zondag 8 november 2015

Achter de muur….

 

 

 

Laten we weer een stukje verder gaan, en wel achter de muur. Maar dan zal ik jullie eerst even laten zien hoe het was, 

 

2013 (2) 2013 (1)

Op deze foto’s zie je dat er achter die muur een kleine tafel staat, die niet tegen de muur kon staan vanwege de radiator. De spiegel stond dan weer wel op de radiator zodat hij niet wegschoof, en we niet bovenop die radiator konden kijken. Er hing altijd een kleedje over om de kattenbak te camoufleren die eronder stond. Handig opgelost, maar als je aan de eettafel zat dan keek je altijd onder die tafel op de kattenbak, op de zijkant van de radiator, achter de spiegel, en je zag ook meteen wat er aan de andere kant van de muur stond. En dat maakte het allemaal verschrikkelijk rommelig en druk.

Die spiegel staat inmiddels op de badkamer, en het tafeltje is verkocht.

En nu…..

119

Nu is de verwarming, weggehaald (op de leiding na) en hebben we daar een blok gebouwd waar van alles in gebeurt. En dat gebeurt allemaal uit het zicht, en zodoende is het van alle kanten rustig. Ja, ik hou van rust..

Laten we beginnen met het uitzicht vanaf de eethoek. Zoals je ziet is dat blok aan deze kant een dichte muur die gebouwd is tegen het plafond. Dat plafond waar we toen die lekkage hadden. En dat plafond wat na het maken gestuukt werd, maar zo slordig dat Jan het zelf weer over heeft moeten doen.

 

087

Als we aan de voorkant kijken zie je dat ik in dat blok een nis heb laten maken, waar ik ook nog wat leuks in kan zetten. En hier kun je ook zien dat wij de keuken van twee kanten in kunnen lopen. En dat die muur dus in het midden van de ruimte staat.

Ik probeer de andere kant goed te laten zien, maar dat valt niet mee omdat de afstand naar de aanrecht niet zo groot is. En dan krijg je ook nog al die scheve lijnen van de muren, dus het is niet de mooiste foto.

 

016

Maar als ik dan nog iets meer doorschuif dan zie je dat ik het aan de andere kant open heb gelaten, om daar onderin de kattenbak in te bouwen. was even afwachten of de heren het goed keurden, maar dat was geen enkel probleem. We hebben daarboven ingebouwde afvalemmers zodat een losse pedaalemmer ook overbodig is, en ik heb een koffiehoekje.

 

081

Doordat ik hier nu mijn koffiehoekje heb, is er op de aanrecht weer meer plaats gekomen. En heb ik daar weer andere dingen neer kunnen zetten die ik in een keuken mooi vind en makkelijk voor het grijpen heb, zoals de peper en zoutmolens e.d.

 

109

Zoals je ziet is het open gedeelte alleen te zien als je echt bij de aanrecht staat, en zo zijn er een aantal lelijke dingen mooi weggewerkt, en geeft het ook weer meer rust.

Stoer, sober en functioneel…. Ik hou ervan.

53 opmerkingen:

  1. Hoewel ik het tafeltje op deze plek tegen de muur in combinatie met de spiegel wel heel mooi vond staan, snap ik wel dat je voor deze oplossing gekozen hebt. Een kattenbak is een onding, de heren hebben dat plekje uiteraard nodig maar een fraai object is het niet. Op deze manier is dat wel heel praktisch weggewerkt en je hebt zo ook nog een fraai koffiehoekje.

    Ik wens je een fijne week, Lia. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi opgelost en en lekker alles we gewerkt, prachtig.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wauw! Ik ben jaloers op je koffiehoekje zeg...pff. dat lijkt me heerlijk...het is echt zoveel mooier..
    Wat een opknapper!!!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi geworden Lia en gezellig !
    Fijne zondag nog!
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat hebben jullie dit op een creatieve manier gemaakt zeg!
    Praktisch en ook decoratief!
    Heel mooi!

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt supermooi geworden en fijn dat de kattenbak ook zo is weggewerkt. Ik heb 20 jaar poezen gehad en dus een kattenbak. Vreselijk dat ding in huis. We hebben het wel steeds over een nieuwe poes, maar die bak nee dank je. Maar zoals jij het hebt opgelost is wel iets om over na te denken???
    Liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een grandioos idee !!! Je geeft mij nu ook inspiratie. Heel mooi !!

      Verwijderen
  7. Wat een goede oplossing, vooral voor de kattenbak. Mooi gemaakt en dat koffiehoekje is ook goed bedacht. SUPER MOOI!
    Daar zal je zeker veel plezier van hebben.

    Fijne zondag en groetjes,
    Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is het mooi geworden Lia, heel mooi zelfs. Strak, maar heel gezellig.
    En wat een handige man heb je toch, daar bof je maar mee.
    Veel plezier in jullie mooie "nieuwe" keuken.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk huis hebben jullie Dit is ook weer een aanwinst Echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is het mooi geworden zeg. Jullie hebben alles zo goed doordacht en praktisch kunnen oplossen. Heel erg mooi, en sfeervol. Ik heb weer inspiratie opgedaan voor onze keuken.

    gezellige zondag avond, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi opgelost!!! Alsof hij er van origine altijd in heeft gezeten!
    Het nisje is strak, maar ook knus!! Hou ik van!

    Koffie hoekje is ook gezellig geworden! Dat wil ik ook in ons gebouwde muurtje.. Hebben bij de verbouwing met opzet daar zgn holle ruimtes in gemaakt.. Dat we evt later een nisje konden maken. Maar wanneer weten we nog niet, Hi hi!


    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie oplossing voor de kattenbak en meteen een gezellig koffie hoekje.
    Het is stoer en functioneel in 1.
    Wat heb je toch een heerlijke sfeer in huis.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie oplossing heb je weer bedacht. Het ziet er allemaal prachtig uit! Ik geniet altijd weer van je prachtige blog. Als je tijd en zin hebt, kom dan ook eens bij mij kijken: marrythuis.blogspot.nl.
    Ik ben nog maar pas begonnen hoor, dus verwacht geen professionele blog; ik kan nog heel wat advies
    gebruiken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is echt super geworden, wat een heerlijk huis.... genieten...
    Het plekje van de kattenbak lijkt me wel spannend, volgens mij zouden die van ons denken, bekijk het maar met de bak op die plek.. Fijn dat die van jou er wel op gaan. Ik blijf de kattenbak echt een vreselijk obstakel in huis vinden..
    Fijne avond nog!

    Groetjes, Inge
    de Knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je dit prachtig opgelost....zo goed over nagedacht! Maar dan de uitvoering...echt super mooi gedaan.
    Ik begrijp de rust die dit geeft....vind het erg leuk dat je van twee kanten de keuken in kunt bij jullie, heel speels!
    De nis is prachtig...super vondst!
    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goed zeg! Mooi en gezellig. Ik wilde ook een koffienisje maar het is een kast van de Zweedse meubelgigant geworden, zit koelkast in en ovens, wel blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Suuuupermooi Lia !!!!
    Ik zou je zo inhuren om het hier ook allemaal eens te komen vertellen ;-)
    Maar jij hebt zoveel geluk met jan dat hij het allemaal uitvoert .....

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow wat gaaf zeg, die koffiehoek ook te leuk...
    Hoe bedenk je het steeds!!!
    Fijne Avond.

    Hartelijke Groet ,
    Annemiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou..nou..Lia...wat hebben jullie voor alles toch een mooie sobere oplossing...de kasten in je kamer, je badkamer, nu dit weer...erg mooi allemaal.
    Wat een super oplossing van die ingebouwde kattenbak...geniaal!
    En dat koffiehoekje...mooi...mooi.
    En daar is ook je ornament...miste hem al.
    Fijne Week Lia.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super mooi allemaal zeg! Veel rustiger zo, ook gaaf dat koffiehoekje, leuk creatief opgelost!

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Denkwerk noem ik dit ;-)
    Jaa er is er nagedacht en het is supermooi geworden !!
    Dus je hebt daar het toilet voor de poezen in....johhh... ja je moet wat hé, maar ik ben blij dat beide poezen hier met de pootjes desnoods kruislinks gaan staan ;-) hier geen kattenbak in huis.
    En onze eerste poes deed het op....jawel een kattenbak maar dat wilde ze alleen maar buiten, gek beest maar best fijn.
    Is ze aan te leren hoor om het op te houden en buiten op de bak te doen, klinkt gek maar is echt waar...ideetje mischien ?

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mijn katten mogen alleen buiten als ik erbij ben Dicky. En als je ze goed voer en een goede kattenbakvulling geeft is het helemaal geen probleem hoor. Ik vind het veel erger dat ik in onze tuin die vieze natte stront van de buurkatten op moet ruimen.

      Verwijderen
  22. Wow...dit is echt mooie geworden..en ja functioneel en ' uit het zicht' is soms best moeilijk, maar jullie hebben het prachtig opgelost.....

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow, zo'n keuken wilt iedereen toch???? Super mooi geworden! Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig opgelost! Je moet er maar opkomen. Haha maar dat is jullie wel toevertrouwd.
    Nu fijn genieten van je heerlijk bakje koffie
    Gr Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoe kom je er toch elke keer op. Zo mooi en stoer maar vooral ook functioneel.
    Echt weer een mooi afgerond project van jou en je man. Super gedaan !

    Hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Slimme oplossing voor de kattenbak!
    En gelijk een mooi koffiehoekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zoals iedereen hier boven , vind ik ook, het koffie-hoekje grandioos gevonden . Mooi en praktisch .
    Hier staat alles in het zicht en ik stoor er mij een beetje aan .
    Ook het nisje met het betonnen ornament straalt zoveel sfeer uit.
    Weer super , Lia
    Groetjes , christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie oplossing! Knap hoe je zoiets verzonnen krijgt.....
    Het oogt veel rustiger zo en alles is keurig weggewerkt.
    Super mooi 😍

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel goed bedacht en natuurlijk ook weer prachtig uitgevoerd! Jullie zijn echt een goed team samen ;-)
    Ik vind het echt mooi en kan me voorstellen dat je hier heel blij mee bent!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dat is een knap staaltje werk geweest Lia. Zo knap om het te verzinnen en hoe mooi is het geworden. Het straalt zoveel rust uit. En je koffiehoekje vind ik ook geniaal . Dus alleen maar complimenten.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Super mooi gemaakt!!
    Wat een creatief idee, het ziet er prachtig uit!
    Geniet de komende wintermaanden van een heerlijk huis❤

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een mooie oplossing en zeer creatief! Het 'koffie-hoekje' vind ik geniaal!
    Leuk dat je poezen meteen de nieuwe plek gebruiken. Bij ons staat de bak in de bij-keuken, ook erg handig. Maar als je die niet hebt is dit natuurlijk ook een zeer mooie oplossing, helemaal in stijl. En ja, ook wij moeten in de tuin de poep van de buurtkatten opruimen, omdat hun baasjes het 'vies' vinden om een kattenbak in huis te hebben...:-(
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooi geworden Lia, je hebt weer creatieve oplossingen bedacht! Leuk dat koffiehoekje...staat super gezellig!
    Nu kunnen jullie samen genieten van al het moois.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Goedemorgen Lia,

    Het ziet er heel mooi uit.
    Hoe een paar aanpassingen zo'n groot effect kunnen hebben.

    Fijne week,
    Liefs Vittoria:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtig Lia, dus nu een nieuw plekje om van te genieten, zalig toch!
    fijne week groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Het is prachtig sober geworden! Het nisje en vooral het koffie hoekje vind ik top.
    Mooie foto's!!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Prachtig, wat een geweldig goede smaak en ideeën hebben jullie. Een plaatje is het geworden. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik hou d'r ook van... Ik vind dit robuuste muurtje erg mooi!
    Wat betreft die kachel: Ik ben nu bezig met een gashaard en in eerste instantie dacht ik aan een kasteelschouw met open haard. Nu wist ik dat het een extra investering was, zo'n schouw. Maar wat blijkt: Omdat en hedendaags nieuwbouwhuis zo potdicht geïsoleerd is, waardoor er een ventilatiesysteem inzit, is een open gashaard niet zomaar mogelijk en moet er weer een extra systeem van duizenden euro's geplaatst worden... Dat werd dus een megadure grap! En dan ben ik net zoals jou hoor: Het moet wel binnen het redelijke blijven.
    Fijn dat bij jullie nu allles nu op z'n plek valt en dat Jan nu eventjes op adem kan komen na al dat geklus;-)

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Jeetje Lia, dit is wel heel erg mooi geworden. Super strak, sober en stoer. En dat koffiehoekje vind ik wel heel erg mooi hoor. Zeer luxe. Zo'n koffieapparaat op het aanrecht is toch altijd maar een sta-in-de-weg.
    Wat hebben jullie dit ook weer prachtig gemaakt zo. Alle eer van je werk.
    Fijne nieuwe week,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Leuk om, om het hoekje van je muurtje te kijken.
    Ook alweer zo mooi!
    Prachtig met de mooie vakken in je kast.
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik sluit mij aan bij alle reacties. Super mooi en dat koffie hoekje.....helemaal top. ...mooie foto's. Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een grandioze oplossing! En erg mooi geworden. Leuk hoor, hoe kom je op het idee, zo'n koffiehoekje.
    Echt goed bedacht samen!

    Je vorige post trouwens ook heel mooi! Echt prachtig die radiatorombouw!!

    Groetjes Gea Westrik

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Geweldig......blijf me verbazen keer op keer........Hoe breed is dit geworden...ben benieuwd want wij hebben bij gebrek aan bijkeuken ook de kattenbak in de keuken. Niet altijd even leuk en fris ;) Nu heb ik wel een smal randje nog over.......
    Vind je koffiehoekje een topper........en je nis.........denk nu nu hebben ze het wel helemaal af....maar ha jullie 'kennende' komt er vast nog een verbetering binnenkort.
    Oh en heb je de trap in de hal nog steeds wit.....of is dit al eens veranderd......misschien heb ik dit gemist ;)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hoeveel van die jaloersmakende posten heb je nog voor ons in petto Lia? ;-)
    Heerlijk genieten weer hoor van je prachtige foto's.. Wat een mooie oplossing zo!!

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat mooi Lia....geslaagde oplossing zo zou ik zeggen...je hebt een prachtig huis...echt mooi...liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Zo......dat is goed gelukt! Dat is al dat werken wel de moeite waard geweest! En ook zulke slimme oplossingen: hoe kom je er op.
    Je hebt weer iets moois, samen met je man, gemaakt: wat zullen jullie tevreden zijn!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Het is een prachtoplossing, zeer sober en rustig.
    Maar dat tafeltje vond ik eigenlijk ook heel leuk hoor. Ik houd van tafeltjes.
    fijn dat jouw man zo'n klusser is. Die van mij is heel lief maar niet zo'n klusser (helaas)
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat een mooie oplossing! Super praktisch en nog stylish ook. Hier doet de kat gelukkig alleen buiten zijn behoeften, maar de kattenbak ontkom je niet aan. Bij ons staat deze op de zolder dus ook goed weggewerkt haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat heb je toch een handige man! En jullie oplossing vind ik zeer geslaagd. En dat nisje; erg leuk.
    En inderdaad een mooie stoere, sobere en rustige sfeer zo.

    Geniet er van.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Hoi Lia, Wat een aparte maar prachtige kleuren hebben jouw muren! Groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Hallo Lia, super mooi geworden! Leuk opgelost, mooi koffiehoekje ook. En de kattenbak, wat een oplossing!. Wij zijn al lang op zoek naar een handige oplossing. Deze is heel gaaf geworden. Groet Alie

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia