zondag 29 november 2015

De tafel…..

 

 

 

Het is alweer een hele tijd geleden dat we een andere tafel kochten. Ik kon hem toen niet echt mooi laten zien vanwege de beschadigde muren en plafond. Toen was het vakantie, en wilde ik wachten tot er een nieuw stofje op de stoelen zat. Inmiddels is alles opgelost, op de nieuwe stof na. Een goede stof op de stoel is bijna net zo duur als een nieuwe stoel. En het is er nog niet van gekomen om naar de lapjesmarkt te gaan. Maar jullie geduld heeft nu wel lang genoeg geduurd. Och, en op de foto is het toch niet te zien dat ze vol met halen zitten, en zolang ze onder de tafel blijven staan ziet ook niemand dat ze totaal verkleurd zijn hihi…..

 

063

De vorige tafel vond ik nog steeds mooi hoor, maar hij bleek uiteindelijk toch wat te klein. En toen we hem konden verkopen waren we er eigenlijk al wel snel uit. Maar ik wilde wel weer een stoere tafel terug kopen. En dat is het ook wel weer geworden, vind ik zelf tenminste….

Het blad moest uiteraard weer van oude wagondelen zijn gemaakt, en dus gingen we wederom naar Frank Pouwer waar ze prachtige planken hebben liggen. Het is dan wel even een zoektocht naar de planken die mooi bij elkaar passen, maar dan heb je ook wat. Al zoekende liepen we ook even door de showroom heen waar een tafelblad klaar stond die je wel heel mooi vonden, maar die veel te groot was. Het toeval wil dat Luc Peters van All in One die onze vorige tafel gemaakt heeft daar ook aanwezig was. En al pratende wilde hij dat blad voor ons op maat maken. Me happy!!!

 

058

De wagondelen zijn oud, dik, megazwaar en zo hard als beton. En samen met het ijzeren onderstel dat we hebben laten lassen is het een hele solide tafel geworden, die je niet even snel opzij schuift. Waarom ijzer zal je vragen, wel ik wilde eens wat anders en iets stoerders. Vandaar dat we op een ijzeren onderstel uitkwamen.

Het blad is grof en toch glad, maar wel met hier en daar gaten waar een moer in gezeten heeft. Maar dat maakt het alleen maar mooier.

 

018.1

 

Het is jullie ongetwijfeld opgevallen dat het doek niet meer achter het bankje hangt. Die heeft sinds kort een andere plek gekregen. Al enige tijd was ik de kleine donkere kast zat, en vond ik die te aanwezig in de kamer. Ik wist nooit goed wat ik er op moest zetten, en hij beperkte mijn zicht op de een of andere manier. Ik had al even zitten broeden of ik niet alles een andere plaats kon geven. Het speelgoed voor Daan stond daar ook in en die moesten natuurlijk wel makkelijk te pakken zijn. Dus als ik nou eens alles even opnieuw ging indelen dan was die kast misschien wel overbodig en zodoende de kamer uit kon.

Ik had nog ruimte in de kasten naast de ramen, en de fotoalbums die zijn met kast en al naar boven gebracht. De kist die boven stond naar beneden, waar dus het speelgoed een fijne plaats heeft.

En vind het zoveel beter in huis.

 

001

 

006

 

Het is veel luchtiger geworden in de kamer, bovendien komt het doek veel mooier uit. En als Daan er is haal ik even de vacht en bak van de kist en hij kan spelen. En het was even een dingetje om die kast naar boven te krijgen, want hij paste niet door het trappengat. Maar gelukkig kon hij via het dak van de keuken en slaapkamerraam toch naar binnen. En zo werd alles weer opgelost. Nu nog even een kleine beschadiging in het trappengat wegwerken.

 

013

 

043

 

Fijne Zondag.

56 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige tafel Lia!!een heerlijke sfeer heb je neergezet..blijf kijken.Groetjes Dédy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel mooi geworden Lia. Dat is idd een prachtig stoere tafel, dat blad zo mooi verweerd. Zelf ben ik nooit erg dol op ijzeren onderstellen maar hier staat het wel mooi.
    En je hoekje met de kist had ik al gezien, maar nu zie je het totaalplaatje. Ja, zeker veel ruimer en luchtiger.
    Een mooie verbetering of aanvulling van de kamer. Mijn complimenten.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi Lia , zalig om naar je foto's te kijken !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie, stoere tafel! Daar hou ik van. Wij zijn ook bezig met een ontwerp met staal, zowel voor de salontafel als eettafel. Niet dat je denkt dat aan het copycatten zijn als je tzt die foto's voorbij ziet komen, had namelijk geen idee dat jij zo'n tafel had.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo is het weer helemaal naar je zin!
    Je tafel is heel mooi en stoer, een heerlijke plek om te zitten .
    Fijne dag nog!

    Lieve groet Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, jullie tafel van oud hout en ijzeren poten. Wij hebben ook zo'n loeizware tafel van hout (met blutsen en noesten) en staal. 't Oogt mooi rustig in de woonkamer zo nu je wat veranderd hebt in de inrichting.
    Fijne zondagavond, groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De vorige tafel vond ik ik heel mooi, deze is ook weer prachtig. Praktisch is ook belangrijk, dus een grotere eettafel in een net zo stoere uitvoering is dan een prima oplossing.

    Hoewel ik het kastje er altijd juist mooi vond staan, is daar ook je eigen gevoel weer heel belangrijk bij. En zo met kist en doek kan ook heel goed. Het past in ieder geval uitstekend in jullie stijl.

    Ik wens je een hele fijne week, Lia! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo...dat is een joekel van een tafel! Wat stoer en mooi. Het is al met al een prachtig, stoer plaatje!!
    Fijne avond nog.
    Hartelijke groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Idd veel beter zo. De tafel is ook prachtig. Rustig en spannend.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig Lia, wat een mooie tafel, fijn dat het helemaal naar je zin is.
    En ach de stoelen dat komt vanzelf

    Geniet van je mooie eethoek groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige stoere tafel...heel gaaf Lia ...liefs van mij fijne week Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldig mooie tafel helemaal mijn smaak. Een prachtig plaatje Lia. Het geheelplaatje vind ik zo mooi. De bruine bak die je op tafel hebt staan met de takken er in staat hier ook. Ik had hem weer in de kamer gezet en ik denk door de temperatuurverschillen is die compleet gebarsten. Er zit een enorme scheur in. En ik zou dolgraag weer zo'n zelfde bak willen hebben. Zo zonde joh. Maar ik las dat de bekleding van je stoelen zo verschoten zijn? Hoe is dat zo gekomen? Balen zeg.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooitje, heel stoer!
    Groetjes, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lia, wat een super mooie stoere tafel!
    Nog een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gave tafel.....en vind het ijzer ook super.....idd weer eens wat anders, stoer en ook strak.
    Ha wacht nu vol spanning op de trap ;) maar blijf het hier sowieso volgen.....
    Wat leuk is de kist voor Daan.......hoe super is dit voor het mannetje....je mooie speelgoed in zo'n stoere schatkist
    ;)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit is net zo'n mooie tafel als de vorige. Dat onderstel van ijzer geeft een mooie stoere uitstraling. Je hoekje met de kist voor Daan is ook erg sfeervol. Het heeft weer die rustige sfeer waar ik ook zo van houd. Hoewel de meidenkast daar ook erg goed stond. Maar soms wil je wel eens wat anders.

    Fijne week en groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is een prachtige stoere tafel, mooi zo ook de kleuren die je hebt gebruikt in jullie kamer. De lamp spots in jullie kamer die vielen mij ook meteen op, misschien heb je ze al een tijdje. Ik vind ze stoer.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi rustig geheel Lia...
    Je tafel is super stoer...heel mooi.
    Je kast was ook mooi...naar dit is met dat doek veel ruimtelijker...goed bedacht...
    Fijne avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heeeel gaaf de tafel!! Ziet er als gewoonlijk weer prachtig uit bij jullie. vind die lamp aan het plafond ook mooi, zie ze ook altijd in de WLS staan, mag ik vragen waar die vandaan komt?

    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die spot boven de eettafel heb ik bij rietveld gekocht.

      Verwijderen
  20. Wat een prachtige tafel! Zo mooi dat verweerde blad. En het ijzeren onderstel past er prachtig bij.
    Het doek staat ook erg mooi boven de kist. Het ziet er allemaal weer erg sfeervol uit!
    Fijne week alvast. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De tafel is lekker stoer! Heel mooi!
    En het doek hangt er prachtig....de kast was ook heel mooi maar nu ziet het er heel ruimtelijk uit.
    Je hebt weer prachtige foto's gemaakt!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel mooi jullie nieuwe tafel en zeker stoer met dat onderstel.
    Prachtige foto's, ik vind ook dat het doek veel mooier hangt op de nieuwe plek.
    Die foto met Yoep is echt geweldig!!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind het heel erg mooie geworden zo. Zonder kast inderdaad luchtiger en sfeervoller ook.
    De andere tafel vond ik ook mooi maar deze met het ijzeren onderstel natuurlijk
    net even weer stoerder. Kan me voorstellen dat je er helemaal blij me bent.

    Weer heerlijk genieten van alles … hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Stoer je tafel.. De kist met speelgoed voor Daan staat daar mooi rustig en het doek er boven mooi hoor!

    Fijne week!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het is een gave tafel, stoer en robuust, en gecombineerd met een ijzeren onderstel is de tafel helemaal top. Ik hou wel van de combinatie van hout en ijzer. Een tafel voor gezellige familiebijeenkomsten.
    Hoe het eerst bij je was heb ik niet onthouden maar zoals het nu is is het heel sfeervol. Jullie hebben hard gewerkt om alles weer op orde te krijgen en dat is goed gelukt.
    Gr, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jij verstaat als geen ander de kunst van rust creeren in je huis....prachtig! Ik vond je vorige tafel ook super stoer, maar wanneer hij te klein wordt voor een ieder die aanschuift begrijp ik deze mooi keuze!
    Je schilderij lijkt veel groter zo!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige tafel!
    En de hoek met de kist en het wandkleed ziet er ook heel sfeervol uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een schitterende tafel lia!
    Heel goede keus!;)
    Je huis is een plaatje..stoer & landelijk!
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  29. weer heel mooi geworden Lia en die tafel een zware jongen! genieten, groetjesssss Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Lia,
    Je tafel is echt heel erg stoer zo. Prachtig die oude wagondelen en samen met het ijzeren onderstel vormen ze een prachtig meubel. En die kast uit je kamer en daarvoor in de plaats de kist, maakt dat je kamer een stuk ruimer is zeker...? Het staat weer heel erg mooi bij elkaar zo.
    Fijne avond en nieuwe week,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Niet anders verwacht dan dat het prachtig is bij je, het blad van de tafel is echt mooi. Zie de capriolen met de kast helemaal voor me. Nou ik mag niet lachen want binnenkort moet er hier van alles naar beneden en dat is ook een probleem, de oudste gaat de deur uit. Nog een tip voor je, in DenHaag Frederikstraat zit een stoffenwinkel met eigenlijk het meest bekledingstoffen, heet Minty. Ze hebben veel linnens enzo.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtige tafel , Lia .
    Dat oude hout vind ik ook zo mooi , het mag verweerd zijn , hoe meer hoe liever ;)
    Als ik het bij jou zie , hat oogt zo rustig en het is prachtig gewoon !
    Fijne maandag
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Super STOER zeg..
    Erg mooi weer.
    En inderdaad de rust in jullie huis.
    Fijne week allemaal.
    Hartelijke Groet,
    Annemiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Je tafel is super-mooi! Prachtig dat hout en met dat stoere ijzeren onderstel een hele mooie combinatie. Ik geniet ook van je ronde dienblad erop, met het windlicht. Een plaatje op zich...
    Fijn dat je een kast uit je kamer kunt missen (zou hier echt niet lukken, als ik bedenk wat hier allemaal in de kasten staat, haha) en daardoor je kamer veel ruimtelijker oogt. Je dekenkist is een super-oplossing voor al het speelgoed én het staat ook nog eens heel sfeervol. Hier ben ik ook nog altijd blij dat ik de oude 'speel'-kist van de kinderen destijds weer opgeknapt heb en hij nu een prominent plekje in de kamer heeft gekregen. En misschien wordt hij straks (over heel veel jaartjes hoor ;-)) ook weer gebruikt voor het speelgoed van de kleinkinderen....is de cirkel weer rond...
    Fijne week!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een mooie tafel, super stoer!
    Een mooie oplossing voor je kast, het staat idd wat luchtiger zo..
    Altijd weer een klus om dingen naar boven te slepen, zou hier ook een optie kunnen zijn via dak naar boven;)
    ❤ fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Stoerder dan stoer, geweldig mooi is de tafel.

    Als je handig bent zou ik zeker zelf nieuwe hoezen voor de stoelen maken, alhoewel, mooi linnen kan ook erg duur zijn.
    Veel succes ermee!

    Fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een gaaf blad!!!! Die glazen vaas op je tafel had ik al een paar keer gezien bij de kringloper en steeds dacht ik , nee joh, je hebt al genoeg van dat spul, om thuis te komen en te denken, volgende keer gaat ie mee.....Zo dus een paar keer. Tot vorige week ik niet meer hoefde na te denken want hij was weg. Tja. Je doek komt zeker te weten beter tot zn recht. Lekker h om zo weer een ' nieuwe' woonkamer te creëren. Geniet er van
    Fijne week

    liefs Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik vind de kist ook heel mooi staan daar. Fijn dat je kleinzoon zo altijd lekker kan spelen als hij er is.
    Over die stof, ik heb je al eerder deze tip gegeven, maar ga toch eens kijken bij Minty in Den Haag in de Frederikstraat. Ik weet zeker dat jij daar zult slagen, allemaal 'Lia-kleuren en stoffen' en het is nog goedkoop ook. En de stoffen zijn allemaal mooie goede kwaliteitsstoffen (ik noem het ook in mijn laatste blogpost)
    Voor € 10 of € 20,-- kun je de mooiste linnen kopen daar, heel veel naturellen en grijzen aanwezig.
    En Den Haag is ook een leuke stad om te winkelen of naar het Binnenhof en Paleis Noordeinde te kijken. Heel veel leuke restaurantjes ook.
    Ik zeg; doen! :-)
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een fijne sfeer hebben jullie in je huis. Fijn ook om te zien dat je er je eigen draai aan blijft geven en niet met de massa hysterie meeloopt! Ik kan altijd weer erg genieten van de Lia-en-Jan-sfeer...

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Mooi die kist.. En wat is je tafel stoer!!
    Het blijft een dingetje om speelgoed mooi op te kunnen ruimen.

    Fijne avond
    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Staat de kast nu op de plek van de kist? Kan ook prima daar.. Of moet ie nu eigenlijk een andere kleur t :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een mooi huis hebben jullie Lia, zo rustig, sober, stoer, heel sfeervol! Je tafel is prachtig, wat een gaaf blad zeg! Stoere uitstraling heeft hij gekregen met dat onderstel.

    Fijne week.
    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Je tafel is een echte heerlijke stoere kom maar gezellig zitten tafel.
    Zo eentje waar je lekker aan gaat zitten en alles om je heen kwijt kan.
    Het doek komt nu veel mooier uit, hij lijkt zelfs groter....

    Fijne dag nog,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik had het al voorbij zien komen. Het staat prachtig. Ik snap wat je bedoelt. Ik heb ook z'n kast. Zit ook altijd te puzzelen wat ik er weer op moet zetten. Toch lukt het altijd wel. Deze kast hebben wij echt nodig in de kamer. Verder hebben we nergens pakruimte.
    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Prachtige tafel Lia, en het hoekje met de kist en het doek is ook een plaatje!

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat een schitterende sfeer heb je toch in jullie huis gecreerd...de foto's zijn zo mooi! Dat tafelblad is zo prachtig, daar was ik ook als een blok voor gevallen!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Dat is mooi geworden, prachtige kist zo met de vacht. En je lekkere stoere tafel, die zit vast vol straks met de kerst! Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat mooi en stoer! Super dat stalen onderstel! Het doek komt zo mooi uit zo in het 'stylehoekje'.
    Fijne dag!

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wouw, wat een prachtige tafel is dat geworden. Mooi robuust en stoer.
    En zoals je op de foto's laat zien geeft het inderdaad een rustig beeld, zo zonder de kast.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wat een prachtige tafel en mooie combi!
    Leuk dat je ook op IG bent. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Prachtig weer hoor ...De tafel de kist en het wandkleed
    Als puzzelstukjes past het allemaal weer heel mooi in jullie warme en stoere huis
    Gr Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik vind het prachtig en stijlvol staan de kist met wandkleed, goede zet.
    MvG Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Vette tafel heb je er staan! Ik heb er net zo een alleen is die van mij wat kleiner. Stoere tafels vind het ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Heel artistiek gedaan! Eerlijk gezegd is het echter niets voor mij.. Ik heb echt warme kleuren om mij heen nodig. Zo heb ik bijvoorbeeld een houten salontafelmet rode hockers/kussens eromheen om gezellig bij te zitten. Maar echt wel super gaaf gedaan...gr Anja

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia