maandag 15 december 2014

Kerst / Wintersfeer

 

 

Kerst….., we vieren het allemaal anders.

Anders in de zin van decoratie maar ook met hoe we het vieren. Wij vieren de Kerst altijd rustig. Rustig in huis en ook niet al te overdreven met eten. Ik word er altijd heel erg onrustig van als ik op die dagen in de winkel loop, want het is zo hectisch… Nee, ik zorg dat ik alles ruimschoots van te voren in huis heb en op de laatste dag heel vroeg alleen de verse dingen nog even moet halen.

Voor mij is Kerst speciaal doordat de kinderen er een gedeelte van de dag zijn. Gewoon simpel eten of gourmetten met af en toe een klein pakje om uit te pakken.

In huis is het zoals het altijd al is, en dat is vrij sober… Dit jaar ontbreekt er zelfs een boom in huis. Voor mij had het al een aantal jaar niet meer gehoeven, maar Jan vond dat toch wel bij de Kerst horen. Maar die boom moet altijd erg tussen gepropt worden. En nu met Daan over de vloer vond ik het al helemaal niet fijn.

Maar we hebben wel wat decoratie voor de Kerstsfeer hoor… Al vind ik zelf eigenlijk meer een Wintersfeer.

En die begint met een krans op de voordeur, waar ik dus geen foto van heb gemaakt, want het regende vandaag alleen maar.

 

007

Dit jaar dus geen boom maar wel een Kerstbos…. nu moet ik eerlijk bekennen dat ik dit niet eens zelf bedacht heb, maar ik heb ze kado gekregen van mijn zus.

Op de salontafel heb ik tussen de houten ballen wat bolmos en glazen kerstballen gelegd. Simpel maar vind het zelf erg mooi. En ‘s avonds glinsteren die glazen ballen in het kaarslicht wat erbij staat.

 

004

 

003

Omdat ik toch wat groen in huis wilde hebben heb ik op de zuil tussen de oude perentakken wat groene takken gestoken, waar ik even de naam van kwijt ben.

Op de spiegel hangt weer een toef dennengroen met de oude kerstdecoratie van mijn moeder en schoonmoeder. En eronder heb ik deze keer wat glazen windlichten gezet, zodat we dan toch wat lichtjes bij elkaar hebben.

 

018

 

008

De schaal die buiten stond heb ik weer naar binnen gehaald en gevuld met mos, amaryllisbollen en dennenappels, en vervolgens op de eettafel gezet.

Ik wil jullie meteen hele fijne kerstdagen wensen.

47 opmerkingen:

  1. Hihi...jij noemt het ook Wintersfeer...ik ook!
    Mooi ingetogen....het kerstbos vindt ik leuk.
    Fijne Dagen...

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel sfeervol Lia!
    Ik hou ook niet van overdadige versieringen :-)

    Fijne dagen gewenst voor jou en je gezin
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke rustige sfeer Lia, kan me voorstellen dat je je daar heel pretig bij voelt.
    Voor mij hoeft de boom ook niet meer maar met een 16-jarige nog in huis, kon
    ik het niet maken om dat niet meer te doen….mijn tijd komt nog …

    Ik wens jullie met je gezin ook hele fijne feestdagen !
    Lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. echt mooi, echt jou!
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Lia....heel rustig. Heel mooi! Geniet van je gezin om je heen met kerst. Hier is het ook altijd een dag gourmetten met de kids. Ik vind dat zo gezellig! Jullie ook vast fijne feestdagen!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig sfeertje geniet er maar lekker van ....fijne dagen ..lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sfeervolle en sobere decoraties, dat past inderdaad helemaal bij jou. Wat het eten betreft gaat het hier net zo. Ik probeer op tijd alles in huis te halen, maar het is zeker geen overdaad. Anders is de vakantie voorbij en heb je er alleen maar een volgepropt gevoel aan over gehouden. Een kerstboom vind ik toch nog steeds wel leuk en ik ben blij met onze echte boom. Maar ja, hier geen katten en ook geen kleinzoon die de ballen als leuk speelgoed ziet.

    Ik wens jullie ook hele fijne feestdagen, geniet er maar lekker van! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi Lia, ik hou er van. Ik moet hier mijn man remmen, hij vind lichtjes altijd gezellig en ik vind het dan dikwijls te druk worden ;)
    Je kerstbos is gaaf, die grote pot ook, gewoon alles haha
    Fijne dagen hoor met je gezin!
    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi!
    Fijne dagen!
    Hartelijke groet
    Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Op pad geweest voor nobilistakken kwam ik ook zo'n boompje tegen en mocht met mij mee naar huis, wat zijn ze leuk he?!
    Je hebt een mooie sfeer in huis gebracht Lia, eenvoud en daar hou ik van.
    Was je vandaag aan het oppassen op Daan?
    Nog van harte, alweer 1 jaar
    Fijne dagen Lia.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk de sfeer in huis. Ik hou er ván. Heel subtiel. Ik vind ook de pot zo mooi opgemaakt met de perentakken en het groen. Zelf maak ik wat mosballen en amarylisbollen en veel kaarslicht. En dat vind ik genoeg hoor. Ik wens jouw samen met je gezin ook fijne dagen toe.
    Leuks Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi en sfeervol Lia. Ik vind je bomenbos erg leuk. Genietvervan.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het ziet er sfeervol en prachtig uit, ik hou er van.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een mooie sobere sfeer. Ik hou daar wel van.
    De naam van de groene takken is Pinus. Ik heb ze net zo gestyled als jou, alleen hangen er bij mij nog enkele Hoffz hangers in.
    Fijne dagen gewenst met z'n allen.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Helemaal leuk hoor Lia, ik mis zo'n boom niet hoor. Hier was het ook altijd hetzelfde probleem, hij moest ergens in een hoek gepropt worden en waar ie ook stond, hij stond altijd in de weg met als gevolg dat ik m na een week al helemaal beu was.
    Hier hou ik het ook rustig met de feestdagen, ik heb ook helemaal geen zin om heel erg uit te pakken wat het eten betreft. Ik hou erg van koken, maar met de kerst niet bah...
    Geniet van de dagen met je dierbaren om je heen in jullie sfeervolle huis!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou, ik vind het heel gezellig hoor bij je. Ik heb vanavond onze boom opgetuigd en inderdaad, hier moeten we proppen. De eettafel staat nu anders zodat het past. Och, heeft ook wel weer wat. Maar met zo'n kleintje over de vloer begrijp ik dat je het even hebt overgeslagen. Ik zag Daan op facebook, het lijkt me een heerlijk ventje.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De schaal met bollen is prachtig Lia. Je huis is heel sfeervol en rustig ingericht, je hebt gewoon zin om gezellig op de bank te kruipen. 😊 Ik wens je hele fijne feestdagen toe.
    Groetjes,
    Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Lia,
    Mooi en sober, past helemaal bij jou... Ik vind dat toefje groen aan de spiegel zo mooi en de mosballen natuurlijk ook...!
    Wij hebben ons 'kerstfeest' al gehad en dat geeft ook flink rust hoor, ik hoef straks niet meer in die hectiek mijn boodschappen te doen..
    Je zei het al, we vieren het allemaal anders...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie sfeer. Helemaal Lia. Hier geen kerst zonder boom, maar jij hebt mooie alternatieven, hele mooie sfeervolle...
    Kerstmis is niet de bedoeling in de stress te schieten, met een beetje goede planning kom je al een heel eind. Heel veel kun je al van te voren in huis halen, op rustige momenten. Doe ik ook. Op tijd genieten van deze speciale dagen is toch het belangrijkste, ieder op zijn eigen manier...
    Hele fijne kerstdagen!!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De decoratie is mooi en ingetogen. Echte wintersfeer. Bij ons dit jaar voor het eerst geen kerstboom. Ik mis de boom niet. Er is een ander soort decoratie voor terug gekomen die net als bij jou sober is.
    Ik wens je hele fijne feestdagen.
    Groet, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel mooi allemaal, heerlijk rustig! maar ik had ik ook niet anders van je verwacht. De boompjes die je hebt staan zijn ook schattig.Hier gaan we ook gourmetten met de kinderen, lekker simpel en basic :-)
    Ik wens jullie ook hele fijne dagen!

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie decoratie's heb je gestyled!. Voor mij hoeft de boom ook niet, maar ja...ik woon niet alleen....
    Wij vieren de kerstdagen ook rustig.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wintersfeer of kerstsfeer, het oogt mooi sober en toch kerst. Maar subtiel. Ik vind het mooi!

    Fijne dagen alvast.
    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel herkenbaar Lia hier ook geen kerstboom , ik laat het ook bij een schaal met amarylisbollen en wat groen en veel kaarslicht .Ik wens jullie fijne kerstdagen !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heerlijke sfeer,ik hou er wel van Lia.
    Die boompjes zijn ook erg leuk zo bij elkaar, ik zal de foto's eens aan mijn hubbie laten zien ;-) die is zo van de Kerst hé...pffff het moet royaal aanwezig zijn.............en ik ben het meeste thuis en ik word daar druk van dus doe ik het niet, hihihi
    Fijn van genieten Lia.

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige sfeer in je huis, zo mooi en sereen. Ik ben ook niet van die hectische kerstdagen hoor, ik vind het leuk om de tafel mooi te dekken voor ons 2, maar de gerechten houd ik simpel en de rest van de dagen gaan we gewoon lekker klussen. We drinken wel even gezellig koffie bij de familie maar dan gauw weer door hier.
    Ik wens jou en je gezin ook hele fijne dagen!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ziet er gezellig uit. Hier in huis is het net zo, niet te veel.
    Fijne dag,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Helemaal my style! Hou het het liefst ook sober en rustig (zonder boom), maar af en toe moet je weleens wat toegeven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik kan het best begrijpen , ik heb er een week over gedaan om te beslissen waar ik dit jaar die kerstboom ging zetten . Het is altijd zo'n verhuis pfff.
    Daarom bij jou de sobere versiering , de schaal met bollen en amaryllissen , mooi .
    Geniet nog van de fijne dagen
    Groetjes
    Christel
    Ps , ik heb je aan jouw poezen herkend op IG , kan dat ?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het ziet er sfeervol uit. De grote vaas op de zuil vind ik prachtig. Zo zie je maar dat een kerstboom helemaal niet nodig is om het kerstgevoel te krijgen.
    Ik wens je hele gezellige dagen.

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik houd ook van die eenvoud, je hebt het heel mooi. Het is net wat je zegt....ieder viert het op zijn eigen manier, persoonlijk houd ik ook niet van die overvloedigheid.
    Samen met je gezin, dat zijn toch de mooiste uurtjes....

    Lieve groet Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heel mooi gedaan Lia, ik wens jou en je gezin ook vast hele mooie gezellige dagen toe, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Juist mooi, die eenvoud, met hier en daar een beetje groen. Het ziet er erg mooi uit. En ook hier lekker met de kids gourmetten en het fijnst vind ik gewoon met z' n allen samenzijn en dat er juist dan niets moet. Alleen maar genieten! Ik wens jou en je gezin ook hele fijne feestdagen.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een leuke boompjes.
    En wat een heerlijke sfeer weer bij jou thuis....pure eenvoud....prachtig!
    Geniet er samen van met je familie...nog gefeliciteerd met de verjaardag van je kleinzoon.
    Fijne feestdagen alvast.

    Liefs,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtig allemaal ... toch een mooie subtiele kerstsfeer in huis !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooi mooi...en zo rustig....Merk dat ik ook steeds minder van de boom ben....maar hij staat er nog wel. Heb dit jaar ook geen oude ballen erin vanwege pip......haar 1e kerst......tja pip en ballen....;)

    Wens je samen met je dierbaren fijne dagen.

    Veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Mooie wintersfeer, rustig en ingetogen ik hou er van. Geniet van de dagen met je familie.

    Liefs, marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mooi Lia! Prachtig sober en stijlvol!
    Heel fijne dagen Lia!
    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat mooi allemaal Lia....prachtig de rust....liefs hele fijne dagen.....geniet van het samen zijn ...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Toch hou ik hier zo van Lia, sober maar daardoor zeker zo sfeervol. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Mooi allemaal Lia! Echt een sfeer die bij jou past! Niet bij mij want ik hou van versieren en lichtjes....ja ieder z'n smaak toch? De boompjes had ik ook gezien en toen zelf gemaakt: leuk zijn ze!

    fijne feestdagen.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Mooi verdeeld ook over je kamer, zo is de kerstversiering sober maar toch aanwezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Less is more en jouw manier van decoreren toont dat weer eens.
    Mooi om een paar kerstversieringen van jullie moeders in het toefje te hangen.

    Fijne dagen.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Mooi gedaan. Hele fijne dagen ook voor jou!!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Mooi die boompjes en die vaas vol met takken groen vind ik super!

    Fijn weekend!

    Liefs!
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Mooi...zag jou muur...die bij de perentakken...welke kleur is dat?

    alvast bedankt! Gr ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ilse, die kleur is Lino van Carte Colori.

      Verwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia