zaterdag 11 april 2015

Plaatje in mijn hoofd….

 

 

 

Keuze’s maken…. Bij iedere verandering in huis moet je een keuze maken, en zo ook met de douche. Wat komt er op de muren, en wat voor kranen nemen we. Zo ook voor het wasmeubel en wasbak. En ook al weet je wel wat je zou willen, het moet ook in jouw vertrek passen qua afmeting. Maar ik denk dat we er wel uit zijn.

De moeilijkste keuze was wat we met de muren gingen doen. Ik wilde heel graag beton ciré, maar ik hoorde ook wel weer van verschillende mensen dat het niet altijd vlekkeloos liep met de dichtheid. En ik krijg de kriebels als ik alleen maar aan een lekkage denk, dus dan toch maar serieus naar tegels wezen kijken. Maar je hebt nu eenmaal een goed passend plaatje in je hoofd, en tja dan wil je eigenlijk helemaal niet anders.

Dus nog meer informatie zoeken, en dan lees en hoor je ook heel veel goede commentaren. Zelfs van de stukadoor die ons plafond kwam maken. Goed te doen, al raad hij het bij nieuwbouwhuizen af omdat daar alles nog gaat werken door vocht en droging, en daar dus scheuren in de muren kunnen ontstaan. En weet als doe het zelver wat je doet.

Dus de keuze is gemaakt, en het word beton ciré, met een tegel op de vloer. De kranen zijn al besteld, en ook de wasbak staat al klaar. Maar eerst heeft Jan een nooddouche gemaakt in de achterste schuur, zodat de huidige douche gesloopt kan worden. De rest laten we aan de vakman over, want zij weten immers het beste hoe je kwaliteit op de muur aanbrengt.

 

IMG_20150410_122453    IMG_20150410_122536

Intussen is de douche gestript, en zijn alle tegels, kranen, leidingen en wat al niet meer van de muren. En zoals je ziet op foto 1 is de doorbraak van de slaapkamer naar de douche ook gemaakt. Op foto 2 kun je zien wat we er aan ruimte bijkrijgen. En we hebben al heel veel stof geruimd.

Vandaag zijn de waterleidingen alweer in de muren gemaakt, en dat betekent dat we dus alweer aan het opbouwen zijn.

Intussen kwamen er gisteren zo’n 35 puinzakken in de tuin te staan. Waar komt het allemaal vandaan, want als je ze allemaal in de douche zet is die helemaal vol….

 

IMG_20150410_122343

Spannend en ik ben benieuwd of het plaatje wat ik in mijn hoofd heb ook zo in werkelijkheid gaat worden. Maar ik heb er een goed gevoel bij..

41 opmerkingen:

  1. Jeh Lia dat is ook een flinke verbouwing! Maar je moet eerst rotzooi hebben voordat het mooi wordt, en dat het mooi wordt dat is zeker!! Succes met de verbouwing! Liefs Meriam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spannend hoor zon'n verbouwing, het word vast een prachtig resultaat.
    Veel succes ermee!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beton ciré vind ik ook prachtig, ik zou het graag in de keuken toe willen passen, op het bestaande aanrechtblad. Onvoorstelbaar wat een rommel het inderdaad allemaal geeft hè, maar als het opbouwen nu begint heb je wat stof betreft het ergste gehad. Wat zal dat heerlijk zijn als de ruimte straks een stuk groter is.

    Ik ben heel benieuwd, maar jouw smaak kennende heb ik er ook een goed gevoel bij ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een spannende verbouwing, ik hoop dat het helemaal wordt zoals je in je hoofd hebt zitten.
    Het leuke gedeelte kan beginnen en dat is het opbouwen van het geheel.
    Succes, groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. pppffff het is een werk voor dat het mooi wordt! Maar al het puin weg, dat scheelt al wel. Kijk even bij jou mee want ik moet ook nog.... grtjssss BB

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eerst een hoop troep, daarna hopelijk een prachtige douche. Hier moet de douche ook nog gebeuren. Hij is zo klein dat ik er nog niet uitkom hoe ik de sfeer erin krijg die ik wil. Succes met klussen!
    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie zijn in ieder geval goed op weg!
    Een hoop rommel inderdaad maar voor een goed doel! Word vast prachtig met de beton cire!
    Liets Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zal zeker weten heel mooi worden.
    Succes!
    Bij ons is inmiddels ook alles uitgezocht en gaan 4 mei beginnen

    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Plafond beneden klaar en door naar de badkamer begrijp ik......jullie zijn nog even zoet. maar met jouw ideeën komt het helemaal goed, daar twijfel ik niet aan!
    Wat de kaars betreft onder het vouwgordijn....dit was even voor de foto..;-) Normaalgesproken trek ik het gordijn wel iets hoger op!!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een rommel veroorzaakt zo'n verbouwing in je huis. Fijn dat jullie alweer aan het opbouwen zijn. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
    Groet, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geniet van dit project want staks zijn jullie echt klaar volgens mij. Het wordt vast helemaal goed en fijn. Gelukkig kunnen jullie douchen en komt het niet op een dag.Succes!

    P.s. laat die tafel ff zien, hoeft geen mooie achtergrond bij hoor 😜

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn hoor zo´n stuk erbij, heb je toch wat extra ruimte straks. Nu nog even in de stof en rommel, maar als alles straks af is ben je dat zo weer vergeten en kunnen jullie genieten van jullie prachtige nieuwe badkamer!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohh Lia , ik kan er van meespreken hoor , van al dat vuil , puin en stof .
    Ik ben er van overtuigd dat het een plaatje word . Ik begrijp ook dat het moeilijk kiezen is , je bent met twee en soms ook met uiteenlopende meningen ;))
    Nog even doorbijten en straks sta je heerlijk te douchen in de douche van je dromen ...
    Fijne zondag nog
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een troep kun je daar van hebben he? Het doet me aan de woorden van mijn moeder denken (we worden oud hi hi) je hele huis rijd. En het is ook wel zo alles wordt stoffig en vies. Maar er komt ... en daar twijfel ik niet aan iets heel moois voor terug. Ik kijk uit naar je volgende post .... en natuurlijk naar je nieuwe tafel.
    sterkte met de verbouwing.
    liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Grappig om te zien dat wanneer je alles ergens uit haalt, het er allemaal nooit meer in terug past. Maar je bent alweer aan het opbouwen, dus binnenkort ben je -gelukkig- van de troep af. ;)

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het wordt inderdaad een stoffige boel met een verbouwing. Kan er over meepraten. Bij ons is 15 jaar geleden de keuken 3 meter uitgebouwd en na 6 weken was het eindelijk opgeleverd en konden we zelf aan de slag met de afbouw. Maar daarna krijg je er iets moois voor terug en ben nog steeds blij met die extra ruimte. Bij jullie zal dat straks ook het geval zijn. Ben heel benieuwd hoe het er uit gaat zien. Wens je heel veel succes!!!

    Fijne dag en groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ben heel benieuwt hoe het gaat worden. Even een soort van kamperen en het hele huis in de stof en dan straks een mooie grotere badkamer.

    Wij dachten ook aan beton cire of iets in die richting voor als het nieuwbouw huis door zou gaan maar dat gaat m dan dus niet worden (snik snik)

    Groetjes,

    Saskia

    P.s tafeltje staat buiten in de tuin,randen zijn allemaal geschaafd 1x zo weer nat spuiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O, wat mooi: beton ciré op de muren. Dat heb ik al een paar keer ergens gezien en ik vond het prachtig. Volgens mij ook praktisch: je ziet er niet veel op. Leuk Lia: en spannend hoe het er nu gaat uitzien, he?
    Heb ik ook met onze verbouwing....ik ben zo benieuwd of het plaatje in mijn hoofd ook het eindresultaat zal zijn!
    Fingers crossed!
    Liefs en succes met alles,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat gaat vast heel mooi worden. De man van mijn vriendin werkt met beton cire zij hebben het al een paar jaar in de badkamer en willen niet anders meer.

    Succes met de verbouwing.
    Liefs Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. dat komt wel goed, met dat plaatje...
    geniet van de vorderingen, en straks lekker van het eindresultaat.
    wordt het ook niet weer eens tijd voor een poezelige post ;-)

    fijne zondag Lia!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een luxe die nood douche! Ergens eind dit jaar willen we ook onze badkamer aan gaan pakken, maar dan wordt het steeds in de auto stappen en bij mijn ouders douchen ben ik bang, wat gaaf dat jullie beton cire gaan gebruiken, dat wil ik ook heel graag, dus ik ga jullie project met heel veel belangstelling volgen, ik ben zo benieuwd hoe het bevalt!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een klus hé, de badkamer.
    Ik word er ook altijd zo onrustig van als je zoveel keuzes moet maken. Heel veel succes in ieder geval en ik ben nu al nieuwsgierig naar het eindresultaat.

    Groetjes Inge
    deknotwilg.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het zal vast heel mooi worden. In mijn vorige huis had ik een aanrechtblad en spoelbak van beton ciré. Ik was er heel blij mee en het bleef goed waterdicht. Ook qua vlekgevoeligheid viel het mij erg mee. Alleen kringen van rode wijn kreeg ik er niet uit maar ja daar zul je in de badkamer geen last van hebben haha. Succes...ben erg benieuwd naar het eind resultaat. Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik volg deze verbouwing met veel belangstelling, onze badkamer is ook niet zo groot, wordt dit najaar aangepakt...maar ik heb het hele plaatje nog niet in m'n hoofd...ik dub nog met de indeling...ik hoop bij jou wat inspiratie te halen.
    Ik weet zeker dat het mooi gaat worden.
    Fijne Avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gaaf hoor beton op de muren , dat gaat helemaal goed komen dat word een mooie badkamer want jullie hebben smaak hoor !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Spannend Lia, wel een mooie keus voor de muren!!!! Jouw plaatje zal best wel kloppen hoor Lia, met jou inspiratie komt het vast wel goed...succes met al die klussen.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Nou Lia, je zit behoorlijk in de verbouwing zo te zien en te lezen. Ik weet zeker dat het totaalplaatje prachtig wordt. Jij zal je keuzes vast en zeker goed genomen hebben, niet over twijfelen. Ben benieuwd om het eindresultaat op je blog te zien. Je swap staat op mijn blog! Fijne week, Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wordt weer heel gaaf!!
    Fijn dat jullie alweer aan het opbouwen zijn 😃

    Fijne nieuwe week
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lastig om een plaatje in je hoofd te hebben en dan allerlei informatie te krijgen waardoor je gaat twijfelen!
    Maar fijn dat je plaatje straks toch gaat kloppen: ik denk dat het prachtig gaat worden, gezien de rest van je huis.
    Ik ben benieuwd naar het eindresultaat: succes met alles.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dit is toch wel een hele klus, ik ben bezig met de kamer van Sofie, een iets kleiner project :-) het zal ongetwijfeld een prachtige badkamer worden.
    Ben benieuwd.

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een klus he!!!
    Erg benieuwd naar het totaal plaatje.
    Succes met alles.

    groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Spannend, klopt het plaatje in je hoofd dadelijk met de werkelijkheid...Ik denk dat jouw plaatje heel mooi gaat worden, jouw smaak kennende. Maar eerst nog wat stof happen...Succes!!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Interessant... wij willen nl. ook beton ciré gaan gebruiken, behalve in de inloopdouche: Die wil ik (praktisch) betegeld hebben, aangezien die hier met vijf personen (en veel logées) wel erg intensief gebruikt wordt. Dus ik ben benieuwd hoe het jou bevalt!

    Groetjes en heel veel succes met het herinrichten van jullie badkamer

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dat gaat vast heel mooi worden. Even doorbijten Lia. Voor je het weet sta je lekker te douchen in je nieuwe wellness-center.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Zo leuk om al die verbouwingen te volgen. Van begin tot eind. Je plaatje komt vast goed. Ben heel benieuwd wat voor moois je hier weer van gaat maken!

    Liefs Marieke
    WONEN a la Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Zo herkenbaar, een plaatje in je hoofd hebben en dat moet het worden.. balen als iets dan niet lijkt te kunnen.. Maar het gaat bij jullie wel goed komen lijkt me.. Ik ben heel benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik ben heel benieuwd naar jullie muur met beton cire. Dat is ook een plaatje wat ik in mijn hoofd heb.
    Succes met de verbouwing. Een leuk project. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Fijne week gewenst.
    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Heel benieuwd maar jou kennende wordt dit vast weer een heel geslaagd project, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een verbouwingen hahaha altijd weer leuk en het moet eerst een troep worden en dan word het weer mooi ... gelukkig weet je wat je wil en het zwaarste gedeelte is klaar nu opbouwen en dan kunnen jullie straks gaan genieten .... heel veel succes met de verbouwing word zeker super ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Zeker spannend Lia! Wat heerlijk dat jullie een nooddouche hebben. Bij ons begint de aannemer volgende week ook met de badkamer. Ik denk dat wij ons net als vroeger bij de wasbak moeten wassen :-)

    Veel succes met de verbouwing!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hoi Lia,

    Wij hebben nu 2 jaar beton cire op de muren in de badkamer , en zou ook echt niets anders meer willen.Gèèn voegen meer....heerlijk! Welke kleur ga je doen?
    Veel succes met de verbouwing.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia