zaterdag 21 maart 2015

Van groot naar klein….

 

 

Vorig jaar zag ik een groot oud dienblad met een prachtige verweerde look, en na even te denken wat ik ermee zou kunnen doen kocht ik het toch maar. Ik gebruikte hem in eerste instantie met de kerst door hem op tafel te zetten vol met waxinelichtjes. Na de kerst heb ik al snel allerlei spullen, waaronder dit blad opgeruimd omdat het voor mij dan wel weer genoeg was. En door allerlei drukte werd het blad ook even vergeten.

Totdat ik het een tijdje terug weer zag staan naast de vriezer. Meteen maar mee naar boven genomen om eens te kijken wat ik ermee kon doen. Leeg is wel heel erg kaal, maar vol moest het ook niet worden. Tja, ik had nog ergens die pot met het bewuste touwtje… dus weer in de kelder op zoek, en ja ook mee naar boven, net als nog een potje en schaaltje.

 

030

In de pot heb ik een bos bloesemtakken gezet om het voorjaarsgevoel naar binnen te halen. En op deze manier is het naar mijn smaak weer een mooi geheel geworden.

En ik word gewoon blij van dat frisse groen.

 

039

 

034

 

Inmiddels staat alles weer totaal anders, omdat er een nieuw plafond gelegd word in de keuken/kamer. Waar eens de achter pui zat, zit nu een groot stuk plastic wat al het stof tegen hield van het slopen, en nog steeds zit voor als volgende week de stukadoor komt. Zo staat de eethoek weer op de plaats waar die jaren geleden ook stond en doordat we nu wel een stoel meer hebben en de stoelen aan de eethoek wat groter zijn, staat het dus nog voller dan toen.

Wat ben je toch snel gewend aan iets, want zo hebben we echt jaren en jaren gewoond met zelfs de kinderen nog klein. En nu denk je “wat klein”, en hoe heb ik dat toen toch gedaan.

Maar het ging allemaal goed, en dat kwam omdat we het gewoon leuk hadden met elkaar, en je je toch aanpast aan wat je hebt. En wat op die eerste dag klein was, lijkt het nu doordat alles gewoon leuk neergezet is opeens  “gezellig”….

 

Fijn weekend…

37 opmerkingen:

  1. Inderdaad een mooi hoekje zo op het blad. Ik gebruik ze ook graag al heb ik een andere stijl. Het blijft een dankbaar stylingobject. En succes met al het geklus, ik zag het al op je fb voorbijkomen. Wat zal je straks weer moeten wennen aan de ruimte:) fijn weekend en lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Lia,

    Wat schrijf je toch altijd leuk. Het ziet er weer gezellig uit op tafel met een vleugje voorjaar;-)
    Succes nog even met stuken etc. Zal vast goedkomen!

    Hart gr Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Even wat groen naar binnen en je tafel ziet er weer heel vrolijk uit, mooi met je blad en je pot.
    Gewoon je eigen spullen in een andere look.
    Succes met alle klussen, wat leuk dat je dan ineens beseft dat die ruimte vroeger wel voldeed, omdat
    we misschien andere eisen stelden en druk waren met de kinderen.

    Mooi weekend en lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms is het heerlijk om even in je kelder ofwel op zolder te kunnen shoppen naar mooie vondsten. (net als mijn lijst..hahaa) Mooi hoekje is het zo geworden, Lia en meer dan genoeg op je tafel. Ik merk aan mijzelf ook steeds meer dat ik mijn huis leger wil en dat het rust uitstraalt. Als straks alles picobelle in orde is met het plafond, kan alles weer op z'n plek. Maar ik geloof graag hoe knus dan nu ook wel weer is..
    Ik geniet keer op keer van de foto's van Joris en Joep hier naast me, nu ik hier een reactie schrijf, zo lieff.

    Geniet van een fijn weekend
    Liefs
    Patricia


    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het blad is te mooi om weg te stoppen, dit staat heel sfeervol Lia.

    Succes met het klussen. Wij hebben hier een uitgebouwde woonkamer en als ik bij de buren komen, verbaas ik mij er ook over dat in die ruimte voorheen al onze spullen hebben gestaan. De uitbouw went snel, in het begin vonden we het een hele lap maar daar heb ik nu geen last mee van ;-).

    Fijn weekend en liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Soms vraag je je dat idd af.
    Hier was het ook super klein op de benedenverdieping tot 2 jaar geleden.maar ik heb het er ook 15 mee gedaan, drie kleine kinderen, box, speelgoed...
    Maar nu geniet ik iedere dag!
    Leuk om te lezen dat er zoveel blogsters aan de klus zijn..mijn behang is er inmiddels af vandaag...
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We zijn inderdaad gauw gewend aan meer ruimte, gelukkig kun jij nu in je knusse kamer zitten in de wetenschap dat je straks weer heerlijk veel ruimte hebt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hoor, dat blad, dat verdient een beter plekje dan naast de vriezer :-)
    Leuk weer zo, met die ontluikende takken. Heerlijk dat nieuwe verse groen, he?
    Ach ja...je went aan de ruimte waar je in leeft. Bij ons is het een beetje andersom gegaan.
    Ik heb nu meer ruimte dan ik ooit eerder in mijn leven had...en we zijn maar met zijn tweetje, ha, ha!
    Maar je went er zo aan dat ik af en toe nog het idee heb dat ik ruimte tekort kom.
    Dat ligt natuurlijk ook aan het feit dat ik moeilijk afstand kan doen van dingen en een verzamelaar ben. Ik denk dat jij daarin anders ben, dat je een veel strakker "beleid" hebt op dat gebied. Dan is je huis natuurlijk ook gewoon beter georganiseerd.
    Maar och...zo lang het gaat als het nu is, hoor je mij niet klagen :-)
    Liefs en fijn weekend,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Steeds even iets anders op tafel maar wel met de spullen die in huis zijn.
    Wat is decoreren toch leuk

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ronde blad is weer eens wat anders en ik vind het erg mooi staan zo. En met die kersenbloesem een heel mooi plaatje. Zo'n rustig geheel. Zelf moet ik me echt af en toe tot de orde roepen om ook die rust te creeëren. (ben een wanordelijk typje). Terwijl ik de rust in een kamer zo mooi vind, alles komt veel beter tot zijn recht.
    Ik wens je nog sterkte met het klussen en k hoop dat het allemaal snel voorbij is.
    Fijn weekend, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Staat heel erg mooi zo. Leuk is dat als je na lange tijd weer iets te voorschijn haalt, dan is het net weer als nieuw. Wij wonen niet al te groot maar ach, gezelligheid hangt niet af van de grootte van je huis. Het is maar wat je er zelf van maakt. Fijn weekend, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige sfeer heb je zo neergezet op tafel. Het doek vind ik er ook zo mooi hangen.
    Mooi compleet plaatje!

    Fijn weekend.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer een mooi geheel op je tafel , het ronde blad is echt leuk hoor , dat deze naast de diepvries stond....
    En het is waar , grote ruimtes zijn niet altijd gezellig en mooi, het is wat je er van maakt.
    Ik zag dat de werken stilaan vorderen , dus succes met het verder klussen.
    Groetjes
    Christel ,garcyaplace

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ruimte went snel, terug naar kleiner blijft lastiger maar het is hier wel gezelliger dus dat is een dik pluspunt. Goed dat je dit blad bewaard heb, heel mooi hoekje zo en straks helemaal als de stucadoor is geweest en alles weer staat zoals je wil!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je weet het steeds weer heel leuk te maken en met de voorjaarsvakantie in die pot is het LENTE in je huis.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel leuk zeg met de bloesemtakken in de pot "met touwtje' zo heb ik er ook een aantal ;-)
    Ik herken je kelder verhaal wel.. soms lijkt je eigen kelder wel een kringloop winkel ;-)

    Ook het "klein" wonen is me niet onbekend.. zelf kom ik uit een riant huis maar toen ik ging trouwen zijn we in Ee klein jaren 40 huisje gaan wonen met een pittoresk rode dakpannendak maar nu met drie kinderen is het woekeren met de ruimte.. en om het gezellig te houden is opruimen (de hele dag door) een must!
    Maar als we 's avonds op de bank zitten met kaarsjes aan en een bakkie "leut" zeggen we:
    Klein maar gezellig ;-)

    Succes met de verbouwing!!

    Hartelijke groet van
    Priscilla

    diybypepris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Staat mooi het dienblad zo...prachtig ..mooi he..?..bloesem ...liefs fijne zondag Ria..x!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wie wat bewaard heeft wat......mooi eenvoudig gedecoreerd...meer heeft je tafel ook niet nodig...
    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk zo, op het dienblad. En als je moet tafeldekken, pak je het in één keer op.
    Ik woon ook niet riant maar ben tevreden. Als je dat niet bent, waar blijf je dan?
    Fijne zondag morgen,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat is hier ook, wij hebben een paar jaar geleden ook een stuk aangebouwd. Het stuk met de waaltjesvloer, waar nu de eethoek staat. Daarvoor stond de eethoek waar ik nu de schouw heb. In onze buurt zijn wij nog steeds de enigen met een uitbouw en als ik in die andere huizen binnen ben, denk ik echt tjee wat klein eigenlijk. Het is nog steeds geen groot huis hoor, maar met die paar meter erbij heb je toch wat meer woongenot en als ik terugkom van vakantie vind ik ons huis weer megagroot haha.
    Succes met je plafond nog verder!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  21. En zo heb je weer een mooi sfeerplaatje. Staat prachtig zo bij elkaar! Succes met het plafond!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ruimte daar wen je snel aan, wij hebben jaren geleden een stuk bij de keuken aangebouwd en zou ook niet graag terug willen :-) meestal heb je nog wel mooie spullen liggen om er weer een rustig plaatje van te maken.

    Succes met het plafond!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je schaal staat weer mooi op tafel, leuk om zo af en toe eens te veranderen. Maar je wanddoek blijf ik GEWELDIG vinden 😉
    Succes verder met je plafond, het zal vast weer netjes worden.

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig hoor Lia! Zo zie je maar weer wat er allemaal naar boven komt als je even de kelder in gaat hihi.
    Ik vind het doek trouwens ook echt geweldig!

    Liefs,
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Staat gezellig ...mooie schaal Lia waar je steeds mee kan variëren !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo heb je weer iets heel nieuws op je tafel! Toch handig zo'n kelder waar je van alles in kunt bewaren:-) Staat sfeervol zo op je tafel.En wat ben je dan snel gewend hè, aan die extra ruimte.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie schaal hoor. Wie wat bewaard, die heeft wat. Zo is het maar. Ik geniet altijd van je prachtige huis. Ook nu met de foto's van je heerlijk stoere robuuste tafel.

    groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. De gedachte dat je straks alles terug kan zetten lijkt me heerlijk! Je went zo snel aan ruimte....

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wie wat bewaard die heeft wat zeggen ze altijd! Ik heb ook wat spullen in de kelder staan en dan plotseling heb je er weer een plaatsje voor......heerlijk toch!
    En wat staat het weer prachtig bij je op de tafel!
    Succes met je plafond....

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik had gereageerd toen ik de link tegenkwam op FB, maar blijkbaar is ie toch niet geregistreerd... Nog maar een keertje dan haha

    Handig om zo'n eigen 'winkeltje' te hebben, waar je eigen schatten op kunt duiken; Super mooi stilleven! Aan 'luxe' en ruimte ben je snel gewend en snel verwend ook... Maar we leven maar 1 keer, dus gewoon op en top genieten van alles!

    Fijne avond


    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooi tafereeltje heb je weer staan. En het leuke daarvan, dat je het al gewoon in huis had. Even 'shoppen' in de kelder...
    Ruimte went zeker snel. Ook wij hebben zo'n 12 jaar geleden aangebouwd. In het begin een 'zee' van ruimte en nu denk ik waar is die 'zee'...? Als ik dan terugdenk hoe we daarvoor met drie kinderen, box, speeltafel voor de kids en veel speelgoed in zo'n klein woonkamertje vertoefde...En toch was het heel gezellig! Dat heeft gelukkig ook niet met veel ruimte te maken, maar wát je ervan maakt.
    Succes met je plafond!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat ziet er allemaal weer prachtig uit Lia stoer en sfeervol!!genieten hoor.groetjes Dédy

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooi gedecoreerd Lia, en ruimte went snel inderdaad :-)
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een mooie combinatie weer. maatja daar heb jij ook wel oog voor!

    Liefs Marieke
    WONEN a la Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hai Lia, hartstikke mooi zo! Ik ben helemaal weg van de tinten in je huis... Ze passen zo goed bij elkaar. Ik vind dat zo lastig en denk nu als ik het bij jou binnen weer zie: ik ben voor te donker gegaan kwa stoelen enzo. 2 weken geleden kocht ik ook een bosje kersenbloesem. Ik had een rood bloemetje verwacht haha. Het schilderdoek aan je muur vind ik heel mooi. Komt die van hoffz? Het mospapje is heel simpel. Helaas heb ik de grovere mos gebruikt maar ik zie wel wat het doet. Je doet de mos die je wilt samen met 2 glazen karnemelk en 2 glazen water in een blender, mixen en met de kwast aanbrengen waar je het wilt. Ik heb een behoorlijke kluit mos gepakt en maar 1 glas water anders word het zo dun. Ze zeggen dat als je met dat papje bijvoorbeeld love op de muur schrijft er dan in mosletters love komt te staan. Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  36. de kleuren in je huis vind ik super .Het schilderdoek aan je muur vind ik heel mooi .komt die hoffz ?

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi Nettie, dat doek is niet van hoffz, maar gemaakt door mijn zus.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia