zondag 17 mei 2015

Joep vertelt….

 

 

Het is de laatste tijd erg druk hier in huis. Het begon met harde klappen boven, en ik wist even niet wat er toch allemaal aan de hand was. We mogen ook niet naar boven, en we hebben echt niets kapot gemaakt hoor!! Nu is het zo dat ik eigenlijk helemaal niet van herrie hou, maar je went er wel aan. Maar de aandacht die we normaal krijgen is toch ietwat minder dan anders, want de baasjes zijn alleen maar druk. De stofzuiger maakt overuren volgens mij. Maar als we het zat zijn dan laten we dat wel even weten hoor, en dan komt de baasmevrouw gezellig bij ons zitten. Of we krijgen een extra snoepje!!

Maar er gebeuren ook wel leuke dingen hoor, want toen het boven wel heel erg heftig was, was het vrouwtje gewoon lekker beneden bij ons op de bank, want ze kon toen toch niets doen. En toen pas het water afgesloten moest worden omdat de leidingen werden verplaatst, werd de keukenkraan open gezet. Er kwam een straaltje uit, en dat hoorde ik natuurlijk en wilde daar wel meer van weten. Maar de baasmevrouw zette de kraan weer dicht, wat ze niet mocht doen want later kwam de andere baas naar beneden om hem weer open te zetten en toen kon ik dus weer naar die straal. Alleen werd die straal al snel minder en kwamen er wat druppels, en die druppels kwamen steeds minder snel.

Maar ik laat me niet kennen hoor, want ik zal ze vangen, die druppels….

 

002

 

008

Ja…., daar komt er weer een.

YORIS!! Wakker worden….. Kom nou joh!!! Wat ben je toch een slaapkop.

Nou dan vang ik ze wel alleen hoor!!!

 

Yoris slaapt (2)

 

003

 

011

Haha, ik heb gewonnen!! Heerlijk die verse druppels water….

Intussen zijn de baasjes nog steeds druk druk druk, maar dat vertelt ze zelf wel even.

 

Update klussen!!

Door de drukte hier in huis staat het bloggen op een laag pitje. Het klussen gaat allemaal voorspoedig. De muren op de slaapkamer en de overloop zijn allemaal gestuukt, alle raam- en deurkozijnen met de deuren staan in de grondverf. De beton cire is aangebracht, en dinsdag komt hij voor de laatste keer terug. De houten planken voor de vloer en de houten jaloezie zijn besteld. En er is al heel veel stofvrij gemaakt, want wat een stof krijg je van een verbouwing. Het stof gaat echt overal dwars doorheen, en zeker bouwstof.

Maar we zijn er nog niet, want er moet nog veel gedaan worden. Gisteren en vandaag zijn we op onze eigen slaapkamer bezig geweest, want ik wilde daar de kozijnen hetzelfde als op de andere kamers. En de plinten waren op deze kamer nog steeds licht, en nu zijn ze ook in een donkere kleur geverfd, wat het vele malen rustiger maakt. De kast vond ik altijd al veel te blauw, dus ook die hebben we even een likje verf gegeven.

Word vervolgd!!!

36 opmerkingen:

  1. Het blijft een kostelijk gezicht hoe Joep en Yoris zich op de foto laten zetten. Het moet nog leuker zijn om dat in het echt te zien.

    De klusontwikkelingen klinken goed hoor. Het wordt vast prachtig, daar ben ik vrijwel zeker van. Ik hoop dat we op je blog gauw kunnen genieten van de resultaten.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjonge Lia.....en het was al zo mooi...tenminste de foto's die ik van je huis ken...'s
    De slaapkamer verried nooit dat je geen gladde wanden had....een blauwige kast...ik scroll straks opnieuw je eerder geplaatste berichten door ter herinnering!
    En wat hebben jullie toch prachtige inwoners...ze staan er weer bijzonder mooi op!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie katten heb je toch, heerlijk die nieuwschierigheid.
    Welke kleur kalkverf heb jij in de keuken Lia?
    Wij gaan onze keuken in de zomervakantie ook renoveren en jouw keuken heb ik gebruikt als inspiratie voor kleurkeuze en vorm.
    bovenkastjes eraf en een mooie oude houten plank ervoor terug.
    kalkverf op de muur en de deurtjes van de kastjes mat wit schilderen, dus we worden nog druk.
    Net zo druk als het op dit moment bij jou in huis is :)
    succes met jullie klus.
    groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, o, Joep, wat jullie toch allemaal moeten doorstaan! Het is niet mis, hoor. En dat alleen maar omdat de baasmevrouw nou eenmaal van een mooi interieur houdt. Het zou verboden moeten worden! Sterkte poezebeest!
    En natuurlijk ook voor de baas en de baasmevrouw heel veel sterkte gewenst! Nog eventjes doorbuffelen. Fijn dat het nu allemaal voorspoedig gaat. Ja, dat stof...ik ken het! Je kunt er gewoon niet tegen zuigen, he?
    Ik ben zo benieuwd naar jullie beton ciré. Het lijkt me zo'n mooie afwerking van wanden.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig weer de foto's van Joep en Yoris. Heb er erg van genoten.
    Ik ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat van de beton cire .
    Succes nog met al het klussen. Het resultaat is vast mooi!
    Fijne avond.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn jouw poezen toch leuke modellen , het is zo grappig om te zien .
    De starende blik naar de kraan , super.
    Ben echt benieuwd naar het resultaat .
    Fijne avond
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeeh jullie zijn druk zeg. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden. Nog heel veel klusplezier! Gr. Meriam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben heel benieuwd Lia, je bovenverdieping, lees slaapkamer, vond ik al zo mooi. Ga je posten teruglezen om te kijken welke veranderingen er komen..;-)
    En die twee deugnieten....prachtige foto's!!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben heel benieuwd hoe het er straks uitziet,Lia. Het wordt vast prachtig,net zoals je katten!
    GroetjesSandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach Joep en Yoris het valt niet mee om in een klushuis te wonen. Zeker nu het vrouwtje en manlief zo druk zijn. En dan mag je ook niet aan de kraan lurken poeh. Maar even tussen ons, heb je ook niet met ze te doen. Wees maar lief voor ze. En wens ze maar alle sterkte van mij. Het wordt zeker wel erg mooi he?
    Een poot voor jullie en de groeten aan jullie bazen.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is die tweede foto ontzettend komisch! Leuk verhaal van Joep!
    Ik ben benieuwd hoe mooi straks alles is!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heerlijk dat ze zo nieuwschierig zijn daardoor staan ze weer prachtig op de foto. jansen heeft daar geen zin aan elke keer als ik afdruk dan beweegt hij Hi Hi. .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige foto's van je katten, ze passen ook zo prachtig in jullie interieur. Wat zal het er straks allemaal mooi uitzien Lia, dan kun je alleen nog maar genieten van al jullie inspanning! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's van je katten weer zeg. Daar kun je uren naar kijken he!
    Ik ben erg benieuwd hoe alles gaat worden, volgens mij is het ergste nu achter de rug!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo, je katjes zijn echte fotomodellen, ze doen onze harten helemaal smelten!
    Prachtige foto's op het juiste moment genomen !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige foto's van je katten.

    Groetjes, Inge
    de knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig die foto van Joep loerend naar de kraan :-)
    Fijn dat we vordering zit in jullie verbouwing, succes nog.
    Fijne week, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je mooie foto's gemaakt van de poezen....ik ben heel benieuwd naar het eind resultaat. Succes nog even. ..groetjes van Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb ik moeten lachen om die tweede foto, kostelijk!!
    Wat fijn dat jullie al weer aan het opbouwen zijn. Hopelijk is de meeste stof nu passé. Ben benieuwd naar het eindresultaat...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat staan Yoris en Joep er geweldig op!! Echt plaatjes om naar te kijken.
    Gelukkig schiet de verbouwing nu lekker op.
    Ik heb nooit gezien dat je muren niet glad waren maar als ze gestuct zijn ziet alles er altijd weer heerlijk strak uit. Zal straks een heerlijk sfeertje weer zijn.

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh je maakt altijd zulke prachtige foto's van je katten, wat zijn ze mooi en wat hebben ze heerlijke lieve koppies!
    Mijn kat drinkt ook altijd zo graag uit de kraan, mooi he!
    Ben zo ontzettend nieuwsgierig naar hoe het allemaal er uit zal zien bij je, vooral de beton cire omdat ik dat straks ook graag wil in de badkamer, kan ik bij jou zien hoe het is geworden haha!
    Lieve groet, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke post Lia ....geweldige foto's...fijne week liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Goh, die Joep heeft het er maar druk mee. Hij vermaakt zich uitstekend zo te zien. Hij is waarschijnlijk net zo benieuwd naar het eindresultaat van de verbouwing als ik. De "sneak previews" die je hebt laten zien via FB zijn veelbelovend.
    Groet, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh Lia, wat zijn jullie druk bezig zeg. Dus wat zal het allemaal mooi worden. Daar ben ik van overtuigd. Alles wat jullie aanpakken wordt zo mooi... dus nu zal dat ook wel lukken. Je zult het ons vast wel laten zien als het af is...?
    En wat heeft Joep het leuk verteld, vooral de foto's erbij zijn hilarisch, zoals hij die druppels wel uit de kraan kan kijken... zo leuk...
    Ik wens je een fijne nieuwe week,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Joep houdt zich gelukkig met heel andere zaken bezig en Joris neemt het er gewoon van....
    Veel succes met al jullie klussen.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Die Joep wat een avontuur zeg. Ben heel benieuwd naar het eind resultaat straks, dat zal vast heel erg mooi zijn. Ook het beton ciré ben ik heel benieuwd naar, dat heb ik zelf ook als idee voor onze badkamer.

    groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ooo ben zo benieuwd als het af is!
    Dan moet je ons niet zo lang in spanning houden hoor! :):)

    Joep is een echt droppie, prachtig hoe hij op de foto staat!!
    Liefs,
    mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een leuk kattenverhaal! :)
    Ben echt benieuwd naar het eind resultaat, veel succes verder!

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie foto's van Joep en Yoris en wat een leuk verhaal. Ben erg benieuwd naar de badkamer. Fijn dat het einde in zicht is.

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik ben niet zo van de katten, maar die twee van jullie, die vindt ik zo leuk.
    Straks als alles af is, kun je ervan genieten...ik kijk al uit naar je posten met het eindresultaat.
    Fijne Week nog Lia.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  31. zo gaaf die foto,s! en je verhaal erbij:) altijd genieten!
    wat ben je toch allemaal aan het doen? ik ben heeeel benieuwd!
    groetjes, inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zo aandoenlijk je verhaal bij de kraan...ik zie het al helemaal voor me!! Het zijn ook zulke fotogenieke katten.
    Blij dat je het grootste werk weer achter de rug is...mag je weer lekker gaan stylen en het gezellig maken. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een leuke beesten zijn het toch, ik ben ook erg benieuwd naar je bovenverdieping!

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtig verhaal Lia en prachtige foto's!
    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia