maandag 5 oktober 2015

Weer een seizoen voorbij….

 

 

Het lijkt nog niet zo lang geleden dat de zomer nog moest beginnen. We waren in de Lente boven druk aan het klussen, en omdat het weer toen niet zo warm was hadden we het niet eens in de gaten dat de Lente alweer voorbij was. En met de zomer kwamen natuurlijk ook weer de buiten en tuin klussen die de tijd opslurpte. Je gaat door al die bezigheden verlangen naar de zomervakantie en de rust, die dan ook weer veel te snel voorbij is. Want als de vakantie eenmaal voorbij is gaat het normale leventje weer snel in hetzelfde tempo verder. Jan probeert het opknappen van ons huis te combineren met het huis van onze zoon, wat ook een opknapbeurt kan gebruiken. En waarbij er natuurlijk ook een babykamer gemaakt moet worden, want in Januari hopen we weer opa en oma te worden van een kleinzoon.

 

IMG_0327

Maar die zomer is dus inmiddels ook weer voorbij, en mijn huis begint langzaamaan weer een afgewerkt huis te worden. Er moeten nog wat puntjes op de i gezet worden, en de gang moet nog helemaal geschilderd worden. Maar dan hebben we ook wel het hele huis vanaf de zolder helemaal opgefrist. Sommige kleuren zijn veranderd, en andere zijn gewoon dezelfde gebleven. Omdat die het mooist bij iets uitkomt of omdat we die gewoon mooi vinden. Wel hebben een nieuwe hoes op de bank en een nieuw vouwgordijn. Oh ja… jullie hebben mijn nieuwe tafel ook nog nooit gezien. Dus ik heb de komende tijd nog wel wat te laten zien.

 

IMG_0320

Maar ik had de laatste tijd nogal wat problemen met mijn camera. Nou ja, later bleek dus niet met de camera maar met de lens. Nadat ik dacht dat hij het wel weer ging doen na een grondige schoonmaakbeurt, heeft hij het dus echt begeven. Tja, en dan ga je van alles overwegen wat je moet doen. Uiteindelijk is het dus een nieuwe lens en camera geworden. En daarmee zijn de tussenliggende foto’s gemaakt, want wat is een post zonder foto’s.

 

IMG_0324

Afgelopen week heb ik buiten de leilinden gesnoeid, en ben ik naar de woonbeurs in Utrecht en naar Hamsmade geweest, en weer was er een week voorbij gevlogen. Vandaar dat de seizoenen zich zo snel wisselen. En dat is dan wel weer fijn van de Herfst en de Winter die daarop volgt. Buiten kun je dan een paar maanden lekker rustig aan doen.

 

IMG_0335

 

Fijne week…

47 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's ... tijd vliegt voorbij wat een pech met je camera maar wat prachtig dat je weer een nieuwe heb ....
    Van harte gefeliciteerd met de nieuwe zwangerschap en dat jullie ook weer opa en oma worden ... Ook wij hebben dat geluk en worden binnenkort begin nov weer opa en oma van een kleindochter en volgend maart komt daar nog een kleindochter bij ... spannende dagen allemaal .... nu lekker genieten van de herfst de mooie kleuren en geuren ...fijne week lieve groet Rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gisteren zat ik genietend in de zon en besefte dat het "opeens" al oktober was en de zomer dus echt voorbij gevlogen is en dit voorlopig zomaar de laatste zonnestralen van dit jaar zouden kunnen zijn waarvoor je in een tuinstoel kruipt. En ik wilde deze zomer nog zoveel doen ... en nu is het al om. Te snel wat mij betreft :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat er weer een kleinzoon op komst is...van harte gefeliciteerd! Dat is een mooi vooruitzicht voor het nieuwe jaar.

    De seizoenen zijn inderdaad vaak voorbij voordat je het in de gaten hebt. De zomer duurt altijd tekort, ik ben er altijd wel blij mee dat de echt koude maanden in de minderheid zijn...doe mij maar zon en aangename warmte.

    Ik ben benieuwd naar de eindresultaten in jullie huis. Het zal hoe dan ook mooi zijn, daar ben ik zeker van.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He zomer is die al begonnen Zo dacht ik in september. Drie keer zuchten en hij was voorbij ...
    Maar ook dit is weer een fijn jaargetijde.. heerlijk in huis terug trekken ,kaarsjes aan iets lekkers bakken
    Mooie foto's bij dit logje .
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Lia, de tijd vliegt echt voorbij als je bezig bent. Gelukkig heb je leuke dingen te posten de komende
    tijd , al zijn jouw posten altijd leuk hoor.
    De laatste foto vind ik echt prachtig. Mooi die vaas met eucalyptus erin, sober maar sfeervol.
    Fijne week verder ! Hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartelijk gefeliciteerd met de zwangerschap van de zoon en schoondochter. Dat is toch het mooiste wat je kan overkomen. Dat wordt dubbel genieten Lia. Wel balen van je camera maar je hebt gelukkig weer een andere. En je laat weer mooie foto's zien.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, de zomer vloog voorbij, helaas...... al vind ik deze tijd van het jaar ook niet al te vervelend.
    Gelukkig maar dat je nu weer van die mooie foto's kunt maken, je nieuwe camera komt straks goed van pas met het nieuwe kleinkind. Proficiat.
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk dat je het huis bijna helemaal naar je smaak hebt.
    Dan kan je straks lekker veel tijd doorbrengen met je kleinkinderen.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lia,
    Ja, die tijd die vliegt voorbij. Eerste week oktober is ook al weer zowat voorbij.
    Gefeliciteerd met het nieuwe kleinkind dat op komst is. Wat een fijn nieuws.
    En je huis nu bijna helemaal klaar, dat is ook lekker natuurlijk.
    Wat heb je nu voor camera gekocht? Best nieuwsgierig naar namelijk.
    Zelf denk ik voorzichtig om een nieuwe camera te kopen, eentje met een wat hogere iso-waarde, want ik kan nu maar tot 1600 en dat is in huis in de winter overdag toch echt niet genoeg.
    Leuk die kleine takjes van de eucalyptus.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En dan is het opeens herfst, jullie zullen ook verlangen naar de weekenden dat er niet geklust hoeft te worden, maar dat er een herfstwandeling gemaakt kan worden of naar een mooie woonwinkel...heerlijk toch?
    Wat een mooi nieuwtje: opa en oma...van harte!
    Geniet van een rustig nieuw seizoen..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk voor de 2de keer Oma en Opa wij mogen in november een kleindochter verwelkomen.

    Ik ben benieuwd naar de eindresultaten van jullie huis.
    Fijne week!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wanneer de tijd snel gaat betekent het in ieder geval dat je je niet verveeld!
    Wat leuk dat jullie weer opa en oma worden....van harte!
    Nu is er een seizoen waar je ook weer van kunt genieten.....

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk dat jullie er weer een kleinzoon bij krijgen en voor je het weet is het weer januari, de tijd gaat zo snel.
    Je foto's zijn mooi hoor, echt scherp, dat is ook genieten als je camera goede foto's maakt.
    Ik ben benieuwd naar je volgende posten leuk hoor!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou het zijn prachtige foto's en ik wacht vol spanning op alle foto's die nog gaan komen van de veranderingen in huis? Ik ben ook naar Hamsmade geweest gewoon voor inspiratie. Wat een mooi pand he.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Volgens mij wordt het ook steeds erger...die tijd die maar door je vingers glipt...Wel een teken dat er genoeg te doen is, misschien zelfs teveel...Maar gelukkig niet alleen met klussen, ook leuke dingen vullen je dag (of je moet het klussen superleuk vinden, tja, dan heb je het helemaal voor elkaar, hihi). Weer opa en oma worden is natuurlijk ook heel leuk, proficiat!
    Ach, en voor je het weet zijn de kerstdagen ook weer om en zitten we weer in het nieuwe jaar. 365 dagen helemaal nieuw...hoe krijgen we die gevuld...??Hihi...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk dat er een tweede kleinkind bij komt. Dat wordt dubbel genieten. Een jaar is inderdaad vliegensvlug voorbij. Zeker als je van alles te doen hebt. Hier komen we ook altijd tijd te kort. Je camera maakt erg mooie, scherpe, foto's.
    Wens je nog fijne dagen,

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  17. In de eerste plaats van harte proficiat. Wat leuk...weer een kleinkindje er bij. Hier blijft het helaas bij één, van mijn oudste tenminste. De jongste zit in een moeilijk traject om zwanger te raken, maar ik hoop met heel mijn hart dat het haar wel gegeven is om zwanger te raken, ze verlangt er zo naar.
    Wat een mooie foto's weer, Lia. Ik vind je plaid zo mooi. Die kleur ook...zo harmonieus.
    Ik wil toch ook eens naar Hamsmade, maar het ligt niet bepaald in de buurt.
    Veel succes nog met waar je mee bezig bent,
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nounou, jij bent echt altijd heel druk in huis. Daar heb ik niet altijd zin in moet ik eerlijk zeggen.
    Fijn, dat je weer oma wordt. Jijzelf bent denk het enige meisje in de familie? Lekker veilig met al die mannen om je heen. O ja, je hebt natuurlijk wel schoondochers.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Help, ik vergat mijn naam. Maar je hebt kunnen zien dat het van Des Guirlandes was, toch?
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De zomer is heerlijk, maar die herstkleuren en sfeer die je in huis creëert , dat is ook genieten. Ik miste je blog wel hoor. Geniet altijd zo van je mooie verhalen en prachtige foto's. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk nieuws dat jullie terug oma en opa worden , dan komt die nieuwe camera goed van pas .
    Ook leuk te horen dat de werken in huis bijna voltooid zijn, dus de mooie foto's volgen nog .
    Ik was net van plan deze middag eucalyptus te gaan halen , het styled zo mooi hè.
    Fijne dag nog
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Tijd is niets. Ik had het er vanmorgen nog met Rob over. Het lijkt steeds sneller te gaan!!!
    Jammer van je lens maar nu heb je weer een hele nieuwe camera......

    leuk dat jullie weer grootouders worden en januari is al best snel. ;)
    Heerlijk dat het huis dan waarschijnlijk helemaal klaar is, kunnen jullie volop genieten van jullie kleinzoon(nen).

    Ik kijk naar je posten uit.

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  23. prachtig!! altijd in de weer ben jij:)
    laat maar zien die posten, enne gefeli met de op komst zijnde baby!
    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ooh wat leuk dat je weer oma wordt zeg en wat zal het heerlijk ruiken bij jou een prachtige combi zo!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ontzettend leuk om te lezen dat jullie weer opa en oma worden. Gefeliciteerd! Spannend weer een kleinkind erbij.

    Ik heb genoten van je foto's van Engeland. Wat zijn jullie op prachtige plaatsen geweest. De watervallen hadden mij ook wel wat geleken....en wat stond de heide prachtig in bloei. Toen wij er waren, was het net iets te vroeg.

    Wat een heerlijk land he?! Als je er eenmaal geweest bent, wil je weer terug :-)!

    Fijne week verder!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuk dat jullie weer Oma en Opa worden...Gefeliciteerd.
    Wat hebben jullie een werk verzet zeg...kunnen wij weer van mooie plaatjes genieten.
    Fijne Avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige foto's verwen je ons altijd mee Lia!
    Heerlijk zo'n opgefrisd huis.. als ik denk hoe ik onze zolder wil hebben, heb ik altijd jouw zolder in m'n hoofd als voorbeeld ;-)

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  28. De tijd vliegt!! Het gaat echt ongelooflijk snel, 4 weken geleden lag ik nog op het strand, en nu is het toch écht alweer herfst! Wat leuk dat jullie er een kleinzoon bij krijgen, gefeliciteerd.

    Zo te zien werken de camera en lens prima :) je hebt prachtige foto's geschoten. Ben ontzettend benieuwd naar jullie nieuwe tafel!

    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Tja waar blijft de tijd......genieten van alles dat is het allerbelangrijkste,,,,,leuk weer een post te zien van jou....liefs Ria s

    BeantwoordenVerwijderen
  30. X moest het zijn ...grrrrrr iPad !

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat leuk om weer een kleinkindje erbij te krijgen. Je zal daar vast naar uit kijken Lia! Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit een heerlijk seizoen vind. Vind het altijd gezellig. Ben erg benieuwd naar de nieuwe tafel. Zo te lezen hebben jullie behoorlijk geklust, je blijft ook altijd bezig zo. Heel herkenbaar. Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  32. De tijd gaat inderdaad zo snel. Leuke dat jullie er weer een kleinkindje bij krijgen.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat fijn voor jullie...straks een kleinkind erbij,
    Héél mooie foto's van een prachtig en rustig interieur,
    héél benieuwd naar je nieuwe tafel hoor ! De laatste foto
    vind ik super mooi, héél mooi de schaal met vaas en takken!
    héél fijne dag nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Proficiat! In die fase zit ik nog niet, al zou het zo maar kunnen qua leeftijd van mijn dochters...;-)
    Heb je weer een Canon toestel? Zou je me willen laten weten om welk toestel het gaat, je foto's zijn echt beautiful (zoals altijd overigens)
    Ben ook heel benieuwd naar je tafel...jullie hadden toch zo'n prachtige laten maken een jaar geleden...?

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ja de weken vliegen voorbij he. En een kleinzoon erbij, gaaf!!
    Mooie foto's weer.
    Fijne dag

    liefs Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat leuk dat jullie weer opa en oma worden, een heerlijk vooruitzicht!
    Balen zeg van je lens, ik had hetzelfde probleem en heb na een maand zonder toch maar een nieuwe lens gekocht.
    Prachtige foto's heb je ermee gemaakt!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Opnieuw weer hele mooie foto's Lia. En wat geweldig dat jullie straks weer opnieuw opa en oma hopen te worden. Wat een rijkdom, toch, hé? Geniet van alles!

    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Tja, altijd wat te doen in en om het huis! Ik vind klussen ook best leuk,als het niet te lang duurt natuurlijk!
    Helaas moet ik vaak wel hup inroepen van familie, die handige man ontbreekt in mijn huishouden hihi.

    Ik vind het voorjaar een heel fijn seizoen, maar de gezellige knusse tijd breekt nu aan! Zoveel om te decoreren,heerlijk! Geniet van je mooie camera, en van harte met jullie nieuwe kleinkind dat op komst is!
    Groet, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  39. De zomer is inderdaad voorbij gevlogen...
    Ik ben benieuwd naar je veranderingen...

    Groetjes, Inge
    de knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat heerlijk dat je huis bijna weer op orde is!
    Hopelijk kun je er rustig van genieten de komende wintermaanden..
    Prachtige foto's!
    Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hoi Lia ,

    Wat een leuk voor uitzicht, opa en oma worden.

    Fijn weekend
    Liefs Vittoria :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. kan je mij vertellen waar je het doek vandaan heb wat boven de eettafel hangt?

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Heerlijk dat je huis weer opgefrist is, en leuk dat jullie er weer een kleinzoon erbij krijgen! Jammer dat ik je niet gezien hebt bij hamsmade.....

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Weer een kleinkind. Van harte gefeliciteerd.
    Wat heb je een mooi plaid op 1 van de foto's.

    Mooie foto's en een heerlijke sfeer.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  45. De zomer is nu echt voorbij. We gaan de tuin winterklaar maken en dan de klussenlijst voor binnen er weer bij pakken. Tot gauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Naast mooie sfeerhoekjes kan je ook
    hele mooie foto's maken! Wat lekker dat bij jullie
    alle klusjes bijna af zijn.. dat mag ook wel met een kleinkind op komst..
    Dan kan je daar in alle rust van gaan genieten!
    Groet, leonie

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia