woensdag 22 april 2015

Afbraak….

 

 

 

Wellicht denken jullie nu de foto van de tafel te zien, maar helaas!! De laatste weken ben ik als ik thuis ben alleen maar bezig met stof opruimen. Ook al scherm je alles nog zo goed af, het stof weet op de een of andere manier altijd wel een weg te vinden. Op onze douche kwamen niet de tegels van de muren, maar ook de onderlaag, en dat hadden we ook al wel verwacht hoor, maar toch..  Het meeste moest in de avonduren gebeuren, en dan duurt het ook wel wat langer. Maar intussen is al het puin naar de stort gebracht, en ligt er weer een plafond in, en is de muur weer dicht gemaakt naar de slaapkamer. Het wachten is nu eigenlijk op het verwarmingsmatje wat onder de vloer komt, en dan kan de tegelzetter gaan beginnen aan de vloer. En dan mag eindelijk de stukadoor zich gaan uitleven.

En dan gaan wij meteen maar door met de slaapkamer. Daar zit nl nog steeds rauhfaserbehang op, behang van twee vliesjes papier waar houtvezels tussen zitten. Dat werd in de zeventiger jaren veel gebruikt, want na het aanbrengen hoefde je het alleen maar steeds te sauzen. Nou dat hebben wij dus 34 jr lang gedaan. We hadden dit door het hele huis op alle muren zitten, en dit is de laatste kamer waar het nog verwijderd moet worden. En we weten dus al uit ervaring dat de onderlaag van de muren ook mee naar beneden komt. Dus dat word weer stof stof en stof…. Maar dan hebben we het stof ook maar meteen allemaal gehad en kan ik gaan schoonmaken. Intussen hangt er dan ook de nieuwe cv ketel op de zolder, want uitgerekend nu gaat dat ding ook nog kapot.

Foto’s maken, doe ik alleen maar buiten in de natuur en voor de cursus of voor S&S, want het hele huis is een rommel of het ziet er niet uit. En dan denken jullie natuurlijk, “dat zal wel meevallen”. Maar je hebt een idee hoe het er boven uitziet. Verder ligt het plafond op de wc eruit, omdat daar de leidingen van de douche lopen, bovendien hebben we sinds kort een luikje in de muur. Ook nog zo’n ding…. de afvoer van wasbak loopt door de muur van de wc, en met het slopen was die van onderen uit de hoofdafvoer geschoten, en dus zaten we met een enorme rioollucht. Dat moest natuurlijk opgelost worden want het water kon nl ook niet weg. Tja, dan maar op goed geluk een luikje in de muur maken en hopen dat je meteen op de goede plaats zit. Gelukkig was dit het geval en moeten we dit maar op de een of andere manier op zien te lossen.

 

IMG_20150422_103835  IMG_20150422_103816

Verder is er nog steeds niets aan de muren in de keuken/kamer gedaan. Op de piombo muren hebben we een mooie witte rand langs het plafond omdat dat door de beschadiging opnieuw gestuukt is. Er hangen ook nog geen gordijnen, omdat het plafond nog een keer gesausd moet worden, en dan de rails weer op kunnen hangen. Bovendien gaan we nu meteen maar het raamkozijn en de deuren schilderen. Dus ook daar is het een beetje afbraak.

 

1 (8)  1 (4)

Buiten onder het afdak is er veel gezaagd en materiaal verzameld, dus ook daar is het een stofbende. Bovendien is door het lopen van beneden naar boven de vloer niet echt mooi. Maar ik stofzuig en ruim alles op, en verder zal het best wel een keer goed komen. Intussen zijn er ook nog andere projecten waar ik me op wil storten, en dat zie je op onderstaande foto’s…

Helaas hebben die lieve jongens ook afbraak van mijn meubels gemaakt. En moet alles voorzien worden van een nieuw stoffen jasje.

 

1 (3)  1 (9)

Gisteravond is buiten al het materiaal opgeruimd, en ik ga me nu dus maar eens even buiten uitleven, zodat we straks in ieder geval buiten lekker kunnen zitten.

46 opmerkingen:

  1. Echt een klushuis zo te lezen haha...
    Hopelijk kunnen jullie binnenkort weer genieten van een heerlijk stofvrij huis.
    Gelukkig kunnen jullie nu ook buiten zitten met dit mooie weer!

    Fijne middag en succes met de rest van de klussen
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Lia wat een werk en dat allemaal tegelijk , maar gelukkig heb je afleiding haha .
    Ik kan mij geestelijk nog even voorbereiden op de rotzooi die hier plaats gaat vinden , nieuwe keuken plus nieuwe CV dus allemaal nieuwe radiators en overal nieuwe leidingen dus het hele huis word een stof bende , maar goed het komt allemaal wel weer goed .
    Succes hoor !
    Liefs ida .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfff och Lia, het zal echt wel goed komen uiteindelijk, maar ik heb nu echt medelijden met jou hoor. Jullie komen steeds weer andere dingen tegen, heel veel succes en het gaat ongetwijfeld prachtig worden, nog even doorbijten! Zonde van je stoffen meubels zeg, gelukkig gebruikt onze Skipper de bomen om z'n nagels te vijlen.

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Poeh wat een gedoe is dat klussen toch altijd..
    Hier moet de riolering vernieuwd
    Heel fijn we zijn de onderste in het app dus je begrijpt het wel. Brrr
    Maar jij zit alweer in de opbouw fase Dat is altijd weer fijn Sterkte nog even Gaat vast goed komen ......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat erg he, al die stof zo door je huis. Helaas schijnt het er bij te horen als je aan het klussen bent. Als je over een poosje klaar bent met alle klussen kan je weer genieten van een mooi en opgeknapt huis. En mooi gaat het zeker worden.
    Groet, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, kan me voorstellen dat dit niet leuk is zo alles tegelijk. Ik zou in ieder geval gek worden. Volgens mij wordt de badkamer prachtig, kun je nu al zien. Zonde van de hoezen, onze kat deed het ook aan alle banken en stoelen. Sterkte met de verbouw. Volgens mij beginnen ze hier volgende week.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh......dit is niet zo leuk allemaal Lia en dan je meubels...dat is erg.
    Gelukkig doen ze dat hier niet zeg..pfff dat heb ik ze in no time afgeleerd met de plantenspuit en doen ze het keurig aan de krabpaal.
    Of even een tik op de kont ;-)
    Gaat mooi worden bij jou, komt goed nog even doorzetten !!

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pff Lia, ik snap het helemaal als de moed je af en toe in de schoenen zakt.. je mooie huis lijkt even niet zo op je THUIS. Maar je gaat toch niet nu al beginnen met die nieuwe hoezen? Denk ook aan je rust meid! Stug volhouden, eer het zomer is zit jij weer op rozen..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jij hoeft je niet te vervelen lees ik...
    pfff...
    komt allemaal wel weer goed. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het gaat niet allemaal van een leien dakje he Lia. En ik hoor iedere keer dingen met water.... ;) Maar wat balen als iedere keer weer iets op het lijstje erbij komt in plaats van afgaat. Je "klus"huis zal straks als het klaar is helemaal naar je zin zijn, maar je moet nog even "door het stof happen".
    Gelukkig kan je je stoelen wel weer zelf bekleden maar toch is ook dat een heel karwei......
    Ik duim voor jullie dat het allemaal snel klaar zal zijn en dat er geen onverwachte dingen meer gebeuren.

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oei Lia, ik heb heel wat gemist zie ik al, druk bezig dus. Pfff kan me zo voorstellen dat je er soms echt helemaal klaar mee bent, maar het resultaat wordt vast prachtig, geniet van je middagje in de tuin, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja Lia, wat je al schreef op mijn blog.....we moeten geduld hebben.
    Maar bij jullie is er wel veel tegelijk aan de hand, zeg. Zal je altijd zien dat zo'n ketel het ook begeeft! Of het allemaal al niet genoeg kost, he?
    Maar goed: ik houd me ook voor: als alles achter de rug is, dan doen we gewoon héél lang niets meer, dan vind ik het welletjes geweest. Hoewel, zeg niet nooit.....:-)
    Heel veel sterkte met alle stof (waar je dat allemaal weer terug vind, he?) en alle puin.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gelijk heb je dat je alles tegelijk aanpakt, zo is het straks ineens helemaal af, en kun je ervan genieten.
    Ik weet zeker dat je huis weer reportagewaardig wordt...
    Maar...ik was wel benieuwd naar je tafel....
    Succes met verder klussen.

    Fijne dag nog,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oooooh wat een moed! Maar volgens mij ben jij niet gek te krijgen ;)....komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Pffffff, Lia, ik kan me voorstellen dat al dat stof je behoorlijk gaat ergeren! En natuurlijk weten wij, en jij, dat het achteraf allemaal reuze meevalt en je het gauw weer vergeet, zeker als het weer helemaal mooi en stijlvol is....;;;-))

    Maar voor nu, hou je haaks hoor! Inderdaad maar lekker de tuin of de natuur in en mooie foto's maken!

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jeetje Lia, je bent nu wel op alle fronten tegelijk bezig hè?
    Succes en sterkte met de rest...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Soms heb je er echt even geen zin meer in, vooral omdat het op veel plekken tegelijk in je huis is...
    Zorg maar voor een heerlijk plekje voor jezelf, waar je even geen afbraak ziet...
    Het komt heus goed..
    Sterkte Lia!!
    Ohoh, je hoezen is wel balen zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Sterkte....T wordt vast heel mooi allemaal en dan ben je het bouwstof zo vergeten. Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Allemensen Lia wat een klus!
    Snap dat het wel heel veel is.. Al twijfel ik er niet aan dat het prachtig gaat worden bij je.
    Heel veel succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia,

    Tja het moet altijd eerst lelijk worden voordat het mooi wordt!
    Maar dat het mooi wordt daar twijfel ik niet aan!
    Ben heel erg benieuwd naar het eind resultaat!.

    Liefs Vittoria ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Poe, dat zal niet altijd meevallen....ik begrijp dat je best baalt dat het nu overal tegelijk stof is en dat niet leuk is ;-(
    Er is uitzicht maar het neemt gewoon veel tijd in beslag! Focus je maar op het eindresultaat, want dan kun je er beter mee overweg waarschijnlijk!
    Het zal vast prachtig worden.

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Pff Lia..... Hoop dat je daar goed tegen kunt !
    Geloof dat ik gek zou worden alles overal tegelijk! Maarja over een poosje is alles weer mooi en geniet je ervan. Heel veel succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. O jeetje zeg!!! Wat een ellende. Ik zou helemaal gek worden ook al helpt dat niet hihi
    Straks als het af is is jullie huis weer een plaatje. Dat weet ik zeker!!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ohh Lia , dit lijkt een beetje op een horror verbouwing , alles gaat tegen .
    Maar ...voor alles is er een oplossing en binnen de korste keren kan je weer genieten van een stofvrij huis.
    Ik vind het wel erg van je stoelen .
    Fijne avond nog
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je hebt echt bijna geen plek meer in huis waar niet gewerkt wordt...pfftt...dat is inderdaad wel even doorbijten. Ik weet zeker dat het allemaal prachtig wordt, maar voor nu heb je daar natuurlijk geen bal aan.

    Succes met alles...we zullen de resultaten de komende tijd vast wel te zien krijgen.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Op dit moment zit je dus in een soort bouwval...overal zijn ze ergens bezig! Poehh...Heb je wel even een plekkie waar je je kunt terugtrekken? Bij de buren....hihi. Hóór je het alleen maar...Ach, zolang John Williams niet hoeft te komen opdraven met zijn programma "help mijn man is klusser" zal het allemaal wel goed komen. Meestal als de stukadoor in zicht is, gaat het snel en zie je weer opbouwwerkzaamheden. En dan mag jij je helemaal uitleven zodat het weer een 'thuis' wordt...dus nog even stof..eh doorbijten...komt goed!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ppffff, als ik dit zo lees dan zijn jullie nog wel even bezig. Maar je hebt dan wel alles weer fris en nieuw.

    Veel succes met alle klussen.
    Liefs Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Positief blijven denken en af en toe de beentjes strekken in je tuin of gewoon heerlijk
    een eindje langs de dijk en bloesem fotograferen:)
    Veel succes met all klussen.

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh ik had zo gehoopt op je tafel ;-))
    Nu is het even afzien maar achteraf is het dubbel en dik genieten ...

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een gebeuren Lia, het is denk ik echt even doorbijten en focussen op je einddoel. Het lijkt wel of alles tegelijk komt...maar dan is het straks weer super mooi. Heel veel sterkte met al het stof!
    Ben benieuwd naar je eettafel.
    Groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een werk allemaal....maar het komt goed schatje .....ooit toch.....hou vol!...liefs van mij...!..x!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Pffft....wat een ellende! Geen plek in huis waar het nu gezellig is! Maar ....na regen komt zonneschijn: als over een poosje alles weer klaar is heb je wel wat moois! Alleen.....wel even doorbijten dan......
    Succes met alles.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Pff ... bij ons moet de badkamer nog maar als ik dit lees, zakt de moed me helemaal in de schoenen. Jij heel veel sterkte met het stof, rommel en geklus. Af en toe gewoon lekker in het zonnetje bijtanken en de boel de boel laten, komt het vanzelf straks allemaal weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Pfff Lia wat een werk allemaal zeg! En idd van het een kom je in het ander. Maar een ding weet ik zeker dat het heel mooi gaat worden. En met een beetje geluk houden we mooi weer dus kan je lekker buiten genieten. Suces met al het klussen. Gr. Meriam

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ooww dat lijkt me inderdaad even niet fijn, succes nog even hoor!

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een gedoe Lia ik zou er niet aan moeten denken. Ik heb echt met je te doen hoor. In heel je huis en tuin is geen plek waar je even tot rust kunt komen. Ik hoop snel weer wat positieve geluiden van je te horen hoor. Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh wat een kluss zeg! en als het dan ook nog niet meezit dan kun je die rommel echt goed zat zijn (ik weet er alles van) hoop dat het allemaal verder goed verloopt en dat het helemaal naar je zin wordt, gaat vast goed komen!
    Veel liefs en succes met klussen en verven!
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Pfff Lia , das inderdaad effe doorbijten zeg! Maar als het dan eenmaal klaar is dan ben je vast alles snel weer vergeten.Heel veel succes nog.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik voel helemaal met je mee als ik je verhaal lees. Maar stukje bij beetje komt het vast allemaal weer goed. Hier zijn de muren inmiddels behangen met glasweefsel maar een muur is gaan bobbelen na het sausen. Ik denk dat ik die opnieuw gaan doen. Misschien heb ik daar toch te weinig lijm gebruikt. Het schilderwerk op de kozijnen is goed gelukt. Dus hier ben ik ook nog wel even bezig. En ik moet het allemaal alleen doen want manlief kan niet behangen. Heb dan ook de nodige spierpijn van trapje op,trapje af. Maar het komt vast allemaal goed.
    Heel veel succes met alles.

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Och wat een hoop klussen tegelijk, dan zit je goed in de puinhoop.
    Maar als je straks weer aan het opbouwen gaat en alles weer mooi in kan richten heb je ook alles weer heerlijk fris en nieuw.
    Succes er mee.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Leuk dat je even bij me keek, ik dacht ga even kijken of er ook alweer een mooie post van jou is ;-)
    Maar bij jullie wordt druk gewerkt aan opbouwen. Wordt vast weer heel mooi allemaal maar ik
    benijd je even niet. Wij hebben vorige week een lamp in de gang gehangen wat meerdere keren
    mis ging waardoor het plafond 6 gaten rijker was. Pfff .. wat een klus was dat.

    Succes met klussen verder ! Lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Voorlopig zul je vast nog wel meer stof happen vrees ik... Succes ermee!!!

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Oh Lia, ik heb toch wel een beetje met je te doen. Maar misschien kun je het inderdaad maar beter allemaal in een keer hebben. Het resultaat zal vast prachtig worden. Wat een doerakken die katten..... Hier helpt een krabplank wel. Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Jullie zijn flink bezig zeg. Eerlijk gezegd zou ik er een beetje dol van worden vrees ik.
    Succes met de verbouwing. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  45. oepsss nu komt alles te gelijk , het is doorbijten door de stof pffff , maar komt goed en dan lekker genieten ..fris en nieuw de zomer in .... succes met alles lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Meid, ik heb echt even met je te doen......... Wat zal jij straks genieten en eer hebben van al je werk wat jullie hebben gedaan! Heel veel succes! Het zal vast een plaatje worden :)

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia