maandag 21 december 2015

Naderende Kerst....


De kerst komt steeds dichterbij. En het lijkt erop dat ik dit jaar niet echt in de kerststemming kom. Het weer speelt daar ook wel een rol in denk ik. Gisteren waren we even in de stad, en de terrasjes zaten stampvol. Mensen lopen in vesten met een das in plaats van dikke jassen met mutsen en handschoenen. Het sfeertje is er gewoon niet....

Ik heb wel wat kerstsfeer aangebracht door een krans op de deur te hangen, en hier en daar een groene toef, en wat ballen in een schaal te leggen. En buiten stralen de kerstlichtjes in de laurier.
Veel mensen begrijpen het niet, want wat is nu kerst zonder kerstboom. Maar ik voel me er lekker bij, en is dat niet het belangrijkste. Je lekker voelen in huis en doen waar je zin in hebt, en niet omdat iets moet,,,,




Deze week probeer ik ook al zo veel mogelijk mee te nemen vanuit de winkel, want die hectiek probeer ik ook heel graag te ontwijken. Dit jaar komen de kids op tweede kerstdag gezellig eten, maar ook hierbij is het niet te overdreven. Hoop dat ze er allemaal nog bij kunnen zijn, want je weet maar nooit of er een kerstkindje geboren gaat worden.




Op eerste kerstdag tref ik al wat voorbereidingen voor het eten van de tweede kerstdag, en zullen we lekker op de bank een film kijken en naar de top 2000 luisteren.
Wij komen de tijd wel door.




Ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen.
En geniet op de manier die jij prettig vind.

Liefs Lia

46 opmerkingen:

  1. Juist heerlijk om te doen waar je jezelf goed bij voelt, en ook al heb je geen boom...een heerlijk rustig sfeertje!!
    Prachtige foto's heb je gemaakt!
    Ook hier luisteren we naar de top 2000...wie weet komt het gevoel dan vanzelf!
    Fijne dagen met je gezin!
    Liefs Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor jullie ook hele fijne Kerstdagen...

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie ook fijne dagen x ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker doen wat goed voelt Lia! Hele fijne kerst voor jou en je gezin. Een warme wintergroet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia!
    Je in je eigen huis thuis voelen is het allerbelangrijkste!! Wel of geen boom wat maakt het uit? Als je maar geniet! Spannend dat er een baby op komst is!

    Heel fijne dagen!

    Groetjes van Priscilla
    creatodapris.blogspot.com

    -> ik was even gestopt met belogen maar heb nu de draad weer opgepakt en ben weer helemaal terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is dat hier een kerstboom staat...want ik heb ook absoluut nog niet het gevoel dat het over een paar dagen al kerst is.
    Je foto's zijn weer erg mooi Lia.
    Geniet van je gezin en je prachtige huis!

    Fijne feestdagen,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo is dat! Doen waar je je het fijnst bij voelt! Wie kan zeggen wat "hoort" of "moet"? Dat is toch aan jezelf?
    Hier hebben we het dit jaar door omstandigheden wat verspreid, jammer genoeg.
    De eerste dag komt mijn oudste dochter met haar gezin, en de jongste met partner komt tweede kerstdag vanuit Denemarken. Maar heel fijn: zowel eerste als tweede kerstdag koken de schoonzonen een groot gedeelte van het menu en hoef ik niet zo veel te doen. Hoewel ik koken best leuk vind, hoor.
    Ik wens jullie een fijne Kerst en een heel fijn Oud en Nieuw. En natuurlijk alvast een heel mooi 2016!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is het belangrijkste genieten.......ik heb in de 22 jaar dat we getrouwd zijn nano-ontvanger een boom gezet....Dusse ....op jou manier hoor.....liefs hele fijne dagen....liefs Ria x❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hai Lia, nou je hebt helemaal gelijk, lekker doen waar je zin in hebt! Op de een of andere manier kan ik ook niet echt in de stemming komen door het weer. Zaterdag zat ik op de fiets en zei tegen mijn jongste, ik ruik de lente.......nou ja. Ook voor jou en je gezin een sfeervol 2016!!!
    Liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jullie ook fijne kerstdagen.

    Groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Lia,
    Voor jullie wens ik ook hele fijne dagen samen met elkaar.
    Wat heerlijk toch dat we een kijkje mogen nemen in je huisje, waar zoveel passie ligt. Ik wordt er altijd zo blij van... Dank jewel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik snap het helemaal hoor.......en sfeervol is het.....
    Wens je fijne feestdagen toe.......enne....een kerstkindje zou het wel echt het ultieme kerstgevoel geven ')

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige sobere kerstversiering! Mooi hoor. Dan is een kerstboom helemaal niet nodig. En die kerststemming wil er bij mij ook niet helemaal in met dit weer. Er zijn dagen bij dat het bijna lente lijkt :).
    Voor jou ook hele fijne kerstdagen gewenst. Maar zo te lezen komt dat helemaal goed!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kerst voor iedereen anders en dat is goed, hier thuis voor het eerst na jaren alleen mijn moeder op bezoek te hebben gehad ... dit jaar mijn moeder, kinderen en hun gezin hier met kerst een ouderwetse gourmet etentje... ze misten het... ik vind dat echt een kerstkado!
    Fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hele fijne liefdevolle dagen toegewenst lia
    met jullie kinderen en kleinkind.
    Hartelijke Groet,
    Annemiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijne feestdagen voor jouw en je familie!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is het 'echte' kerstgevoel? Moet dat van buiten komen? of van een boom of groen? De helft van de wereldbevolking viert kerst in de brandende zon, aan de andere kant van de wereldbol is het nu namelijk zomer, is dat dan geen kerst? Wij vieren met Kerst de geboorte van Gods zoon en we gaan naar de kerk, dat is voor mij de hoofdmoot. Die boom en lekker eten zijn toch echt bijzaken. Wel fijn dat we dat in Nederland in alle vrijheid (nog) kunnen en mogen doen.
    Ik wens je goede feestdagen toe. Geniet van je gezin. En de geboorte van een kleinkind met kerst, dat zou toch wel geweldig zijn.
    Warme groet,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fijne feestdagen voor jullie allen Lia!
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Iedereen viert kerst weer op een andere manier,met of zonder boom in huis, het maakt niet uit als je het maar fijn hebt met elkaar. Hier zijn we 2e kerstdag met z'n tienen. Dat wordt vast weer een gezellige drukte, zeker met 4 kleinkinderen in huis. Je foto's zijn weer erg sfeervol en rustig, mooi hoor.
    Ik wens jullie hele fijne kerstdagen en een gezond 2016!

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Vanuit Zweden God Jul & Gott Nytt år
    Kram Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nou dat doe ik dus ook lekker doen waar wij zin in hebben, en kerst zit in je hart in het gevoel wat je er bij hebt en niet in de decoratie. Hier ook een paar toefjes en een grote pot met mooie takken en wat lichtjes zo vindt ik het mooi.

    Wie weet komt het Kerstkindje dat is het kerstgevoel.
    Fijne dagen!
    Liefs, Marjonel i

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hele fijne kerstdagen, samen met je dierbaren (én misschien een kerstkindje, spannend!). Geniet van al het moois om je heen maar vooral van elkaar!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lekker genieten op de manier die bij je past........Jouw huis ziet er alvast gezellig uit dus daar zal het niet aan liggen. Fijne dagen.
    Liefs Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Helemaal gelijk! Ieder op zijn eigen manier.
    Geniet van het samenzijn met kerst en hopelijk kan iedereen erbij zijn. Spannend, een kindje op komst!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Genieten en samenzijn, dat is het belangrijkste wat er is. Jullie ook hele fijne dagen.

    Lieve groet Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Fijne kerstdagen, geniet van het samen zijn

    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik begrijp je wel.. een kerstboom is ook niet mijn ding!
    Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik ben het helemaal met je eens Lia! Iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet en moet zich er lekker bij voelen. En ook op deze manier vind ik je huis mooi sober in kerstsfeer versierd.

    Ook hele fijne feestdagen gewenst. En spannend hoor, een kleinkind zo op komst.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Lia,
    Goed, we hebben wel een kerstboom, maar verder ook niet al te veel versieringen en zeker niets uitbundigs. Ik zie bij ons in de buurt in sommige tuinen allerlei agressieve verlichtingen staan, in veel kleuren en jeetje wat vind ik dat lelijk zeg. Maar goed, ieder zijn eigen ding natuurlijk. Wij schuiven eerste kerstdag aan bij mijn zusje, voor het kerstontbijt en verder zijn we heerlijk thuis met z'n tweeën. Ben zou moeten werken de kerstdagen, maar hij hoeft toch niet, en is nu tot half januari vrij. Heerlijk om hem een keer met de kerst thuis te hebben.
    Ik wens je heerlijke dagen,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Fijne kerstdagen samen met je gezin, spannend een kleinkindje op komst!
    Bij ons ook geen overdaad, mooi zo sober❤

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ieder doet het op zijn manier met of zonder kerstboom , het maakt niet uit.
    Als we maar samen zijn .....
    Ik wens jullie fijne en gezellige kerstdagen toe , samen met jullie gezin .
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  32. OOh spannend, geen wonder dat je niet zo'n kerstgevoel hebt. Een tweede kleinkind op komst, wat geweldig!! Geniet van de dagen met je gezin!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dankje Lia voor de mooie foto's, vind het een heerlijk kerstsfeertje.
    Wie weet word je ook nog kers(t)verse oma.. spannend!
    Fijne dagen, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Fijne dagen met al je dierbaren.

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Spannend of de kleine al wilt komen of toch nog even wilt wachten tot het nieuwe jaar.....
    Hier zijn alle boodschappen ook al binnen dus we hoeven de winkels niet meer in.
    Geniet samen met Jan en de kinderen van een heerlijke ontspannen en gezellige kerst.

    liefs, Marjan


    BeantwoordenVerwijderen
  36. Voor jou ook hele fijne feestdagen gewenst en alle goeds voor het nieuwe jaar, Lia!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Van het 'kerstgevoel' is hier ook weinig te merken, wel heb ik dankzij het prachtige weer vandaag gewoon lekker in mijn vest de buitenboel (deels) gelapt.. ;-) Fijne dagen Lia.. laten we hopen dat de kleine nog even lekker blijft zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hoi Lia,

    Denk dat dit wel voor heel veel mensen geld, het weer werkt niet echt mee waardoor het Kerstgevoel er niet echt is.
    Ik heb hetzelfde, ook bij mij wil het kerstgevoel maar niet komen.
    Toch wens ik je hele fijne dagen en idd met de Top 2000 op de achtergrond.

    Liefs Vittoria :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. En... is het nog rustig? Zou ergens toch wel bijzonder zijn, zo'n kerstkindje! Ik wens jullie hele fijne kerstdagen

    Kerstgroetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Sfeervol sfeertje! Fijne feestdagen en een gezond, liefdevol & gelukkig 2016!

    Liefs!
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Geniet samen van de rust, heel belangrijk!!!
    Fijne dagen Lia!

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Een heerlijke sfeer Lia! Ik wens jullie ook hele fijne feestdagen!

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hier ook al lekker ver van tevoren alle boodschappen gehaald, ik heb altijd een hekel aan overvolle winkels met gestreste mensen haha, na jaren van geen kerstboom of versieringen dit jaar ondanks dat het er inderdaad geen weer voor is eindelijk weer eens een boom, het was even wennen maar nu vind ik het toch best gezellig maar het staat wel meteen "vol" inderdaad, ik wens jou en je gezin hele fijne dagen en wat zou het bijzonder zijn als het een kerstkindje werd...mijn zus is ook een kerstkind en dat is toch wel heel speciaal!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hele fijne dagen en de beste wensen voor 2016

    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia