maandag 25 mei 2015

Buiten….

 

 

Afgelopen week kwam ik thuis en zag dat de voortuin net zo onverzorgd was als binnen in huis. De beukenhaag was in een aantal dagen gegroeid tot een massa groene slierten die om laag hingen, en de buxus bestond uit pieken en dalen. Normaal gesproken doen we dit soort klusjes samen.

Toen zag ik op facebook bij Alie van Huisje Weltevree, een foto van een keurig geknipte haag, en wist wat ik moest gaan doen. Voordat ik naar de kapper ging ben ik nog begonnen, en toen ik terugkwam ben ik verder gegaan. Wat een werk is dat…. en mijn lijf en handen vonden dit klusje eigenlijk helemaal niet leuk. Maar ‘s avonds om 10 uur had ik wel eer van mijn werk. En wat voelt het goed als je door een goed verzorgde tuin bij de voordeur aankomt.

 

019

 

022

Onze tuin is afgeschermd met een beukenhaag en een pad van oude klinkers naar de deur. Verder ligt er boerengrind met een vak buxus waar annabellen instaan. Ook staan er 3 leilinden naar de straatkant., en hier en daar wat sobere items, zoals de gietijzeren Franse vaas, en deze zware lavasteen.

 

Takkenbol op tuinvaas

Beukenhaag

Twee jaar geleden moesten we in de vakantie onze coniferenhaag rooien omdat daar een lek van de vitens zat. Wat baalde ik daar van, maar zoals je ziet doet de nieuwe beukenhaag het heel erg goed. En het oude trambankje staat daar nog steeds mooi met twee stenen beelden. En ik kan daar soms weer ongezien even genieten van een kop koffie in de avondzon..

 

Update klussen!!!

Het gaat nu heel hard, en vanavond hebben we voor het eerst onze nieuwe douche gebruikt. Heerlijk, al moest ik even wennen aan de krachtige straal die uit die grote douchekop komt. We moeten nog even wat kleine details doen, en de volgende post zal dan ook zeker over de douche gaan. De komende week komt het hout binnen voor de vloeren, en als die geschilderd is kunnen de muren en de trap gedaan worden. En dan kan ik alles een beetje op de plaats gaan zetten.

 

Fijne week…..

46 opmerkingen:

  1. Mooi geworden, kun je zo van genieten. Hier zaterdag al wat gedaan en vandaag ook weer maar nog lang niet klaar. Kan ook niet zo lang met m'n armen. Dus dan maar elke keer wat.
    Wat fijn dat je weer binnen kunt douchen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alles gaat hard in de tuin, ik kom ook handen tekort. Bij jou ziet alles er weer mooi en strak uit. Lekker even genieten met een kopje koffie tussen het klussen door....

    Groetjes, Inge
    de knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige knusse tuin. Alle beplanting is op elkaar afgestemd....zo samen met de stoere items een plek om van de genieten, zeker met die heerlijke zon erbij!
    Ben heel benieuwd naar je badkamer......
    Fijne week, liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Buxus knippen, het is ieder jaar weer een flinke klus. Wij deden het ook altijd samen, maar dat lukt helaas niet meer. Vandaag komt de tuinman.
    Ben benieuwd naar je badkamer !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je tuin ziet er heel mooi uit. Zo groen en fris is alles nu. ...ook ik ben reuze benieuwd naar je badkamer. Kom maar snel door met die badkamer post haha. Succes nog met de laatste loodjes. Groet van Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is de afgelopen weken inderdaad hard gegaan, dat zag ik hier aan de hedera in de achtertuin. Daar heb ik gisteren dus ook even flink de snoeischaar ingezet. Het ziet er in jouw tuin allemaal weer strak uit, Lia...zo loop je er weer met veel plezier doorheen.

    Succes met het klusvervolg, leuk dat we de volgende keer een update met foto's gaan krijgen!

    Fijne week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jouw voortuin ziet er weer prachtig uit , een beukenhaag groeit inderdaad zeer snel en er komt al gauw heel veel af.
    Bij ons duurt het weken voor we rond zijn met het snoeiwerk . We hebben dan ook heel veel buxus, taxus en beuk .

    Dat was zeker en vast genieten , de eerste keer in de nieuwe douche , ben heel benieuwd naar het totale plaatje.
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet de tuin er weer tip-top uit. En je haag is ook goed gegroeid. Fijn dat je weer ongestoord je kopje koffie kan drinken. Ben erg benieuwd naar de badkamer.
    Fijne week en groetjes,

    Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke voortuin heb je Lia. Echt een mooi sobere tuin die bij jouw stijl past.
    Ik kan me voorstellen dat het heerlijk is even met een kopje koffie op het bankje te zitten.
    En fijn dat er schot zit in het klusgebeuren. Ik ben heel benieuwd...het zag er op FB al zo mooi uit!
    Het klussen is hier gedaan maar het wachten op bepaalde onderdelen duurt wel erg lang.
    Maar goed: niet zeuren...het komt wel in orde.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie rustgevende tuin!
    Alles groeit hard nu...we kunnen het niet bijhouden. Hier moet ook nog alles gesnoeid worden. En dat is heeeel veel :((

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij moeten alles ook nog snoeien, zie er altijd een beetje tegen op maar als alles weer strak is dan kun je daar volop van genieten en ben er dan ook weer blij mee.

    Jij bent in iedergeval in de voortuin klaar.
    Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er weer prachtig uit. Jehebt eer van je werk. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Buxus en beuk, ik vind ze prachtig, maar wat brengt het een werk met zich mee! Wij moeten ook nodig met de heggenschaar in de weer.. Toch fijn dat ik bij jou en bij Alie zie dat het er zo van opknapt.. Nu krijg ik ook zin om te beginnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van snoeien knapt je tuin altijd gelijk helemaal op. Het is altijd wel een behoorlijke klus, maar dan heb je ook eer van je werk! Een mooie knusse en stoere tuin!
    Ben erg benieuwd naar je volgende post!

    Fijne week gewenst.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk he om zo alles onder je handen op te zien knappen, ik heb meestal spierpijn na zo'n dagje in de tuin haha! Ik vind het prachtig bij je, helemaal mijn smaak dit, buxus, leilindes en beukenhaag, zo mooi!
    Wat ben ik nieuwsgierig naar je foto's straks van je douche! Zo leuk om je verbouwing te volgen, vooral omdat we er hier zelf ook nog middenin zitten, kijk daarom heel erg uit naar je volgende post, succes met de laatste loodjes!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hier moeten we alles nog snoeien...we wachten nog even, vorig jaar konden we drie keer aan de gang.
    Maar als ik dan jou strakke tuin zie, kriebelen mijn vingers...
    Het ziet er weer verzorgd uit...mooi hoor!
    Fijne Week nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ziet er prachtig uit je tuin! Heerlijk vind ik dat altijd het voorjaar met al dat frisse groen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk een nette en opgeruimde tuin. Loopt altijd een stuk prettiger naar de voordeur. Het genieten begint dan al. ;)
    Wat zal jij genoten hebben van je eerste douche (vooral na al dat harde werk....). Ben benieuwd naar de rest!

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De tuin ziet er weer strak uit. Heerlijk als de hagen weer gesnoeid zijn. Ik ben ook heel benieuwd naar het resultaat van de douche.
    Groet, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Haha ik zag de foto van Alie ook, ik moest me ook even achter de oren krabben want zo piekfijn ziet het er hier ook niet uit, Maar je tuin is weer mooi hoor, fijne dag , liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het lijkt wel of ik naar mijn eigen voortuin kijk. Precies hetzelfde. Ik vind je tuin dan ook prachtig!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Pfoe..en nu ik jouw prachtige foto's zie.weet ik wat ik moet doen..haha..de buxus knippen!
    Zo stimuleren en motiveren we elkaar:)
    Je beukenhaag doet het super..geen luis?
    Bij mij ontdekte ik deze week allemaal witte luis, 't schijnt dat jonge hagen er vatbaarder voor zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, na het snoeien heb ik meteen gespoten.

      Verwijderen
  23. Je tuin ziet er weer strak uit, daar kun je dan mooi van genieten. Ik moet nog even wat moet verzamelen om aan de snoeiklus te beginnen. Nu nog even niet dus. Maar als het klaar is ziet het er weer zo mooi uit.

    groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige groene tuin heb je, inderdaad wel veel snoeiwerk maar het resultaat is weer strak en mooi.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Strak zeg...knip je dit handmatig en zo uit de losse hand...? Bij mij gaat het nog wel eens hobbelig ;)
    Zo zie hieronder dat je druk druk doende bent.......maar dat het super wordt dat is een ding wat zeker is.
    En ha...poes aan de kraan.....Wil Pip ook altijd hier.....maar ha...vind dit iets minder higienisch...;) maar ze blijft het doen.....nu ja.......

    Succes en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi je tuin weer zo!!..ben heel benieuwd naar de douche....liefs fijne week Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Als je die mooie haagjes ziet dan weet je dat je werk niet voor niets is gedaan...maar o
    wat zie ik daar altijd tegenop..hier moet er ook nog van alles gebeuren, dan kan ik daarna ook lekker genieten in de voortuin.
    Fijn dat het met de verbouwing de goede kant op gaat.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat ziet het er weer mooi strak uit dek je het grind af als je de buxus gaat knippen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dek niets af, haal eerst het meeste weg met de hand, en de rest zuig ik op met de bladzuiger. Gaat super goed en snel.

      Verwijderen
    2. Bedankt voor de tip dat scheelt veel werk 😉

      Verwijderen
  29. Ziet er weer lekker strak uit. Het is even een werkje (vooral het opruimen!) maar dan kan het genieten ook beginnen (als de spierpijn tenminste niet meer zo erg is, hihi). Wat zal die douche daarna heerlijk zijn geweest...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dat ziet er weer spik en span uit, daar kun je dan weer heerlijk van genieten.

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  31. We hebben het zelfde soort voor tuin alleen bij mij is de buxus nog niet zo strak! :)
    Fijn dat het klussen begint op te schieten!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat heb je een prachtige tuin!! Het ziet er allemaal weer super netjes uit!

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Het ziet er weer keurig uit, het is altijd even werk, maar daarna kun je er weer zo van genieten.
    Wat doet je beukenhaag het goed, ik zag vanmiddag dat in die van ons allemaal bladluis zit, zo vervelend :-(

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Haha, konden we even het huis en de stof ontvluchten toch?? Ziet er weer prachtig uit en je kunt er met voldoening naar kijken nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een klus he!! het ziet er weer strak uit!!

    liefs Laura

    (hetlandelijkgebeuren.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ieder jaar weer een hele klus, waar wij ook altijd weer tegenaan hikken.. geïnspireerd door jouw mooie foto's ga ik straks toch maar vast een begin maken, iedere dag een stukje.

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi Lia,
    Ik ben heel benieuwd naar hoe je badkamer geworden is. Dat kan niet anders dan heel mooi zijn...
    Maar ook je voortuin ziet er weer fantastisch uit hoor. Nu die beukenhagen zo lekker in het blad zitten kun je daar inderdaad lekker vrij zitten... Mooi hoor...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  38. dapper!!!!!!! ik weet er alles van...hahah spierpijn:( maar geeft wel een goed gevoel als alles weer strak eruit ziet
    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  39. nou..........grapjas..............ik heb vanmorgen ook de hagen aangepakt...en de buxus.......wat je blog al niet twee brengt...:) ik dacht nu kan ik het nog, strakkies niet meer......maarrrrr een spierpijn:( aiaiaaiai
    denk dat ik morgen het echt ga voelen;)

    groetjes, inge R

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, het kan er maar af zijn voordat we volgende week mooi weer krijgen. Dan kunnen we dubbel genieten.

      Verwijderen
  40. Ooooh, wat heb ik daar toch altijd een hekel aan!! Ik heb als hobby tuinieren maar niet als hobby: snoeien! En wij hebben er ook wat. ik ben nog niet begonnen....geen tijd gehad.....volgende week ook niet, gaan we weg.....en dan: zin maken (zei mijn moeder altijd)
    Ik hoop dat ik net zo dapper als jij zal zijn, maar dan graag zonder spierpijn!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Je tuin ligt er weer supernetjes bij, dus daar kun je weer ongezien van je kopje leut genieten;-)
    Nu binnen nog alles afronden en dan kunnen jullie wat relaxter van het gedane werk gaan profiteren!

    Fijn weekend X

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ja ik zie het al...ik moet ook hoognodig weer aan de slag in onze voortuin ;-)
    Het ziet er geweldig uit Lia!! Wat kan ik hiervan genieten, ook al is onze stijl zo verschillend...ik vind jouw blog toch nog altijd één van de allerleukste om te lezen!
    Trouwens, ook erg benieuwd naar het totaalplaatje van je nieuwe eettafel :-)

    X Els

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia