zaterdag 7 februari 2015

Kletspraat…..

 

 

 

De weken vliegen letterlijk voorbij. En eigenlijk heb ik niets nieuws te vertellen dan een beetje kletspraat. Vorige week is de lekkage gelukkig gemaakt, en het was inderdaad iets met de regenpijp die met de bouw toch niet helemaal goed geïnstalleerd was door de vakman. Het dak is zo goed als droog, en als we akkoord krijgen van de verzekering dan gaan ze met een nieuw plafond beginnen.

Intussen begint het huis van onze jongste al iets van een echte woning te worden. En ik heb samen met hem alles gekocht en uitgezocht, dus ik weet wat er komt, maar die keuken is ook zo gaaf…. Je zou bijna gaan verhuizen om opnieuw te beginnen. Maar meteen weet je dan ook wel weer dat over 10 jaar die keuken er ook weer anders uitziet. Want dan is er misschien wel weer iets totaal anders wat het helemaal is.

Want in 2007 kochten wij onze keuken, waarvan we dachten dat dit het echt helemaal was. En nu bijna 8 jaar later zou ik nooit meer voor dit aanrechtblad kiezen. Maar vervangen doe je ook niet zomaar, want het heeft toch een aardige cent gekost.

Nee, maar er broed wel iets in mijn hoofd wat met de keuken te maken heeft…. Maar eerst boven verder. Zit nog te dubben over wat we op de wanden moeten doen…

Intussen ben ik ook nog een fotocursus aan het volgen. Want al lukt het me heel goed om mooie sfeerplaatjes vast te leggen of een beeld van de natuur, zo moeilijk gaat het met Daan. Hij staat nog geen tel stil en alles is bewogen of niet scherp. Dus daar gaan we maar eens op oefenen. En als je dan weer wat aan het oefenen bent dan is er altijd wel iemand in de buurt.

 

009

Tja, waar kijkt hij naar zal je denken….

 

010

Ook al is dit maar een oefening, stil zittend en bewegend: check….

Dit weekend maar eens op pad om een bewegend object te vinden waarbij ik het beeld moet bevriezen… jaja, of het nog niet koud genoeg is.

 

Fijn weekend.

34 opmerkingen:

  1. Fijn dat je plafond weer gerepareerd is en dat het stucen straks ook weer achter de rug is...kun je dit ook weer achter je laten. Bijzonder dat je smaak toch veranderd in de loop der jaren. Ik vind het ook altijd leuk oude foto's te bekijken van ons huis hoe het is veranderd in de loop der jaren.
    Succes met je fotocursus.
    Fijn weekend groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lia,
    Naar mijn idee heb je vorig jaar je keuken nog veranderd, of is dat al weer langer geleden. Ach zo blijven we wel lekker bezig natuurlijk! Fotograferen, dat is ook zoiets waar je nooit klaar mee bent. Altijd is er iets dat beter kan of anders.. Ik ga dus ook een cursus doen, in maart, en hoop dan ook nog wat mooier werk af te kunnen leveren...
    Succes met het plafond in ieder geval, fijn dat het verzekeringswerk is...
    Ik eens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kletspraat, maar wel over allerhande onderwerpen en met mooie foto's! En ik weet nog dat wij naar een stil weggetje gingen waar Gert alsmaar langs mij heen reed omdat ik ook beweging moest bevriezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben benieuwd wat je in je hoofd hebt voor de keuken. Leuk dat het al opschiet met de woning van je zoon.
    En bewegende objecten zijn heel lastig. Ik ben benieuwd. Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met jou als adviseur ben ik er zeker van dat het bij je jongste zoon erg mooi gaat worden, ik hoop dat je een keer een binnenkijker mag laten zien met uiteraard ook een paar foto's van de keuken. Ik ben erg benieuwd.

    Een duur aanrechtblad vervangen doe je inderdaad maar niet zo, de keuken zelf ook niet. Ik weet nog wel dat onze keuken hier een rib uit ons lijf was, waar we overigens wel altijd heel blij mee zijn geweest. De kwaliteit was ook erg goed, na vijftien jaar is er nog niets wat het begeven heeft.

    Leuk dat je een fotografiecursus aan het volgen bent. Volgens mij moet je op de T-stand fotograferen met een sluitertijd van minimaal 125 bij beweging, maar dat zullen ze jou op de cursus nog veel beter kunnen vertellen.

    Succe en een fijn weekend. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn om te lezen dat de lekkage opgelost is! Benieuwd naar je verdere plannen, denk dat je iets in de keuken wilt doen met beton cire 😃

    Fijn weekend
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De weken vliegen inderdaad voorbij, vooral als je het druk hebt met van alles en nog wat.

    Een foto cursus lijkt mij ook nog wel wat, ik weet hoe moeilijk het is om een druk bewegende kleinzoon vast te leggen ;-)

    Hier worden ook heel wat plannetjes gesmeed op interieur gebied maar die komen wel een keer langs op mijn blog.

    Fijn weekend
    Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je maakt al mooie foto`s hoor.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat de lekkage weg is, dit is een ramp als zoiets gebeurd.
    Een fotocursus.... is altijd goed als je je meer wilt focussen op de perfecte foto's en bewegend beeld is altijd moeilijk.
    Maar eerlijk gezegd vind ik je foto's altijd zo mooi gemaakt.
    Wens je veel succes met de aanpassingen van de keuken.

    Fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gelukkig maar dat we onszelf blijven ontwikkelen! En het houdt onze passie in leven;-)
    Ik ben benieuwd naar je plannetjes... alweer haha

    Leuk, zo'n fotocursus. Zelf zit ik er ook aan te denken, maar dan moet ik eerst eens een goede camera aanschaffen... Volg je een praktijk cursus of wurm je jezelf ook door alle theoretische ditjes en datjes?

    Fijn weekend X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jou katten blijven tenminsten zitten als je fotografeert ,Queenie gaat er gelijk vandoor als ze de camera ziet ,dus nu probeer ik het met mn telefoon maar ja die qualiteit is toch niet je-van-het ,vind ik
    En ze fotografeert zo mooi .........jammer.. eigenwijsje is het ,hihih

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohh wat leuk , een fotografie cursus . En je maakt al zo'n mooie foto's .
    Gelukkig werd het vandaag minder koud om er op uit te trekken ....
    Fijn weekend
    Groetjes, christel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik denk dat dat wel met alles zo is, je hebt met trends te maken en je smaak verandert ook met de jaren. Dat geeft niet, want het is juist leuk om met je huis bezig te zijn. Zelf moet ik er niet aan denken om opnieuw te beginnen, er zitten bloed, zweet en tranen in dit huis. Je zoon boft wel met zo'n moeder die heel goed weet wat mooi is ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een fotocursus wil ik ook nog graag. Heb er op het moment geen tijd voor, maar ooit wil ik dat nog wel gaan doen. Veel klusplezier bij je zoon.
    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fotocursus...ik vindt je foto's altijd al zo mooi...
    Leuk om met je Zoon inkopen voor het nieuwe huis te doen...zal vast heel mooi worden.
    Fijn Weekend nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Niets zo veranderlijk als de mens, zeggen ze wel eens...Nu valt dat denk ik wel mee, 8 jaar is toch al een hele tijd. Mijn ouders kochten vroeger iets voor in huis dat eigenlijk hun hele leven mee moest gaan. Gelukkig is dat veranderd, haha. Anders zou het erg saai worden in blogland! En soms kun je met kleine aanpassingen toch al heel ver komen. Ben benieuwd waar je op het broedden bent...
    Fijn dat alles met de lekkage weer goed zal komen. Weer een zorg minder. Kun je je helemaal storten op het helpen van je zoon. En zien wat er nu weer allemaal mogelijk is in huis...zodat je nóg meer ideetjes krijgt voor je eigen huis, hihi.
    En volgens mij heb je alleen een bij-spijker-cursusje nodig op foto-gebied, want je foto's zijn altijd om van te genieten!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ja..als je ouder wordt, veranderd je smaak, dat is een feit, je kunt misschien alleen het blad vervangen\?
    Weet je dat ik jullie poes zo ontzettend gaaf vind, een prachtig dier om te zien op je foto's en ik vind dat je al hele mooie foto's maakt hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ka! dat is je heel goed afgegaan!prachtig:)
    en ja, inderdaad wat je nu heel mooi vind qua keuken......is over tien jaar ws niet meer je ding, gek is dat he? terwijl je sommige dingen na 20 jaaar nog steeds heel gaaf vind.......
    maarre......ik ben wel benieuwd naar je aanrechtblad, haha
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tja hier precies hetzelfde dat aanrecht nam ik ook nooit meer ...!!...ben benieuwd wat je gaat veranderen in jou keuken...liefs Ria...!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie foto van die grijze meneer :))
    Fijn weekend verder en hoop dat de verzekering snel groen licht geeft zodat je dat ook weer af kunt sluiten. Ben wel nieuwsgierig wat die snode voor de keuken zijn
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fijn dat de lekkage is verholpen .
    leuk zo, n foto cursus maar je maakt prachtige foto's Lia !
    Fijne zondag !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh....leuk zo'n fotocursus, hoewel.....moet jij nog iets leren? Je foto's zijn al zo mooi. Maar je leert altijd nog wat bij hè.
    En wat betreft je keuken: ik ben zelf na 12 jaar nog steeds blij met mijn aanrechtblad maar zou wel een andere kleur willen. Maar moet manlief nog zover krijgen, we zijn tenslotte met z'n tweeën in huis!
    En veranderen is juist zo leuk, snap je toch niet dat mannen dat soms niet inzien! haha.
    Ik ben wel nieuwsgierig naar jouw plannen!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heerlijk dat jullie samen je smaak voor inrichting kunnen delen ... Tja blijft altijd leuk vind ik als je dan al die nieuwe dingen weer ziet en soms dan zou je keus weer anders zijn na een tijd maar ja dat is nu eenmaal zo ... je foto's zij altijd mooi hoor maar soms is een cursus ook leuk om te leren creatieve te kunnen fotograferen .. met kleine kinderen blijft het altijd moeilijk zijn niet te sturen dus makelijker als je gewoon met ze tweeen ben , je camera van tevoren instellen scheelt heel veel , snelle sluitertijd minimaal 1/250 zo en zo rekening houdend met je lenslengte dus altijd groter dan je lenslengte ...dit allemaal hangt natuurlijk ook van je lens af diafragma en wat voor iso ... maar oke dat leer je wel op je cursus ;-) ...prachtige foto van de kat denk dat hij het wel goed vind dat je foto's neemt hahaha zit er zo mooi voor ... wens je een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk is dat he dat je smaak in de loop der jaren verandert.
    Gelukkig ook maar want anders blijft alles hetzelfde en daar kunnen we niet echt tegen. hahaha...
    Wat leuk dat je zoon en schoondochter je als adviseur mee hebben genomen op hun shoppingtochten.

    Liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fijn dat de lekkage weer verholpen is Lia. Succes met de fotocursus. Leuk!

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gelukkig dat ze de oorzaak hebben gevonden van de lekkage Lia! Ik vind al dat je prachtige foto's maakt dus na een cursus zullen ze alleen maar nog mooier worden, Ik wens je een hele fijne week, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Lia, even weer op je blog bij gelezen. Ben niet zo vaak meer online en heb heel veel gemist heb ik wel gezien. Als ik Joep zo bekijk (zo heet hij toch) doet me zo aan onze Molly denken. Weet jij zo of het hoort bij dit ras dat dit wat mollige beesten zijn? Ik noem Molly altijd obesitasje....wat ik zo raar vindt is dat zij helemaal niet veel eet. Ze lust alleen maar brokken en ze krijgt 2 schepjes op een dag. Ze is wel lui, beweegt heel weinig dus misschien dat ze daardoor groeit. Nu ik Joep zo zie, heeft ook van die heerlijke bollige wangen:-) Molly is dus geen ras kat, gewoon een huis tuin keuken kat maar ik weet zeker dat er iets van het Britse korthaar in zit.Grappig om dat ook bij Joep te zien. En je huis...zoals altiijd een plaatje !!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuk een foto cursus, zou bij mij ook wel van pas komen, maar heb er op dit moment geen tijd voor:-(
    Maar gelukkig verandert onze smaak, kunnen we steeds weer iets veranderen :-)
    Liefs,Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gelukkig geen nattigheid meer in huis...dan kun je weer alles gaan inrichten en wie weet verandert er iets,
    wat je ons dan weer kunt laten zien:)
    Wat zul je genieten van je cursus, ook al versta je de kunst al heel goed, iets bijleren blijft leuk.

    Fijne week en lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ja, herkenbaar. In veel opzichten. Hier is ook niet veel te vertellen over "het huis". Ik leef toe naar de verbouwing en doe in de tussentijd niks meer dan af en toe wat verplaatsen en eens een bosje bloemen neerzetten. Niets blogswaardigs. En ook hier zit een keuken van 8 jaar oud die ik nu niet meer zou kiezen, gelukkig wel een mooi zwart aanrechtblad.
    Fijn dat de lekkage verholpen is.
    En veel plezier met het fotograferen. En met het huis van je zoon. Die boft met een adviseur als jij!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hier ook hoor, heel weinig blogstof momenteel. Fotocursus is altijd een aanrader, bij beweging en bevriezing geoefend bij het spoor en huisbakker heeft achter in het steegje heel wat heen en weer gereden met kaatje. Echt hele grappige foto's. Jouw opdracht gelukt?

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dat zou ik ook nog eens heel graag doen, een fotocursus volgen, ik heb er nu geen tijd voor, maar ik heb zo'n moeite met bewegende onderwerpen te fotograferen, en ik fotografeer heel graag onze dieren dus dat levert soms wat gemopper op haha!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia