maandag 15 september 2014

Accessoires ….

 

 

Zondag zijn we weer even naar het ETC in Culemborg geweest. Hoffz had weer een hele mooie stand met een heerlijke sfeer en vele mooie nieuwe items. Altijd leuk om wat rond te kijken en wat sfeer en inspiratie op te doen. Ik heb ook wel wat leuke dingen gezien die ik zou willen kopen. En heb zelfs dingen zien staan waarbij ik een licht Wow gevoel krijg, maar als ik dan de prijzen zie, krijg ik een Auw gevoel. Maar dat gevoel had ik bij vele stands. Persoonlijk vind ik sommige prijzen echt niet normaal meer. Het lijkt allemaal heel normaal te worden om een paar honderd euro neer te tellen voor een accessoire in huis. Hoe mooi en leuk ook, wij doen daar niet aan mee. En nu niet denken dat ik nooit wat koop hoor.. Maar wel met mate, want er zijn ook nog weleens dingen nodig die niets met wonen te maken hebben.

Gelukkig kun je ook nog wel eens wat vinden wat betaalbaar is, en dan ook nog speciaal. Wij vinden het ook altijd leuk om iets te vinden wat je niet overal tegen komt. En nog leuker is het als je iets verkocht heb waar je op uitgekeken bent, en dan daar wat leuks voor terug kunt kopen, want dan kost het eigenlijk niets.

En zo dus ook bij dit mooie ornament wat ik vond bij Karin van de Tuinkamer.

 

029

Een echt oud ornament, en dan ook nog eens in mijn kleur verf die los bladdert. Ik heb het al op veel plaatsen gehad, maar op deze tafel ligt het toch wel heel mooi.

 

034

Ik kan er alle kanten mee op, en heb er zelfs twee… De andere ligt nog even te wachten op een plaats. Heb er verder nog geen tijd voor gehad, maar ik vind vast nog een plekje voor die andere. En anders kan ik hem zo kwijt..

 

017

Deze oude Engelse urn vind ik ook nog steeds te gek, mooi door zijn eenvoud. En door het presenteerblad wat ik op de fair in Beesd kocht krijgt het een podiumplaats. En het leuke is dat ze beide heel betaalbaar waren.

 

018

Maar ook deze twee oude ijzeren gordijngewichten liggen al jaren in huis, en ze vervelen nog steeds niet.

Gelukkig hou ik niet van een vol huis, dus heb ik ook niet zo heel veel nodig.

 

Fijne zonnige week allemaal.

41 opmerkingen:

  1. Hallo Lia , Net als jij woon ik in een "doodgewoon" huis! Ben al vanaf het eerste blogje geloof ik fan van de sfeer in je huis. Vorig jaar hebben we ook een stukje aangebouwd en het wordt langzaamaan steeds fijner in huis. Ook houd ik zelf niet van al te vol en te standaard. Hoffz vind ik zelf vaak mooi, soms somber, maar ook heel duur. Seizoen en Stijl is echt mijn favoriete winkel al is het 3 kwartier rijden. Al vaak heb ik geprobeerd een reactie op je blog te plaatsen maar steeds lukte er iets niet. Ik hoop nog heel lang je blogjes te kunnen lezen! Hartelijke groet, Anita Klootwijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zag het oude ornament al op FB voorbijkomen en had meteen het wauw gevoel zo mooi. Ik vind ze zo prachtig en wat een geluk om daar tegen aan te lopen. En dan het presenteerblad met de oude urn ook zo mooi. Ik vind het zo knap van je hoe je telkens weer een ander mooi item vindt wat eenvoud uitstraalt. Ik wou dat ik die gave had. Wat ik vaak zo moeilijk vind (ik heb best veel van Hoffz) om zo'n mooie sfeer te krijgen als bij jouw. Ja mijn meubels zijn donker oud hout. Zou het daar aan liggen denk je?
    Geniet fijn van je prachtige sfeer bij je thuis.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! dat ornament. En inderdaad, soms zijn dingen belachelijk duur Zeker als je je bedenkt dat het vaak voor een habbekrats is gemaakt ergens in Indonesië ofzo van 'waaibomenhout'. Unieke oude stukken zijn vele vele malen leuker en vaak ook normaler geprijsd.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi Lia .... Ik vind het vooral belangrijk om je eigen styl in huis te hebben en niet meelopen met andere....en dat die jij zeker heel goed..!...wat gaaf zeg je nieuwe aanwinsten ..!geniet nog maar heel lang van je mooie huis met veel plezier...en wij genieten mee....liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia,
    Ja, als het allemaal zo ontzettend veel moet gaan kosten, is voor mij het mooie er toch wel snel een beetje van af... Kom veel liever thuis met iets dat niet de wereld kost en waaraan ik misschien nog iets moet doen om het beter tot zijn recht te laten kopen... Jouw ornamenten zijn super mooi. Die zullen niet snel gaan vervelen...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik voel helemaal met je mee Lia, tel daarbij ook nog eens op dat de gewone dingen een vaak een decoratieve waarde hebben, vijgen in een mooi schaaltje, noten in een oude bak, eieren op een oud rekje, appels en peren in mooie schalen, mooie boomstronk, takken, het hoeft allemaal niet zoveel te kosten, en je blijft nog origineel ook, vooral dat laatste vind ik erg belangrijk, dat ik niet iets in huis heb waar er velen van zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zag het al op facebook voorbij komen, PRACHTIG Lia.
    Ja...daar heb jij gelijk in...niet normaal wat ze soms vragen voor een houten bak....ik verkoop eerst ook spulletjes waar ik op uitgekeken ben, anders is het niet om te doen...
    Fijne Dag nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Lia,
    Erg leuk om je blog te lezen, je schrijft zo leuk!
    Ga zo door!;-)

    Groetjes Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je woorden hadden de mijne kunnen zijn, voor wat betreft de betaalbaarheid ben ik het helemaal met je eens. Niet voor niets had ik er gisteren in mijn post bijgezet dat ik een leuk houten én betaalbaar schaaltje van Hoffz had gevonden. Of ik het wel of niet kan betalen, doet er niet eens toe...als de balans zoek is, zet ik de hakken strak in het zand ;-). De items die jij al lang in huis hebt, zijn inderdaad nog steeds heel mooi. Heerlijk dat je daar zolang van kunt genieten toch?!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk sfeertje weer Lia! Zowel je ornament als je urn zijn prachtig verweerd. Geeft een mooie robuuste maar toch beetje sierlijke uitstraling.

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook wij moeten keuzes als het gaat om het interieur. Niet alles kan en zeker niet a la minuut. Soms duurt het zelfs een paar jaar voordat we overgaan tot aanschaf. Ook omdat dat wat ik mooi vind meestal een hoog prijskaartje heeft. Als we dan iets aanschaffen dan doen we er meestal ook lang mee. Soms knap ik ook spullen vd kringloop op of geef dat wat ik al heb een andere look. Hier kan ik dan ook weer heel blij mee zijn. Ik blijf altijd bezig met interieur styling! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig ornament Lia.
    De prijzen zijn vaak van sommige spullen niet meer in verhouding tot, ik heb niet zo,n dikke portemonnee en al had ik het wel.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jouw ornament is echt heel mooi .
    Alsook de urne , zo mooi verweerd.
    Ook ik hou van hoffz maar vind het ook verschrikkelijk duur .
    Zo ga je op zoek naar alternatieven ..en dat maakt een interieur dan weer persoonlijk mooi.
    Fijne week nog
    Groetjes christel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lia,

    Prachtige decoraties heb je in huis. Ook je nieuwe ornament blend mooi in met de andere spullen. Tja, betaalbaarheid is voor mij ook heel belangrijk. VAndaar ook mijn liefde voor rommelmarkten en kringloopwinkels :-)

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja het is duur allemaal tegenwoordig .. ik doe er ook niet aan mee ...
    je ornament is prachtig , net zoals de rest en zoals altijd !!!

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het ornament staat ook prachtig bij het sfeertje wat jij hebt ....heerlijk sober en sereen.

    groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O ik kan alleen maar zeggen...wooow wat mooi! Ik zag hem ook al voorbij komen fb. Ik vind hem echt zoooo mooi. Ooit hoop ik ook zoiets tegen het lijf te lopen. Ik heb er al wel wat gezien, maar nooit helemaal naar mijn zin.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig ornament! En helemaal met je eens, sommige merken en prijzen zijn echt te gortig!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. nou jij hebt helemaal geen hoffz nodig!
    ik vind het ook te duur:(
    zo is het toch veel leuker?
    geniet er lekker van
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Er zoveel moois te koop in de wereld, ik vind het hartstikke leuk om naar te kijken als ik ergens ben hoor en kan er ook geïnspireerd door raken, maar ga er ook vast niet honderden euro's voor neertellen hoor. Ik ben als een kind zo blij als ik iets unieks kan scoren voor een paar euro bij de kringloop ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben het helemaal met je eens Lia: ik zie soms iets prachtigs maar dan denk ik: is he de prijs waard? Nee.....zoveel geld heb ik niet en je moet tenslotte roeien met de riemen die je hebt! En dan is het zonde om zoveel geld uit te geven terwijl je het ook voor een weekendje weg zou kunnen doen!
    Dit staat bij jou geweldig.....wat een sfeer weet jij er van te maken zeg!
    Ik ben jaloers op je kijk op wat mooi bij elkaar past: dat oog heb ik niet. Ik rommel maar wat!
    Maar.....mijn huis vind ik ook gezellig hoor, ben er blij mee maar jouw ogen zou ik wel eens willen lenen!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hij is echt gaaf he! Je urn ook trouwens. De hoffz spullen zijn echt heel duur, ik doe daar niet aan mee, heb wel het e.e.a. op marktplaats gevonden voor een leuke betaalbare prijs, sommige zijn t weer zo beu denk ik omdat ze t verkopen, dan kom ik mijn MP spullen tegen in de woonwinkels ;)
    Voor jou ook een fijne zonnige week!

    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow, wat mooi. Die is bij jou helemaal op zijn plaats, want jij laat zoiets door je foto's zo mooi uitkomen. Heerlijk sober, maar toch met voldoende kracht om een statement te maken. En of het nu duur was of niet, maakt niet uit. Eigenlijk is de kunst om het zo mooi te laten zijn , met zo weinig mogelijk geld. Dat is pas knap. Naar een winkel te gaan en daar even je beurs leeg gooien is geen kunst ( de mijne is al leeg vóór ik zo'n winkel in ga, haha, gelukkig is er kringloop!). En je opmerking van eerst WOW en na het prijskaartje te zien AUW vind ik schitterend!
    Maar je sfeertje op de foto's blijven WOW voor mij...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja Lia een prachtig ornament, ik zag hem op FB al voorbij komen. Hier in huis ook items die ik voor een mooi prijsje gevonden hebt ipv de dure Hoffz. En het is ook een sport om eerst weer wat oude dingen te verkopen en zo weer budget te hebben voor wat nieuws. Het eindresultaat ziet er mooi uit, het is weer een eenheid geworden.
    Groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een sfeervolle hoekjes heb je gemaakt. ben het helemaal met je eens dat accessoires soms niet meer leuk zijn door de belachelijke hoge prijs. Nu kun je nog eens wisselen van spullen als je er op uitgekeken raakt.
    Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een beauty, ligt prachtig daar op je tafeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Lia, dat ben ik met je eens hoor, als er een merknaam aanzit, betaal je er ook voor, maar dan driedubbel. Ik ben zelf ook gek op unieke stukken, en dat hoeft voor mij echt niet met een merknaam eraan te zijn, liever niet zelfs, zo houd je het uniek. En net wat je zegt, er zijn al zoveel andere dingen die betaald moeten worden! Nu ook weer, de kinderen natuurlijk een winterjas, schoenen enz. Het gaat er met bakken uit haha. Ik wens je een fijne week, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vind je ornament echt prachtig, ik zoek ook al een tijdje, maar nog geen een naar m`n zin tegengekomen, dus we zoeken nog lekker door :-) ik vind de combi altijd erg leuk, niet alles hoeft duur te zijn hè? je hebt het weer mooi allemaal.

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Soms rijzen de prijzen echt de pan uit, maar af en toe koop ik ook iets wat eigenlijk te duur is maar heb dan ook iets verkocht en dan mag het...Prachtig ornament!!

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik denk dat je veel blijer wordt van dit prachtige ornament wat gewoon uniek is en helemaal bij jou past dan accessoires met die belachelijke prijskaartjes. Af en toe mag er weer iets nieuws BijGuusjeThuis en zoek ook de 'middenweg', soms vind ik iets zo mooi dat het boven budget mag (uitzonderingen), maar ik zoek vooral naar dingen waar ik heel blij van word EN die betaalbaar zijn. Jou is dat weer ongelofelijk goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hai Lia, ik vind je vaas het mooist :-) liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Een prachtig ornament Lia! En ja, iets moois hoeft niet gelijk heel duur te zijn, in tegendeel zelfs. Als je iets voor een leuke prijs hebt gekocht, ben je er vaak nog gelukkiger mee, tenminste zo ervaar ik dat ook.
    Een hele mooie zonnige dag nog!

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ook wij vinden het soms niet leuk meer om wat te kopen. De prijzen zijn niet normaal meer, en als je gewoon nuchter blijft nadenken laat je het toch staan. Het is de kunst om voor kleine prijsjes mooie dingen te vinden!

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een prachtige foto's weer en het plateau vind ik echt een plaatje!!
    Fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ja, ik had het natuurlijk ook al op FB gezien. Ik vind ze echt heel erg mooi, je ornamenten. Ik kijk ook uit naar een dergelijk iets op mijn sidetable maar ik heb ze nog niet gevonden.
    Je hebt volkomen gelijk als je stelt dat sommige accessoires belachelijk duur zijn. Ik informeerde van de week naar de prijs van een schaal die ik op FB voorbij zag komen en die ik heel leuk vind, maar toen ik hoorde dat hij bijna 100 euro kostte, vond ik dat van de gekke! Niet gedaan dus.
    Ik vind het ook leuk om her en der te kijken naar wat goedkopere spulletjes en daaraan eventueel een eigen draai te geven. Ik vind je urn ook helemaal geweldig.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Goh, ik had een reactie geschreven maar die zie ik niet meer.
    Ik vind je ornament prachtig, had het al op FB gezien. Ik heb ook al een paar keer naar zoiets gezocht maar nog niks gevonden. Ik ben het helemaal met je eens dat sommige spullen onevenredig duur zijn. Terwijl er aan materiaal niets duurs aan is en vaak ook niet aan de uniekheid. Van je urn ben ik helemaal weg, wat een geweldig ding.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Zo is het, de prijzen rijzen soms de pan uit en als je het dan koopt heeft half woonland het al. Leuk hoor zo je eigen vondsten te hebben en blij mee te zijn. Ik heb gelukkig ook maar een klein huis met een zeer beperkte ruimte voor accessoires dus wat ik koop moet ook goed zijn...heerlijk rustig! hahah
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik word blij van alle foto's die je in deze post laat zien: Heeeeerlijke sfeer en mooie spulletjes!
    En je hebt helemaal gelijk hoor, soms gaat het helemaal nergens meer over en dan is de lol er ook meteen vanaf! Ik vind Hoffz wel mooi, maar je komt vaak interieurs tegen die een beetje teveel van hetzelfde hebben en dan vind ik er niks meer aan... gelukkig zijn er nog kritische consumenten die bewust consumeren;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mooie sfeerplaatjes! Je hebt ook een prachtig ornament gekocht! Dit zijn van die aankopen die nooit gaan vervelen.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hoi Lia

    Ik ben het helemaal met je eens, dat ik het ook jammer vind dat al die mooie accessoires voor in huis zo duur moeten zijn! Maar het betekent wel dat we een hele goed smaak hebben, maar voor minder kan het inderdaad ook erg mooi zijn! Soms is het ook gewoon een kwestie van heel goed zoeken!
    Je heb wel weer mooie sfeerplaatjes laten zien!

    Liefs Vittoria

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een geweldig ornament. Ben er helemaal verliefd op.
    Zo mooi. En wat een mooie plaatjes. Echt genieten.......

    Liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia