woensdag 29 april 2015

Ieder nadeel heeft z’n voordeel…

 

 

Eerst wil ik even zeggen dat jullie absoluut geen medelijden met mij hoeven te hebben hoor. Klussen doen wij graag, en het word altijd eerst een troep voordat het mooier word. En ik kan heel veel troep verdragen als het moet omdat ik weet wat het eindresultaat zal zijn, al zucht ik natuurlijk ook weleens. Maar het was alleen om even aan te geven dat ik op deze manier echt geen mooie binnen foto's kan maken, en dat het ook nog wel even zal duren. Het is natuurlijk jammer dat er af en toe iets tegen zit, maar uiteindelijk weet ik dat ieder nadeel z’n voordeel heeft. Zo zal de nieuwe cv ketel straks meer water geven uit de stortdouche.

En weten jullie nog die stoep van vorig jaar?

Dat was ook zo’n dieptepunt, maar eind Oktober 2014 hebben we die vieze klinkers vervangen voor echte mooie en goede klinkers uit België. Ik bedenk me trouwens net dat ik die eigenlijk nooit heb laten zien.

Maar goed, binnen doe ik alles met de franse slag (zoals wij dat noemen) want waarom zou ik alles spik en span maken als het stof er ‘s avonds toch weer ligt. Nee, dus heb ik buiten in de voortuin plantjes gepoot en alles onder het afdak van de vloer tot het dak schoon gemaakt.

 

023  031

Zo’n droge stoep ligt heerlijk. Maar het liggen was van korte duur, want er moet geïnspecteerd worden. Na een hele winter binnen gezeten te hebben willen de heren alles weer bekijken. Joep ziet dat er een nieuw olijfboompje staat, en Yoris is aan het gluren naar de buren.

 

035

 

039

 

041

037

Alles word weer groen en daar word ik als seizoen mens altijd weer blij van. Kan enorm genieten van al dat frisse groen om me heen, net als deze dame die in de klimop ligt te zonnen.

Helaas laat de zon het nu een beetje afweten, en dus lopen de beuken ook niet zo snel uit.

Zoals je hier kunt zien is ons afdak een stukje lager dan de stoep, maar als je dan daar zit heeft het ook weer iets heel leuks. En die droge stoep heeft me zoveel plezier gegeven, dat word dus een mooie zorgeloze zomer.

 

052

.

44 opmerkingen:

  1. Gelukkig maar dat je de knop goed om kunt zetten Lia, dat is met zo'n stofbende wel het meest makkelijk. Maar ik zeg dat vanuit mijn luie stoel en dan is het ook wel heel makkelijk praten.

    Wat is het nu buiten mooi hè met al dat frisse groen en de vele bloesem! Jammer genoeg komen er de komende week geloof ik geen lentedagen aan, het beviel mij wel weer heel goed dat buitenleven. We wachten maar rustig af, de warme zon zal zich vast wel weer een keer melden ;-).

    Leuk, die nieuwsgierigheid van de heren!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt gelijk hoor Lia, als je maar weet waar je het voor doet dan maakt de rommel niets uit.
    En na al het klussen kun je heerlijk van al het nieuwe genieten.
    Wat een prachtige katten heb je toch, en zo nieuwsgierig.
    Gelukkig word alles buiten groen en fleurig, dat doet de mens goed :)
    Fijne week.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zitten jullie heerlijk daarbuiten!
    Heel mooi en sfeervol zeg!
    Weer genoten van je poezen-foto'shet blijven echt prachtige kanjers! :)

    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn om te lezen dat jullie nu eindelijk na alle ellende kunnen genieten van een 'droge' stoep. Het ziet er geweldig uit!!

    Fijne dag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Verbouwen is altijd een hele klus, het eindresultaat super maar de periode er tussen .
    Soms kan je er prima tegen en soms wordt je gillend gek haha klinkt heel normaal.
    Dan nu maar hopen op mooi weer en beetje genieten van de rust in de tuin.
    groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's Lia ! Ik wil daar wel meer van zien. Je afdak ziet er zo sfeervol uit en ook de steentjes vind ik prachtig. Moet ook wel want wij hebben sinds vorig jaar dezelfde in de achtertuin liggen, hahaha.
    Ik hoop ook dat de zon zich meer gaat laten zien. Kunnen we weer lekker genieten van het buitenzijn.

    Lieve groetjes,
    Sanny (sanny's Life)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Medelijden.. ja het is ook triest.. je zult het klusvirus hebben.. daar kom je nooit meer van af ;-) Mijn moeder kwam hier maandag even buurten en ze trok wit weg toen ze zag dat we weer bezig zijn "Alles was net klaar!"

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee, natuurlijk hebben we helemáál geen medelijden met jou, hoor Lia :-)
    Natuurlijk weet je dat het eerst een puinhoop wordt voordat het goed komt. Dan moeten we ook niet zeuren want we willen het zelf. Jullie hebben in elk geval nog als bijkomend voordeel dat jullie van klussen houden.
    Hier geen van beiden eigenlijk. Nooit gehad ook.
    Ik vind de puinhoop eigenlijk minder een probleem dan het wachten. Ik word erg ongeduldig van het wachten totdat alles gedaan kan worden, of geleverd kan worden, of uitgezocht kan worden.
    Morgen wordt er hier geschilderd en dat zou het einde van de klus moeten zijn. Maar er moeten nog heel dingen komen die besteld zijn of nog kleine afwerkingen gedaan.
    Maar goed: hier is het einde wel een beetje in zicht.
    Succes met het verder klussen!
    Jullie stoep ziet er echt mooi uit, overigens!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Flink poetsen heeft dan ook geen zin. Maar als het goed is dan kunnen we achter in de week weer heerlijk buiten zitten en genieten van de zon en alles wat groeit en bloeit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hoop dat je klussen nu snel klaar zijn. Heb zelf ook een half jaar in de troep gezeten, arggh, superblij dat alles af is. Nu genieten van het groen in de tuin en een beetje bijkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk om al dat geklus bij jou te zien hoor!
    En we weten allemaal wat een troep en HOE BLIJ WE ZIJN als het klaar is!
    Dus op naar de volgende :)
    Liefs van die andere
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke tuin heb je, ik kan daar ook zo blij van worden als buiten alles er mooi bij staat, je poezen zijn zo schattig, hier is er ook eentje continue op onderzoek uit, en als ze het eng vind rent ze heel hard naar me toe haha, prachtig!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik las net je vorige post. na 1,5 jaar zelf aan het klussen geweest te zijn ben ik absoluut niet jaloers op je. Maar dat komt vast wel weer boven als je het eindresultaat laat zien ;-)
    Je hebt een prachtige tuin in ieder geval!

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Medelijden... dan zouden we al héél veel medelijden met jullie gehad moeten hebben haha;-)
    Een keuken en een badkamer zijn vaak wel de 'ingrijpendste klussen' omdat ze beiden niet gemist kunnen worden. Maar de voorpret met het fantaseren hoe het straks allemaal gaat worden, maakt het allemaal een stuk dragelijker!

    Tja... die stoep... belgisch hè haha

    Fijne dag nog X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn voor je hoor dat tussen de rommel door je zo kan genieten van je heerlijke tuin en je nieuwsgierige
    heren.... Jullie kennende wordt het straks binnen allemaal weer heel mooi ! Succes nog even😉! !

    Hartelijke groet Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De tuin ziet er prachtig verzorgd uit. Ik kan me voorstellen dat je heel blij bent met je mooie en droge stenen. Succes met alle klussen binnen!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijn dat je er goed tegen kunt, mits het resultaat maar mooi is. En dat zal best goed komen!
    Je tuin ziet er weer prachtig uit. Je heren vinden dat ook en genieten al volop. Leuk dat het menselijke trekje van gluren bij de buren ook bij hun aanwezig is...hihi.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijk tuin...leuk om te zien hoor...fijn dat de stoep zo bevalt nu....gelukkig maar liefs van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn om te lezen dat je toch kunt genieten van rommel en stof, ik zal me daar ook eens op toeleggen hihi want ik erger me kapot aan rommel en stof.........
    Buiten is het zo gezellig bij je, nu hopen op een lekkere temperatuur dan kun je uit het stof Lia ;-)

    Groetjessss
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat poetsen komt wel weer, nu een beetje jammer om te doen toch? Mooie foto's van je poezen, wij hebben ooit eens bij een kitten gekeken, geweldig, het werd toen toch een hondje, die is inmiddels weg dus wie weet... Fijne dag nog , liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je hebt het zo gezellig...op elke foto blijkt dat weer! Blij met je huis (bijna weer klussenklaar;-) blij met de stoep en het goede weer op komst....wat wile een mens nog meer?

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jullie tuin ziet er weer mooi en droog uit. Binnenkort wordt het weer mooi weer en kun je er van genieten. En dan lekker de boel de boel laten.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Kijk en daar geniet je dus weer van, naast alle klusperikelen kun je lekker even buiten
    aan de slag en bedenken hoe heerlijk het is om in de zon van je mooie tuin te genieten.

    Mooi weekend en liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat leuk om die katten zo te zien, er valt natuurlijk buiten ook veel te beleven. Heerlijk dat jullie zo'n overkapping hebben, om lekker tot in de late uurtjes te zitten. Ik word ook altijd zo blij van dat frisse groen. Fijne plek jullie tuin.
    Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Straks is alles ineens af, en kun je ervan gaan genieten...dat het een plaatje gaat worden, daar twijfel ik niet aan.
    Goed dat je nu ook een nieuwe ketel hebt...zodat je kunt genieten van je stortdouche...
    Gelukkig is je stoep nu wel droog...
    Alvast een fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat mooi is je tafel buiten ziet er super uit. En de kleur van de katten zijn ook erg stylisch verantwoord haha. Lief zien ze eruit. Succes nog even met stof happen . Groet van Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jammer dat je niks van binnen kunt laten zien?? Nou, nee hoor: buitenfoto's van jou zijn ook het aanzien waard!
    Alleen voor je zelf kan het niet snel genoeg gaan natuurlijk, maar een voordeel dat je niet zo snel last hebt van troepvrees!
    Wat een paar heerlijke katten heb je toch: zo fotogeniek ook!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig je 'buitenfoto's...erg mooi bij jullie..en ik moest lachen om je katten, erg grappige foto's vooral van die stiekeme gluurder...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Lia,
    Ja, zo is het wel natuurlijk, het moet eerst een troep worden, wil het daarna helemaal naar je zin zijn. Zo gaat dat nu eenmaal. Weet er ook alles van hoor. Gelukkig dat je er goed tegen kunt voor een overzichtelijk poosje.
    En die Franse slag is helemaal goed hoor nu, waarom zou je het beter doen nu, dat komt straks wel als het af is.
    Je straat buiten ziet er fantastisch uit en wat een prachtig hoekje juist achter dat groen, onder je afdak... heerlijk hoor...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Nou buiten ziet het er helemaal spik en span uit. Zo gezellig. En binnen dat komt wel weer. Je hebt gelijk hoor Lia, poetsen helpt nu toch niet:-)

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik kan altijd erg genieten van de foto's van je katten. Prachtig weer. Hopelijk wordt het weer snel wat beter, zodat je wat meer buiten kan leven nu het binnen wat minder gezellig is.
    Succes met het klussen. Ben benieuwd naar het resultaat.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Meer dan poetsen met de franse slag zou ik ook niet doen hoor, heeft toch weinig zin.
    Wat een geweldige foto's weer van Yoep en Yoris. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik had wel een beetje medelijden met jou hoor. Ik zou helemaal gek worden met zoveel tegenslag. Gelukkig weet je dat het allemaal goed komt. Op fb zag ik dat alles alweer een stuk verder is. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dat het eerst een troep moet worden kan ik beamen, daarna word het alleen maar beter.
    (Moest je nu mijn tuin zien , het word uitgegraven voor een nieuw terras , en het vuil komt mee naar binnen via de achterdeur :(((
    Dus wat kan je meer dan even snel het grote vuil wegnemen en voor de rest eventjes je ogen toe,haha
    Nog eventjes ...
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Een beetje voor het oog, dat deden wij tijdens de verbouwing. Maar wel opruimen, want anders bleef het maanden zo ongezellig...

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik dacht dat ik had gereageerd bij je ..... Niet dus. Ik heb wel met je te doen. Je hebt zoveel tegenvallers gehad. Maar je poezenkinderen wat een vertederende foto 's van ze ik heb er echt van genoten.
    Liefs anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Bij klussen maak je natuurlijk altijd inschattingen hoe dingen gaan lopen en houd je ook rekening met dingen die mis kunnen gaan maar als dat iedere keer gebeurt snap ik dat je weleens diep moet zuchten. Maar als je maar voor ogen houd hoe alles eruit moet komen te zien bijt je je er weer in vast en ga je weer verder. En jullie zijn al zulke doorwinterde klussers ;). Dus ook dit komt goed. Je tuin ziet er heerlijk en rustgevend uit. Echt een plek om aan al het klusgeweld te ontsnappen. En ja, Yoris en Joep stelen de show.......

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hier zijn we ook besmet met het klusvirus :-) ben erg benieuwd naar jullie binnen klussen, je hebt in ieder geval een heerlijke tuin!

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat woon je mooi Lia prachtig huis ,dat is het klussen zeker meer dan waard !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Mooie foto's uit jullie tuin Lia! Het ziet er heel stijlvol uit! Succes ook met klussen. Bij ons in huis wordt ook hard gewerkt aan de renovatie van onze badkamer, dus ik weet een beetje hoe het voelt om in de puinphoop te zitten.

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hallo Lia,
    ik volg je al zo lang anoniem, nu moet het maar een officieel !
    Nog even volhouden en dan kan je weer genieten van je mooie (stofvrije) huis !
    Hartelijke groet,
    Sandra
    Thuis bij sandra


    BeantwoordenVerwijderen
  42. Jij hoeft je niet te vervelen met het klus schema…heb je even terug gelezen. Gelukkig kan je je toevlucht nemen in jullie mooie tuin als het stof je even teveel wordt ;-) Het uiteindelijke resultaat zal het allemaal waard zijn, daar ben ik nu al van overtuigt en wie weet zit er dan nog een groter artikel aan te komen in de WLS…leuk dat je er in stond! En natuurlijk horen je poezen jongens bij het gehele plaatje, dus ook op de foto! Leuk om je te zien, mooie vrouw!

    Wat genieten de beestjes weer buiten hé?! Mooie foto’s, de klinkers zijn erg mooi!
    Succes met alles en fijne geniet momentjes met Yoris en Joep in de buitenlucht.

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  43. ach....je bent lekker van de straat:))
    blijven doorgaan!
    groetjes, inge R

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia