woensdag 17 juni 2015

Logeren….

 

 

 

Ik kan nu zeggen dat boven alles klaar is. Er waren nog wat kleine dingen die gedaan moesten worden, maar nu is het AF!!!

Steeds als ik naar boven loop geniet ik van datgene wat we gedaan hebben.

 

047

Als je naar boven loopt dan zie je meteen twee kamers. Rechtdoor lopend kom je op onze slaapkamer, en direct links ernaast was de slaapkamer van onze jongste en is dus nu een logeerkamer.

We hebben op alle kamers dezelfde houten vloer liggen die we geschilderd hebben. Even wilde we de vloer echt helemaal door laten lopen en de dorpels eruit halen. Maar de deuren zouden dan net iets te kort worden, dus nu liggen ze er nog gewoon in, en hebben ze de kleur van de vloer gekregen. De planken liggen allemaal in dezelfde richting en daardoor oogt het toch heel rustig.

 

017

Op de logeerkamer staat nu een simpel eenpersoonsbed met dezelfde overtrek als wij zelf op bed hebben, nl de linnen hoezen van H/M. Niet duur en ze blijven echt prachtig, en dit is zeker een aanrader. Op het voeteneind heb ik een lichtgrijze plaid en kussen neergelegd die ook al eens in de woonkamer op de bank hebben gelegen.

De grote zwarte kist heb ik vorig jaar gekregen en stond tijdelijk op de zolder. Hij stond daar ook wel leuk maar ik had hem voor hier in gedachten. Binnenin zit allerlei speelgoed voor als Daan later hier komt logeren. Op de kist staat overigens de looplamp die ik ooit gewonnen heb bij Els van Vlakbij de molen.

 

028  030

015  122

 

Op het bed zitten twee oude teddyberen die al heel lang in het bezit van mij zijn. Ooit heb ik ze gewoon in huis gehad, maar toen ik ze zat was, heb ik toch nooit afstand van ze kunnen doen en kwamen ze in een koffer op zolder terecht. En nu mogen ze weer hier zitten.

Aan de kant waar ooit de deur van de kast zat staat nu een oude paspop. Misschien dat hier in de toekomst nog een keer een kast komt te staan, maar voorlopig vind ik het zo goed.

En voor het raam wist ik heel lang niet wat ik zou doen. Een vouwgordijn, of een rolgordijn met gewone gordijnen. We hebben een best groot raam en ik wil gewoon zo min mogelijk inkijk boven. Dus ik heb voor houten 50 mm lamellen gekozen in een kleur die precies hetzelfde is als de kozijnen, en het band in een taupe kleur.

 

116

 

100 (2)

Je kijkt nu op de overloop, waar je de trap ziet die naar de zolder en naar beneden gaat. Die hebben we (Jan) ook geschilderd. Op de logeerkamer hebben we Gritti van Carte Colori zitten, en op de overloop zijn we doorgegaan met Sculptura die we ook al op de zolder gebruikt hebben. Dit vind ik een hele mooie kleur omdat op de overloop niet zoveel licht komt. De raam- en deurkozijnen en de deuren zijn allemaal geschilderd met een matte waterverf van Sigma, die exact hetzelfde is als sculptura.

 

038  039

087  067

Alle kleuren lopen heel mooi rustig in elkaar over, en daardoor toont alles ook nog eens veel groter. De trap naar de zolder heeft de kleur van de kozijnen en de deuren gekregen, maar voor de trap naar beneden heb ik gekozen voor dezelfde kleur als de vloer. Zo loopt het allemaal mooi door.

Door het zonlicht wat er op de dag van het foto’s maken naar binnen viel lijken de kleuren veel lichter dan ze in werkelijkheid zijn. Dat bewijst maar weer eens dat je dus nooit van een plaatje uit moet gaan om een kleur uit te zoeken.

We zijn nu dus geëindigd in de gang, en wanneer we daar verder zullen gaan weten we zelf niet. Het kan bij ons alle kanten opgaan hihi… Maar wat ik wel weet is dat volgende week de zomer gaat beginnen, en ook al hebben we nog geen vakantie, als het echt zomers weer word zal ik waarschijnlijk niet meer zo veel met het bloggen bezig zijn.

Voor iedereen die al vakantie heeft en krijgt alvast een hele fijne vakantie.

53 opmerkingen:

  1. Wat is het mooi geworden Lia !!
    Prachtige kleuren en zo mooi rustig,ik liet het weer even aan mijn Hub zien,hahaha we blijven volhouden ;-))
    Wat hem meteen opviel waren de spots, daar hebben we ook dezelfde smaak in ;-) ze zijn mooi hé, stoer maar niet te aanwezig en lekker geprijsd ...ook een mooi voordeel.
    Geniet van je mooie slaapkamers.

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het mooi geworden Lia. Zo rustig en sereen.
    Ben overigens wel benieuwd hoe dat er uitziet als Daan langs komt, ook wel eens leuk om een foto van te maken! Als ik naar de taferelen hier kijk, dan is er ineens veel kleur (van speelgoed, boekjes, puzzels, etc) in huis. Maar goed: dan berg je weer op als hij weg is en klaar is Kees.
    Het was veel werk, heb ik begrepen, maar het is het allemaal waard geweest, hoor.
    Je hebt een pracht bovenverdieping.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Missie geslaagd! De sfeer van beneden is nu ook boven compleet doorgetrokken.. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi Lia , ik ben gewoon jaloers haha !
    Heerlijk hoor het gevoel hebben dat alles klopt ! En nu genieten en van hopelijk mooie zomer !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alles is prachtig, de kleuren lopen mooi in elkaar over.
    Wat een heerlijk huis.
    Hele fijne vakantie.
    Groetjes Brenda ( wonen in je eigen stijl )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige bovenverdiepng is het geworden, inderdaad hele rustige en in
    elkaar overlopende kleuren. Heel mooi gedaan !
    Lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geworden hoor, ik kan me voorstellen dat het fijn bovenkomen is zo. De overtrekken van H&M liggen hier ook op ons en op Zoya's bed, ze blijven mooi en zijn echt van goede kwaliteit. Dat Gritti met Sculptura een prachtige combi is, weet ik ;-). Die zal je niet snel zat zijn.
    En nou lekker rustig aan doen hoor en genieten!
    Een fijne zomer!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O Lia in een woord prachtig. Het kleurgebruik zo mooi. Je houtwerk zou ik ook zo graag willen geweldig. Zo'n mooi geheel geworden. En nu even je rust nemen hoor. Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is echt prachtig geworden! Jullie hebben veel werk verzet. Het resultaat mag er zijn!!
    Fijne vakantie!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een plaatje! Geweldig sfeertje en zo lekker rustig!
    Je mag trots zijn op al je werk, prachtig!

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Lia, wat heb je dat weer mooi gemaakt. Alles klopt helemaal en het is heel sfeervol. Ik pobeer bij ons in de logeerkamer ook een beetje zo'n sfeer te creeeren, ik ben heel benieuwd of dat gaat lukken.

    Fijne zomer, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi is alles Lia. Nu kun je lekker vakantie gaan vieren. Ik had vorige keer aan jou gevraagd met welke kleur verf de vloeren zijn geschilderd. Wij moeten onze vloer in de huiskamer schilderen in een grijze kleur die bij de leemkleur op de muur past en jullie kleur op de vloer vind ik heel mooi. Fijne zomer. Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het echt allemaal heel mooi Lia...prachtig !...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Erg mooi allemaal.
    Geniet ervan
    Fijne vakantie, groet Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi allemaal. Het past goed bij elkaar en het oogt heel rustig. Prachtig!
    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lia wat mooi ... de vakantie zal je goed en je kan elke dag genieten
    van de afgewerkte ruimtes ! héél mooie kleuren een prachtig geheel !
    Bij ons jammer genoeg geen h&m home... :-( ik hou ook wel van die
    linnen hoezen voor op bed ! Geniet van de vakantie en je familie !
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het ziet er allemaal prachtig uit Lia, heel sfeervol allemaal!
    Het oogt heel mooi rustig.

    Lekker genieten van het zomerse weer.
    Liefs,
    mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig! Een Heel mooi en sfeervol geheel!
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooi geheel . Die kleuren, zo rustgevend. Het hele plaatje klopt gewoon. Fijn dat je nu kunt genieten van een welverdiende rust.

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is prachtig geworden allemaal. Ga er nu lekker van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat mooi geworden, geslaagd project! groetjes Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het is heel mooi geworden, helemaal op elkaar afgestemd. Je zou er bijna niet in willen rondlopen om de boel te verstoren, hihi. Laten we aan kleine Daan over...Leuk dat je beertjes hier een plek hebben gekregen, geeft net die persoonlijke touch.
    En nu hebben jullie wel een vakantie verdiend. Even helemaal geen kwast in de hand. Maar ik denk dat in je hoofd al het volgende project gestalte krijgt, toch...? Omdat je huis nooit af is....zoals een beroemde slogan zegt.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia,
    Het is prachtig bij je, al die kamers in dezelfde kleuren. Wat straalt daar een rust van uit zeg... heerlijk.
    Je had het al eens eerder over je lakens in dat mooie grijze linnen, maar ik wist nooit waar je die vandaan had. Nu was ik zelf al een hele tijd op zoek naar een nieuwe witte lakenset, maar dan niet van dat katoen wat zo kraakt... en dat valt niet mee, of het is enorm duur. Ik ben nu even bij H&M wezen kijken en ja hoor, jouw lakens hebben ze ook in het wit... gelijk besteld dus... prachtig.
    Ik wens je alvast een heerlijke zomer, maar ik hoop toch nog af en toe wat van je te horen in die tijd...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel mooi geworden Lia! En wat een uitkomst dat beddengoed van H& M, lekker stoer en je hoeft niet te strijken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat is dit mooi geworden, Lia. Je zou er bijna extra voor naar boven gaan, in combinatie met een bezoek aan de ook zo mooie badkamer. Het ziet er super uit.

    Ik wens je een hele fijne zomervakantie, geniet er maar lekker van! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hele mooie sobere rustgevende sfeer. Zeer geslaagd.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig allemaal, helemaal in stijl met de rest! Top!
    Fijne zomervakantie. Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat is het prachtig geworden Lia! Alles past zo perfect bij elkaar dat geeft zoveel sfeer en rust, wat een heerlijk huis heb je toch! Geniet heerlijk van de zomermaanden en je mooie huis!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  29. SCHITTEREND!!!! Wat ziet t er gaaf uit. Eer van jullie werk.
    Nu lekker van genieten.
    Fijn weekend en alvast een hele fijne vakantie

    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Kan me voorstellen dat je geniet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Lia,

    Wat heb je iets moois van gemaakt.
    Het geeft heel veel rust maar straalt ook gelijk heel veel liefde uit, en ik kan me heel goed voorstellen dat als je boven komt, dat hier volop van geniet!

    Hele fijne vakantie.
    Liefs Vittoria ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. ziet er allemaal even prachtig uit Lia!
    we hebben precies dezelfde indeling van bovenverdieping zo te zien, grappig...
    wij gaan binnenkort (als project tuin klaar is) ook boven aan de slag. De houten vloeren moeten nog (steeds) geschilderd worden maar zie er zo tegenop. Hebben jullie de vloeren ook afgelakt?

    geniet ervan en een mooie zomer toegewenst!
    liefs,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heel mooi geworden, Lia! Ik kan mij het gevoel helemaal voorstellen, iedere keer als je weer opnieuw boven komt wordt je blij en kun je zo intens genieten van het resultaat van samen hard werken. Geniet er van en jullie ook een fijne vakantie periode gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heel mooi geworden lia....genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat is dat allemaal mooi geworden zeg: jullie hebben echt eer van je werk!
    Het ziet er zo rustgevend uit dat je zo in slaap zult vallen denk ik....

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat is het mooi geworden Lia! Nu lekker van de zomer genieten zonder geklus.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat heerlijk dat het af is, maar vooral dat het zo mooi is geworden!
    Af en toe maar even naar boven lopen om er van te genieten ;-)
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Het is echt super geworden, het straalt ook heel veel rust uit.
    Het zal vast lekker slapen en ook weer heerlijk om zo wakker te worden....

    Groetjes, Inge
    de knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Echt genieten als je zo boven komt. Wat ziet het er super uit. Heerlijk alles op elkaar afgestemd en helemaal in het sfeertje waar je (en ik ook) zo van houd. Het was al met al heel druk om alles gedaan te hebben maar je hebt er ook zeker veel plezier van.
    Nu genieten van een heerlijke zomer met natuurlijk in gedachten al aan een volgend project denken. Want ja, onze gedachten gaan maar door. Ben benieuwd wat dit volgende project zal worden..... want volgens mij is je huis nu echt van boven tot beneden helemaal af.

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Jouw bovenkamer(s) mogen gezien worden hoor, het lijkt me heerlijk als alles zo tot in de puntjes klaar is.
    Hier moeten de vloeren boven nog gedaan worden, wat schilderwerk....maar de rust is ook al aanwezig:)
    Ik wens je een heerlijke vakantieperiode toe.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik val in herhaling maar het ziet er weer prachtig uit. Zo mooi en rustgevend allemaal.
    Geniet nu maar van de zomer na het harde klussen van de voorbije tijd.
    Lieve grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat is het toch allemaal mooi geworden Jan en Lia! Jullie hebben echt een geweldige prestatie neergezet en wat zal het fijn zijn dat jullie hele huis nu één geheel is geworden en dat jullie overal van 'jullie sfeer' kunnen genieten!

    Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Zo ontzettend mooi geworden allemaal!!
    Echt iedere keer weer eer van jullie harde werken en oog voor detail is ook heel belangrijk maar dat zit wel goed bij jou ;-)
    Leuk dat je nog steeds blij bent met de looplamp! Ik vond onlangs mijn 3de! exemplaar alweer bij de kringloop...

    Fijne dag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  44. `kan me wel voorstellen dat jij geniet:))) het is allemaal even prachtig, mooie kleuren hebben jullie gebruikt.
    echt helemaal af!
    groetjes, inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Even off topic: ik ontdekte bij toeval jouw Pinterest bord "Little". O, ik smolt helemaal weg....
    Wat prachtig al die plaatjes. Waar bij Ernst zijn geboorte ook zijn kamertje prachtig in hout en grijze tinten was ingericht, met lieve speeltjes, zie ik, nu hij bijna drie jaar is, steeds meer felgekleurde, vaak ook van kunststof gemaakte speelgoed verschijnen. Ik wet wel: dat hoort er ook bij, dat zien ze op peuterspeelzaal en bij vriendjes ook, maar diep in mijn hart vind ik het toch jammer.
    Dan is het weer een verademing om naar de prachtige foto's op jouw Pinterest bord te kijken en weg te zwijmelen...:-)
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat heb ik veel gemist. Wat is het een super mooi geheel geworden! Geweldige bovenverdieping tot in het detail. Geniet ervan, fijne Zomer!

    X Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Je hele bovenverdieping is prachtig geworden! Het straalt een enorme rust uit met de warme op elkaar afgestemde kleuren. Heel erg mooi. Nu maar lekker van het mooie zomerweer genieten!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hallo Lia
    Wat een schitterend huis heb je!! Ik zou graag van je willen weten of de kleur verf van sigma ook sculptura heet? Of zou jij me misschien een kleurnummer kunnen geven? Dank je wel. Ajh.reuser@home.nl. Groetjes Annalies

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Hoi lia,

    Wat mooi allemaal zeg kun je trots op zijn hoor!!
    Mag ik je vragen wat voor kleuren je heb gebruikt voor trap en jullie slaapkamer ?
    Groetjes gea

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Op onze slaapkamer zit ja... Kan er even niet opkomen en zit nu niet achter de laptop.
    De andere kamers zit gritti en op de overloop zit sculptura, en op de trap ral7044 van sigma

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Welke kleur heb je op de overloop voor de deuren en kozijnen gebruikt? Ik krijg ook sculptura op de muren en zoek een kleur die daar perfect bij past.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia