zondag 18 oktober 2015

Klaar….?

 

 

Eindelijk kan ik zeggen dat we klaar zijn, voor zover dat natuurlijk kan bij iemand wiens passie “wonen” is.

Er is in 1 jaar ontzettend veel gebeurd. En ondanks de tegenslag van een kapotte kachel, en een plafond wat naar beneden viel ivm een lekkage, is het helemaal naar wens geworden. Het duurde allemaal wat langer omdat het natuurlijk in de avonduren en in het weekend moest gebeuren, en Jan ook nog twee huizen van onze zonen onder handen heeft genomen. Maar doordat we er de tijd voor hebben genomen, hebben we ook wel echt keuzes gemaakt waar we goed over na gedacht hebben. Want Jan heeft al te kennen gegeven dat het nu toch wel echt klaar is met de klusprojecten.

Alhoewel…. We hebben één klusproject laten varen ivm met de hoge kosten die het met zich meebracht. Dus heel misschien…..ooit…

Vorig jaar Oktober zijn we gestart op de zolder, om daarna de badkamer, logeerkamer, kledingkamer, overloop/trappengat te doen. En nu hebben we de kamer/keuken en gang ook klaar. Er zijn beneden niet echt mega grote verbouwingen gedaan hoor, maar alles is opnieuw geverfd en de muren opnieuw in de kalkverf gezet. Plafond in de keuken ziet er na zo’n kleine 10 mnd weer keurig uit. En we hebben geprobeerd om bepaalde dingen wat stoerder te maken.

Laat ik in deze post eens beginnen met het raam aan de voorkant. Het raam waar eens de gordijnen hingen die nu op mijn tuinstoelen zitten. (Klik voor de tuinstoelen)

En laat ik eens bij het begin beginnen. We hebben jaren geleden een brede vensterbank gemaakt omdat het toen hip was om veel en om grote planten op de vensterbank te zetten. Naast ons raam zit links en rechts nog een stukje muur en daar hadden we de vensterbank dan ook doorgetrokken naar de muren zodat daar nog de luidspeakers van Jan op konden staan. Maar ook toen veranderde het nogal eens bij ons. Jan kocht grotere speakers die op de grond moesten, de cd’s en mijn verzameling fotoboeken kon ik nergens meer kwijt. Bovendien waren de kids nog klein en we hadden veel meer spullen in de kamer om een plekje te geven.

We hebben toen naast het raam en over de diepte van de vensterbank een plaat gezet, en zo kregen we links en rechts twee aparte stukken naast het raam. We hebben daar toen schappen ingemaakt om o.a. de cd’s en fotoboeken neer te zetten. Maar omdat het niet leuk is om daar tegenaan te kijken had ik twee gordijnen gemaakt die het afschermde. Heel veel mensen keken ook altijd heel raar als ik iets achter gordijn vandaan haalde. Maar als je klein woont dan word je heel slim in het aanpakken en indelen van ruimte.

We hebben daar ook vouwgordijnen hangen en die overgordijnen waren dus nep, en konden dus ook niet helemaal sluiten. En eigenlijk vond ik het niet zo leuk om overgordijnen en vouwgordijnen bij elkaar te hebben. Bovendien kon ik onder de vensterbank allerlei dingen zien zoals de modem, harde schijf en wat al niet meer.

En toen had ik het plan om er deuren voor te maken, en legde het voor aan Jan, want ik kan wel iets bedenken…., voor het maken heb ik toch echt Jan nodig. Samen hebben we iets bedacht en het kreeg langzaam vorm. En toen boven de vloer van het kleinste kamertje eruit ging wist ik meteen waar we die planken voor konden gebruiken. Juist…. voor de deuren.

 

IMG_0767 (2)

 

IMG_0769

Zoals jullie zien hebben we boven een klein deurtje en onder een grotere deur, die onder mooi aansluit met plint en al op de vloer. het is of ze er altijd al gezeten hebben. En het toont ook weer veel ruimer. We hebben de kasten links en rechts samen met het kozijn in gritti geschilderd.

Er hangt ook weer een nieuw vouwgordijn, de andere was echt spotgoedkoop en dat kon je ook al snel zien. Maar dat was ook echt een noodoplossing. Deze stof heb ik bij Minke van Eden Interieur gekocht. Het is een dikke zware linnen, en die heb ik wel weer op mijn eigen lia-manier gemaakt. De meeste vouwgordijnen eindigen nl altijd gelijk, maar ik vind het gewoon leuk om anders te zijn.

Tot slot hebben we in deze hoek een nieuwe hoes op de bank laten maken. Nu hoor ik jullie denken, laten maken!!! Ja, deze keer wel, want ik had prachtige stof uitgekozen en daar zat natuurlijk een prijskaartje aan. En via via kwamen we bij iemand die ze maakt voor het zelfde bedrag incl stof. En mijn handen hadden al zoveel gedaan, dat ik dit graag uit handen gaf.

Om beter in het kastje te komen hebben we ook het tafeltje smaller gemaakt. Twee planken heeft Jan er tussen uit gehaald, en wat een verschil gaf dat. Vind hem nu zelfs nog stoerder geworden. En ook de ram heeft weer een plekje gekregen in de kamer. Jaren geleden had ik er bij de stamkamer eens een gezien, maar toen nog vreselijk duur. Tot ik er in datzelfde jaar op vakantie een zag voor de halve prijs, en tja toen kon ik niet doorlopen. Opeens stonden ze overal in de winkel en was ik hem even zat, maar nu mag hij toch weer te voorschijn komen.

 

IMG_0777

IMG_0793

De muurtjes zijn iets verschillend en dus bestaat links een deurtje uit drie planken en rechts uit twee planken. Maar het stoort niet…  En die grote speakers staan hier dus gewoon in het zicht, en het is niet het mooiste maar het is een huis waar we in leven, en muziek hoort bij ons leven.

 

009

Even een voor foto om mee af te sluiten.

52 opmerkingen:

  1. Beste Lia,
    Wat is het mooi geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel mooier geworden Lia, inderdaad alsof het er gewoon hoort, die kasten naast je raam.
    Jij hebt altijd leuke ideeen en wat heerlijk dat je dan een man hebt die alles maakt
    wat jij bedenkt. Heb hier ook zo,n exemplaar ;-))

    Ben benieuwd naar de rest, dus kom maar op !
    Lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf zeg,.....Hoe alles door de jaren heen, zolang als ik je al volg, verandert. Steeds denk ik, mooier kan het niet worden....en toch bewijs je keer op keer van wel.......
    Hoop natuurlijk dat je nog lang niet klaar bent....ha wie weet dat dure project nog eens....want tja.....ik volg het hier toch veel te graag.

    Nu eerst maar saampjes even genieten en bijkomen......

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dát ziet er lekker strak uit! Chapeau... agáin ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Perfecte oplossing, die kasten aan de zijkant. Fijn, zo'n handige man!
    Jullie bank is ook erg mooi geworden.
    Geniet ervan.
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er allemaal weer super uit, Lia! Een goed idee zo aan de zijkanten van het raam, zo is het heel mooi afgewerkt. Fijn (ook voor Jan) dat de meeste klussen nu gedaan zijn, kunnen jullie de winter gebruiken om lekker uit te rusten ;-).

    Een fijne week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het mooi geworden Lia ,wat een werk hebben jullie samen verzet .Snap dat het klussen voor Jan nu klaar is ,maar je weet het hè een eigen huis blijft om onderhoud vragen !
    Geniet van jullie mooie woning Lia .
    Liefs Ida.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt geweldig geworden Lia! Na zware arbeid is het wel goed genieten! Mocht je je toch nog storen aan de geluidsboxen dan kan je er altijd nog een hoesje over maken, zie mijn blog van febr. 2012 daar staat er een. Moet nog ergens een betere foto hebben...

    Groetjess..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi geworden, zeg. Wat een goed idee die deurtjes, net of ze er ook altijd gezeten hebben.
    Heerlijke sfeer heb je toch. En knap dat jullie zo lang achter elkaar hebben geklust. Daar zoudenwij al snel genoeg van gehad hebben:-)
    We hebben hetzelfde model lamp, leuk zijn ze, he?
    Geniet maar lekker van alles, na zo'n tijd.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie oplossing die deurtjes , ze verzinken gewoon in het geheel en je kan er vast veel in kwijt.
    Ik kan best geloven dat jullie en vooral Jan , er eventjes klaar mee zijn , nu begint het genieten .
    Geniet nog van jullie prachtige huis.
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een briljant idee die kasten naast het raam. En je bank is ook zo mooi geworden. Jij kan er weer een poosje tegen. En nu genieten.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig gedaan! Echt een perfecte oplossing zo, die kastdeurtjes naast het raam.
    Handig he.. al die opbergplekjes.. ik hou daar ook zo van. De kleuren passen goed bij
    elkaar.. ook bij het vouwgordijn dat erg mooi geworden is.
    Lekker hoor.. fijn idee dat alles nu klaar is.
    Groet, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is is echt heel erg mooi geworden. Wat een handig idee, die kasten naast je raam en venst e R bank. Wat extra opbergruimte is altijd handig. Heerlijk als je zo veel klussen klaar hebt. Maar er komen vast nog weer nieuwe ideeën.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lia, wat een slimme oplossing! Optimaal benutten van de ruimte, mooi om te zien en inderdaad beter dan de combi vouwgordijnen en (nep)overgordijnen. Ik heb een vraag aan jou over de nieuwe overtrek voor je bank. Hoe kan ik jou bereiken? Groeten van Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat hebben jullie dit prachtig opgelost! Je hebt er heel veel bergruimte bij en het staat ook nog eens erg mooi. Veel rustiger ook. De vouwgordijnen zijn ook prachtig. Waar heerlijk dat jullie nu "klaar" zijn ... voor eerst dan :).
    Fijne week. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat innovatief!!!
    Nooit opgemerkt de fop-gordijnen.
    Leuk je weer 'ns te zien met huis op www.
    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw wat mooi! Alsof het er altijd al gezeten heeft die deurtjes.....en wat is de kleur toch prachtig!!
    Het is door je hele huis heen die prachtige dezelfde sfeer.
    Ik begrijp dat je de bank uit handen hebt gegeven....dat is ook een ontzettend werk! Prachtig zo in combinatie met je vouwgordijnen!

    liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het ziet er schitterend uit!!!!
    Wat een heerlijk sfeertje heb je toch.....
    Grappig hè dat een paar planken zo een verschil maken. De kasten zijn super en vallen mooi weg. Lijkt net of ze er altijd al gezeten hebben.
    fijne week,

    liefs,Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat super gaaf, heel mooi bedacht en uitgevoerd!
    Zal vast wel eens nagemaakt worden na jouw post;)
    Heerlijk om eindelijk een beetje klaar te zijn..
    Geniet van een mooi seizoen in je mooie huis❤

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je mag je handen wel stijf dichtknijpen met zo'n handige man, die al je ideeën waar kan maken hahaha. Ziet er weer gelikt uit.....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een geweldige verbetering Lia. Zonder overgordijnen idd veel mooier!!

    Benieuwd naar de rest!

    Fijne middag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie oplossing! Je krijgt zo een mooie nis. Ook je bank ziet er prachtig uit.
    En nu even alleen maar genieten van het resultaat! Na bijna een jaar klussen is dat meer dan verdiend!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat is het mooi geworden!
    Hopelijk krijg ik mijn man ook nog eens overtuigd de overgordijnen weg te doen... Zonder is veel strakker en rustiger! Maar hij is bang voor inkijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja hoor, ik ben het met je eens (voor nu) het is AF! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het is net of die kasten er altijd al gezeten hebben...zo mooi worden ze opgenomen in het geheel.
    Wat een berg werk hebben jullie verzet, en wat gaat de tijd dan snel...want het is net of ik een paar weken geleden gelezen heb, dat je met de zolder was begonnen...is toch alweer een jaar geleden.
    Mag je trots op zijn hoor...en complimenten aan Jan.
    Ik denk dat we nog wel een reportage in de WLS gaan zien.
    Fijne dag nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat mooi Lia...echt prachtig hoor!....liefs fijne week van mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo dat is mooi geworden zeg!! Wauw!
    Althans het was al mooi vond ik ;-) nu nog mooier.
    Ik vind t n super idee, eentje om weer te onthouden.
    En nu genieten op je 'nieuwe' bank van gezellige lange avonden.

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wow, wat is het ook super netjes in jouw huis. Als ik nu hier om mij heen kijk, wordt ik jaloers.
    Maar goed, ik heb er niet altijd zin in. Wonen vind ik leuk maar het is niet mijn 'passie'.
    Grappig die deurtjes, ja meer opbergruimte, dat zou ik ook wel willen maar mijn man is niet zo'n klusser. Geeft niet.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel mooi geworden Lia...die kasten naast het raam praktisch en zo mooi rustig!! En nu maar heerlijk genieten van het mooie eindresultaat! Heerlijk lekker klaar voor de feestdagen.
    Fijne week
    Groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat hebben jullie het weer prachtig voor elkaar....die kasten passen er naadloos in! Maar wat een werk en wat een perfectionisme. Ik ben niet zo met wonen bezig als jij, ik heb nog zoveel andere liefhebberijen en dat kan je ook wel zien, haha! Hier is het bij lange na niet zo mooi opgeruimd als bij jou!
    Mijn complimenten ook voor je handige man, hij is toch geen timmerman van beroep?
    En nu.....ga je je gigantisch vervelen? Oh nee.....oma worden, ja daar kan je ook druk mee zijn!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heel mooi geworden je kasten naast het raam. Prachtige rustige sfeer. En de geluidsboxen staan hier ook gewoon in de kamer.

    Fijne week!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Inderdaad een slimme maar zeker mooie verbetering. En het ziet eruit of het nooit anders is geweest en dat is een goed teken:) Het is niet mijn stijl maar ik vind wel dat je een prachtig huis hebt!
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Het is super mooi geworden, en het geeft ook veel meer rust in de kamer.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat is dat mooi geworden, geweldig sfeertje. Nu lekker gaan genieten van je kamer!
    Fijne week.

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Jeetje Lia, wat is dat mooi geworden bij je. Super handig natuurlijk om de loze hoekjes naast het raam als kast in gebruik te nemen, en zo met de deurtjes is het helemaal mooi. Wat zul je daar veel spullen kunnen opruimen.
    De kleur die jullie op het houtwerk hebben gedaan is prachtig.
    Lekker hè, dat het nu klaar is.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dat is heel mooi geworden Lia. De kasten zijn prachtig gemaakt zo en het is altijd fijn als je materialen kunt hergebruiken. Het lijkt mij zalig om zo'n handige man te hebben die nergens zijn handen voor om draait. Wij hebben vandaag samen de steigerbuizen opgehangen voor de gordijnen, dat gaat bij Carlo altijd met flinke tegenzin en echt gezellig is ie dan ook niet. Het hangt wel hoor ;-)
    Heerlijk om na een jaar te kunnen genieten van een woonkamer die af is en hopelijk laten de katten de stof van de nieuwe hoes van de bank met rust!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Prachtig huis hebben jullie,ik kijk altijd graag op je blog.
    Mooi gedaan en heerlijk sfeertje bij je.

    Hartelijke Groet,
    Annemiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. So!! Dat is een opknapper zeg! Veel rustiger, stoerder, veel meer een eenheid. Wat heerlijk dat je klaar bent, dat zal rust geven. Geniet daar dan ook maar heerlijk van!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een goede oplossing met die kasten. Zo is het een mooi geheel, en alles in dezelfde kleur geeft meer rust.
    Ik vind het PRACHTIG!!!
    Ook de bank is weer als nieuw. Nu lekker genieten zou ik zeggen.

    Fijne dagen en groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wauw, super gedaan. Ziet er zo rustig uit en volop extra ruimte * dikke duim*
    Hoes ziet eruit om door een ringetje te halen. Geniet er maar lekker van
    fijne dag

    liefs Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wauw, Lia, het is opnieuw weer heel mooi geworden! Wat word het rustiger in huis wanneer je de ramen en de deuren met kozijnen in dezelfde tint verft als de muren, hé? Wij hebben dat ook gedaan, alleen de raamkozijnen nog niet, maar dat doen we als we de kamer weer gaan opknappen. Maar er komt zoveel meer rust in het huis.
    Waar heb jij die mooie pot in de vensterbank gekocht? Ik ben net naar De Wilgengaarde geweest, maar de mooie potten zijn allemaal veel te groot wat doorsnede betreft. Ik ben benieuwd naar de volgende post :-)
    Geniet maar van jullie welverdiende rust, nou ja rust... :-)

    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Gea, en die pot heb ik bij Teak en terras gekocht in Elst (Gelderland)

      Verwijderen
    2. Dank je voor je reactie! :-)

      Verwijderen
  42. Natuurlijk is het weer prachtig geworden, zo sfeervol en toch sober.
    Ga snel even alles teruglezen.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Prachtig geworden met de kasten, mooi geheel zo!

    Grtz Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Het lijkt inderdaad of de kasten er gewoon zo bij horen. Heel mooi en knap gemaakt.
    Een heerlijke sobere en stoere sfeer is het weer geworden. Een eenheid met de rest van je huis.

    Geniet van de rust nu het allemaal af is. Of zou het al weer snel gaan kriebelen?

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat heerlijk zo'n handige man en wat een topidee! Je zou denken dat het gewoon zo hoort, ik vind het ontzettend mooi geworden, wat moet dat heerlijk zijn als alles af is en helemaal naar je zin, hier moet nog zo veel gedaan worden en helaas ontbreekt het ons op het moment aan tijd en dat is soms best frustrerend, maar ach stukje bij beetje komt het vast goed! Geniet lekker van je prachtige huis en ik hoop op nog heel veel foto's!
    Liefs, yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat een prachtige fauteuil, daar ben ik al een tijdje naar op zoek.
    Kun je mij vertellen waar je die gekocht hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die stoel is van het merk Job en heet het Hendrikje.
      heb hem gekocht bij de Stamkamer in Lienden.

      Verwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia