zondag 1 maart 2015

Bloggersdag by Esatto.

 

 

Vele van jullie hadden waarschijnlijk al meegekregen dat er een bloggersdag was georganiseerd door Martine en Patricia, bij Esatto in Rijnsburg. En gisteren was dan de dag dat we de gezichten achter de blog’s zagen. Na de voorstelronde viel bij sommige het kwartje, zo van oh ben jij dat??? Maar ik kende er toch nog aardig wat van gezicht door een foto op facebook. Er waren er ook die ik totaal niet kende, om de rede dat het stille volgers waren. Maar we hadden allemaal dezelfde passie, en dat is bezig zijn met je woning, en om er een heerlijk thuis van te maken.

De dag is omgevlogen, en vind het eigenlijk jammer dat we zo weinig tijd hadden om met iedereen te praten, en ik denk dat we dat allemaal wel hadden. Dus het is zeker voor herhaling vatbaar.

Na bijna anderhalf uur rijden, was ik op de plaats van bestemming en stapte ik de mooie winkel van Carla binnen. Ik had er al veel over gelezen door het blog van Dineke, en vele blogdames die er al geweest waren. Bij binnenkomst waren er al verschillende dames aanwezig, en we stonden allemaal al snel met elkaar te praten. Toen gingen we naar de ruimte waar de workshop was en na de koffie gingen we aan de slag met een theedoos en drie kandelaren. Ik zag al snel de creatieve bea’s onder ons bezig, en onder een kletspraatje met de buurvrouwen heb ik natuurlijk mijn uiterste best gedaan om er iets moois van te maken.

Tussendoor weer even de winkel in voor een kop koffie met iets lekkers, en weer werd het praten voortgezet, en wederom te kort om iedereen te spreken. Ik moest mezelf er zelfs toe brengen om de winkel eens te gaan bekijken, want ik had nog steeds niets gezien. Maar het zag er schitterend uit, en het is allemaal sfeervol ingericht.

Na een tweede ronde workshop zijn we naar het naastgelegen restaurant gegaan voor de high-tea. En nadat we een plekje gezocht hadden, hebben we van al dat lekkers mogen proeven. En ik kan zeggen dat het verrukkelijk was. Even gezellig met carla zitten praten, en je ziet zelden iemand die met zoveel passie haar werk verricht, petje af…..

En voor je het dan in de gaten heb is het alweer tijd om te gaan. En begon ik dus weer aan de thuisrit, waarbij mijn navigatie me anders liet rijden dan dat ik gekomen was. Niet erg, want ik wist dat de A12 me uiteindelijk langs de chinees liet rijden, waar ik dus meteen maar een maaltijd haalde. Het was dus een zeer geslaagde dag.

 

006

Hier staat mijn theedoos nog even op tafel, maar intussen heb ik hem gevuld met mijn make-up spullen. En de kandelaren hebben nog even geen plaats, maar dat komt nog wel.

 

015

 

Tussendoor werd ons blogdames nog iets aangeboden van klik.. Pure en Original. We mochten een kleur kalkverf uitkiezen die we dan gaan proberen. Nou, dat wil ik wel…. En in mijn goodiebag zat ook nog een potje marrakech.

Zoals je hierboven ziet heeft Jan ondertussen al een staal gemaakt van de gekozen kleur, en al is het nog niet droog, zo te zien heb ik een goede kleur gekozen. De staal staat intussen droog op de plaats van bestemming, en ik kan bijna niet wachten.. Dus dit krijgt ooit nog een vervolg.

 

Martine en Patricia bedankt voor het organiseren en Carla natuurlijk bedankt voor je gastvrijheid. Maar ook het team van Esatto en Restaurant aan de Vliet bedankt voor het verzorgen van de dag

39 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat de dag zo geslaagd was! Dat kan bijna niet anders op zo'n mooie lokatie en met zoveel vrouwen bij elkaar, die dezelfde passie hebben. De tijd is inderdaad te kort om iedereen te spreken, maar dat is een mooie aanleiding om nog een keer naar zo'n dag toe te gaan, mocht het nog eens georganiseerd worden!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was inderdaad een druk en gezellig dagje waarbij ik ook niet iedereen heb kunnen spreken helaas. Leuk dat je theedoos al een bestemming heeft. Hier heeft dochterlief hem al meteen ingenomen..... Ook hier hebben de kandelaren nog geen plek gekregen maar ik denk dat ik er iets anders mee ga doen....
    En de navigatie stuurde je zo dat je juist langs de chinees kwam, hij wist dat je daar na een lange en gezellige dag gewoon aan toe was...

    Liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben het helemaal met je eens, Lia. Was een reuze leuke dag. Grappig om te zien wie er nu bij welke blog hoorde. Soms heb je daar onwillekeurig een heel andere voorstelling van.
    Vond het ook superleuk om aan tafel met Carla te zitten. Wat een bevlogenheid...dat zie je niet vaak.
    Wij zijn, toen ik thuis kwam, lekker uit eten geweest in ons dorp, dat was ook heerlijk ontspannend.
    Dus de dag was dubbel geslaagd, wat mij betreft!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt(leest) als een fijne dag...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo te lezen een geslaagde dag Lia, leuk om de gezichten achter de blogs te zien
    en samen creatief inspiratie op te doen!
    Je kandelaars zijn al een succes even als je thee/make-up doos:)
    Met je verf komt het vast helemaal goed.

    Fijne dag nog en liefs,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was een top dag die veel te snel voorbij was!
    Ik heb je idee overrgenomen, mijn thee er uit gehaald en mijn make up er in gedaan 😉

    Fijne zondag nog!
    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat het een geslaagde dag was nu lekker nagenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die TomTom wist gewoon dat deze route de beste was, vooral niet meer hoeven koken maar afhalen, da's toch allesbehalve een DomDom :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohh Lia, het had me zo leuk geleken .... maar zeg Rijnsburg dat gaat voor mij niet lukken,echt niet dat is geen doen.
    Ik kende ook niemand uit deze omgeving die er naar toe ging...... zo leer ik jullie dus nooit echt kennen,helaas jammer maar het is nu eenmaal zo.
    Wel zou het hiet in het Noorden mischien eens kunnen en dan bij een werkelijk schitterende brocante winkel die zit in een oude meelfabriek...daar kijk je je ogen uit.
    Ik ken de eigenaresse persoonlijk dus dat zal vast lukken.
    Maar nee Rijnsburg oid dat gaat m dan weer niet worden.
    Fijn dat het zo gezellig was want daar gaat het toch om hé dat iedereen geniet !!
    Wie weet ooit.....

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had al via FB begrepen dat het een geslaagde dag was! Lijkt me ook zo leuk om anderen te ontmoeten en er gezichten bij te zien!
    Jammer dat je in de drukte niet iedereen kunt spreken maar wie weet.....komt er nog een keer!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gezellige dag zeg! Jammer dat ik er niet bij kon zijn maar wie weet een volgende keer :-) altijd leuk om te weten welk gezicht er achter een blog schuilgaat.

    Je kandelaren zijn erg mooi geworden en krijgen vast en zeker een leuk plekje! En zo'n make-updoos is slim bekeken, komt er ook geen stof bij ;-)

    Fijne zondag!

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wil volgende keer ook!!!!haha

    Klinkt super allemaal en fijn om thuis nog aandenken te hebben van deze dag.

    X Juth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik lees al in verschillende posts dat het een geslaagde dag is geweest!
    Je hebt er mooie dingen gemaakt!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een fijne tijd, een fijne dag! Ik heb het by Gerry gelezen, wat leuk ;o) Zo liefs, Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk lia ....heb er hier en daar over gelezen...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo leuk om te lezen dat iedereen het erg naar het zin heeft gehad gisteren bij de bloggersdag.
    Ik hoop er volgende keer echt bij te zijn.
    Mooie kandelaars en theedoos heb je gemaakt.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het klinkt superleuk allemaal !!!
    Jij hebt er ook iets moois van gemaakt .. mooie kleuren gekozen ...

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik had hier en daar al gelezen dat het een zeer geslaagde dag was. Ik had ook graag mee gewild had mij ook opgegeven maar durfde het eind rijden in mijn eentje niet aan vanuit Twente. Misschien een volgende keer.

    Fijne avond.
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik had her en der ook al wat gelezen en begrepen dat het leuk was ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk dat jullie allemaal zo genoten hebben heb al vele posten voorbij zien komen hier en op Facebook ... en nu lekker nagenieten en je boost inspiratie laten inwerken om zo heerlijk weer aan de gang te gaan ... wens je een fijne week ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk om al die verhalen op verschillende blogs te lezen...ik blijf het leuk vinden.
    Ik hoop op een herhaling...ik wil er de volgende keer ook bij zijn.
    Je hebt een mooie kleur verf uitgekozen.

    Fijne avond nog,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat ik lees is dat iedereen enthousiast is. Wat fijn dat jullie zo'n gezellige dag hebben gêhad. En inderdaad Lia wat je me al schreef .... Wat had ik er graag bij geweest. Ik ben zeer benieuwd wat je van plan bent met de kleur die he uitgezocht hebt.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Iedereen vond het een bijzonder geslaagde dag .
    Vooral leuk de gezichten achter de blogs te zien , denk ik .
    Jammer dat het zo ver weg is .
    De kandelaars en doos zijn alvast een schot in de roos voor een workshop.
    Groetjes
    Christel , garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het was idd een heel gezellige dag, leuk je ontmoet te hebben, alleen heb ik ook vele niet gesproken, de tijd vloog voorbij.....
    Ben ook wel benieuwd naar je kalkverf project, Hmmm... een make up doos is ook wel een idee :-)

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat fijn dat je zo, n leuke dag hebt gehad met je medeblogsters ,en de theedoos heeft een leuke bestemming gekregen.
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Was een leuke dag zo te zien, wat gezellig!
    Ik ben wel nieuwsgierig naar je verf project, die kleur
    is erg mooi!
    Nog een fijne avond.

    Liefs,
    Robin

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lia leuk je ontmoet te hebben. Ik had jou zo anders voorgesteld hihi ik weet niet waarom. Heb je niet zo heel veel gesproken. De tijd vloog voorbij. Volgende keer kom je gewoon weer toch....we gaan gewoon weer een bloggersdag plannen.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuk ....lekker nagenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi ,ik vond het ook super gezellig ,zelf als volger vond ik het leuk om de bloggers irl te ontmoeten .
    Dineke Grutter kon ik al omdat zij bij mij een keer een binnenkijker heeft gefotografeerd voor de blog van Essato .
    Ik kom zelf uit katwijk dus 10 min bij Essato vandaan (wat een geluk)dus regelmatig even om een hoekje kijken ,en even kletsen onder een genot van een kopje koffie met Carla.
    Mijn 2 kleine kandelaars ga ik in een toefje hangen een idee van Woondromen erg leuk .
    Het was erg geslaagd en zeker voor herhaling vatbaar .👍👍
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ja het was leuk he. Ik heb ook niet iedereen gesproken hoor, tegen jou heb ik alleen maar hoi gezegd geloof ik, het kwam er gewoon niet van he, daarvoor was de groep te groot. Prachtige winkel is het inderdaad, ik heb mezelf ook geen tijd gegund om eens goed rond te kijken, ik stond gewoon te veel te kletsen en dan lukt het kijken niet. Ach, ik ben er natuurlijk al vaker geweest, ik ga dan gewoon een andere keer weer terug.
    Ik ben benieuwd wat je met de verf gaat doen!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Het was een geslaagde en gezellige dag en ik heb ook echt genoten. Leuk om je ontmoet en gesproken te hebben!
    Ik heb ringen, oorbellen en armbandjes in de theedoos gedaan! Ben benieuwd waar de prachtige kleur kalkverf gebruikt gaat worden;)
    Wie weet tot ziens bij Seizoen en Stijl eind deze weekl? Daar heb ik jou Inderdaad een aantal jaar geleden voor het eerst gezien tijdens de 'on route' .

    Groetjes,
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Leuk de verhalen over de bloggersdag misschien een volgende keer...
    Mooie kleur verf heb je uitgekozen!
    Fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Leuk dat jij er ook bij was Lia. Ik kreeg van Carolina al een berichtje of ik ook zou gaan, maar ik had niks over deze blogmeeting gehoord of gelezen, dus niet ingeschreven. Erg jammer, want ik was maar al te graag gekomen en helemaal nu ik jouw verhaal erbij lees. Het zal een hele gezelligheid geweest zijn. Volgende keer meld het even, dan kom ik ook, maar volgens mij worden het dan wel twee dagen, er willen er zoveel komen... :-)
    Leuk je verhaal te lezen Lia!

    Fijne week
    Liefs
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dat klinkt als een zeer geslaagde dag! Deze dag kon ik helaas niet maar ik hoop op een vervolg:-)
    Ben benieuwd wat je met de kalkverf gaat doen.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hallo Lia, wat leuk zo'n bloggerdag ik heb er niks van mee gekregen jammer wat ik had je zo kunnen ophalen wie weet een volgende keer! De kandelaars zijn een set geworden en je eigen sieradendoos ook grappig gevonden, jij kunt je al weer verheugen op een nieuw project, suc6 ermee :) groetjes BB

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Heerlijke dag om op terug te kijken...en leuk elkaar de spreken. De groep was te groot om iedereen te spreken maar misschien een volgende keer.
    Leuk idee...je make-up doos!
    Groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Zo te lezen was het heel erg gezellig en heel leuk om andere blogsters te ontmoeten...
    En heel leuk dat je zo'n monster kunt maken, dan weet je of de kleur wat voor je is of niet...
    Ik ben heel benieuwd naar wat je er mee gaat doen...
    Heel fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ja, zo te lezen was het een gezellige boel daar. Ik heb jou daar wel niet gezien maar wel vandaag ... ja, ja in de nieuw WLS met het blogartikel, want die zat vandaag al bij mij al in de bus. En nu kan ik ook gezicht kleven op die fantastische blog van jou.
    Fijne week lieve grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Zo bij jou en de anderen te lezen was het een super gezellige dag. Mooie spullen heb jullie ook gemaakt voor thuis.
    Lieve groet, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia