat waar helaas geen gebruiksaanwijzing bij zit. We nemen hem lekker mee naar het bos waar het voor hem echt genieten is. Ik wens je ook een fijne vakantie, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Succes nog even en dan een hele fijne vakantie!
    En het is toch heerlijk dat die fietsen er zijn...gewoon je voordeel ermee doen. Mijn ouders staan ook op het punt om ze aan te schaffen.
    Liefs,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wij fietsten gistermiddag naar Zwolle, ik had ook ondersteuning :-) Gert gaf me op zware stukken een duwtje in de rug! Vandaag blijven we thuis, lekker met een boek in de tuin..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geniet straks van je vakantie en van jullie nieuwe fietsen! Heerlijk om km te maken en dan ook nog eens mooie foto's tussendoor!

    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ook wij hebben een Joep maar van ons heet hij Jip en is inmiddels 15 jaar.
    Wat herken ik veel op deze mooie foto"s .
    Wij genieten nog steeds van onze eigenwijze Jip.
    Met veel plezier kijk ik naar de site.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Inderdaad wat was het warm , ik doe dan heel weinig en zit alleen binnen voor de ventilator 😊 Maar laten We maar niet teveel klagen het is Zomer !
    Ik wens jullie een fijne vakantie !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nog twee weekjes, vliegen zo voorbij!!
    Maar te warm is inderdaad ook niet leuk, dan kan je zo weinig. Duim voor je dat het zo lekker 25 graden is met en zonnetje.

    Alvast een fijne vakantie!

    Liefs Lieke
    http://robust-posch-wonen.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo'n fiets wil ik mijn man ook op hebben maar die wil niet: voelt zich te jong! Maar hij is hartpatiënt en heeft soms
    moeite met heuveltjes en tegenwind. Wat kunnen mannen toch eigenwijs zijn hè!
    Het is toch heerlijk om dan zonder veel moeite te fietsen, dan geniet je er nog meer van. Dus....jullie veel plezier met fietsen hoor en gelukkig is de erge hitte voorbij....zit nu nog buiten. Dat is wel het heerlijke van de zomer vind ik....kaarsje erbij.....wijntje....wat wil je nog meer!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik wens je dan ook een mooie en zonnige zomervakantie, die laatste dagen zijn zo voorbij en dan is het genieten....
    groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja, op het gevaar af te zeuren (het is ook nóóit goed in Nederland) moet ik zeggen dat ik dat warme weer ook helemaal niks vind. Wij waren eind vorige week een weekendje in Utrecht en dat was best leuk, maar je moest toch regelmatig de schaduw in of het water op, anders raakte je over verhit.
    Ook gisteren en vandaag kon het wat mij betreft wel wat minder, maar ik moet dus niet zeuren:-)
    Wij hebben ook fietsen met ondersteuning, hoor, wie niet tegenwoordig? Daar hoef je echt niet oud voor te zijn.
    Inderdaad schiet het bloggen erbij in met dit weer. Mijn man heeft nog een paar weken vrij en we gaan regelmatig dagen en weekendjes weg. Dit weekend naar Zeeland.
    Veel plezier in jullie vakantie! Geniet ervan!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Fijne vakantie ! Die van mij is ook maandag begonnen ! En ik hoop ook op niet te warm weer want dan word het binnenzitten met de rolluiken omlaag ...

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Vanochtend nog ontbijt in het zonnetje, sinds half uurtje de eerste regendruppels. Mooi even tijd voor een rondje Blogland. Fijn zeg die fietsen, hopelijk kan je die in de vakantie veel gebruiken.

    Fijn weekend!
    Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heb sinds 2 weken ook toevallig zo n fiets, in een opwelling gekocht. Het fiets zo leuk en lekker!
    Die hitte kan ik ook niet echt tegen maar wel leuk dat het zomer is daar kan je van de winter mooi op terugkijken.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik wens je een hele fijne vakantie Lia, en veel plezier met de fietsen, lijkt me ook heerlijk!

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Voor het eerst heb ik niet tot nauwelijks geschreven tijdens onze vakantie. Het was heerlijk!
    En nu begint de zin om te schrijven langzaam terug te komen... ;-)
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtige foto's en bewolkt weer is dan net even mooi om foto's te maken een grootte softbox boven je .... Heerlijk zulke fietsen vooral als je veel fiets is het lekker als je even niet meer kan het laatste stukje ... Ook ik ben wat minder aanwezig op blogland komt wel weer ga van de week proberen een post te maken ... vaak in de zomer maanden loopt het gewoon wat terug .... Onze vakantie begint half augustus hoop dat er dan nog een zonnetje over is al hoeft het van mij niet zo warm hoor niets voor mij ... genieten hier aan de zee op onze boot ook wel op 23 graden ... fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia