woensdag 1 juli 2015

Hoeve Hofackers…..

 

 

 

Antoinette die op facebook een persoonlijk blog heeft onder de naam Lyfzz, had in samenwerking met Hoeve Hofackers een bloggerdag georganiseerd. Omdat ze niet genoeg bloggers bij elkaar kreeg, mochten er ook mensen die het leuk vonden mee. En als je op woongebied dezelfde passie deelt, is het al snel leuk.

Voor mij was het een goed uur rijden, en toen ik aankwam rijden zag ik meteen al de gezellige sfeer op het zonnige terras. Toen iedereen gearriveerd was zijn we met z’n allen buiten aan een grote tafel gaan zitten. En genoten we samen met Hans en Irma Kessels van lekkere koffie, en een nog veel lekkerder stuk vlaai van appelkruimel met stoofperen… Ik was zo druk aan het kijken en praten dat ik van al dat lekkers wat we kregen die dag niet eens een foto genomen heb.

Na een voorstelronde, en een kleine speech van Hans Kessels zijn we naar het mooie huis van zijn ouders gaan kijken. En niet alleen naar het huis, maar ook binnen in het huis. Het is ooit in een tv programma geweest van ………., en heeft ook in de WLS gestaan.

Wat een prachtig huis is dat, en het huis is door Maria Kessels met heel veel liefde ontworpen en ze heeft echt met unieke stukken gewerkt. Wat voor mij persoonlijk heel bijzonder was waren de plafonds. Gewoon de kale betonplaten zonder te stuken, en dat vond ik echt schitterend om te zien. En je moet er maar opkomen om het gewoon zo te laten.

Het huis is zo gebouwd dat ze daar nog heel veel jaren in kunnen wonen als ze ouder worden. En met het mooie Limburgse uitzicht wat vanuit iedere kamer te zien is, moet iedere dag een feestje zijn.

Ik heb geprobeerd om wat met de mobiel vast te leggen. Stom van mij, want ik had gewoon de camera mee moeten nemen. Dit huis is overigens een keer op tv geweest bij de tv makelaar, wellicht dat jullie dan weten om welk huis het gaat.

 

IMG_20150630_130123  IMG_20150630_122903

IMG_20150630_124748  IMG_20150630_125439

IMG_20150630_123817  IMG_20150630_123742

Na deze mooie rondleiding zijn we weer naar de winkel gewandeld, waar we op het terras een overheerlijke lunch hadden. Sabine Markgraaf die eigenaresse is van Painting the Past, kwam ook en liet ons kennis maken met het merk. Een merk wat de meeste ook wel kennen, en die ook prachtige kleuren in haar collectie heeft.

En dan de winkel van Hans en Irma Kessels. Tja die is ook heel mooi en sfeervol. Je loopt ook leuk van kamer naar kamer, en persoonlijk vind ik dat altijd de leukste. Ook zij zetten hun ziel en zaligheid in om er iets moois van te maken, en uiteraard heb ik daar ook wat foto’s van.

 

IMG_20150630_144538  IMG_20150630_144705

IMG_20150630_145215  IMG_20150630_145346

 

Tot slot hebben we nog als afsluiter een glas rose en een overheerlijk vers gebakken iets op met ijs. Dat iets was bladerdeeg, gevuld met diverse producten als granberrys, kaneel, appel, en het was heerlijk!!!

Tja en dan komt ook hier weer een einde aan, maar niet voordat we even een groepsfoto hebben gemaakt, en we kregen ook een mooie tas mee met leuke inhoud.

 

044

 

Antoinette bedankt voor de organisatie, en Maria Kessel bedankt voor je gastvrijheid.

Hans en Irma Kessels, en het personeel van Hoeve Hofackers ook jullie bedankt voor de gastvrijheid en de super gezellige en goed verzorgde dag.

En mochten jullie eens in de buurt zijn, dan is dit zeker een aanrader. Ook als je man niet van winkelen houd, want die zet je gewoon op een super gezellig terras en je loopt zelf dan in alle rust door de winkel.

 

Fijne week allemaal, en vergeet niet te smeren en genoeg te drinken!!

28 opmerkingen:

  1. Da klinkt als een super leuke dag Lia en geweldig dat jullie in hun huis mochten kijken. De winkel ken ik niet, maar wie weet zet ik in de vakantie manlief daar nog een keer op het terras hihi.

    Geniet van de zomer! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto"s en een heerlijk verhaal...wat hebben jullie een geslaagde maar vooral gezellige dag gehad zeg harstikke leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het klinkt als een prachtige dag Lia en wat een mooie locatie!

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk Lia!
    En wat fijn dat je ons even mee nam virtueel. Eerlijk gezegd liep me het water in de mond van het lekkers dat jullie kregen en de prachtige sfeer..
    Jij ook warme dagen gewenst in jouw tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat ontzettend en hoe mooi allemaal. Jullie troffen het met het weer. Heerlijk om op terug te kijken.
    Fijne avond

    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was gisteren een perfecte dag voor zo'n gezellige bloggersmeeting! En je mobiele sfeerplaatjes zijn goed gelukt :-) Wij hadden twee jaar geleden niet zo'n gastvrije ervaring tijdens ons eerste bezoek aan de winkel en het is voor ons net te ver om er voor een tweede kans nog eens heen te rijden. Het huis 'ken' idd uit de media, met haar passie heeft ze een plaatje van een huis gerealiseerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt weer een prachtig uitgebreidt verslag laten zien van onze heerlijke dag! We hebben zo genoten en zoveel moois gezien! Heerlijk om op terug te kijken...zo'n verwendagje!
    Groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellige dag zeg zo te lezen en te zien........een waar cadeautje.
    Heb met verwondering je post hieronder gelezen....tjee....wat heb je van jullie huis toch een waar droomhuis gemaakt......blijf mijn ogen uitkijken......
    Oh ben benieuwd wat jullie nu nog meer kunnen doen in het huis....ha volgens mij is alles af toch....?

    Maarre.....je mag langs komen hier hoor mocht je verder willen klussen ;)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij zitten op dit moment in Frankrijk, ook niet verkeerd!
    Maar dat houdt niet tegen dat ik graag bij deze dag was geweest.
    Wellicht nog eens een herhaling!
    Je laat mooie foto's zien hoor Lia. Natuurlijk kijk jij met je strenge fotografen ogen, maar de sfeer en ambiance is heel goed getroffen.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jullie hebben er echt van genoten zo te lezen. Kan ook niet anders als ik de mooie foto's zie!
    Leuk om zo ook een beetje mee te mogen genieten.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi huis hebben jullie bezocht , echt schitterend .
    Dat je daar inspiratie opdoet , kan niet anders .
    Fijne avond
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat was het gezellig en mooi he....
    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jullie hebben het super gezellig gehad lees ik, helaas hebben mij vriendin en ik moeten afzeggen... Misschien een volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige reportage en mooie foto's van een fraai huis en een gave winkel

    liefs Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je mooie foto's gemaakt. Die geven de sfeer heel goed weer. Leuk ook dat alle deelnemers weer andere foto's maken. Het was volgens mij een super leuke dag waar alle deelnemers van genoten hebben.
    Groet, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi en sfeervolle winkel en woonhuis is het. Ik ben er ook nog nooit geweest en baalde dan ook vreselijk dat ik moest afzeggen. Maar de foto's maken dat ik toch mee kan genieten.
    Jullie hadden een perfecte dag en zijn ook nog eens heerlijk verwend!! Altijd leuk. ;)

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een gezellige dag Lia! het huis heb ik gezien inderdaad, heel sfeervol ingericht. Je hebt ondanks dat je je camera niet mee had toch mooie foto's gemaakt hoor, ze geven een goede indruk van de dag. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nu middenin een heftige zomerse onweersbui... Merk wel dat ik er wat onrustiger bij ben sinds die inslag en jawel, net een paar honderd meter verderop weer raak... bah! Maar voor de rest, geniet ik heul erg van deze hittegolf!!!

    En je reportage is een heerlijk momentje nagenieten voor mij;-)

    Fijne avond nog X

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Lia,
    Het klinkt als een heel leuke, gezellige dag, met heel veel moois om naar te kijken.
    Mooi dat je toch wat foto's had gemaakt die je nu met ons kunt delen... Heel leuk om te zien...
    Fijn weekend alvast,
    Geniet van het zomerse...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ben zelf ook eens op een bloggersmiddag geweest, zo leuk om met elkaar inspiratie te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het ziet er allemaal supermooi uit! Deze winkel komt zeker op mijn 'to do-list'!

    Alvast een heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk hoor, ik kan me voorstellen dat jullie ontzettend genoten hebben van deze dag. Het is ook altijd gezellig met een groep mensen met dezelfde passie. Helaas kon ik er niet bij zijn, dus ik vind het wel heel leuk om nu zoveel foto's voorbij te zien komen!
    Fijn weekend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuk dagje had maar een berichtje gedaan was ik mee gegaan, altijd goed ter inspiratie! Wie weet een andere keer, krijg trek na de foto's! groetjes Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat klinkt als een heerlijke dag. En zo zien de foto's er ook uit. Wat een prachtig huis. Maar ook de winkel ziet er erg mooi uit. Zou er graag eens een kijkje nemen. Helaas ligt het voor mij niet om de hoek.
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Alweer zo'n leuke bloggersdag in weer een heel andere setting. En leuk dat je in het huis war wij alleen uit de media kennen echt binnen mocht kijken. Blijft toch bijzonder net zoals de binnenkijkers destijds bij "en route"!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Klinkt superleuk, wat gaaf dat jullie daar binnen mochten kijken, je foto's zijn prachtig, wat is het daar mooi!
    Hoeve Hofackers staat op mijn "daar wil ik op zeker nog een keer naar toe-lijstje" leuk dat ik op deze manier alvast een voorproefje heb gekregen!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Super leuke dag zo te lezen! Door je foto's hebben we toch nog even mee kunnen kijken, leuk!

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Klinkt als een heel gezellige dag !
    Groetjes, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia