vrijdag 7 november 2014

Warm & Cosy…

 

 

Zoals vele van jullie hou ik van warme kleuren in huis. Ook al geniet ik ook wel enorm van lekker veel daglicht in huis, want het moet ook niet te somber worden.

Warme kleuren die ik aanvul met een heerlijke warme plaid van mohair voor een cosy gevoel, in een tint die ergens in mijn huis terug komt. Stoffen als linnen en wol zijn super, maar een kussen van satijn maakt het weer spannend.

 

095

Ik maak het graag extra gezellig door koffie te presenteren in een mooie kom of glas. Want zeg nu zelf, dit smaakt toch naar meer….

En niet alleen naar meer koffie waar ik gek op ben, maar ook naar meer foto’s maken.

 

089

Nog even een mooie wollen plaid met grijs motief erbij gehaald. Deze hangt altijd op het bankje bij de eettafel. Ook al gebruik je een plaid niet altijd, het is gewoon een mooie accessoire in je woonkamer. 

 

079

De truffels redden het nog net om op de foto te komen, want blijf daar maar eens van af…

Een plaid ligt hier in huis op veel plaatsen, zoals op de slaapkamer en op de zolder. Dat kan ik je niet laten zien, want het is daar nu nog een rommeltje maar vandaag is de vloerbedekking gelegd en dan kan ik weer ruimen en inrichten.

En bijna dezelfde als die beneden ligt kreeg ik pas als kado, en die ligt mooi op het bankje op de slaapkamer.

 

029

 

Ik wens jullie een Warm & Cosy weekend.

54 opmerkingen:

  1. Heerlijk cosy en warm staan plaids.
    Heerlijk om onder weg te kruipen met een boek en een kop thee, of koffie met hmmm truffels.
    Mooie foto's Lia.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van zulke mooie plaids krijg je nooit genoeg, net als van alle andere warme kleuren en materialen. Zo wordt het een feest om de winter door te komen ;-)!

    Fijn weekend Lia. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmm..kan me hier helemaal in vinden..een warm THUIS!
    Een fijn weekend, Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie sfeerfoto's!
    Ik ben ook een beetje verslaafd aan plaids.
    Heerlijk om in weg te kruipen of gewoon voor decoratie.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi ! Ik vind die mohair plaid supermooi, instant sfeer ! Geniet er van , fijn weekend. Leen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kussens en plaids, mooie sfeermakers.
    Mooie plaatjes laat je weer zien.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook hier komen steeds meer plaids het huis in. Eigenlijk kun je er nooit teveel van hebben, sommige sla je heerlijk om je heen en anderen laat je sfeervol liggen op de bank (vooral op leuningen, want die kun je niet even in de wasmachine gooien en de meeste plaids wel).
    Ik geniet van je prachtige foto's. En die truffels...hmmm. Chocola....altijd goed.
    Fijn weekend!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk....lig ook lekker op de bank....met plaid ...zo lekker...!...fijn weekend liefs Ria...!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk en altijd mooi van die zachte plaids van mooi materiaal, ik hou ervan!! Ik dacht, ik lees nog even snel wat blogjes voor ik ga slapen, maar krijg nu spontaan zin in koffie, je hebt dat zo mooi gepresenteerd op dat tinnen bordje met van die heerlijke truffels erbij mmmm!! Fijn weekend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lia, wat een prachtige sfeerfoto's, héél mooi zijn je plaids.... ik hou ook van
    plaids, die mohair plaid ziet er een warme uit !
    geniet ervan
    fijn weekend
    liefs kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Lia,
    Warm en cosy wordt het echt wel met zulke heerlijke plaids. Het staat ook nog eens prachtig mooi hoor, ik ben er weg van. Naast mijn zelfgemaakte plaids hangt er hier ook een kant en klare over de stoel en er straalt gewoon warmte af... Die koffie, die kan ik ook zo graag drinken, maar de truffelkruidnootjes laat ik in het schap liggen hoor. Borig jaar presteerde ik het om in één dan een hele zak leeg te eten...
    Ik wens je een heerlijk weekend, warm and cosy...
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijke plaatjes weer.. echt genieten!
    Fijn weekend,
    Groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie sfeerfoto's. Wij zijn hier in huis ook dol op lekker warme plaids. Een paar weken geleden heb ik nog een nieuwe gekocht bij Landelijk en Sober Wonen. De plaid is heerlijk zacht en warm.
    Ik ben benieuwd naar het resultaat van je slaapkamer! Je hebt er vloerbedekking laten leggen wat je niet vaak meer ziet. Eigenlijk is dat raar want het is heerlijk zacht aan je voeten en voelt ook niet zo koud aan als je uit bed stapt!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja mijn plaids liggen ook op de bank en af en toe ik eronder. Heerlijk onder een plaid met kop thee en de WLS wat wil een mens nog meer? Ja die truffels wil ik hi hi. En wat zijn je theeglazen mooi.
    Fijn weekend, Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er idd weer heerlijk warm en cosy uit met die plaids :-)
    Ik heb er ook verschillende gezellig overal gedrapeerd en lekker s'avonds op de bank eronder kruipen kaarsje aan wat is er nou knusser :-)
    Die truffels ...jammmieee ...helaas is dat voor mij ..afblijven geblazen ...
    Geniet van je weekend,
    Lieve groet Johanna Elfies home

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heeeeeelll erg gezellie! hier schijnt de zon volop:) dus niet echt een herfstgevoel, haha
    groetjes, en geniet van je truffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik lig ook graag onder een plaid en ze zijn ook mooi als accessoire in je huis. Ik vind de plaid op de eerste foto erg mooi. Groetjes, Mancy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh......die koffie...jammie.......waar heb je die leuke glazen vandaan...? Hoezo nieuwsgierig...;)
    En die truffel pepernoten zijn ook mijn favoriet.....neem ze maar niet te vaak mee.....zijn zo op....
    En plaids...kan niet zonder......geeft zo'n heerlijke warmte altijd in huis.

    Wens je een fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk als je de plaids over je heen kan leggen en dan met opgetrokken knieën een lekker kopje koffie .
    Zalig.....
    Fijn weekend christel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie plaatjes weer Lia. Ik wens jou ook een warm en cosy weekend!
    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Warm, cosy and very beautiful...love it!
    Have a lovely evening...
    Titti

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat zijn we toch altijd druk met onze kleedjes en plaidjes he ;). vind de jouwe overigens wel heel erg aanlokkelijk uitzien:D. Koffie MOET in een fijne mok of kom, het oog wil ook wat toch?
    Toch wel weer fijn die herfst toch?

    liefs
    lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijke sfeerfoto's van je prachtige huis !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk die plaids, he? Hier liggen d'r ook een paar. Gebreide, katoen, wol, velours.
    Heerlijk om 's avonds in weg te kruipen met een boek of voor de tv.
    En koffie hoort voor mij ook in een mooi glas. Dat maakt het toch allemaal een beetje leuker, he?
    We moeten wel zelf de slingers ophangen:-)
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig! Hier worden plaid ook veelvuldig gebruikt door de kinderen en soms ook door onze twee poezen die er graag bij komen liggen. leuk dat jij ook aandacht besteedt aan iets als een kopje, ik ben het helemaal met je eens, het ziet er gezellig uit en zo smaakt het gewoon ook beter. Mooie foto's ook. Fijn weekend, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige foto's Lia!
    Zijn ook precies hier de ingrediënten van een heerlijk herfsthuis!!
    Vandaag toevallig nog zo'n fijn warm plaid gekocht!
    Heerlijk genieten! !
    Fijn weekend nog
    Groet Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  27. lekker warm en mooi. Wat is er nou lekkerder dan onder een deken op de bank met een lekker bakkie koffie in een mooi omhulsel, ikke dus ook :))
    Fijn weekend
    grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heerlijk! Ik hou er ook van :)
    Fijne weekend verder!

    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heerlijk is het, zo zalig ondergedoken onder een plaid.... en ook hier geldt, géén ontkomen aan, aan die plaid verslaving, haha
    fijn weekend <3

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Sfeervol en gezellig Lia. Een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooie gezellige foto's laat je weer zien, Lia. Hier gebruiken voornamelijk de kids de plaids, ik kruip wel op m'n plekje voor de kachel hihi. En ik krijg spontaan zin in koffie en dan vooral in dat lekkers erbij;-) Nog een fijn gezellig weekend.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Geniet er maar lekker van, heerlijk die plaids!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooie sfeerfoto's Lia! Ik vóel gewoon zo'n plaid om me heen.
    Fijne zondag,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dat ziet er weer erg sfeervol uit....

    Fijne zondag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Fijn he, deze tijd van het jaar , met warme plaids en stoere kussens, en koffie haha. Ik wens jou ook een gezellig weekend toe! Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Sfeer met de hoofdletter S! Hier liggen simpele fleece plaids, maar wel in de huiskleur. Zolang Guus niet altijd snapt welke dekentjes van hem zijn en welke vooral niet durf ik geen mooie varianten weg te leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Het ziet er heerlijk welkom uit, ik krijg spontaan zin om onder het plaid met de koffie, en natuurlijk de truffels;) te kruipen... Fijne zondag groetjes roos

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ooo, heerlijk die plaids. Hou daar ook erg van. Het zijn ook hele mooie die je ons laat zien.
    De presentatie van de koffie vind ik ook erg leuk. Ben zelf ook een grote koffie liefhebber en kan er ook erg van genieten als ik uit een mooi glas of kopje drink. En ja, chocola of truffels erbij maakt het natuurlijk af!!

    Fijne zondag nog.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Heerlijk, ik heb ze ook overal liggen..Mooie sfeervolle foto`s.

    Fijne zondag!
    Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een gezellige en warme post. Mooie foto's!

    Fijne week en groetjess..

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat ziet het er sfeervol uit Lia! Tja...die plaids: niks voor ons. Ik vind ze altijd prachtig bij een ander maar bij ons zouden ze denk ik altijd ergens op de grond liggen!
    Ik trek liever een vest aan dan een plaid over me heen.
    Maar die koffie.....ja daar maak je me wel warm voor! En dan idd met een stuk chocola of nu wat pepernoten: hmmmmm!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Mooie foto's heb je gemaakt, zo knus. Voor mij alleen s'morgens vroeg koffie om wakker te worden en de rest van de dag thee. En dan in de avond heerlijk met een plaid op de bank tv kijken. De truffels zijn voor mij ook niet te weerstaan, heerlijk.
    Geniet van een mooie week .

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Bij jou ook heel veel warmte, en niet alleen door de plaids:)
    Een sfeer waarin je weg kunt kruipen en genieten van, voor mij thee en een stukje kruidkoek...mmm!

    Fijne week en lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  44. prachtige sfeerfoto's , prachtige plaids zoals je al zegt mooi en lekker warm ... heb zelf stapels met plaids hangend en liggend in een mand ... wens je een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Heerlijk !!! foto 1favoriet...lang leve de kou!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat een heerlijke cosy post! Een plaid geeft een huis zoveel sfeer. Jouw plaids zijn ook allemaal prachtig!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een heerlijke foto's, je post is inderdaad Warm en Cosy! Je plaids zijn prachtig, zulke mooie staan ook nog op mijn verlanglijstje, heerlijk om je daarin te nestelen!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  48. In dit favoriete seizoen horen Sfeervolle plaids! Mooie foto's met een heerlijk kopje koffie! Geniet ervan.

    Groetjes Gea W

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat een sfeervolle plaatjes Lia !!!!
    Hier ook overal plaidjes - dunne, dikke - alle soorten maten.
    Heerlijk ook voor mijn eigen (lig)plek op de bank. Zo maak ik van de nood maar een beetje een deugd ;-)
    Ik houd d'r van, van dat hoge knus-gehalte. En prachtig dat glas
    Een hele fijne avond! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Prachtige sfeervolle foto's Lia!

    Fijne avond,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Hoi Lia, wat een prachtige foto's van je wollen plaid. Nog niet zo lang geleden kreeg ik van mijn dochter ook zo'n mooi kleed in het grijs. Zalig, zeker met het weer van vandaag.

    Lieve groet, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Je kunt nooit genoeg plaids hebben 😃 Niet alleen mooi om naar te kijken, wij liggen er ook bijna iedere avond onder! Je hebt echt prachtexemplaren uitgekozen, warm en sfeervol!! Heb je trouwens de 4spots boven je eettafel hangen?

    Fijne zondag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Plaids... je kunt er niet genoeg van hebben in huis, zeker niet in de koudere maanden! Hier worden ze ook nog voor het bouwen van hutten gebruikt en zo heeft Ninno vannacht onder de eettafel geslapen in zijn eigen gemaakte hut: ook gezellig haha

    Fijne dag nog

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ha Lia,

    Ongeveer een jaar ben ik een stille volger van jou blog! Mijn complimenten! Wat ik vooral zo leuk vind is dat je zo lekker 'gewoon' bent. Je praat niet over luxe en koop niet steeds wat nieuws. ( Dat irriteer me wel eens op andere blogs.) Deze post ook, zo simpel, en !juist! daarom een genot om te lezen. Dan heb je geen dure HOFFZ potten nodig om een post mee te vullen!


    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia