dinsdag 9 juni 2015

Master bedroom….

 

 

Dat we boven bezig waren wisten jullie al wel, de douche is zoals jullie in de vorige post zagen klaar. Maar we waren in al die weken niet alleen maar bezig met de douche.

We hadden dus nog een slaapkamer waar onze jongste sliep, en waarvan we de vaste kast bij de douche getrokken hebben voor meer ruimte. Op die kamer en op de overloop moest ook heel veel gebeuren, maar daarover meer in de volgende post.

In deze post neem ik jullie mee naar de master bedroom (klinkt goed hé). Die was nog steeds helemaal naar onze zin maar omdat we overal de raam- en deurkozijnen geschilderd hebben, wilde ik dit op onze slaapkamer doorvoeren. Even hebben we getwijfeld om de muren opnieuw te doen, maar eigenlijk vind ik dit nog steeds mooi, en moet je dat dan doen om dat ene beschadigende krasje achter het kussen. Bovendien zie ik het nog wel een keer gebeuren dat Jan hier het plafond een keer opnieuw gaat stuken, want hij is hier niet tevreden over. Wat ik niet helemaal goed vond waren de plinten en de kast. De plinten waren nog licht net als de kozijnen, en zo hoort het ook in het oog van de schilder. Maar Jan doet ze tegenwoordig zoals ik het mooi vind, en hij geeft ook toe dat dit wel mooi is hoor, maar toch blijft hij een schilder. De kast heb ik vanaf het begin te blauw gevonden, en die hebben we ook een likje verf gegeven.

Verder is er eigenlijk weinig veranderd wil je even terug kijken, klik dan HIER

Ik open de deur alvast opnieuw…

 

187

 

190

Er zijn wel degelijk verschillen, maar nu ook weer niet heel spectaculair. Het bankje is ooit vervangen voor een betere en er hangt een andere plaid over, en de paspop is naakt en dus niet zo landelijk meer. De lamp bij Jan is weg, en bij mij staat een andere. En er ligt een ander dekbed op.

 

176

Ik had nog ergens een oude houten deksel die volgens mij voor kaas werd gebruikt, en daar liggen allerlei kleine medicinale blikjes in.

Op de muren zit dus nog steeds Zinco van carte Colori, en vind het nog steeds een mooie kleur.

 

169

 

183

 

048

De kast is geschilderd in een wat donkerdere kleur. Hier staat nog weleens een kliek van dit of dat, en deze verf is al oud en dat zie je doordat de verf minder mat is dan van de laatste jaren. Maar ja, nieuwe kopen terwijl je nog wat hebt gaat me te ver.

Het is niet alleen heel rustig qua kleur, maar ook met accessoires. Maar ja, ik hou van rust…

 

178

In deze kast staat een tv. Voor de momenten dat ik gewoon vroeg naar bed wil, of ‘s morgens vroeg eens even het journaal wil kijken. En als ik ‘s morgens een keer terug ga, dan gaan deze heren graag met me mee. (foto mobiel)

 

IMG_20150603_081205

Wellicht hebben jullie al een stukje van deze kamer gezien op de site van De Wemelaer over wonen enzo, waar je mijn week kunt lezen bij de photo diary. Wil je het lezen KLIK DAN HIER.

50 opmerkingen:

  1. Ik vond het al een hele mooie slaapkamer en dat is het nog steeds. Maar soms wil je zelf toch een paar kleine veranderingen doorvoeren, ik herken dat wel. Ziet er prachtig uit!

    Nog een fijne dag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke, rustige sfeer heb je in je slaapkamer.
    Hier kan je echt lekker rustig slapen (nou ja, als die 2 heren met je mee naar boven gaan zal daar vast iets minder van terechtkomen). Mooi kleurgebruik zo. En schilders hebben zo hun eigenaardigheden he, maar inmiddels weten ze wel dat het ook anders kan en dat dat ook mooi is. Rob geeft dit nu ook vaak bij klanten aan. Die zijn daar heel blij mee.

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie hebben een heerlijke rustige slaapkamer, precies goed

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Lia,
    Ik vond het al prachtig en nu nog meer. Complimenten!
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vooral heel mooi rustig........prachtig ook de kast!! En Zinco...ja die had ik op onze vorige slaapkamer, vond het ook een prachtige kleur.
    Het heeft echt niet meer nodig..heel basic, dus goed.

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ow zalig .. prachtig ...waaw gewoon .... helemaal perfect !
    Ik krijg ook wel vragen van hoe ziet jou slaapkamer er uit , ik heb ze ook al eens laten zien , en ze is nog niks veranderd omdat ik ze gewoon ook nog mooi vind , en dan denk ik kan ik daar nu een post over maken .. maar net als bij jou heb ik wel wat kleine veranderingen gedaan .. dus misschien toch maar eens terug laten zien ..... ik ben in elk geval blij dat jij die van jullie nog eens laat zien , ik krijg geen genoeg van je mooie huis ...

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Lia,
    Het resultaat is echt prachtig. Ik vind vooral je kast in deze iets donkerder kleur heel mooi.
    Het is heel erg sfeervol en ontzettend mooi uitgevoerd allemaal. Er straalt zoveel rust van uit...
    Heel fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gewoon even wat nieuwe puntjes op de i. Omdat het kan ;-) Toevallig van die plinten.. ik zei laatst nog tegen Gert dat ik ze graag in de kleur van de muur wil, maar ook hij vind t dat ze licht horen. het blijft een mooie slaapkamer Lia!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk rustige slaapkamer, zonder alle accessoires zal je denken dat het kaal en saai is maar dat is helemaal niet zo.
    Als wij met de slaapkamer bezig gaan lijkt mij dat ook wel mooi.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk sober! Dat dekbed blijft hier ook favoriet :-)

    Fijne avond
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je zou extra vroeg naar bed gaan met zo'n mooie slaapkamer 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Master bedroom klinkt goed & ziet er ook nog eens super mooi uit.
    Heerlijk rustige kamer om lekker tot rust te komen!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De plinten in dezelfde kleur als de muur is veel mooier, ik doe dat ook altijd...ik heb eens ergens gelezen dat je kamer dan ruimtelijker is, omdat het niet zo afgebakerd wordt door de witte plinten.
    Mooie Master bedroom...dat was hij al...maar nu heb je de ....op de i gezet.
    Fijne Avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nog steeds een hele mooie slaapkamer, heel rustig! Heerlijk!
    Zelf begin ik deze week met het schilderen van de kozijnen beneden, nu zijn ze nog wit en het wordt de kleur As van CC.

    Ben weeral benieuwd naar je volgende post 😉
    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vond je slaapkamer al heel mooi....maar dit is ook prachtig zo....ben helemaal weg van je lampje....!!!.....liefs Ria...!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lia wat mooi....héél sfeervol zo zou ik het ook wel willen ...:-)
    héél fijne week nog ene ...sweet dreams
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja, jouw slaapkamer straalt inderdaad een heerlijke rust uit, zo mooi!
    Je photo-diary op de Wemelaer is zo leuk! Gek he dat katten dat af en toe hebben, mijn vorige 2 hadden het ook, en sinds een week hebben we er een kleine kruimel bij, onze poes zat na de 1e kennismaking boos te grommen, maar inmiddels gaat het al beter gelukkig, we hebben ze nog niet bij elkaar, eerst maar rustig wennen!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi , Lia . Je hebt die mooie sobere stijl volledig doorgetrokken in heel jouw huis.
    Een prachtige kamer waar je helemaal tot rust komt , en jij niet alleen ,haha.
    Fijne avond nog
    Groetjes
    Christel , garcysplace

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb je woonweek op de Wemelaer met veel plezier gelezen.
    Het resultaat van de verbouwing mag er zijn, het is prachtig geworden,Lia !
    Groetjes,Sandra


    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig en zo mooi rustig! Dat zal vast lekker slapen. Lief en gezellig die katten erbij. Ze kleuren prachtig bij je interieur. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig...wat een serene rust straalt die kamer uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. weer zo,n wow effect, ik doe altijd bij jou inspiratie op! zo,nsfeertje bij jou, rustig basic, prachtig
    groetjes, inge r

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Logisch dat die 2 heren ook zo graag in de master bedroom zijn, ze hebben gevoel voor smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi stoer en sober is jullie master bedroom geworden. Klinkt inderdaad leuk! Hier kom je zeker tot rust. Je photo diary heb ik ook met plezier gelezen.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel mooi geworden. Welke kleur verf zit er op de vloer? Ik vond het leuk een kijkje in jouw leven te krijgen en heb het met plezier gelezen op de Wemelaer. Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik heb weer genoten van je mooie foto's. Het is weer mooi geworden....een heel sober rustig geheel.
    Net zoals in de rest van jullie huis.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig geworden, vooral de kast vind ik supermooi! Ik zie dat je heel mooi beddengoed van linnen hebt, bevalt dat goed? Groetjes Benita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het linnen beddengoed van H/M bevalt heel erg goed Benita. Dat is echt een aanrader.

      Verwijderen
    2. Van H&M?! Dat wist ik niet, bedankt voor de tip! Slaap lekker in je mooie kamer :)

      Verwijderen
  28. Heel mooi, jullie slaapkamer.
    Wat kun jij toch goed alles sober en strak houden, maar dat komt natuurlijk inderdaad omdat dit bij je past.
    Het geheel oogt heel rustig en sereen.
    Je kast is inderdaad ook een plaatje.
    Kan me voorstellen dat het goed toeven is op jullie slaapkamer!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hele mooie rustige serene sfeer in je Master Bedroom zo écht prachtig !
    Kast is ook heel mooi daar wordt je toch blij van lijkt me :-))
    Genieten van al de sereniteit en rust die alles zo uitstraalt ....
    Liefs Johanna Elfies Home

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het zijn kleine details, maar wel met effect. Mooi sober, hier kom je tot rust. Ik kan me voorstellen dat je soms nog eens even teruggaat naar bed met je twee makkers naast je...die genieten ook van de rust, hihi.
    Ik ga nog even kijken bij je Photo-diary...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooi Lia, hoe je de stijl consequent doorvoert! Het oogt heerlijk rustig, kan er zo slaap van krijgen :)
    Ik vond de oude medicinale blikjes ook erg leuk om te zien, ik ben natuurlijk eigenlijk drogist en dat blijft gewoon wel een beetje in je zitten, die interesse. Fijne avond nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heerlijke rustige slaapkamer ik hou er wel van... Hier ook geen overdaad aan tierlantijntjes, ik wordt er altijd onrustig van.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo Lia,

    Wat een mooie slaapkamer! Heerlijk die rust. Ontzettend mooie kleuren bij elkaar gezocht en het beddengoed is ook prachtig.

    Groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Een plaatje jullie slaapkamer, heel mooi!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ah, dus toch ook de kast bij douche getrokken.... met dat idee liep ik ook rond, leuk om te zien.
    Bij jullie liggen ook de katten in bed. Bij ons ook al hebben zij soms meer bed dan wij, haha...

    Groetjes, Inge
    de knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wauw Lia....heel mooi je slaapkamer zo heerlijk rustig en sereen! Ik heb sinds een paar maanden ook grijze linnen dekbedhoezen na jaren van wit...staat ook zoveel mooier!
    Leuk weer eens een nieuwe post over je slaapkamer.
    Fijne zonnige dag!
    Groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Eén en al rust en heel mooi Lia !!
    Bekende spots aan het plavond ;-) die hangt hier in de kamer.
    Bij ons is het meeste Wit in de slaapkamer....anders word ik nooit weer wakker, haha mijn Hub wil dat donkere niet allemaal (mannen) maar wie weet ;-)

    Geniet ervan.

    Groetjes van mij

    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Heerlijk rustig en sfeervol Lia. Op onze slaapkamer moet het hout ook nog geschilderd worden. Ik mag de laatste tijd geen kwast meer zien, ga ook niets meer doen. Na de zomervakantie gaan we weer vrolijk verder....hoop ik :-)
    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Heel sfeervol en rustgevend jullie slaapkamer!
    Lieve grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Heel mooi geworden Lia: zo rustgevend dat je vanzelf wel in slaap valt, denk ik! Mooie dekbedhoezen heb je!
    En eh.....ook mooie katten hoor!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Jullie hebben een prachtige stijlvolle slaapkamer Lia! Complimenten ook aan je man!

    Fijn weekend,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Heel mooi geworden, Lia! Maar eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht :-)
    Wil jij mij ook zeggen waar je dat mooie dekbedovertrek hebt gekocht? Die van House in Style zijn zo duur...
    Geniet van het resultaat van jullie harde werken, het resultaat is mooi!

    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gea, dat overtrek is van de H/M. Hett is niet alleen mooi, maar ligt lekker en kan gewoon in de droger. En het mooiste is nog de prijs...

      Verwijderen
    2. Dank je wel, Lia! Super!

      Verwijderen
  43. Heerlijke sfeer in jullie slaapkamer!
    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  44. In een woord...WOW! Wat is dit mooi. Het loopt ook zo mooi in elkaar over. Goed gedaan hoor, je hebt een prachtig geheel gekregen. Mijn handen jeuken om zelf thuis aan de slag te gaan ( oei daar zal manlief wel weer (niet) blij mee zijn).
    Veel liefs,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia