maandag 6 april 2015

Veranderingen…..

 

 

 

011

 

De afgelopen weken is de keuken voorzien van een nieuw plafond, en heeft de stukadoor het gestuukt. Na droging zou de klusmeneer weer terug komen om een plint langs het plafond aan te brengen. Wij hadden daar altijd een smalle plint zitten, en hij zou nu een grotere plint aanbrengen. Maar toen het aan het drogen was begon de twijfel toe te slaan. Wilde ik wel die plint…. en niet alleen ik twijfelde hoor, maar ook Jan.

Als die zit dan zit die, en is er geen weg terug. En omdat we in de toekomst nog wat plannen hebben in de keuken, hebben we maar besloten om geen plint meer terug te plaatsen. Mochten we het dan nog willen dan kan het altijd nog.

De muren zien er nog niet uit, want die zijn natuurlijk beschadigd en moeten nog voorzien worden van een nieuwe laag kalkverf. Maar ik maak me er niet zo druk om, want je kunt niet alles tegelijk. We hebben immers ook nog de douche die Jan vrijdag gesloopt heeft.

Maar er is nog meer veranderd in huis, want geheel onverwachts hebben we onze eettafel verkocht. Ik was er nog steeds heel blij mee, maar hij was voor ons toch wel erg smal. Als de kids mee aten dan moesten we echt kijken hoe we iets op de tafel neer moesten zetten. We konden hem wel groter maken door er een apart bovenop te leggen, maar dat doe je ook niet even snel als er onverwacht iemand aan wil schuiven. En nadat we deze tafel gekocht hadden zag ik iets wat ik ook heel stoer vond. Dus toen we hem konden verkopen waren we er eigenlijk al wel snel over uit dat we het moesten doen.

 

007

 

006

Dus wederom staat de houten buitentafel weer gewoon in huis.. En ook daaraan kunnen we heerlijk genieten van een heerlijke kop koffie met rozijnenbrood.

32 opmerkingen:

  1. Met of zonder plint...bij jullie is alles in de keuken mooi, dus dit komt ook wel weer goed.

    Toen ik bij je was, vertelde je al over de eettafel...dat hij toch wel wat aan de smalle kant was. Ik ben benieuwd waar je nu voor bent gegaan.

    Succes met de douche, daar ben ik ook erg benieuwd naar!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En je had een prachtige tafel....! Die had je laten maken toch?
    Ben reuze benieuwd naar wat jullie nu gaan aanschaffen....!
    Fijn dat het stukwerk gedaan is!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij gaan ook ons plafond doen maar ook ik twijfelde of ik een plint aan zou laten brengen. OOk ik dacht als hij er tegen zit dan heb je hem er maar zo niet vanaf. Dus wij doen ook geen plint. Wij zijn ook overal voor een tafel aan het kijken toch best moeilijk ik ben benieuwd wat voor een tafel jij koopt. Ik heb er ook een op het oog gezien bij Landelijk Label daar hebben ze mooie meubels. Succes met alles. Liefs Meriam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja zo gaat dat....ben benieuwd naar wat het allemaal gaat worden....succes..!..fijne week lefs Ria ...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jullie zijn weer flink aan het klussen. Spannend met de tafel, ben benieuwd hoe jullie nieuwe tafel gaat worden. En ook naar het resultaat met de muren.

    groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo te horen zijn jullie behoorlijk druk bezig in huis. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Fijn dat je de tafel hebt kunnen verkopen, nu op pad voor een nieuwe. De tuintafel is handig als tussenopossing en daar kan je ook gezellig aan eten.
    Groetjes, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik vond je tafel al erg mooi, ben benieuwd wat ervoor in de plaats komt.
    Jullie zijn ook druk aan het klussen...ik twijfel er niet aan dat het allemaal heel mooi gaat worden.
    Gelukkig is je plafond en de lekkage weer gemaakt...en dat latje, je hebt gelijk, dat kan altijd nog...
    Fijne Week.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We krijgen vast nog mooie posts te zien Lia!
    Ben benieuwd, veel succes met klussen.
    Groetjes, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben ook benieuwd hoe je nieuwe tafel gaat worden, wat breder is zeker handig als je vaak meeëters hebt.
    Bij ons is de plint meteen meegestuct, dus niet er later opgeplakt zeg maar, heel strak. Boven op de tweede verdieping zijn wel de plinten er naderhand opgezet. Op de tussenverdieping heb ik ze niet, dus iedere woonlaag is anders hier hihi ;-)
    Succes met je badkamer!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een plint kan je inderdaad er later weer op zetten .
    En ik weet wat je bedoelt met een smalle tafel , ik heb er ook een in de woonkamer . Mijnman heeft een verlengstuk gemaakt als er veel volk komt.
    Ben ook zo benieuwd wat je gaat kopen en hoe de douche gaat worden .
    Wij hebben ook drie jaar terug een lek gehad en hebben alles vernieuwd , een hele klus maar zo blij mee.
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Elke keer als ik naar beneden scrolde dacht ik en nu krijg ik de nieuwe tafel te zien. Maar nee hoor. We moeten nog even geduld hebben. Ja wel verstandig om even te wachten met het plafond. Wij hebben zelf een lat aan het plafond en ik vind het erg mooi staan. Lia ik wens je veel sterkte met alle beslommeringen. En nu maar wachten op je tafel.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Met veel eters erbij kan een tafel niet groot genoeg zijn, maar je moet er natuurlijk wel de ruimte voor hebben. Ben benieuwd naar je nieuwe tafel. Heel verstandig om te wachten met plinten aan het plafond, kan altijd nog.Hier ben ik bijna klaar met het schilderwerk in de woonkamer. Het is niet de kleur geworden die je mij mailde maar de kleur Ivoor van Histor. Ook erg mooi en warm. Ik ga morgen weer verder met klussen want ik heb vandaag de oppas en ook een oppas puppie dus dan doe je niet zo veel. Veel succes met de verdere klussen,

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Groot gelijk dat je eerst nog rustig bekijkt of je de plint in de keuken wel wilt.
    Nu maar weer op zoek naar een andere tafel, dat is wel leuk werk om te doen :)
    Succes met de klussen.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo benieuwd naar je nieuwe tafel, wordt vast weer prachtig en stoer...zoals altijd 😃
    Succes nog met jullie douche klus, zoals bij ons waarschijnlijk nooit klaar met klussen of wel?

    Fijne avond alvast
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt groot gelijk Lia, laat de muren maar lekker even voor wat het is ;-)
    En buitentafel binnen kan ook prima toch....ben nu ook wel een heel klein beetje nieuwsgierig naar je nieuwe tafel,vrouwen hé....

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben eigenlijk al héél benieuwd naar de tafel .... een plafond zonder plint heb ikzelf altijd onafgewerkt gevonden ... ik hou dan weer van die echte lambriseringen .... toen je de vraag op fb stelde wist ik wel dat ik beter zou zwijgen ;) want dat jij héél zeker voor de mooiste optie zou kiezen ....

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou meis, succes met alles!
    Leuk: een nieuwe tafel, een nieuwe badkamer!
    Allemaal weer dingen waar je je op kunt verheugen.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel herkenbaar dat twijfelen. Want je wilt het toch wel in 1 keer goed doen. Succes met al het klussen. Een leuke tijd en ik ben benieuwd naar de resultaten.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Genoeg leuks dus weer bij IFMH, benieuwd hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jullie blijven goed bezig , ben benieuwd naar je nieuwe tafel en succes met de badkamer !
    Ik heb ook een nieuwtje ,weet je nog dat de keuken niet door ging vanwege de crisis , dat is voorbij we krijgen alsnog een CV installatie en een nieuwe keuken de planning is 31 augustus tot 4 september ik ben zo blij binnenkort mogen we de keuken uitzoeken !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind je blog echt heel mooi, prachtige foto's.
    Ik ben benieuwd naar de nieuwe tafel...

    Groetjes Inge
    deknotwilg.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk dat er allemaal nieuwe dingen aan zitten te komen, wat kun je je daar op verheugen he! Ben heel nieuwsgierig hoe het word, ik vind de kleuren die jij gebruikt altijd zo mooi! Ben ook heel benieuwd naar je nieuwe eettafel, heerlijk om die rustig op je gemak uit te kunnen zoeken, ik ga ook nooit over een nacht ijs, kan echt wekenlang zoeken en kijken totdat ik echt vind wat ik mooi vind, de voorpret is minstens zo leuk!
    Groetjes, yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het is toch wel handig dat je alles kwijt kunt op tafel als er iemand aanschuift:-). Ben benieuwd wat voor tafel het gaat worden. En jullie zijn maar druk hoor met al die veranderingen maar wel heel erg leuk!!! Succes.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jij verveelt je ook niet he!! Ben benieuwd, tegen de tijd dat t af is zal je ons vast mee laten genieten.
    Ja IJzendoorn is echt dichtbij he, altijd als we dan richting snelweg rijden denk ik aan jou haha. Helaas is dat meestal met haast of al heel laat als de winkels dicht zijn. Want s&s is ook maar n wippie! En dat staat nog altijd op t lijstje.

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  25. zelfde probleem hier, maar dat komt zo weinig voor. normaal zijn we maar met zijn tweeën.
    Ben benieuwd wat voor een mooie tafel je gaat terug kopen! en succes nog even met verbouwen.

    liefs,
    mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gelukkig is je keuken weer zo goed als af en kun je, je gaan uitleven op de nieuwe tafel...heb je hem al??
    Ook zonder tafel/ met tuintafel is het bij jou genieten.

    Mooie, zonnige dagen!

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Denk ik: daar komt die nieuwe tafel maar nee hoor: laat je ons nog in spanning....ben benieuwd wat je gaat kiezen. Maar jou kennende, via je blog dan, zal dat vast iets moois worden.
    Leuk....iets om je op te verheugen hè!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik ben wel heel erg benieuwd naar jullie nieuwe tafel. Maar dat komt vast goed jou kennende.
    Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  29. En nu op zoek naar een nieuwe tafel dus?! Ben benieuwd...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Jullie zijn weer druk bezig ;). Ben benieuwd naar de nieuwe tafel. Wij hebben de kloostertafel uit onze woonkeuken twee maand geleden verkocht. Wij vonden de tafel toch te breed en de poten onhandig. Daarom een smalle lange tafel teruggekocht maar die moet nog wat bewerkt worden zodra ik weer een beetje de oude ben. Maar voorlopig helaas geen klussen in verband met mijn ogen.
    Succes met alle bezigheden, gaat vast mooi worden!
    Groetjes,
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Je plinten verhaal heb ik gevolgd via FB... Nu dus aan de gang met die nieuwe tafel en als ik het goed begrijp wordt dat een DIY project: Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!!!

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zeker weten. En het ziet er net zo smakelijk uit. Denk dat je, met in het achterhoofd veranderingen in de keuken met de tijd, de beste keuze hebt gemaakt om geen plinten te nemen.

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia