vrijdag 15 augustus 2014

Vakantiegevoel….

 

 

Eerst wil ik jullie bedanken voor het medeleven n.a.v mijn vorige post.

De eerst week van onze vakantie hebben we met een lach en een traan gevierd. We hebben nog een heerlijke fietstocht kunnen maken, en zijn op Donderdag voor 4 dagen naar Egmond aan Zee geweest. We hadden veel geluk met het weer, ook al kwam de temperatuur maar net tot de 20 gr, het zonnetje scheen vaak en het was met een enkele bui droog tot we naar huis gingen.

De tweede week was het vrij onstabiel weer, en het lijkt wel als ik hier en daar berichten lees op fb, dat wij in een regengebied zitten. Vandaag is het ook een en al regen. We wilde net nog even tussen de buien door op de fiets stappen, maar we kwamen nog geen 5km verder, of er kwam alweer een bui aan. Dus dan maar even een post plaatsen…. Ik baal er wel een beetje van, want vorig jaar viel onze vakantie ook al in het water.

Maar goed, we gaan vanavond maar eens lekker uit eten, om toch wat van dat vakantiegevoel vast te houden.

 

fietsen (11)

fietsen (15)

De Fietstocht van 45 km begon vorige week door eerst naar Tiel te fietsen, en daarna langs het Amsterdams Rijnkanaal te fietsen naar Rijswijk. Waar we met het pontje de Lek overstaken naar Wijk bij Duurstede, en daar eerst even gingen zitten voor een lekkere lunch. Vandaar uit hebben we onze weg vervolgd door de dijk uit te rijden naar Amerongen.

 

fietsen (18)

fietsen (17)

Op de dijk heb je een prachtig uitzicht en kom je ook langs het Stuw en Sluizen complex bij de Rijn in Maurik.

 

fietsen (27)

fietsen (40)

Eenmaal aangekomen in Amerongen maken we een rondje langs het kasteel, en maak ik weer wat foto’s. Hoe verschillend zijn de foto’s van de hedendaagse bouwwerken en die van het verleden. Ik vind ze beide mooi om vast te leggen.

We hebben daarna onze tocht voorgezet naar Rhenen, om daar te genieten van een overheerlijke grote sorbet bij de winnaar van de gouden ijsspatel. En met het tijdelijke zomerpontje de Rijn weer over te steken naar de Betuwe.

Op naar week drie, met hopelijk wat zonneschijn.

 

Wens jullie een fijn weekend of vakantie…

30 opmerkingen:

  1. Och, Lia....ik lees net ook even je vorige post: wat verdrietig om je zus te verliezen!
    Maar ik begrijp dat je mooie herinneringen aan haar hebt en dat is heel waardevol.
    Toen mijn moeder overleed kreeg ik van een collega een mooie kaart met deze tekst, misschien heb je er wat aan:

    Troost is...
    Weten dat wie leefden in ons hart nooit echt verdwenen zijn.
    Zolang wij ze bij ons houden in onze harten en gedachten,
    zullen ze altijd bij ons blijven.

    Ik wens je veel sterkte toe en ik hoop een zonniger vakantie voor je dan de afgelopen dagen!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmm, ik lees net dit blog en je vorige blog. Ik wilde eerst reageren dat jullie mooie dingen hebben gezien. Een bijzonder sluizencomplex welk ik nog nooit eerder heb gezien en nog meer van die onnozele opmerkingen. Daarna las ik je vorige blog. We zijn zelf 5 weken er tussenuit geweest en ik heb dus heel wat bij te lezen. Die post kwam aan. Heel veel sterkte met het verdriet rond je zus. En ja, als je alles samen al besproken hebt, resten slechts een paar woorden. Hele mooie woorden die haar waarschijnlijk tot steun zijn geweest.

    Liefs Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo 'n fietstochtje...lekker je hoofd leeg maken....liefs van mij...x...!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een toch zeg..pfffff had je geen pijnlijke billen toen je thuis kwam ;-))
    Prachtige foto's heb je gemaakt bij toch wel mooi zonnig weer zo te zien, hier in het noorden was het de afgelopen week nog zeker prima te doen wat weer betrof...wel eens een bui maar ook redelijk zon en een lekkere temperatuur.
    Ik hoop dat jullie in de laatste vakantieweek lekker weer zullen hebben, geniet er maar van.

    Lieve groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia,

    Wat fijn dat je ondanks een verdrietige week met een lach en een traan toch nog geniet van je vakantie!
    En wat heb je een prachtige foto's gemaakt.
    Ik wens je nog een hele fijne laatste vakantie week.

    Liefs en een knuffel
    Vittoria ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, jammer dat jullie zo'n natte vakantie hebben. Ik heb het idee dat wij hier nog aardig "om de buien heen" vakantie vierden. Bij alle dingen die we ondernamen hadden we toch redelijk het weer mee.
    Maar morgen ga ik met mijn dochter naar de Betuwse Tuinendagen. Of het dan ook droog blijft is maar de vraag. Nou ja, anders gaan we heerlijk met een wijntje bij zitten praten in een leuk cafeetje, hebben we al bedacht :-)
    Ik duim dat jullie derde week droog blijft!
    Geniet er nog even van.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Lia, wat fijn te lezen dat jullie ondanks het verdriet jullie beste beentje voortzetten om er een geslaagde vakantie van te maken, ik had je zoveel zonnestraaltjes toegewenst, wat ontzettend jammer van het weer! De eerste week was gelukkig beter. Maar pff, ik krijg al zadelpijn als ik lees dat jullie een fietstocht van hebben 45 km gemaakt ;-) Maar wel een prachtige route met dito foto's. Ik wens jullie nog een fijne voortzetting van de vakantie en geniet van jullie avond.

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkig dat de dagen in Egmond lekker zonnig zijn verlopen. In Nederland moet je altijd maar afwachten wat het weer wordt, zondag en maandag schijnt het herfst te worden. Ik hoop voor jullie dat het daarna zonniger en droger wordt zodat jullie er in jullie vakantie toch nog lekker op uit kunnen gaan. Want aan je foto's te zien is Nederland ook bijzonder geschikt voor mooie uitstapjes.

    Fijn weekend, Lia! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lia, Ik heb niet gereageerd op je vorige blog. Tijdens mijn vakantie heb ik niet geblogt maar af en toe op Facebook gekeken als ik Wifi had. Toen las ik het. Wat erg, je zus verliezen. Ik wens je veel sterkte toe.

    De foto's van deze blog zijn weer erg mooi, ondanks dat je af en toe minder weer had.

    En op die nieuwe mobiel terug te komen. Een telefoon heb je niet voor de camera maar als je toch goede foto's wilt maken; IPhone heeft juist niet de beste camera. De camera van de Sony Experia of de Samsung staat beter aangeschreven. Zijn nog goedkopere telefoons ook, IPhone vind ik zelf belachelijk duur, daar doe ik niet aan mee. Ik heb een Samsung en die bevalt me heel prima. 't is maar een telefoon voor huis en tuin gebruik.

    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja het weer zit je niet mee. Ik hoop dat jullie nog wat zonneschijn zullen krijgen in jullie vakantie. Een beetje zon kan je wel gebruiken, helemaal in z'n moeilijke periode. Ondanks alles hoop ik dat jullie toch nog een beetje kunnen genieten van jullie vakantie en van elkaar....
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke tocht heb je gemaakt en hele mooie foto's! Hoop dat je nog mooi weer krijgt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vandaag is hier de jaarlijkse grote rommelmarkt en vanmorgen was het rond 6 uur druk met standhouders, (ik lag natuurlijk nog in bed) toen het binnen een half uur 3x even hoosde.. Maar sindsdien is het droog en schijnt de zon! We zitten hier op het randje van de Veluwe heel goed deze zomer :-) Ik wens jullie de komende week ook een mooie zomerweek!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou schijnt er voor aankomende week ook weer veel regen en eventueel onweer voorspeld te zijn dus het zit je inderdaad niet mee, juist nu je het wel gebruiken kan.. :( Ik bewonder je positieve instelling om door te gaan en te genieten enorm!! Weet niet of ik zo sterk had kunnen zijn..

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat jammer dat het zonnetje ons soms in de steek laat, maar jullie hebben gelukkig nog wel mooie fietstochten kunnen maken en prachtige plaatjes kunnen schieten van de omgeving. Ons landje is zo mooi!!!
    Zelf zijn we een midweek in Rijssen geweest en hebben daar gefietst rond de Sallandse Heuvelrug. Een aanrader voor mensen die van rust, bossen en heidevelden houden. Op de fietsteller stond 75 km. wat we in die week hebben gefietst. Het was heerlijk.
    Ik hoop dat jullie nog een droge week houden om nog te genieten van een welverdiende vakantie.

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn om te horen dat jullie toch nog een beetje kunnen genieten van de vakantie. En fietsen is toch wel heel ontspannend en zeker om uw gedachten te verzetten. Geniet er maar van en hopelijk wordt het weer een beetje beter, bij ons in België is het toch wel veel regen ...
    Grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Lia,
    Wat vullen jullie de vakantie heerlijk in, met zoveel mooie fietstochten en een verblijf in Egmond aan Zee. Het is altijd heerlijk aan zee natuurlijk, vooral om te wandelen en te genieten van het zand, het water en de duinen...
    Ik hoop voor jullie dat het weer de komende week nog even lekker gaat meewerken...
    Fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jammer dat het zomerweer ons in de steek, helaas is het in Nederland nooit maanden top-zomerweer. Maar ik snap het hélemaal dat je ervan baalt dat jullie de tweede jaar op 'n rij een natte zomervakantie hebben. Wij zijn dit jaar ook niet op vakantie geweest, maar hadden wel het geluk prachtig weer te hebben... Die regen ben je wel een keertje beu hè

    Nog een week tegoed? Ik hoop dat de zon regelmatig zal schijnen voor jullie (dan genieten wij er gewoon van mee hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jullie hebben in ieder geval wel een mooie tocht gemaakt, en hoop dat jullie de 3de week beter weer hebben.

    Geniet er nog even van!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie foto's weer, heerlijk om dan te fietsen, maar dat moet het wel mooi weer zijn.
    We zijn nu in Frankrijk (het Noorden) het weer is dus hetzelfde als in Nederland. Balen hè net deze week, dat het weer niet meewerkt. Het is niet anders.
    Ik hoop dat je toch een hele fijne laatste vakantieweek hebt!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat is natuurlijk balen als het weer niet mee zit , als je dan juist een fietstochtje maakt , en je krijgt een plensbui over je hoofd , dat ken ik ...
    Ik en mijn man waren onlangs een wandeltocht aan het maken met onze hond als er een onweer uitbrak , stonden we daar in the middle of nowhere, je had ons moeten zien , twee verzopen katers en een hond hahah
    Ik hoop dat het weer snel omslaat en dat we toch nog een beetje zomer krijgen
    Groetjes uit een momenteel nat belgenland
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie foto's Lia, ik hoop dat je een fijne laatste vakantieweek hebt, geniet ervan, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik hoop dat je nog wat hebt kunnen genieten van wat zon en droog weer! Want de laatste weken houdt het niet over...En wat is het je gegund, zeker na het lezen van je vorige post. Ben er stil van...Ik verloor bijna drie jaar geleden mijn broer en het heeft toch een hele andere impact als bv bij je ouders. Ook ontzettend erg natuurlijk, maar je zus is van jou generatie...je bent samen opgegroeid...je hebt samen een verleden gedeeld...waarbij je zo lekker kon keuvelen over vroeger...
    Alles is gezegd, gelukkig, maar soms zegt de stilte meer als duizend woorden...Heel veel sterkte gewenst en ik hoop dat je deze vakantie toch met een zonnestraal kunt afsluiten...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat is het bij jullie in de Betuwe toch ook mooi! En zo een paar daagjes weg is toch ook heerlijk. Al zal het inderdaad een beetje dubbel zijn geweest.
    Hoop zo voor jullie dat het nog een mooie of iig droge week wordt !!
    Hartelijke groet Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik geloof dat wij tijdens onze vakantie behoorlijk geboft hebben met het weer. Fijn dat jullie aan zee in ieder geval een aantal mooie dagen hebben gehad Lia en ik duim mee dat het de komende week dan toch in ieder geval droog is zodat je 'naar buiten' kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie foto's van jullie fietstocht Lia! Ik ga voor jullie duimen dat het weer deze week een beetje meezit!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik hoop dat ondanks de voorspellingen de zo'n zich deze week laat zien, je verdiend het!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat erg Lia om je zus te moeten verliezen.. ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en hoop dat je wat ontspanning kunt vinden in de vakantie.. ondanks de regen hoop ik dat je wat zonnestralen kunt vangen tussen de buien door..

    Mijn collages maak ik met het gratis via internet te downloaden programma photoscape, je klikt dan albumblad aan en daar zie je veel verschillende collages waar je je foto's naar toe kunt slepen. Veel mogelijkheden en erg leuk om te doen!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Lia, mede dankzij jou mooie posts die ik al een tijdje volg ben ik dit weekend een eigen blog begonnen, kom je een kijkje nemen? Mijn blog heet onderderietenkap.blogspot.nl , ik hoop dat je het leuk vind, Groetjes, Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik hoop dat het nog even super weer gaat worden voor je!! Dit weer helpt niet mee aan je vakantiegevoel he..

    Geniet toch nog van je vakantie!

    Liefs Lieke
    http://robust-posch-wonen.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo andere Lia,
    Ik las net je verdrietige nieuws.
    Wat een gemis en wat is het dubbel om afscheid te nemen als iemand al lang ziek is geweest.
    Heel veel sterkte en goed dat je toch op vakantie bent gegaan.
    De herinneringen neem je overal mee naar toe, en daar gaat het om.
    heel veel liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia