donderdag 12 maart 2015

Favoriet……

 

 

Eerst wil ik jullie bedanken voor de leuke reacties op de kleine rubriek in de WLS. Toen Tinneke Vos mij mailde met de vraag of ik hieraan mee wilde werken, dacht ik leuk… En toen ik precies wist waarop ik antwoord moest geven wilde ik ook wel echt eerlijk zijn.

Favoriete blog, tjee dat was moeilijk…. Want ik ben met mijn zevende blogjaar bezig en heb er vele zien komen en gaan. Degene die ik volg hebben allemaal wel iets wat ik leuk vind. De verhalen, foto’s, interieur of wat dan ook. Maar ik wilde eigenlijk een blog noemen die nog niet zo heel lang bezig is en die ik erg leuk vind qua woonstijl, want het is toch voor een woonmagazine. En dat was eenvoud & simplicity. Ik heb Marian voordat ze met haar blog begon ontmoet bij de stamkamer, en we kwamen aan de praat.

Favoriete winkel is ook wel duidelijk denk ik. Seizoen & Stijl is een beetje thuis voor mij. Maar de Stamkamer uit Lienden is een grote favoriet van mij. Ik kom daar al vanaf dag 1, en het verveelt nooit.

Favoriete webwinkel, tja dat was wat….. Want ik zie best wel leuke dingen voorbij komen op de vele webwinkels, maar ik moet het zien en voelen. En ik zoek altijd naar unieke stukken, die ik al een aantal keer gevonden heb bij Karin van de Tuinkamer.

Bij het favoriete merk keek ik eens in de kamer rond, om te ontdekken dat ik helemaal geen merktype ben. Ik koop iets omdat ik het wil en niet om het merk.

Favoriete restaurant, ook die heb ik niet. Maar de foto liet denk ik al aardig zien waar ik van houd. Gezelligheid en sfeer, maar je moet er zeker ook lekker kunnen eten, en dat kan bij het Veerhuis in Opheusden.

Een interieurbeeld van iets uit huis, en na diverse foto’s genomen te hebben bleek deze foto het mooist te zijn. Hier komen alle dingen die ik vernoem voor op de foto.

 

034 (2)

 

Het aller moeilijkste was dat er een foto van mezelf bij moest. Ik had helemaal geen geschikte foto, want sommige zijn leuk maar te prive. En wilde ik wel op de foto, want ik was al die jaren aardig onbekend gebleven. Maar op een goede dag ben ik met de camera in de aanslag foto’s gaan maken van mezelf. En het moment dat Yoris zeurde om aandacht en ik hem opbeurde schoot de camera door. De zelfontspanner stond op een stuk of zes shots. En zo ontstond deze foto.

Ik krijg vaak de vraag of ik ook nog een keer in de WLS kom. Ik weet het niet, want de vorige keer (wat overigens alweer 3,5 jr geleden is) werd ik benaderd door Tinneke Vos die mijn blog ontdekt had na een melding van iemand. En om mezelf daar nu zomaar voor op te geven, dat weet ik niet hoor.

Bovendien is mijn huis momenteel helemaal niet reportagewaardig.

Zoals ik al weleens vertelde gaan we de douche aanpakken als de jongste het huis zou verlaten. Intussen is dit gebeurd, en dus gaan wij verder.

Wij hebben geen badkamer maar een doucheruimte, want met een kleine meter breed en 1.80 lang kun je het toch geen badkamer noemen.

Hier kijk je vanaf de overloop op de douche, je loopt meteen tegen de wasbak aan, en links is de verhoogde douchebak. Meer is het niet, en het is wit met terracotta, maar ook dat is ooit leuk en mooi geweest. Zoals je ziet is er aan de rechterkant een nis waar een kleine kast op de overloop zat, die is inmiddels al afgebroken. Maar ook zit er een kast op de slaapkamer die grenst aan de douche. En die gaan we beide bij de douche trekken, zodat de wasbak niet meer meteen bij de deur staat.

 

003   002

Zoals jullie weten is de zolder al klaar, zo ook de trap naar de zolder. Verder is er een deur vervangen op de overloop die meteen in de nieuwe kleur in geschilderd, en daardoor ontstaat er een ratjetoe. Die nieuwe kleur is sculptura van Carte Colori, maar bij dat wit/beige op de muur lijkt het heel anders. En lichtval in huis laat een kleur ook steeds weer anders doen overkomen.

 

005  006

Als de doucheruimte klaar is, gaan we de slaapkamer, de overloop, en de trap naar beneden aanpakken. Tussendoor zal ook onze slaapkamer een opfrisbeurt krijgen. En dan gaan we beneden weer verder.

Dus voorlopig is dit huis zeker niet reportagewaardig.

45 opmerkingen:

  1. En zo kom je van het een in het ander. Als je eenmaal aan de badkamer begint, kan je de gehele hal doen (spreek uit ervaring..) Maar, ooh wat is het fijn om straks je badkamer weer helemaal spik en span te hebben en de kleuren in je huis mooi in elkaar overlopen. Dus over een flinke tijd is jullie huis vast een mooie reportage waard, dat geloof ik graag!
    Leuk om je verhaal te lezen.
    Ik wens jullie heel veel succes én sterkte met de verbouwing van de badkamer!

    Lieve groet
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie vervelen je niet voorlopig 😄
    leuk het stukje in de WLS, las het vandaag pas. Hij lag al een week te wachten maar ja.. Wij vervelen ons ook nimmer..

    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo! Dat zijn behoorlijke klussen! Goed het uiteindelijke doel voor ogen houden! Ik ben het altijd snel beu om in een huis te leven wat verbouwd word...Maar soms ontkom je er niet aan he?
    Elke mijlpaal vieren ;-)

    hartelijke groeten,
    Priscilla

    diybypepris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog genoeg werk te doen zeg, wat een klussen allemaal.
    Maar het resultaat zal heel mooi worden.
    Succes er mee.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Plannen genoeg lees ik. En ik vind t altijd wel leuk om te lezen dat iemand gewoon zichzelf blijft. En niet perse in allemaal (merk)hokjes past ;-)

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Altijd wat te doen in huis Lia, hier zijn het vooral plannen en nog geen uitvoering, maar jullie gaan weer lekker door. Benieuwd hoe het gaat worden als het straks helemaal klaar is.

    Zo'n formaat "badkamer" hadden we vroeger bij mijn ouders ook. Nu heb ik een heel ruim formaat maar zou daar liever wat van teruggeven aan een slaapkamer want ik ben geen baddermens en dat bad staat al jaren ongebruikt in de weg (erfenis van vorige bewoners) dus een inloopdouche en dubbele wastafel is meer dan voldoende en staat op het ooit-ook-nog-te-doen lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een hele leuke nieuwigheid in de wls. Het lijkt mij echt wel moeilijk om op al die vragen te antwoorden .
    Ook een hele eer om er in te staan , vind ik.
    En als al die klussen klaar zijn , zal het zeker reportageklaar zijn , al vind ik het nu al zo mooi.
    Fijne avond
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vandaag het rubriekje gelezen, je staat er leuk in!
    Succes met alle klussen in huis!
    Groetjes, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toen je je favoriete winkels noemde zou ik hetzelfde gezegd hebben. De Stamkamer oh die sfeer heerlijk ik laat ook regelmatig mijn gezicht daar zien. Zelf ben ik wel erg gek op het merk Hoffz al mogen ze nu ook wel met iets vernieuwends komen vind ik. En is het wel jammer dat je het nu teveel gaat zien. Het is niet uniek meer. Goh Lia je bent weer druk bezig in huis. Veel plannen maar daar kunnen wij dan weer van genieten. En je foto is werkelijk prachtig hoor. Zelf durf ik geen foto te plaatsen ik vind mijn foto op Facebook al erg genoeg.
    Alvast Eupen fijn weekend en veel klusplezier. Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb de WLS nog niet gezien. Soms koop ik hem en soms koop ik hem voor het architectenbureau waar ik werk. Maar door deze blogpost te lezen, neem ik aan dat ik jouw stuk in de WLS nu ook gelezen heb.
    Zoals je jullie badkamer beschrijft, denk ik wel dat ik weet hoe het in elkaar steekt. In mijn ouderlijke huis hadden we ook zo'n 'badkamer'. Wij noemden het 'de douche', van oorsprong zat er een granieten vloer in, dus de vloer bij de wastafel was ook nat als er iemand had gedouched.
    Maar Lia, we wachten gewoon af tot alles weer klaar is en dan zal het weer helemaal woonblad waardig zijn.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jullie hebben weer genoeg te doen, lees ik. Zal een flinke klus worden die badkamer, daarvoor hoeft ie niet groot te zijn. De rommel heb je er toch van. Maar als ie eenmaal klaar is zal het weer genieten zijn én reportage-waardig. Bij ons staat ie ook op het programma. Maar eerst nog de trap, bovenportaal, onze slaapkamer...haha, wij vervelen ons dus ook niet.
    Succes met de klus!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goedemorgen Lia,

    Ik heb je stukje gelezen in de WLS het is erg leuk geworden!
    Grappig dat je de Tuinkamer noemt als favoriete webwinkel.
    Dat is nou de enige van alle leuke winkels gewoon in mijn woonplaats Hoogezand.
    Alle andere leuke winkels zijn altijd in het midden of het westen van het land en dat vind ik best wel jammer!
    Ben heel erg benieuwd hoe jullie douche/badkamer er uit gaat zien!
    Altijd leuk om met dat soort projecten bezig te zijn!
    Succes!

    Fijn weekend
    Liefs Vittoria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat zal een heleboel meer ruimte scheppen in de badkamer. Ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien. Zelf ga ik binnenkort beginnen om de kozijnen in de woonkamer te verven om daarna de wanden opnieuw te gaan behangen met een fijne glasvezelbehang. Dat is snel klaar en omdat we een kamer van ruim 12 meter lang hebben vind ik het wel fijn dat er dan af en toe een ander kleurtje muurverf overheen gaat en ik niet alle behang er weer af hoef te halen. Ik wil je nog even vragen welke kleur jullie binnen op de raamkozijnen hebben en welk merk.
    Wens je een fijn weekend en zonnige dagen.

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hanny,

      Op onze kozijnen zit nu nog gewoon ral 1013 van sikkens.

      Verwijderen
    2. Dank je wel Lia, ga binnenkort kijken voor de kleur.

      Verwijderen
  14. Succes met klussen in de badkamer Lia. Die moet bij ons ook nog gebeuren.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. In ons eerste huis had ik ook zo'n douche. Wij hebben toen de kleinste slaapkamer omgebouwd tot badkamer en van die douche een washok gemaakt. Ach leefruimte is toch belangrijker dan een giga badkamer en dat zit bij jullie wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Niet rapportage waardig maar ik kom er niet minder graag om bij je langs, juist leuk om alles te kunnen volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel herkenbaar bij ons is de badkamer en de keuken helemaal verouderd en in slechte staat. Het liefst zou ik het allemaal tegelijk aanpakken en mooi maken. Maar zo werkt het gewoon niet. Alles op zijn tijd, maar helaas ben ik niet zo'n geduldig persoon en heb mijn hoofd altijd vol met plannen. Zeker als de nieuwe wls weer uit is. Succes met de klussen.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb de WLS hoor en gelezen jou stuk, leuk !
    Een kleine doucheruimte heeft ook z'n voordelen, lekker snel klaar met schoonmaken, hier zo'n badkamer waar ik gek van word, bahhh zoveel werk.
    In ons vorige huis ook een fijn klein badkamertje en ik had daar veel meer mee, je staat er toch alleen te douchen toch.
    Hier ook een bad...ook zoiets, in 7 jaar drie keer in gezeten maar het is wel een stofnest, geef mij jou douchruimte maar, lekker handig.
    En jou huis kan altijd wel in de WLS hoor Lia !!! 't moet ook weer niet precies ;-))

    Fijn weeken en tot je volgende WLS reportage hé

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik geniet enorm van alle woonblogs. Zo leuk dat bloggers ons laten meegenieten van hun interieur.
    Zou willen dat mijn man en ik ook wat van die klusgenen zouden hebben.

    Hartelijke groet,
    Marg

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk om je achter de schermen te lezen ;)
    Het voorjaar geeft altijd weer net dat beetje extra energie om aan de slag te gaan...
    Het resultaat zal vast heel mooi worden en dat zien we graag in de WLS of nog leuker..op je blog...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Was ook echt Lia, dat stukje in WLS, volgens mij.
    Dat vind ik leuk aan je: je "draait" al heel lang mee maar laat je vooral leiden door wat je mooi vindt en niet wat "in" is. Dat spreekt me erg aan.
    Leuk om te zien wat jullie volgende klussen zijn: nou...ga er maar aan staan! Dat is niet niks volgens mij.
    Veel succes ermee!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wanneer je zoals wij blogsters wonen leuk vinden, blijf en ben je altijd bezig. Het wordt vast ondanks de kleine ruimte weer een sfeervol geheel! Want dat kun je!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk hoor je stukje...heel fijn weekend liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het stukje is hartstikke leuk geworden Lia en de foto's die je zelf hebt gemaakt ook. Zo zie je maar dat de foto waarop je niet in de gaten hebt dat ie genomen wordt, toch meestal de leukste zijn. Mooi hoor met je kat zo.
    Waarom je een favoriet restaurant moet noemen, begrijp ik alleen niet zo, dat heeft voor mij weinig met wonen te maken.
    Je krijgt er toch een lekker stukje bij als die inbouwkasten bij de badkamer worden getrokken. Succes met alle klussen!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De gemaakte keuzes in de WLS vond ik helemaal bij je passen, het heeft mij niets verbaasd. Ik ben benieuwd hoe jullie douche er straks uit komt te zien. Onze badkamer heeft een normaal formaat en wij hebben er nog nooit iets aan gedaan, geen verbouwingen of zo. Toch staat dat wel op mijn wensenlijst. Het bad wordt hier amper gebruikt dus daar zou ik goed over na moeten denk, wat we daar mee zouden willen doen. De ruimte die dat inneemt, zouden we beter kunnen benutten voor een extra wastafel of zo.

    Veel succes met deze klus en een fijn weekend, Lia. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dat gaat vast allemaal goed komen. Hier hebben wij ook flinke plannen en de uitvoering daar hebben wij een jaar voor uitgetrokken... Ik ben benieuwd naar het resultaat.

    Fijn weekend
    Liefs marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het was een leuk stukje! Kort maar krachtig!
    Toch leuk om te zien wie er achter " i found my home " zit 😉

    Het leuke aan een moeilijke ruimte is juist creatief zijn en oplossingen bedenken. Het vergt wel veel energie, daar je je gaat oriënteren op de inrichting en mogelijkhede. Onze douchehok was ook echt klein.. Zoals je al gezien had.. De ruimte onder het schuine dak hadden we eerst niet. Daar liep het strak naar beneden vanaf het kozijn.
    En ook wij liepen vrijwel direct tegen de wasbak aan.. Oplossing was een smalle wasbak.. Voor een nette prijs! Want badkamer interieur is zo belachelijk duur !

    Mooie ruime overloop! Als ik onze laat zien dan durf. Ik te wedden dat ik echte kleinste overloop heb!

    Kijk uit naar je de veranderingen in huis!

    Liefs
    Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuk stukje in de WLS....gelijk doorgebladerd naar jou rubriek.
    Je nieuwe badkamer gaat vast prachtig worden, hier moet de badkamer ook nog...maar na de fotoshoot houdt ik het binnen voor gezien...en hoop buiten te gaan beginnen, van het najaar zien we dan weer wel.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuk om nog even te lezen hoe je tot de keuzes kwam, bij het Veerhuis wippen we samen met een aantal collega's graag even aan, zowel in de zomer als winter is het er goed toeven en heerlijk eten:)
    Je badkamer zal vast heel mooi worden, samen met de kast die je erbij betrekt wordt hij toch weer iets groter...zo zijn we allemaal bezig en dat zal ook altijd wel zo blijven want veranderen op zijn tijd blijft leuk!

    Mooi weekend en lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Een super leuk stukje in de WLS, Lia! En wat zijn jullie weer druk aan het klussen. Daar zul je straks veel plezier van hebben, een grotere douche. Hier is ie net zo mini als bij jullie. Ik moet wel eens lachen als het hier douche spitsuur is. Zoveel drukte op twee vierkante meter haha. Veel succes met klussen, ben benieuwd wat voor moois jullie er van gaan maken.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ontzettend leuk dat je huis gepubliceerd is een een tijdschrift! Gefeliciteerd! Ik heb het helemaal gemist. Heel veel succes met het opknappen van de badkamer. Bij ons gaat de ruimte binnenkort ook op de schop.

    Fijn weekend!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooi hoor dat je in WLS staat had het al voorbij zien komen !
    Mag je toch trots op zijn :-)
    Lekker verder klussen ze zeggen niet voor niks in je eigen huis ben je nooit klaar ..het ene is af en het andere borrelt weer om iets leuks mee te doen of te veranderen ...

    Liefs Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  33. I like the athmosphere of your blog<3 So I am your newest reader:)
    Greetings from Finland♥ by SisustEllen

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Leuk dat jullie ook met de badkamer bezig zijn! De onze is gisteren gestuct...net klaar met poetsen :-) Bij ons momenteel ook overal troep, gewoon het eindresultaat voor ogen houden neem ik mezelf iedere dag voor ;-)

    Succes met klussen, wordt vast weer prachtig!

    Fijn weekend
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Leuk je reportage in wls, prachtige foto's erbij en ook de foto van jou! Leuk weer alle plannen te zien wat betreft de veranderingen in huis. Onze badkamer moet ook nodig gebeuren, we hebben de zelfde soort vloertegels....
    Maar iedere keer weer een projectje is zo leuk om te doen!!!
    Succes en fijn weekend!
    Groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat zijn jullie weer heerlijk bezig. En met alle ruimte die je zo her en der erbij smokkelt wordt het al met al toch een "badkamer" ipv een douch hahaha.

    En ja eerst rommel maar dan.......

    fijn weekend,
    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Zo leuk, 'echt Lia' het stukje in de WLS! Ben heel benieuwd naar hoe de badkamer gaat worden. Het 'nieuwe'oude huis in de binnenstad is ook kleiner dan het huis nu. Ik denk vaak groot, vind het wel een leuke uitdaging. Succes!

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Leuk dat je in de WLS stond! Ik snap dat je het moeilijk vond een foto van jezelf uit te zoeken. Ik zou dat ook spannend vinden. Maar de foto is helemaal leuk geworden!
    Fijne zondag. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ja als "regio genoot" ben ik het natuurlijk eens met je lijstje! Ik ben erg benieuwd hoe jullie badkamer gaat worden, maar twijfel er niet aan dat deze net zo mooi gaat worden als de rest van jullie woning.

    Fijne zondag!

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Even in de winkel de WLS doorgebladerd om jou te zien: wat een leuke foto! ( ik snap je helemaal hoor....foto's van onszelf zijn in principe nooit mooi genoeg he)
    Leuk om zo'n project badkamer te doen: ben heel nieuwsgierig naar het resultaat.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Jullie blijven ook altijd bezig he? Heerlijk toch om zo bezig te zijn met je huis. Succes met klussen het wordt vast en zeker heel mooi. Fijn weekend gr. Meriam

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een hoop klussen! Van het een komt ook vaak het ander. Het zal allemaal vast prachtig worden. Hier ook nog de originele badkamer dus zo'n 30 jaar oud schat ik. Er zit een bad in maar nu de kinderen wat groter zijn gebruiken we het nooit meer dus die mag er van mij uit. Dus de badkamer staat bovenaan mijn wensenlijstje hoor. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Leuk!!! Ik heb je reportage gemist, ik ben zelf een paar maanden in de lappenmand aan het logeren geweest, en heb dus bijna niets op blogspot gelezen, maar ik zal woensdag in de bibliotheek op zoek gaan. En in een huis ben je volgens mij nooit helemaal uitgeklust.

    Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia