donderdag 18 september 2014

Joep en Yoris aan het woord…

 

 

Onze vrouwtjesbaas kreeg een reactie van Debby dat ze graag weer eens een poezenpost wilde zien. Nou, wij kunnen je zeggen dat we genoeg meemaken hoor. En onze vrouwtjesbaas maakt altijd en overal foto’s van. Dus Joep, waar zullen we het eens over hebben.

Zullen we eens onze slaapplekjes laten zien?

Want die hebben we in overvloed hoor. Wij zijn misschien wel wat verwend, want we mogen gaan liggen waar wij zelf willen. Nou ja, als het bed niet opgemaakt is mogen we niet naar boven, en als die kleine man hier op Maandag is, mogen we ook niet naar boven.

In de vakantie kwam er iemand aan deur, die mij eerst heel hard liet schrikken. Ik lag in de gang, en iemand trok bijna de bel van de muur. Het was een meneer van post nl. Nou, ik schrok me een hoedje… normaal komt hij gewoon achterom, maar deze meneer kwam hier nooit. Onze vrouwtjesbaas had wat besteld, en datgene moest eerst in de wasmachine en daarna meteen naar boven gebracht worden. Het ging op bed en tja, dat willen wij eerst wel even keuren hé Joep….

 

066

Ja, en het ligt heel erg lekker, en volgens mij vinden onze baasjes dat ook.

Verder was ze weer buiten aan het schuiven geweest, met wat er op de tuintafel moest staan. Wij kijken graag naar onze vrouwtjesbaas, want dan gaat ze van alles verslepen, en dan willen wij het weer bekijken. Maar even later staat het dan weer ergens anders, en zo houd ze ons maar bezig hé Joep!

Maar nu heeft ze toch wel een hele goeie zet gedaan vinden wij. De grote stenen schaal die nu weer tijdelijk in de kelder stond, heeft ze op de tafel gezet. En als het geregend heeft, dan staat er lekker wat water voor ons in, wat we heerlijk vinden om te drinken. Maar als de zon schijnt, dan word die warm, en dan word het onze knuffelschaal…..

 

094

En als we het dan warm hebben gekregen ga ik zelf graag in de schaduw op de houten vloer liggen.

 

066

 

061

Nou, ik niet hoor… Ik kies liever iets wat zacht is, zoals het vachtje in de stoel.

Weet je nog Yoris van die doos!!!

Want onze jongensbaas besteld ook nog wel eens wat, en die doos vond ik helemaal geweldig. En daardoor kwam het vrouwtje weer op een idee…., want die volgt ook van alles hé. En ja, weer kwam die meneer van de post.nl met een pakje, en zette het gewoon weer achter het huis. En deze keer was het voor ons…. We kregen iets om mee te spelen, en iets om op te liggen. En het is van karton…. ja echt waar, en het ligt heerlijk. Er stonden alleen witte vlinders op geschilderd, maar dat hebben ze natuurlijk weer opgelost door er iets overheen te kalken.

 

Joep en de Zalando doos (4)

 

001

We boffen maar met die baasjes van ons hé Joep….

Ja Yoris, maar zij ook wel met ons hoor!!

53 opmerkingen:

  1. Het blijft een heerlijk stel en de verhalen blijven leuk om te lezen. Een heel goed idee dus van Debby om jou om een poezenpost te vragen :-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yoris en joep jullie hebben het toch maar goed.
    Jullie worden lekker verwend.
    Maar jullie zijn ook schatjes om te zien.

    groetje aan het vrouwtje .

    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Joep en Yoris, volgens mij hebben jullie het heel gezellig zo samen. En het is me wat, dat geschuif met van alles. Zo moet je wel alles even uitproberen, want jullie zijn samen natuurlijk het 'test-team'. Jullie hebben er een dagtaak aan. Want sommige spulletjes moeten heel uitgebreid onderzocht worden, zodat je wel eens pardoes in slaap valt. Maar ik vind de foto met die schaal wel héél erg leuk! Dat van die vlindertjes begrijp ik wel...daar zijn jullie veel te stoer voor, toch? Jullie zijn echte binken, maar ook wel erg snoezig...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk die poezenbeesten en dat dat commentaar "van hen" erbij, hahahaha.
    Gezellige avond en lieve groet,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldige poezenpost.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie zijn schatten, maar dat is logisch natuurlijk.. De baasfamilie zijn ook lieverds :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke poezenpost,.zoals die twee daar op bed liggen...
    Vooral die foto in de schaal vind ik geweldig , genieten maar haha
    Lieve groet
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben eigenlijk helemaal geen poezenmens......maar jullie vind ik toch wel erg leuk,ondeugend ,fotogeniek ,mooi en liefff!!
    Hartelijke groet Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben eigenlijk ook helemaal geen poezenmens, maar jullie stelen mijn hart telkens weer. Geen jullie niet naast je slofjes lopen als ik vertel dat ik jullie zooooo mooi vind!! Het vrouwtje maakt dan ook altijd prachtige foto's van jullie...als ik jullie was zou ik daar maar eens lekkere poezensnoepjes voor vragen!!! Zulke topmodellen...
    Groetjes he aan je baasje..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een knapperds! Wat worden ze toch lekker in de watten gelegd door jullie, herkenbaar hoor! Die foto waar hij in die schaal, geweldig. Ik hou ook zo van katten, ze geven zoveel liefde, daar doe je toch ook veel voor. pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige post met foto's van je mooie poezen!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een heerlijk stel heb je toch Lia! Die foto van de knuffelschaal heeft springt er uit voor wat betreft het hoge aaibaarheidsgehalte :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Lia,
    Wat een leuk verhaal en de foto's zijn enig...
    Het is een mooi stel zo samen, die Joep en Yoris...
    Ik wens jullie een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk verhaal. En wat is Yoris al weer groot. Het zijn prachtige jongens. Lia, je schrijft zo leuk over ze,je zou er bijna een mooi kinderboek van kunnen maken.
    Wens je nog fijne dagen.

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Yoris en Joep, willen jullie de vrouwtjesbaas de groetjes doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een geweldig stukje weer over de katten! En zo herkenbaar! Nu hier zachtjesaan steeds meer babyspullen in huis komen, moet ik onze Beer ook steeds beter in de gaten houden. Soms heb ik het idee dat hij denkt, Goh wat aardig dat ze al die spullen voor mij neerzetten. Het blijven eigenwijze beesten, maar ze zijn zo leuk!

    Alvast een fijn weekend!

    (zou kunnen dat dit berichtje 2 keer komt, maar net was opeens weer alles weg ;-s)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. geweldig stel!!! En een doos, hoe klein ook, wordt altijd uitgeprobeert en na wat wrikken en wikken past ie echt wel, custommade :))
    Fijn weekend jongens en ook voor jullie baasjes :))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk he, die katten gaan altijd overal liggen. Onze Skipper kan door het hele huis, we hebben twee open trappen, dus ik kan niks afsluiten. Hij heeft nooit een vaste plek. Als ik twijfel of ie wel binnen is, moet ik m echt gaan zoeken, door het hele huis (niet altijd handig hihi)
    Leuke foto's Lia!! Een fijn weekend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O Lia, ik heb weer genoten en elke keer is het alsof ik naar mijn Joris en Sam kijk en lees, het gedrag is zo hetzelfde.
    Ik zie dat Joep dezelfde vacht heeft als onze Joris, heel erg veel dik haar en vooral dat onderhaar :)

    Heerlijke foto's van twee heerlijke draken!

    Fijn weekend
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk verhaal en wat een prachtige poezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke post Lia. Ik kan ook wel de hele dag foto's maken van Zipp. Hij doet voortdurend leuke of lieve dingen die leuk zijn om te fotograferen en op Facebook of instagram te plaatsen. Doe Yoris en Joep de groeten van neefje Zipp. Gr. Anne de Lange

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige katten!
    Mooie foto's!
    Heel leuk verhaal!

    :)

    Kijk al weer uit naar de volgende poezenpost!

    Liefs Danielle
    (thofhuisje.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ben geen kattenmens maar een hondenmens (ja, echt waar!), maar ik vind jullie wel echt knapperds hoor! Alleen al om jullie looks zou ik gaan twijfelen! Jullie vrouwtjesbaas is trouwens ook wel talent om jullie mooi vast te leggen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een heerlijke post ...Lia....wat zijn ze toch lief je twee schatten...!...fijn weekend liefs van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een heerlijke poezenpost Lia! En zo'n lekkere warme knuffelschaal lijkt mij ook wel wat hihi. Fijn weekend.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Haha, wat een leuke post! Ik heb de foto's aan onze Storm en Binc (2 stoere britse korthaar mannen) en Maxima (een pittige aanloopdame) laten zien en die gingen spontaan heel hard spinnen. Bedankt voor de prachtige poezenfoto's en fijn weekend toegewenst vanuit Belgie, Lizzy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat heb ik genoten van je post. Wat hebben jullie toch een heerlijk kattenleven. Liggen waar je wil. Even heerlijk het sprei uit proberen. Ik zou best wel een poosje bij jullie willen logeren.
    Een fijn weekend liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hi hi ik geniet iedere keer weer van je poezenposten. De katten zijn ook zo fotogeniek! Vooral de foto van Yoris in de schaal vind ik prachtig!
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  29. SUPERRRRRRRRR! t zijn net kinderen:))))
    hahahhaaha zo eluk om te lezen en te zien, ik geniet ook altijd van deze posten, ze zijn zoooo leuk:)
    groetjes, inge

    enne prachtig mandje, hoe kom je erop? ff kalken vlg joep;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. aaaaaah wát leuk!! Dank je wel Lia :-)
    echt genieten weer hoor van die lieve donderstenen... Ik zag het in de reacties hierboven ook al voorbij komen, maar wij zijn hier ook echt hondenliefhebbers, hebben er 2 hier in de rondte lopen. Maar die poezen van jou hebben mijn hart echt gestolen, vind ze zó mooi! Alleen al hun namen zijn leuk. en dan die ogen! en die kleuren! schitterend!
    Die laatste foto is dit keer mijn favoriet.. En inderdaad, je zou er zomaar een prachtig kinderboek van kunnen maken, wat een Top idee!

    Dank je wel voor deze post Lia, geef ze een dikke knuffel van mij en jullie allemaal een heerlijk weekend toegewenst.

    liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  31. PS ik bedoel de foto waar hij op de stoel met vacht ligt... Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heerlijke geniet post.....altijd weer leuk....... Ha voor jou als kenner....Pip hier heeft hier met haar jonge leeftijd al een hangbuikje.......weet je of dit bij dit ras hoort......? Haar moeder had het ook, maar ha die was net bevallen.
    En hebben ze bij jou ook last van de oogjes.....of niet....? En hoe houd je dit schoon....? Wat een vragen hè?

    Onze oudere kat wordt nu met de dag minder...houd mijn hart vast....18 jaar.
    Hij ligt nu bijna alleen maar achter de bank, graatmager.....staar.......durf er ook niet mee heen........je weet maar nooit.......

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Nou, ik heb heel wat decoratiemateriaal in die mooie grote schalen zien liggen in de loop der tijd: hoorns, geweien, dadelstruiken, mos, houten ballen, etc. Maar niks zo decoratief als Yoris (of Joep), hoor. Dat heeft jullie bazinnetje toch maar mooi voor elkaar. Ik voorzie een nieuwe trend!! :-)
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lieve Joep en Joris. Wat heeft jullie vrouwtje weer haar best gedaan om jullie mooi op de foto te krijgen! Jullie kijken er ook bij alsof dat heel gewoon is maar dat is echt niet zo hoor! Er zijn katten die zich dan juist om gaan keren en zeg nou zelf: zo'n achterkant is toch geen gezicht!
    Jullie zijn dus echte diva's hoor!
    En gewoon gaan liggen waar je het fijnste ligt hoor: ook al mag dat niet. Blijf jezelf zou ik zeggen en dat betekent : gewoon doen waar je zin in hebt en dan die baasjes gewoon laten kletsen.
    Jullie bepalen tenslotte zelf hoe je poezenleven er uit gaat zien en niet zij!! O zo!

    De groeten van een, soms, gefrustreerd baasje die vroeger altijd haar kat wilde opvoeden maar wat nooit lukte!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Heerlijk om lezen! Wat een knappe jongens toch! En ook wel snoezig :-)

    Liefs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Haha, LEUK! Je verteld het altijd zo leuk, het is bijna alsof je een filmpje ziet, zo levendig vertel jij het!
    Geniet maar samen van het mooie weer!

    Groetjes Gea Westrik

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi Lia

    Wat heb je een super leuke post geschreven, door de ogen van je mooie poezen!
    Ik heb met een glimlach op mijn gezicht de avonturen gelezen!

    Liefs Vittoria

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Geweldige post!!!! Die schaal vind ik heel mooi. Hoe zullen ze reageren als je er opeens een paar appelen in legt? Zouden ze die er dan uit schuiven?

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een leuke post Lia. Wij hebben dan wel geen katten maar een eigenwijze Jack Russel die ook overal op gaat liggen en denkt dat alles voor hem is dus........ op sommige punten heel herkenbaar.
    Fijne week,

    Liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een schatten! Prachtige foto van yoris in de schaal!!
    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een geweldig leuke beesten, wat zul je daar van genieten. Schattig dat ze overal in gaan liggen haha, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een lieve post is dit Lia over Joep en Yoris.
    Zolang ze maar niet in een kruik kruipen is het prima ;-)
    Heb genoten van deze post :-)
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Geweldig die Joep en Yoris!

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Oh wat een leuke post! Wat een prachtige katten heb je, en die foto in de knuffelschaal is geweldig, wat kunnen ze er mooi bijliggen he, heb er hier ook zo eentje, ik blijf foto's maken haha! Ik heb laatst al je posts doorgelezen en toen kwam ik ze ook al tegen, je foto's zijn echt heerlijk om naar te kijken!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Haha, wat leuk zeg poezenpost, en wat zijn ze mooi.. Echte fotomodellen..zou je ook eens op mijn blog willen kijken? Ben precies begonnen en kan nog tips gebruiken;) groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Allereerst dank voor je reactie op mijn blog en de felicitaties !
    En die eerste foto Lia, dat is er eentje voor een tijdschrift,
    wat een rust en die twee katten passen precies in het het plaatje..

    Ben ook even benieuwd hoe het ervoor staat met de klnkers, heb
    je al nieuwe uit mogen zoeken ?

    Voor nu een fijne dag gewenst, liefs gea

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een heerlijke post over Joep en Yoris, ik geniet er iedere keer weer van,
    en ook je andere foto's vind ik zo mooi en sfeervol.
    Sommige plaatsen herken ik omdat ik er in de buurt woon, b.v. de foto's bij Amerongen.
    Mijn dochter heeft ook een Brit, het zijn zulke lieve poezen, ik ben er weg van.
    Ik zou je graag een foto sturen van onze Brit Beertje met z'n bolle wangen.
    Hij lijkt zoveel op Joep.
    Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou ik heel leuk vinden nelleke.
      lia.ifoundmyhome@gmail.com

      Verwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia