woensdag 19 november 2014

Klein maar fijn…..

 

 

061

We wonen zoals jullie weten in een gewone rijtjeswoning uit 1960, en toen waren de ruimtes nog niet zo groot als vandaag de dag. Als ik in het nieuwbouwhuis van onze zoon kijk, dan kun je zelfs als je op de schouders van iemand gaat staan nog niet de nok van het dak aanraken.

Bij ons is dat geen enkel probleem, een man kan wel in het midden van de zolder rechtop staan, maar je moet niet echt opzij gaan. En je moet ook even bukken om onder de toog door te gaan. Maar het is een kwestie van wennen of gewend zijn, onze oudste had hier zijn kamer tot hij 25 was en dus echt een volwassen man.

Ik sta hier op de trap en links zie je wat deurtjes, en dat is de plaats waar vroeger de vlizotrap zat. De zolder was dus verdeeld in een groter en kleiner gedeelte. Wij hebben in het kleine gedeelte een trap naar boven laten komen en de kachel van de cv staat achter die deurtjes netjes weggewerkt.

Omdat het een slaapkamer was hebben we zelf wat deuren bedacht die in de toog konden, zodat het ook afgesloten kon worden ivm met de privacy.

 

071

Rechts van de deur hebben we twee ladekasten van de IKEA staan, die we een wat stoerder uiterlijk gegeven hebben door er wat planken aan de zij en bovenkant op aan te brengen. Ze zijn geschilderd in de kleur Sculptura net als al het houtwerk zoals balken, plinten en trap. Al lijkt het door het kleine dakraam wat erboven zit nu wel of ze wit zijn.

De deuren van de toog hebben de kleur Gritti gekregen, net als de muur waar je tegenaan kijkt als je de deuren opent. Op de muren zit natuurlijk kalkverf in de kleuren Gritti en Sculptura.

En op de vloer ligt een donkere vloerbedekking, dit was voor hier niet alleen de beste oplossing, maar ook lekker warm in de winter. Want oudere huizen zijn ook niet zo warm als nieuwbouwhuizen.

 

060

 

074

Als je binnen komt dan zie je meteen een oude houten kist staan, met een krans en een oud verweerd betonnen leeuwtje wat al 32 jr in mijn tuin heeft gestaan. Je ziet soms allerlei betonnen beelden voorbij komen, dus dacht als ik dit nu te mooi vind om weg te gooien, waarom zet ik het dan niet binnen neer.

 

088

Naast de kist hadden we al een kast getimmerd die als kledingkast diende. Daar hebben we nu van steigerhout wat deuren voor gemaakt, die ik een verdund laagje Gritti heb gegeven.

Je ziet daar meteen het oude ladekastje wat wij onder het buro hebben staan, en die ook in gritti is geschilderd.

Het draadje van het licht moet nog een keer vervangen worden.

 

094

Hier heb ik een heerlijk plekje om administratie of naaiwerk te doen. Het stoeltje is een echt oud Lloyd loom stoeltje die ik al eens een keer een metamorfose heb gegeven, en nu ook weer een ander kleurtje wil geven. Aan de andere kant staat een eigengemaakte poef waar standaard de poezen op liggen als ik boven ben.

 

079

En als je goed kijkt zie je achter die poef ook weer schotten staan waar we bergruimte hebben. Want het blijft een zolder, en ook wij hebben tig spullen in huis die je op moet slaan.

 

090

En dan gaan we weer naar beneden…., en kunnen we met een volgend project gaan beginnen.

59 opmerkingen:

  1. Dit ziet er heel mooi uit, Lia...het is ook zo opgeruimd! Hier is het een echte opbergzolder, er staat van alles en het meeste kan eigenlijk weg. Want vaak denk je spullen nog een keer te gebruiken, maar het is maar zelden dat dat echt gebeurt.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtige ruimte is het geworden! Hele mooie kleuren
    en heerlijk die vloerbedekking met warme uitstraling .

    lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi geworden Lia en wat een goed idee om extra planken aan die Ikea ladekasten toe te voegen! Lekker stoer!!
    Benieuwd naar het volgende project...ik denk de badkamer :-)

    Fijne avond
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig geworden allemaal Lia, heel sfeervol! Je hebt mooie kleuren gebruikt. Het is altijd echt genieten als er weer iets af is he? Je wilt toch graag een beetje gezellig zitten als je aan het bureau aan het werk bent, deze mooie zolderruimte past nu helemaal bij de rest van het huis!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke rondleiding, ziet er mij een heel fijn hoekje uit om aan te werken! En de poef die je zelf maakte vind ik ook erg mooi. Een sfeervolle zolderkamer ,geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gedaan allemaal! Ziet er een heel gezellige ruimte uit, geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het een heerlijke plek geworden , het is allemaal zo mooi geworden .
    En die halfronde deuren , dat vind ik nou eens echt mooi , het creëert direct hoogte en stijl.
    Dit word misschien wel voor jou en de poezen jouw favoriete plekje .
    Lieve groetjes christel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lia héél mooie dingen laat je ons zien, héél mooie gezellige
    ruimte, heb genoten van je post en inspiratie opgedaan :-)
    fijne dag nog
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is prachtig geworden! Het ziet er super sfeervol uit. En de toogdeuren maken het helemaal af. Ik vind ze erg mooi.
    Als je op zo'n fijne plek je administratie kunt doen, dan is dat helemaal geen straf!
    Fijne dag! Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De zolder is heel mooi geworden. En zo opgeruimd. Dat lukt mij niet met 2 pubers in huis! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zelden zo'n mooie zolder gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je een prachtige zolder. Heel stijlvol! Lieve groet Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ziet het er mooi sfeervol uit! Die deuren zijn prachtig, op de eerste foto lijkt het wel in een kasteel zo met die deuren. Jullie hebben er echt iets moois van gemaakt. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier is het geen straf om op de zolder te zitten, wat een mooie ruimte! Hihi, heel anders als ik onze eigen zolder bekijk...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. MOOIE GEZELLIGE ZOLDER!
    IK HEB IN ONZE HUIS HELEMAAL GEEN ZOLDER. IK VIND DIE VAN JOU JUIST LEKKER RUIM.

    FIJNE DAG LIA,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo mooi!!!!
    Lijkt me een heerlijk plekje geworden. Prachtig gedaan!

    Fijne dag, groetjes Marinda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super mooi vooral de toogdeuren zijn erg leuk en mooie kleuren heb je gebruikt groetjes caro

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ooooh wat mooi.. De afwerking is super, de kleuren prachtig, Het lijkt mij een hele fijne plek om te vertoeven..
    De titiel klein maar fijn, klopt helemaal..

    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Lia

    Wat een prachtige zolder heb je er van gemaakt!

    Liefs Vittoria

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat mooi en praktisch allemaal. Ik kan me voorstellen dat je hier graag zit. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. gloep zeg, wat ziet dat er gaaf uit! heerlijke kamer, daar kom je niet meer weg:)
    ik vind die boogddeuren echt zo top! het hele totaalplaatje klopt weer:) hoe doe jij dat toch altijd zo prachtig?
    geniet ervan
    groetje, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een heerlijk plekje daar bij jou boven.. De kleuren vind ik prachtig,
    het is bij jou goed toeven. De titel klein maar fijn is helemaal waar.

    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een sfeervolle zolderruimte!
    Dit is geen bergzolder, maar een heerlijk kamer!
    Mooi gedaan, je hebt me weer geïnspireerd:) alleen zal ik nog even moet wachten bij ons slapen er nog twee op zolder:)
    Fijn weekend alvast ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een gave deuren in de boog zeg! Heel stoer met die scharnieren. De zolder ziet er mooi opgeruimd uit zo.
    Groetjes, Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Supermooi geworden en vooral de ronde deur, prachtig! Ben gek op ronde vormen. Ziet er weer uit om door een ringetje te halen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel mooi hoor Lia...ziet er stoer en mooi uit allemaal...fijne dag liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel mooi geworden . Dat is toch zo heerlijk van opknappen binnen de kortste keren heb je een mooie nieuwe zolder. Denk dat je daar aardig wat uurtjes door gaat brengen. Veel woon plezier. Liefs Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat heb je er weer een mooi geheel van gemaakt. Ik heb ook jaren op zolder geslapen. Heerlijk vond ik het, zo knus. Maar mijn kamer was niet zo mooi als deze... Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig!! Ik ben stilletjes jaloers op hoe jouw zolder eruit ziet. Het zal vast niet van de een op de andere dag zo zijn geworden, maar woh...het past zo perfect bij de rest van je huis. Mijn hobby-, strijk-, was- en rommelkamer wil maar niet aantrekkelijk worden door de veelheid aan dingen die daar belanden en de veelheid aan dingen die daar gebeuren :(....oooooooiiiiit.....wil 'k 'm ook zó hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wauw wat is het prachtig geworden, de warmte straalt er van af, het is allemaal ook zo perfect afgewerkt, je zou toch niet zeggen dat dit een zolder is, de kleuren die je gebruikt hebt vind ik ook prachtig!!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Menigeen zou willen dat de ruimte waarin ze wonen al een fractie van de sfeer en stijl had en jij hebt het gewoon op je zolder! Supermooi Lia!!!
    En die gritti... dat blijft toch wel een prachtige kleur vind ik!

    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wauw wat heb je van de ruimte iets moois gemaakt. Zo prachtig die mooie rustige kleuren. En dan die prachtige ronde deur . Net een klein kasteeltje vind ik het. Wat kun je dan blij zijn met zo'n geweldig resultaat.
    Lieve groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een mooie en opgeruimde zolder heb jij! En zo leuk, echt Lia-stijl, ingericht.
    Een heerlijke werkplek, neem ik aan.
    Hier hebben we een zolder waarop je niet kun staan en nog een zijzolder waar je in principe wel een kamer van zou kunnen maken. Maar we hebben de ruimte niet echt nodig en ik moet er niet aan denken daar alles door te spitten!
    Veel plezier van jullie "nieuwe" ruimte!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Jeetje wat is het mooi! De getoogde deur is super!
    Ik heb ook zo'n leeuwtje, is ook zo'n 40 jaar oud. Het heeft eerst bij mijn ouders gestaan en ik heb het al een paar jaartjes in bezit.
    Het staat nu dus ook binnen..... op de schouw!! :))
    Mooie sfeer laat je ons zien!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wow Lia en dat voor een zolder, mooi en sfeervol!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Prachtig weer .. al had ik niet anders verwacht ... alles altijd mooi en stijlvol met de meest prachtige kleuren ..

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mooi is het geworden Lia! Je hebt mooie kleuren gebruikt zeg. Bij ons is de zolder ook zo laag maar zou ook niet zonder kunnen. Jij hebt daar een heerlijke plek om klusjes te doen of gewoon om niets te doen:-)

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Oh....wat mooi is dat! En het is een gewone zolder?? Je moet maar niet bij ons komen kijken want daar is het juist een puinhoop!
    Knap dat je het zo opgeruimd kan houden!
    En wat zij die deuren leuk gemaakt. Zeg Lia.....we maken een deal: jij maakt bij alle bovenstaande bloggers de zolder net zo mooi als die van jou.....dan beloven wij dat we 'm voortaan netjes opruimen!
    (want iedereen vind 'm prachtig maar we rommelen te veel!)

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  40. In een woord, PRACHTIG!! Wat hebben jullie er een sfeervolle zolder van gemaakt. Al die leuke hoekjes en vooral de kast van steigerhout en de muur met de foto's vind ik erg mooi. Ik zou zeggen, geniet van al het harde werken. Het resultaat is geweldig.

    Lieve groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Jeetje Lia, zelfs van zo'n klein kneuterig kamertje weet jij nog iets fantastisch te maken!!
    Prachtig, ook hier klopt weer elk hoekje!
    Complimenten.
    Gritti blijft een prachtkleur....

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat is het mooi en sfeervol geworden Lia, de zolder is hier in bezit van onze puberzoon. Ik mag mij vooral niet met de kamers van de twee oudste bemoeien :-/
    Ach ja...het is hun plekje. Als ze het huis uit zijn kan ik mij er nog lang genoeg mee bezig houden. Nu vooral nog genieten van de kids.
    Bij jou is het super mooi geworden!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Jullie mogen dan klein wonen, maar wel ongelooflijk sfeervol! Zelfs jullie zolder ziet er stijlvol uit. Erg mooi!

    Fijne avond,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ons huis is tien jaar ouder Lia en dan zie je wel overeenkomsten in de bouw, ook wij hebben de zolder gescheiden in twee delen, voorzolder met cv ketel ....je kent het wel:)
    Bij jou is het helemaal mooi geworden, die klus wacht hier nog, maar ik doe wel ideetjes bij jou op. Je zolder past helemaal bij je huis, een mooi sfeervol geheel.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Je zolder is mooi geworden...wat een werk hebben jullie verzet, maar het resultaat mag er zijn.
    De steiger houten deur vind ik super...
    Fijne Avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat een prachtige zolder, ziet er heel sfeervol uit! Mooie kleuren sculptura en gritti....! Mooie plek om even je administratie te doen!!
    Fijn weekend alvast.
    Groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  47. De naam zolder doet hier teniet, want was is dit mooi geworden. Volgens mij zijn er maar weinig zulke mooie zolders te zien. Erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Dat hebben jullie weer top gedaan zeg! helemaal in stijl met het huis, een heerlijke plek ook weer!
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Hoi Lia,

    Ik heb een nieuwe Blog gemaakt met de naam Huys 50 maar heb het idee dat deze nu niet vindbaar is, ik ben er zo mee bezig geweest dat ik er gewoon niet van slaap, blijft maar malen wat ik fout doe.
    Zou jij mij kunnen helpen ?? kun jij mijn blog zien ?? ik ben nu ook alle volgers kwijt, kun je anders een TIP in een post geven over mijn nieuwe blog ?? dan kunnen ze hetmischien weer toevoegen aan hun lijst.
    Dank je wel Lia

    lieve groet
    Dicky Marie.

    Huys 50

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Hoi Lia,
    Zo zeg, wat is deze kamer mooi geworden. Daar twijfelde ik helemaal niet aan natuurlijk, want we zijn inmiddels wel wat van jou gewend, qua inrichting en kleurkeuze... Het is echt een geheel geworden, een fijne werkkamer met toch nog voldoende opbergruimte... Heerlijke zolder zo, ik zou willen dat wij een zolder hadden. Wij hebben twee slaapkamers op de eerste verdieping, eentje voor ons zelf en de tweede dient als logeerkamer, bergruimte en werkkamer... altijd blijft het een strijd om die gezellig en netjes te houden.. voordeel is dat ik heel bewust moet bewaren...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat een sfeervolle zolder hebben jullie Lia.
    Prachtig geworden!
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Wat een prachtsfeer! Geweldig wat mooi en heel warm ook! Beetje jaloers hoor! haha nee hoor niet echt maar in de goede zin! Wens je een goed weekend! Groeten, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Het is julie weer gelukt Lia, de sfeer van beneden is mooi doorgetrokken naar boven.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. WAUW Lia, super mooi geworden! Je bent echt een inspiratie voor ons!

    Groetjes,Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Wat mooi en die deur!! gaaf zeg!!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Lia, Zoals altijd weer prachtig gedaan. Die deuren vind ik super mooi! Je was ooit mijn eerste blog waarvan ik dacht wauw zooo mooi ... en ik ben de dag van vandaag nog steeds jou grootste fan.
    Lieve grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Dat ziet er top uit..Bij ons kun je ook allen maar in het midden staan van de zolder doordat wij een wolfskap hebben, niet erg handig.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Mooi geworden, Lia! En wat fijn dat je zelf ook een muur kon verven. Een teken dat het iets beter gaat? Eigenlijk zou je de WLS maar weer eens op bezoek moeten vragen voor een nieuwe reportage. Er is inmiddels zoveel veranderd! (en dan kan ik de ouder reportage uit mijn map met mooi gestylde huizen vervangen :-) ). Wat dat betreft kan ik mij bij veel reacties aansluiten, je bent een van mijn grootste favoriete blogs die ik volg!

    Warme groet Gea W

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia