woensdag 25 februari 2015

Opruimen…..

 

 

Het is alweer bijna 2 weken geleden dat ik hier mijn laatste post maakte. Inmiddels woont de jongste niet meer hier, maar zit hij in zijn eigen huis. En het voelt goed dat alles zo mooi match als je voor ogen had. Hij is ook super blij met alles, en ik ben apetrots op hem. Het was wel even vreemd toen ik zijn kleren aan het inpakken was. Want opeens was het zo definitief…. En ook al gaat hij de wereld niet uit, het is toch leeg…..

Als het helemaal af is, (want tussen klaar en klaar zit soms een groot verschil) dan mag ik jullie wel wat laten zien. Maar ik ben daar altijd voorzichtig in, want dat ik zelf wat op het net zet is mijn ding, maar ik beslis niet voor een ander.

Vanmorgen heb ik mijn eigen huis weer opgeruimd, want alles stond op de kop door de verhuizing.  En er werd in de vrije uren alleen maar bij zoonlief opgeruimd. Ook heb ik even wat foto’s gemaakt van de nieuwe takken in mijn pot. En toen ik toch bezig was heb ik ook maar meteen wat aan mijn huiswerk gedaan.

 

045

 

054

 

Vanmiddag was ik met andere dingen bezig, want ik moest naar de tandarts. En zit nu met een kies minder en een gehavende kaak even allerlei posten te lezen. Ik heb geprobeerd om alles bij te houden, maar dat is me niet gelukt… Maar daar komt nu verandering in.

Verder verheug ik me op a.s Zaterdag waar ik een aantal blogdames ga ontmoeten. Ik ken er in al die jaren dat ik blog wel een paar, maar de meeste alleen van een foto op het blog. En het zal een heel gekakel worden daar bij Esatto.

45 opmerkingen:

  1. Het lijkt mij ook erg wennen om in huis te zijn zonder de kinderen. Ik moet er nog niet aan denken, al weet ik niet of dat hier nog lang gaat duren. Gaaf dat je zoon er zo mooi bij zit...voor de foto's die je laat zien, kun je vooraf natuurlijk zijn instemming vragen, dan weet je zeker dat het goed zit.

    Ik hoop dat je kaak zaterdag weer helemaal hersteld is. Ik wens jullie een hele gezellige dag!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van dat laatste kun je vrijwel zeker zijn, Lia :-)
    Weet je....die kinderen, daar blijf je je leven lang aan vast zitten, figuurlijk gesproken. Hoe ver ze ook weg zijn, ze zijn altijd in je gedachten en je blijft altijd betrokken. Maar na een tijdje, als je er aan bent gewend dat je ze niet dagelijks meer om je heen hebt, zul je ook de voordelen ervaren. Ik zie mijn dochters heel vaak, maar vind het fijn om te zien dat ze hun eigen weg gevonden hebben.
    Enfin... Voor ieder zal dat weer anders zijn denk ik. Hopelijk horen we na een tijdje nog eens hoe jullie dat ervaren hebben.
    Ik hoop je zaterdag te spreken, en natuurlijk het liefst zonder hamsterwang, he!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn dochter is nu 14 (bijna 15) en ik moet er nog niet aan denken dat ze uit huis gaat. Het lijkt me wel ontzettend fijn om, als het zover is, haar te helpen met haar nieuwe stekje. Zoals jij met je zoon hebt gedaan.
    Je stoere vaas met takken ziet er prachtig uit! Ik vind de detailfoto ook super.
    Ik wens je heel veel plezier zaterdag. Ik was vanmiddag bij Esatto en ze was al druk bezig met de voorbereiding. Wat een super sfeertje daar. Ik hoop veel foto's van jullie allemaal terug te zien!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een leeg nestje dus nu. Fijn dat je zo veel kon helpen.
    Als ik bij mijn jongste dochter in haar huis ben, zie ik nog veel dingen die ze ,,even,, van me leende toen ze nog in Amsterdam woonde waar ze studeerde. Nu zijn ze van haar geworden en ik lach er om.
    Zo gaat het allemaal, en het is goed zo.
    Veel plezier Zaterdag.
    Liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik begrijp je gevoel over het verlaten van jullie woning van je laatste kind......blij, maar ook dubbel. Fijn dat hij en jullie zo blij zijn met alles. Jij zit er slechter voor...ik had controle vanmiddag bij de tandarts...helemaal niets gelukkig! Leuk ook jou te ontmoeten zaterdag....heb werkelijk geen idee wie ik allemaal ga zien :-)

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lijkt me dat bijzonder wanneer ook de jongste op zichzelf gaat. Weer met z'n tweetjes. Wel leuk dat je eens wat foto's mag delen ;-) Sterkte met je kaak. Veel plezier bij Esatto, leuk!

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi dat je weer rust in huis hebt nu de verhuizing achter de rug is. Fijn ook dat jongste zo blij is met z'n nieuwe thuis :-) beterschap en tot zaterdag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zou er nog even niet aan moeten denken....soms wil ik behang maar ach, dat hoort erbij hahaha
    Ik ben wel heel benieuwd naar de foto's
    Je takken zijn een plaatje, zo ook je huiswerk
    fijne avond/donderdag
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het gaat er om dat de kinderen ook zelfstandig moeten worden, zolang je een goede band met ze hebt zul je er altijd voor elkaar zijn.
    Heel veel plezier zaterdag.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beterschap en heel veel plezier zaterdag! Ik kan niet wachten op de foto's.

    Lieve groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Valt het mee met het lege nest syndroom? Ik hoop het het zo voor je!

    Sterkte met je kies. Als je daar zaterdag maar niet zoveel last/pijn meer van hebt...

    Liefs en slaap lekker straks X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een leeg huis ....kan het me hier nog niet voorstellen. ....soms zijn ze alle drie tegelijk een weekend bij hun "aanhang "(schoonfamilie) en genieten manlief en ik van onze uurtjes samen maar het volgende weekend is het meestal weer volle bak...ach en van die afwisseling geniet ik maar ! Kan ook zo maar anders zijn!
    Mooie takken hoor. Vandaag mijn bloesemtakken weggegooid en morgen maar eens kijken of ik ook zulke mooie takken kan vinden. Hoop dat het met je kies mee zal vallen en gezellige dag zaterdag met de blog dames! Gr Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat jeuk...veel plezier zaterdag...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Natuurlijk ben je trots op je zoon, leuk dat je wat mag laten zien straks ;-)
    Het zal inderdaad wennen zijn, maar toch ook mooi om te zien dat ze goed terecht gekomen zijn toch, daar kun je dan ook weer trots op zijn!
    Ik hoop dat je geen last hebt van een ontsteking zaterdag, want pijn in je mond hebben is zo erg he bah :-(
    Tot zaterdag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook de twee van mij zijn uit huis... maar.... wat jaar later... heb ik nu twee keer per week hun kleine... en nu drukker dan ooit...
    Veel sterkte met je kaak...
    Ook de kies waarvan ik in eerste instantie een kroon op zou krijgen was te slecht...dus staat ook op de nominatie om te verdwijnen...
    Prachtig weer je takken in je vaas!
    fijne dag,
    Lieve groetjes van Marijke


    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk dat je wat mag laten zien van het huis van je zoon. Wat zijn je foto's mooi gelukt, vooral die katjes met die druppels eraan. Ik hoop dat je niet al te veel last hebt van je dikke wang en dat het zaterdag over is. Heel veel plezier gewenst.

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een leeg nest....best een raar gevoel. Maar het is fijn dat je zoon zo' n mooie nieuwe stek heeft!
    Sterkte met je kies, ik was eergisteren bij de kaakchirurg , ook kiespijn, kunnen de oorzaak niet vinden, heel vervelend. Veel plezier zaterdag met de bloggers!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Empty-nest syndroom...kan me er wat bij voorstellen...Gelukkig heb ik nog wat jaartjes eer het nest bij ons leeg is. Maar volgens mij mag je ook trots zijn, dat je kinderen zelfstandig de wereld in gaan.
    En nu weer orde in huis brengen. Met kale takken die toch het nieuwe leven in knop herbergen. Hoe toepasselijk...
    Sterkte met je kaak. Veel plezier zaterdag!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik moet er ook niet aan denken als mijn kinderen de deur uitgaan......ik heb nog wel even...denk ik?
    Mooi de pot met takken...mooie foto!
    Ik ben er zaterdag niet bij.....:((is toch wel erg ver vanuit het zuiden.
    Heel veel plezier zaterdag!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fijn dat je zoon zijn eigen plekje heeft, en toch dicht bij. Beterschap met je kaak.. En veel plezier zaterdag.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat is even wennen als je jongste kind het huis verlaat...volgens mij kun je alleen maar trots zijn....
    Heel veel plezier Zaterdag...

    Fijne dag .
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dit staat mij ook te wachten dochterlief is de deur al uit nu staat zoonlief op het punt een huisje te kopen wat zal dat wennen zijn sterkte met je kies hopelijk heb je er zaterdag geen last van tot zaterdag

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een leeg huis, zo zou ik dat ook voelen. Hier gelukkig nog een vol huis met drie kids en een man hihi
    Mooie takken staan er in de waterpot.
    Ik heb ook zin in zaterdag, tot dan!!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Altijd mooi een vaas met takken. We zien elkaar zaterdag.
    Gr, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie takken! Het zal bij mij nog heel lang duren voor de laatste het huis uit gaat ;-) Ze zijn alle drie nog onder de 4 jaar hihi ;-) Zelf was ik thuis wel de laatste die vertrok vanuit huis maar ik woon dicht bij en kom nog zeer regelmatig thuis dat is wel fijn!

    Veel plezier zaterdag!

    Groetjes, Priscilla
    diybypepris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik hoop dat dat lege nest gevoel nog wat minder word als de tijd verstrijkt..wel fijn dat hij een mooi plekje voor zichzelf heeft gekregen en je veel hebt mogen helpen! Ben benieuwd naar de foto's!
    Beterschap met je kies!

    Fijne gezellige dag zaterdag!
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Kan me voorstellen dat het wennen is nu jullie echt weer onder jullie 2tjes zijn :-)
    Benieuwd naar hoe zijn huis geworden is...
    Sterkte met je kaak, hoop dat je snel van de pijn af bent. Begin febr lieten wij beiden 2 verstandskiezen uitsnijden...het herstel had ik echt flink onderschat, ppff...
    Veen plezier tijdens de bloggersdag, zal vast heel gezellig worden!

    Fijne middag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ook al is het natuurlijk erg leuk dat je kinderen een plekje voor zichzelf hebben gevonden, toch lijkt me dat inderdaad erg lastig. Je sluit een bepaalde tijd af en die komt niet meer terug. Ik hoop dat het hier nog eventjes duurt voor alle druktemakers zijn uitgevlogen hihi. Hopelijk geneest je kaak snel en heb je zaterdag een leuke dag!

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ja..het is een heel speciaal gevoel als je kinderen 'de deur uit gaan' ...inderdaad 'een tijd die niet meer terugkomt' ik denk dat dat het is.., dat gevoel dat er weer iets afgesloten wordt....
    Maar...er komt ook een 'andere 'tijd aan, die ook fijn en leuk is...weet ik inmiddels al uit ervaring...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ja het blijft een raar idee als je ineens samen bent met zijn tweeën. Een dubbel gevoel we weten dat het gaat gebeuren maar het doet best een beetje pijn. Weer een nieuwe fase in je leven Lia. Ik wens je zaterdag een gezellige dag toe en hoop dat je nie teveel last van je kaak hebt.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Fijn dat alle drukte achter de rug is en je zoon zijn nieuwe woning is ingericht. Ik kan mij voorstellen dat het vreemd is zonder hem in huis.

    Heel veel plezier toegewenst a.s. zaterdag!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Lia,
    Wat heerlijk dat je zoon het zo naar zijn zin heeft in zijn nieuwe huis... En leuk dat je ons straks een stukje mag laten zien... ben best benieuwd moet ik je eerlijk bekennen...
    Mooi hoor die takken in de vaas, en ja, huiswerk kan heel erg leuk zijn. Op10 maart start de workshop die ik bij mijn dochter ga volgen en ook van haar krijg ik dan huiswerk op... heb er nu al zin in...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lijkt mij ook zo vreemd om weer helemaal met z'n tweetjes te zijn. Maar je groeit daar in de jaren wel naar toe. Wij gaan dit jaar voor het eerst weer met z'n tweetjes op vakantie in de zomer, lijkt mij ook erg vreemd, maar ook wel erg genieten hoor.
    Ik wens je voor zaterdag heel veel plezier, en hoop dat je kaak dan goed genezen is en jij gezellig mee kan kakellen :-)

    Fijn weekend
    Lieve groet
    Patricia



    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mijn dochters zijn ook stilaan hun vleugels aan het uitslaan , samen met hun spullen uitkiezen is inderdaad heel leuk . Maar echt weg zijn ze nog niet , ik ga er maar niet te veel aan denken.
    Hopelijk heb je zaterdag geen last meer van je kies en kan je met volle teugen genieten van de bloggersdag .
    Veel plezier daar samen .
    Groetjes
    Christel ,Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Het empty nest syndroom, ik moet er niet aan denken....
    Maar ook hier zal dat ooit gebeuren.....
    Gelukkig stellen de meiden het nog even uit....
    Veel sterkte met je kaak en tot zaterdag!!!

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Uiteindelijk is met z'n tweeën zijn ook weer leuk alleen is het wel even wennen. je mist de aanloop van vrienden, de verhalen...maar goed, loslaten is toch uiteindelijk de bedoeling!
    Veel sterkte met je kaak, vreselijk die tandarts. Ik moet vlg. week en ik hoop dat er niks aan de hand is!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Mooi zijn de takken! Bij 'mijn' bloemist zag ik ze ook!
    De propjes zij bijna glanzend zelfs een beetje sjiek! :-)
    Sterkte met het wennen aan de veranderingen nu je zoon uit huis is & met/zonder je kies!
    Fijne dag bij Essatto!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat heerlijk dat je zoon zijn plekje heeft gevonden en helemaal geniet van zijn mooie spulletjes ... ook voor hem een nieuwe fase en mag nu op zijn eigen benen gaan staan en wat hij van jullie geleert heeft uit gaan voeren ... .. voor jullie nu ook een nieuwe fase en ook al zou het wennen zijn je gaat nieuwe mooie dingen ontdekken ...Prachtige foto's ... geniet zaterdag van je dag ... lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Zover is het bij ons nog niet, de kinderen uit huis. Ze studeren allebei nog en hebben er gewoon nog geen geld voor. En dat thuis alles voor je gedaan wordt is natuurlijk wel heel handig en goedkoop.
    Toch houd ik er wel rekening mee dat het binnenkort zomaar zou kunnen veranderen.
    Ik zie je zaterdag! hopelijk heb je dan geen last meer van je mond.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hopelijk ga je morgen genieen met een minder pijnlijke kaak!! Veel plezier allemaal.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Nu nog met z'n tweetjes, zal ook weer wennen zijn. Ik vind de foto's trouwens prachtig, ik kan dat echt niet zo hoor. Onze (enige) dochter is zaterdag jarig en ja natuurlijk, dat valt precies op de bloggersdag. Heb al tegen Martine gezegd dat het de volgende keer maar een beetje meer deze kant (lees noorden) op moet hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Huisbakker en ik zijn nooit met tweetjes geweest; hij dook gelijk vol in ons gezin. Aan de ene kant verheug ik me erop dat we straks ons eigen plan kunnen trekken, maar pff ... kan zelfs na zoveel maanden niet eens wennen dat oudste in de stad woont, laat staan als jongste over een aantal jaar ook gaat. Tot morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Net als Colin zijn mijn lief en ik nooit samen geweest. Ik zeg nu weleens gekscherend: Nu de kinderen het huis uit zijn hebben wij eindelijk verkering!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia