zaterdag 24 januari 2015

Alles is anders….

 

 

Vandaag is het alweer 6 jaar geleden dat ik hier op het grote www mijn woonblog begon. Wie had verwacht dat ik dat zo lang zou volhouden, nou ik zeker niet… Het afgelopen jaar heb ik wel de helft minder posten gemaakt dan andere jaren. Op woongebied viel er even niet zoveel te veranderen en het huis is goed zoals het is. Ook al blijven er altijd allerlei ideeën om iets te veranderen in mijn hoofd borrelen hoor.

En toch zijn we bezig met veranderen, want ons leven gaat veranderen. Je begint samen en je huis is helemaal voor jullie samen. Totdat er een kind, of meerdere komen. De slaapkamers waar jij nog een eigen ruimte had word gevuld met bedjes en speelgoed. En het huis vult zich met geluiden zoals huilen en lachen. Jaren later komen daar geluiden bij van wat ruzie en schreeuwen tussen broertjes die samen aan het spelen zijn. Of de gespannen geluidjes bij het spelen van donkey kong op de nintendo. Weer enkele jaren later komen daar de geluiden bij van muziek die uit de verschillende kamers klinken, zoals Anouk, Guus, Metallica en wat al niet meer. Er komen meisjesschoenen in de gang te staan, en opeens is er weer een heel ander geluid in huis. Het lachen van meisjes klinkt anders en zelfs de lach van je zoon verandert dan opeens. Huilen, tja ook dat heb ik meegemaakt met de kids, van gewoon verdriet tot liefdesverdriet, het heeft hier allemaal afgespeeld. En dan breekt opeens de dag aan dat de een na de ander het huis gaat verlaten, en het steeds wat stiller word. Straks komen er op vrijdagavond ook geen vrienden meer binnen vallen om zoonlief op te halen, en is het echt stil. 

Wij zijn dan weer samen en het huis is weer helemaal van ons. Het leven hoort zo te gaan, want zelf wilden we vroeger ook op eigen benen staan, maar verdikkie wat is het wennen. Tja, het lege nestsyndroom noemen ze dat…. Gelukkig hebben we nog een klein nestje in huis waar onze kleinzoon af en toe lekker kan slapen.

En het huis gaan we weer vullen met spullen van ons zelf. De zolder waar de oudste sliep is klaar en is mijn kamer geworden. De kleine kamer waar de middelste sliep hadden we al omgebouwd tot kastenkamer, en die hebben we nu ook weer mooi aangepast bij de rest van het huis.

Het is echt een klein kamertje, en dat maakt het maken van foto’s heel moeilijk. Kleuren kunnen door schaduwen of lichtval anders overkomen dan ze in het echt zijn.

 

040

Vanuit de deur kijk je op de oude deuren waar wij destijds een kast van hebben gebouwd. Deze deuren hebben nu de kleur Gritti gekregen.

De houten vloer lag er al, en we hebben dat ook zo gelaten. Het past goed en hij krijgt al wat slijtplekjes waardoor het een oude look krijgt.

 

034

Bij deze kleur komen de houten knoppen ook veel meer tot hun recht. Het is mooi sober maar ook een beetje chique.

 

020

Een oud krukje wat ik jaren geleden eens kocht en de laatste jaren buiten en op zolder heeft gestaan, heeft hier een plekje gekregen.

 

011 - kopie

En de deur met het kozijn heeft de kleur sculptura gekregen. En deze kleur gebruiken we ook op de overloop.

Je ziet rechts nog net het kleine nestje van Daan. Die blijft hier nog even staan totdat de kamer van de jongste een nieuwe bestemming krijgt, en wel logeerkamer.. Maar voor we zover zijn is straks eerst de douche aan de beurt.

 

Wens jullie een heel fijn weekend.

53 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met je 6-jarig jubileum, Lia. Ik weet zeker dat je in die jaren voor heel veel volgers een bron van inspiratie bent geweest. Vanaf het begin hoorde je blog tot mijn favorieten en dat is nooit veranderd. En nu we elkaar ook al een aantal keren hebben gesproken, leest het nog leuker weg ;-).

    Ik ben benieuwd naar de uitvoering van al jullie plannen. Maar je weet meestal precies wat je wil en je hebt een hele goede smaak, dus dat komt - samen met een hele handige Jan - vast helemaal in orde. Ik hoop nog lang van je blog te mogen genieten!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dear Lia,
    So cozy it looks from. Has become really great.
    I like this color as much. In this year also will be renovated and I can not wait
    to emphasize in the new beautiful colors. We'll see how it goes.
    Best wishes and have a lovely weekend, Moni

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je 6 jarige jubileum, voor mij ben je zeker een bron van inspiratie en lees dan ook graag je woon en katten verhallen.

    Succes met alle plannen
    en hoop ook je blog nog vaak te mogen lezen.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook toevallig...ik heb net oude posten van je terug gelezen...omdat ik naar een kleur aan het zoeken was op google...en een oude post uit 2010 van jou tegenkwam...en in een van die oude posten kwam ik ook de oude deuren van je kastenkamer tegen...leuk zo terug lezen...
    Je kastenkamer is mooi geworden Lia...mooie kleur is dat toch.

    Dat is zeker wennen als je kinderen het huis verlaten..toen onze dochter vertrok had ik het er ook moeilijk mee...onze zoon zal voorlopig niet vertrekken denk ik...
    Fijne Zondag.

    Groetjes,
    Inge, my choice
    Vergeet ik je te feliciteren met je blogjubileum...jou blog was de eerste die ik anoniem volgde...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat met je 6-jarig blogjubileum. Ik lees je posten altijd graag.
    Heel mooi geworden de kleuren in de kamer, erg fijn om veel kastruimte te hebben en alles lekker uit het zicht.
    Ik kan me voorstellen dat het erg wennen is als alle kinderen zijn uitgevlogen, gelukkig zijn er ook wel leuke kanten aan. Ik kan er natuurlijk helemaal niks van zeggen, want ik heb geen idee hoe het voelt. Ik zit in een hele andere fase. Ik ga nu de twee oudsten naar bed werken, want ze zijn druk (pffff, ik denk dat we storm krijgen hihi). Kan ik straks nog heel even genieten van een rustige zaterdagavond ;-)
    Fijne zondag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke ruimte zo met die kasten...wat is opruimen en ordenen leuk he.!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd Lia met je 6 jarig blog jubileum ,en al die tijd volg ik je al , ik ben de tel kwijt geraakt maar het zijn al heel wat jaren !
    En ja het is zeker heel erg wennen als ze het huis verlaten maar het hoort erbij je mag nu op de volgende generatie passen je kleinzoon heerlijk hoor !
    De kleur van de kasten zijn mooi geworden !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zes jaar vol wooninspiratie en ik geniet nog altijd van de sfeer in je huis. Die kastenkamer is weer helemaal in stijl. Een idee als hier ooit het nest leeg is. Wat mij betreft mag je vooral verder blijven bloggen, maar geniet eerst even lekker van dit blogjubileum :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je 6 jarig blogjubileum! Ook voordat ik zelf een blog begon 'gluurde' ik al bij je binnen :-)
    Zo ontzettend leuk om alle veranderingen te volgen...benieuwd hoe alles er straks komt uit te zien! Begin maart gaat onze badkamer ook op de schop.

    Fijn weekend verder
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  10. t ziet er weer geweldig strak en mooi uit! helemaal 'af"
    en ja, wat gaat het allemaal hard he? ik sta er nog zo,n beetje voor, haha maar het eerste vriiendinnetje heeft ook hier al haar intrede gedaan;-) gelukkig hebben we nog een kleutertje rondhobbelen!
    groetjes, inge

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi dat kamertje met die kasten.
    Heerlijke ruimte om alles op te ruimen.
    Je hebt een mooie kleur gebruikt.
    Fijn weekend
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lia, héél herkenbaar wat je schrijft...wij zijn zo ergens halverwege in jouw verhaal :-)
    Wat mooi is alles geworden, prachtige kleur ...al die kasten zouden bij mij goed gevuld
    kunnen worden...haha....
    héél fijne zondag nog
    liefs kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd met je jubileum! Wat een tijd zeg. Het ziet er elke keer weer prachtig uit. Ben nu al weer benieuwd naar je volgende post. :)

    Groeten,
    Deborah

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja Lia alles is anders. De gevoelens die je beschrijft zijn zo herkenbaar. Ineens is het huis leeg. .... Maar ineens zijn er weer kinderstemmen die i.p.v. mama, oma roepen. Zo'n klein mensje waar je een dag in de week voor mag zorgen en waar je een band mee opbouwt. En ik merk wel aan je verhalen "dat is genieten".
    En je kamer vind ik zo MOOI geworden prachtig kleurgebruik. Ik heb weer van je post genoten.
    Fijne zondag, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jeetje Lia, zes jaar al weer. Wat leuk! En het blijft leuk hè dat bloggen, maakt niet uit of je vaak een post plaatst of minder vaak... Ik heb genoten van jullie veranderingen in huis, zo mooi gedaan allemaal!
    Je kastenkamer is super, die oude deuren geven hem precies de juiste look!
    En nu is het dus even de kamer van Daan... Dat mannetje gaat ook al zo hard, waar blijft de tijd....
    Ik hoop nog heel lang van jouw blog te kunnen genieten Lia,
    Fijne zondag nu....
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Eerst en vooral gefeliciteerd met je zesjarige verjaardag van jouw blog.
    Ik ben ook begonnen als stille volger en jij was één van de favorieten .

    Wij staan er ook voor , het stilaan loslaten van de dochters , maar zoals je zegt , je hebt het huis dan weer voor z'n tweeën .
    Ik ben benieuwd hoe het zal aanvoelen ...
    Fijne zondag
    Groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Altijd zo sfeervol jouw foto's Lia......prachtig je deuren en je gekozen kleuren! Heel herkenbaar het "stille" huis.Het is alweer even geleden maar wat was het wennen.........

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hier duurt het nog wel even voordat we weer alleen zijn. Ze zijn 15 en 17 jaar.....Nou ja....het kan anders snel gaan.
    Wat een mooie ruimte! Zo zie je maar weer dat het allemaal niet groot hoeft te zijn voor een mooie sfeer neer te zetten.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zes jaar, wat n tijd hè! Volgens mij is de frequentie bij bijna iedereen wat omlaag gegaan maar wat geeft t. Je foto's zijn weer prachtig en je schets van n "levensloop " met kinderen O zo waar....al blijven er bij ons in huis voorlopig nog wel overál meisjesschoenen staan ;)

    Liefs
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige kleur op de kasten! Ik lees al 6 jaar mee en het is altijd genieten! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gefeliciteerd! Ik kom graag op je blog...prachtige kleuren en afwerking en...mooie verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het ziet er heel sfeervol uit. Wat gaat dat hard met die kinderen he? Bij ons kreeg er ook een de sleutel van koophuis deze week en die gaat in april trouwen! Hij zat al paar jaar op kamers dus heel veel verschil maakt het voor hier niet. Mijn blog bestaat over paar dagen 5 jaar, ik zal er maar geen ophef over maken, hihi.
    Wel leuk om af en toe ff bij te lezen bij een stel.

    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Vreemd om dan ineens weer met z'n tweetjes te zijn, hier komen ze regelmatig vanuit hun studentenhuis nog even binnenrollen, maar wij zijn ook meestal zonder kids.
    Je huis ondergaat dan een metamorfose die weer past bij deze fase van je leven.
    Je deuren zijn heel erg mooi, heerlijk die inbouwkasten.

    Fijne zondag en liefs,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ....enne natuurlijk proficiat met je blogverjaardag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gefeliciteerd met je 6-jarig blogjubileum. De kast is mooi geworden. Ik heb ook zo'n kamer in huis en wil ook zo'n kastenwand. Zo meteen je foto's aan mijn man laten zien. Dan weet hij wat ik bedoel. Je ziet het, je bent nog steeds een inspiratiebron voor anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je verhaal is heel herkenbaar. Het is zeker wennen als de kinderen uitvliegen. Maar ook weer gezellig als ze even bij je komen voor raad en daad of gewoon omdat ze even naar mama willen. Wat een mooie kleur hebben de kastdeuren gekregen. En al weer 6 jaar een blog. Ik geniet nog steeds van de leuke verhalen en alle inspiratie die je mooie foto's geven. Hoop dat je nog lang niet stopt met bloggen want ik vind het nog steeds erg leuk om bij je op blogbezoek te komen.

    Groetjes en een fijne dag,
    Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een beetje een weemoedige post uit een fase waar ik ook nog steeds middenin zit,het lege huis...ik kan er maar niet aan wennen...
    De jongste is er al bijna een jaar uit en de oudste zo'n beetje een half jaar maar die is nog wel heel vaak thuis..maar toch..het is niet mijn ding en zal het ook niet worden denk ik.
    Ik vond het heerlijk de jongens hier thuis met al hun rommel en wat al niet meer,ik hou daar van.
    Maar hee zo gaat het nu eenmaal hé.
    De kleuren in hun slaapkamers zin nog precies hetzelfde als toen e hier nog waren, hihihi met knalrood en knalgroen ... niet mijn kleuren maar ik laat het zo totdat ik er aan toen ben en ik kom er toch nooit dus wat maakt t ook uit.
    Kleine Daantjes zijn hier niet dus mijn aandacht gaat naar de poezen ;-) waar je soms een dagtaak aan hebt als ze een slechte bui hebben ;-)
    Jou kamers hebben een mooie eigen stijl en kleur gekregen Lia maar dat is jou wel toe vertrouwd,echt mooie hoor.
    Geniet ervan.

    Groetjes

    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Tja zo gaat dat lieve Lia...en het is zeker wennen....wat heb je toch een mooi huis....!...liefs fijne zondag van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Enne gefeliciteerd met 6 jaar bloggen..!...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een veranderingen. Zo gaat het leven maar door en wat worden ze dan groot en zelfstandig. Hier alle kids nog thuis. De oudste is 18 dus het zal ook nog wel even duren voor hij het huis verlaat. De jongste 4 dus wij hebben voorlopig nog wel een vol huis.
    Je hebt alles al mooi opgeknapt. Soms is het ook even goed als alles naar je zin is. De douche....tja daar word hier ook hard over nagedacht. De plannen die ik heb zorgen ervoor dat we het waarschijnlijk nog een jaartje uit moeten stellen. Dat geeft niet. Gewoon zorgen dat de douchedeur dicht is zodat ik er niet tegenaan kijk hihi
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dat is weer zo mooi geschreven ... en je deuren zijn prachtig ! De foto met de vorige kleur (al een hele tijd geleden) zit bij mijn persoonlijke inspiratiefoto's .... gritti is prachtig bij jou vandaar dat ik het ook graag wou hebben .. maar hier is het echt een totaal andere kleur ...

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ja lieve Lia...zo gaat dat dan! Kids uit huis en hoewel je vaak naar rust verlangt als ze er nog zijn, is de rust die je hebt als ze werkelijk weg zijn, toch anders. Daar moet je aan wennen en dat gaat bij de één sneller als bij de ander. Mijn kinderen zijn al héél lang het huis uit, want gaan studeren in een andere stad als je 17, 18 jaar bent, wilt zeggen dat je daarna niet meer langdurig terugkeert naar je ouderlijk huis. Ik kon mijn draai aanvankelijk moeilijk vinden, vond het wat saai zonder te hoeven zorgen, maar dat was eigenlijk ook snel weer over.
    Als ik naar vandaag kijk: vanochtend kwamen Oudste met man en kind even onverwacht gezellig koffie drinken, komt morgenavond Jongste mee-eten. Dinsdag is de verjaardag van Oudste en woensdag passen we op Ernst.
    Dan zijn er ook weken dat we elkaar nauwelijks zien, hoor. Maar ik vind het nu helemaal goed zoals het is. Zo hoort het tenslotte ook te gaan.
    Proficiat met je blog-jubileum.
    Volg je al heel lang en jouw blog behoort echt tot mijn lievelingsblogs. Je goede smaak en eigenheid waardeer ik zeer. Wat zijn de kamers prachtig geworden. Mooie kleuren en zo mooi verstild...
    Ik hoop echt dat je nog lang blijft bloggen!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik vind het kamertje supersupermooi geworden.
    Wij hebben precies zo'n klein kamertje en ik heb m'n man net de foto's laten zien onder het mom van: als onze kinderen het huis uit zijn, wil ik het ook zo. 😄
    Heel erg sfeervol en ook nog praktisch!
    Ik wens je wel sterkte met het overwinnen van je legenestsyndroom. T is inderdaad altijd heel gezellig om die jongelui over de vloer te krijgen.
    Ik wens je nog een fijn weekend en geniet van jullie kleine mannetje!

    Lieve groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gefeliciteerd lia met je 6 jarig jubileum!
    Wat een tijd..en wat een prachtige posten iedere keer weer van je! Altijd weer genieten en inspirerend!
    Hoop dat je nog lang doorgaat! :)
    Het volle en lege nest heb ik nog geen ervaring mee maar kan me voorstellen dat het niet makkelijk is...
    Je hebt er een prachtige kamer van gemaakt!
    Geniet maar veel van Daan!

    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Van harte gefeliciteerd met je 6-jarig blogjubileum! Door jouw blog ben ik zelf ook begonnen met bloggen, je blog is heerlijk om te lezen en een grote inspiratiebron!
    Ik heb zelf geen kinderen maar kan me nog goed herinneren dat mijn moeder het er ook best moeilijk mee had toen ik als jongste en laatste uit huis ging, ze kwam maar al te graag even langs om "handje te helpen" haha! Ik vond het heerlijk want ik vond het stiekum zelf ook best moeilijk hoor!
    Ik vind je kastenwand prachtig geworden, die kleur is zo mooi, misschien dat het ook helpt dat de kamers zijn veranderd en geverfd, dan voelt het niet meer zo als "lege kamers"
    Ik hoop dat je nog heel lang doorgaat met bloggen!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Lieve Lia gefeliciteerd! Jouw blog was mijn kennismaking met blogland en ik volg (stille volger) nog steeds trouw. Je blog inspireren en de blogs over je poezenbeesten zijn heerlijk om te lezen. Een aantal jaar geleden heb ik je ontmoet tijdens het open huis bij Seizoen & Stijl. Heel leuk om je gesproken te hebben toen. Ik hoop nog lang van je blogs te mogen genieten. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Zes jaar al, van harte gefeliciteerd!
    Mijn dochter is al een tijdje uit huis en nu weer even terug tot dat er een nieuw huisje voor haar vrijkomt.
    Mijn zoon is vorig jaar het huis uit gegaan en toen was het leeg, oh... daar heb ik het moeilijk mee gehad, toen was het huis leeg, net wat je zegt: het hoort er allemaal bij.
    Jullie huis ziet er prachtig uit, vooral de kleuren verf van de deuren licht en donker vind ik erg mooi.

    Wens je een hele fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mooi verhaal Lia en 6 jaar alweer...waar blijft de tijd.
    Ik blijf het leuk vinden om van buiten af een beetje mee te kijken in de huizen en het leven van mede bloggers.
    Je bent nog steeds in grote inspiratie bron voor mij, mijn man heeft zelfs de afgelopen weken jullie kast als voorbeeld gebruikt voor een kastenwand bij ons thuis in de voor-slaapkamer. Mocht ik weer eens de puf hebben om ook weer eens een post op mijn blog te plaatsen dan zal ik de kast zeker laten zien.

    Lieve groet, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Proficiat met blog 6 Lia!
    Vertrouwd het opnieuw inrichten van ruimtes die vrij gekomen zijn door het uitvliegen van de kroost.
    De kastenkamer of dressing ziet er weer perfect uit, zoals altijd.
    Fijne week, lieve grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Van harte.....'ken' ik je toch al mooi 6 jaar.....;) Je blijft toch wel gewoon lekker bloggen toch....? Wel zo gezellig.
    Geniet van je posten.......
    Kan me je nieuwe fase licht voorstellen.......Gaat hier vast nog even duren.........Hier alle kamers nog dik gevuld met 2 pubers en een kleine dame........vol vol dus........
    Verlang soms wel naar leeg.....maar ha........dat komt dus vanzelf met de jaren ;) En ach.....dit heeft ook z'n charme

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Van harte met je 6 jaar bloggen. Wat een tijd! Je hebt er natuurlijk velen zien komen en weer gaan. Jouw blog was ook, zoals bij zovelen lees ik, een van de eerste blogs die ik stil volgde. En ik hoop nog heel veel posten van je te mogen lezen de komende jaren...
    Je hebt het lege-nest-syndroom mooi omschreven. Tja, bij ons begint het volgende schooljaar, als de oudste gaat studeren...gelukkig komt ie dan nog in de weekenden thuis...denk ik toch, haha. En hoewel het ons nu soms heerlijk lijkt om rust in huis te hebben, zal het toch zeker wennen zijn als het werkelijk elke dag zo is.
    Maar het hoort erbij en je krijgt er ook veel ruimte voor terug waar je dan zo'n heerlijke kastenkamer kunt maken. Daar verheugen wij ons dan maar op...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hoi Lia

    Je begint met z'n tweetjes en je eindigt met z'n tweetjes. Lijkt me een heel raar idee, en toch weet je dat dit eer daags zal gaan gebeuren, want zoals je zelf al zegt, het hoort ook zo te gaan!
    Fijn dat je dan toch af en toe je kleinzoon over de vloer krijgt die je lekker kunt vertroetelen, en dat je dan niet echt meer hoeft op te voeden, maar gewoon heerlijk kunt genieten van zo'n mannetje!
    Ben erg benieuwd hoe jullie douche eruit komt te zien!.

    Liefs Vittoria :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. zooooooo heerlijk rustig, ik doe ideeen op! ;-)

    Dit lege nest sydroom hoor ik ook bij mijn ouders nu zowel ik als mijn broer het huis uit zijn.. het is stil...

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Lieve Lia,

    Jouw blog was de eerste waar ik mee in aanraking kwam, jaren geleden. En meteen had ik een klik. Raar was het dan ook om je toen onverwachts bij de Stamkamer te ontmoeten en veel dingen gemeen bleken te hebben. Je blog lees ik iedere keer met veel plezier en laat dan ook regelmatig iets aan Rob zien van "dat bedoel ik nu". Je kastenwand is super. Helemaal in stijl van de rest van het huis. En de douche zal ook zeker een plaatje worden. Bij ons blijven de meiden (20 en 22) nog lekker thuis. Ze studeren allebei in de buurt en kunnen het reizend makkelijk af. Ze zijn er niet zo mee bezig. Komt vast nog wel. Maar voor nu geniet ik lekker van het feit dat ze nog veel met paps en mams willen doen.

    Liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Mooi verwoord, Lia. En inderdaad zo 'hoort' het te gaan, al is dat niet altijd zo. Hier gaat het ook, gelukkig, zo en het is echt wennen wanneer het steeds rustiger wordt. Voordeel vind ik wel dat je je eigen sfeer kunt neerzetten en het blijft dan ook zo lekker netjes. Deze kamer is in ieder geval heel mooi geworden en ben zo benieuwd naar de badkamer, hoe die gaat worden. Wij hebben die voor 2 jaar terug opgeknapt en er zitten helemaal geen tegeltjes meer in en dat bevalt mij toch zo super!! Geen voegen meer die vies worden en moeilijk schoon te houden zijn en een mooie sobere stijl! In ieder geval heel veel succes met alles wat je gaat ondernemen. Ik geniet altijd van je verhalen en je bent een stimulans!!

    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Gefeliciteerd met je 6 jarig blog jubileum!! Ik geniet altijd erg van je mooie posten dus ga vooral nog een hele poos door! Je kasten kamer is erg mooi geworden, lekker zoveel opbergruimte.
    Dat lijkt me inderdaad wel heel erg wennen, al je kinderen het huis uit. Het brengt toch wel heel veel gezelligheid met zich mee. Maar overal is een tijd voor, zeggen ze dan. Hoe fijn is het dan om lekker op je kleinzoon te kunnen passen.
    En ik ben wel heel erg benieuwd hoe jullie de douche aan gaan pakken. Ook hier is het een doorn in het oog en zo klein dat je er niet veel mee kunt beginnen. Succes!

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Het lijkt mij ook wennen idd.. Alles is dan anders.. Gelukkig zijn die van mij 6 en 9.. Dus hoop het lege best gevoel nog lang niet te hebben.. Maar daarentegen, je hebt er weer wat ruimte bij om je creativiteit op los te laten gaan!
    De deuren van de kast zijn mooi! Prachtige kleuren.

    Ik ben ontzettend benieuwd naar de verandering van de badkamer!! / Washokje ;-)

    Liefs
    Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Gefeliciteerd met je 6 jarig blogjubileum, alles ziet er weer prachtig uit! Wat heb je dat mooi geschreven over de kindertijd. wij hebben nog een dochter thuis door de week en als ze er allemaal in t weekend weer zijn om te eten en of koffie te drinken, geniet ik enorm :) Dan voel ik me een rijk mens!

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat ben je al lang bezig zeg....ja, mede door jou ben ik ook begonnen! Je hebt velen geïnspireerd, denk ik.
    Gefeliciteerd!
    En ja.....dat lege-nest-syndroom....je went ook daar weer aan en het is leuk om dan met z'n tweeën te zijn en met niemand rekening te hoeven houden! Elke levensfase heeft z'n mooie kanten.
    En wat is je huis mooi: ik ben boven niet zo bezig met het wonen, daar rommelen we maar wat.
    Een kinderkamer vol met verkleedkleren en speelgoed.....ach dat heeft weinig zin om daar iets moois van te maken.
    Maar wat ik bij jou zie is toch werkelijk supermooi!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wat bijzonder om zo lang in hetzelfde huis te wonen met zoveel mooie herinneringen. Nu de kids zijn uitgevlogen is het natuurlijk wel even wennen, maar ik denk dat ze vaak bij je binnen komen wippen Lia! Leuk dat je weer nieuwe plannen hebt, ik ben benieuwd naar je badkamer. Ik hoop dat je nog lekker lang door gaat met bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat een tijd blog je al zeg! mede door jou blog ben ik ook begonnen, je hebt echt een heel inspiratie en sfeervol huis, ik hoop dat je nog een tijdje doorgaat :-) Hier is de oudste net 16 geworden, dus bij mij blijft het nog een tijdje een ver van mijn bed show.
    Ben benieuwd naar je plannen voor de badkamer, hier gaan we de badkamer ook vernieuwen!
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Wat een mooi Blog heb je! Je schrijft heel erg mooi!
    Leuk om te lezen :)
    Gr, Nikki
    www.BolletjesKleed.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia