woensdag 15 juli 2015

Zomervakantie…

 

 

Het weer is altijd een veelbesproken iets. Het is typisch Nederlands, doordat het te heet of te nat is. Nu moet ik zeggen dat ik ook wel heel veel van de zon houd hoor, maar als je een tussenwoning hebt waar het dus een soort van bakplaat word doordat de wind niet voor verkoeling kan zorgen, en je niet even onder een boom een schaduwplekje kunt zoeken, dan is het niet echt fijn. Dus ik heb heel wat uren binnen doorgebracht, en dat is nu niet echt iets wat ik bij de zomer verwacht. En nu zitten we weer regelmatig binnen omdat het hard regent of miezert. Altijd wat!!

Toen het wel te doen was buiten, zat ik aan de tafel met wat boeken en een kan water. Tenminste dat wilde ik, want jullie weten inmiddels dat Joep gek is op water, en hij ontdekte die kan met water dus al snel. Maar och, ook die beestjes hadden het zo warm.

 

013

Toch ben ik heerlijk bezig geweest. Want tijdens de regenachtige dagen is Jan in de kamer al een beetje begonnen met mijn nieuwe plannen, en daardoor kan ik ook weer met mijn naaimachine aan de slag. En ben ik het een en ander aan het opruimen of tijdelijk aan het verplaatsen.

De nieuwe verf staat al klaar, voor het geval onze vakantie net als vorig jaar weer uit regen bestaat.

Toch denk ik dat we het eens zijn als ik zeg dat we liever zon dan regen hebben in onze vakantie. En hoop dan ook dat we allemaal van een aantal zonnestralen mogen genieten.

 

001

Ik wens iedereen dan ook een hele fijne zonnige vakantie toe, want tot half Augustus was dit echt mijn laatste post.

 

Lieve groet Lia, Joep & Yoris.

32 opmerkingen:

  1. Wat is het mooi om Joep zo bezig te zien ,en ja het weer warm of het regent zo als vandaag de hele dag . Bij warm weer is best lekker koel hier in de flat, op balkon is het dan onmogelijk daar te zitten ,in ochtend neem ik daar alle tijd voor en dan is het de rest van de dag gewoon binnen blijven voor de ventilator !
    Lia ik wens jullie een fijne vakantie en tot later .
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij komt er vanaf nu wel een aardige periode aan wat het weer betreft. Redelijk droog en niet te warm. Hier is het altijd rond 32 graden en overdag loop ik hier buiten al gauw rond als een lucifer ;-)...pfft, wat is het heet. Daarom gaan we meestal pas in de namiddag iets doen, met de wetenschap dat het richting de avond alleen maar aangenamer wordt.

    Ik wens jou, Jan, Joep en Yoris een hele fijne vakantie! Ik hoop dat het weer lekker meewerkt zodat jullie ook nog een aantal leuke dingen kunnen ondernemen.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik word al helemaal onrustig als er hitte aankomt, heb het al heet genoeg, hihi
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh die foto van Joep met het water is zo schattig en aandoenlijk! Wat een prachtige katten heb je toch Lia!
    Ben wel heel nieuwsgierig naar je nieuwe plannen hoor, maar geniet lekker van je vakantie, ik wens je een hele fijne en mooie zomer toe!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele fijne vakantie en lekker genieten.
    Groetjes Brenda ( wonen in je eigen stijl )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hele fijne vakantie! Wat een prachtige foto, laat hem maar lekker van het koele water genieten met die warmte. Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat kunnen we toch altijd mopperen op het weer he. Het is nooit goed! Maar ik begrijp wat je bedoelt. Hier is het achter in de tuin met die hele erge warmte ook echt niet te doen. Zo warm dan. pff Je zou gewoon smelten. Maar al die regen is ook niet top. Al is de tuin er wel heel erg blij mee.
    Wat schattig hoe Joep uit de kan (hij is inderdaad net een slag kleiner dan de mijne) drinkt. Maar hij heeft het dan ook heel warm.....
    Een hele fijne vakantie voor jou, Jan, Joep en Yoris. Geniet lekker!!

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik herken het probleem van een tussen woning wanneer het warm is, maar ja....Leuke foto's van je katten. Fijne vakantie nog. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijne vakantie, leuke foto's ennuhhhh ik hoop dat je verfblikken dicht blijven 😉

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijne vakantie Lia!!

    Benieuwd naar al je nieuwe plannen...rond de vakantietijd krijg ik ieder jaar opnieuw onrust in mijn lijf. Heb ook al verschillende nieuwe plannen in mijn hoofd. Ik bedacht me dat ik deze volgende week pas mededeel als we aan het zwembad liggen, is iedereen lekker relaxed ;-) Hoeft Marco tenminste geen pillen voor zijn bloeddruk te nemen :p

    Fijne middag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijne vakantie! Hopelijk met toch een beetje zon.....maar niet teveel ;-)
    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wens je een fijne vakantie en een niet al te warm zonnetje. Geniet er maar van.

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De weerapp laat voor de komende week prima zomerweer zien, dus zet die verfpotten maar achterin de schuur :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hele fijne vakantie , Lia , ik hoop,op veel zon , dan kan ik ook lekker meegenieten wantt ik heb dan ook vakantie vanaf volgende week ;)))
    Groetjes
    Christel van Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lia een heerlijke vakantie gewenst met al je dierbaren!
    Tot "na"de zomer....
    ik lees alles, maar reageer ook weinig (door de zomer;-))

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geniet van een heerlijke vakantie ...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hele fijne vakantie toegewenst en hopelijk met zonnig weer! Heerlijk je foto's van de poezen :))
    Groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Als het te warm is, vind je mij ook binnen hoor. Kan er niet meer zo goed tegen maar s'avonds even
    wandelen als het warm is geweest, is natuurlijk wel lekker.
    Ben benieuwd naar jullie plannen , blijft leuk om te volgen ;-))

    Dank voor de verftip, we waren gelukkig al bezig met verf op waterbasis want we
    hadden dit al eerder gehoord. Het werkt ook veel gemakkelijker met schoonmaken
    en sneller weer er overheen scheelt ook veel tijd.

    Wens je stot slot nog een hele fijne vakantie en tot in augustus !
    Heel hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hele fijne vakantie Lia!!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geniet lekker van je vakantie. Zoals het vandaag was, is het eigenlijk prima uit te houden, met een lekker windje en de zon die af en toe even weggaat. De regen valt s'nachts, heerlijk dat scheelt weer de tuin sproeien (altijd zo'n hekel aan).
    Succes met je plannen!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ooooooiit wil ik ooit zo,n schatje:) nu geniet ik nog van ons zwerfpoesje, die is niet mooi maar wel heeelll erg lief;-)
    geniet van je vakantie en tot snel
    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geniet van jullie vakantie. De zonnestralen zijn er al. Prachtige foto's van Joep & Yoris.
    Ik zie uit naar je nieuwe blogs en ben nieuwsgierig naar je plannen..
    Lieve groet, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  23. geweldige foto's van de fotomodellen.
    Qua weer is het te zot of te bot. Mot zeggen dat ik van bewolkte dagen wel heel veel energie krijg hihihi
    Zodra de zon aan de hemel staat en jullie huis in een bakplaat veranderd is het hier in de tuin niet om te doen, nergens schaduw op een eventuele parasol na maar om die nou op te zetten en binnen te gaan zitten is ook zo wat hahaha
    Geniet van jullie, hopelijk droge vakantie. Ben wl heel benieuwd naar je nieuwe plannen.
    Fijne zondag

    liefs Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Geniet van jullie vakantie en mooi weer dan kunnen de blikken dicht blijven.. Wij zijn hier druk met de kwast in de weer.

    Tot na de vakantie
    liefs Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fijne vakantie Lia, geniet!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hele fijne vakantie, het mooie weer komt eraan!!! Grtz Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Vind je douche erg mooi geworden.
    Wat heb jij voor tegels op de vloer en welke kleur beton cire?
    Bevalt dit goed, is het praktisch en goed waterdicht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet hoe de tegels heten of van wat voor merk ze zijn. We hebben ze gewoon uitgezocht en gekeken of wij ze mooi vonden, dus ik kan je daar niet mee helpen.
      De kleur van de beton cire is leem. Het bevalt me heel goed, en ja het is waterdicht. Maar je moet het wel echt door een professional laten doen.

      Verwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia