woensdag 30 december 2015

Op naar 2016...


Dit word alweer de laatste post van dit jaar, en weet niet hoe het bij jullie is gegaan. Maar voor mij is het jaar omgevlogen. Een jaar wat begon met een huwelijk van onze middelste, het uitvliegen van onze jongste, en allerlei klusprojecten en tegenslagen. Maar achterom kijkend is alles goed gekomen en mooier geworden. Zelfs qua gezondheid mag ik niet klagen, al blijf ik mijn ups en downs hebben. Maar dat hebben we vast allemaal wel. Deze week ben ik lekker vrij, en heb gisteren meteen het beetje kerst wat ik in huis had verwijderd. De zon scheen en ik had het gevoel dat het voorjaar in aantocht was. En houd je normaal de deuren en ramen graag dicht in december, nu had ik de kleine raampjes zelfs open staan.
Heerlijk de hele dag een beetje schoonmaken en keutelen in huis met de top 2000 aan op tv. Af en toe een kop koffie met Joep en Yoris om me heen, en dan gezellig aanschuiven in het top 2000 cafe.



Deze schaal heb ik al vaker binnen gehad, en afgelopen zomer stond hij op de buitentafel en ging Yoris er lekker in liggen. Nu stond hij lekker een beetje te verweren, en heb ik hem maandag maar eens een beetje schoongemaakt om hem binnen weer een plekje te geven.
Op een gegeven moment word het dan toch weer te druk in mijn ogen, en wil ik rust.
En een mooi item word toch alleen maar mooier door de eenvoud.


De heren hebben het natuurlijk allang weer geïnspecteerd, 
en goed gekeurd en laten het nu weer met rust. 



Vandaag bij het boodschappen doen heb ik een zak oliebollen meegenomen, want daar kan ik dan aan het eind van het jaar echt zin in hebben. Jaren geleden toen onze kids nog klein waren was Jan altijd zo'n 150 oliebollen aan het bakken. Een traditie die hij overgenomen had van zijn moeder. Maar zoveel word er niet meer gegeten, en dus kopen we ze tegenwoordig maar bij de bakker.





En dat ze smaakten, bewijzen de lege bordjes.

Ik wil jullie graag bedanken voor het volgen van mijn blog. Maar ook voor het volgen op facebook, pinterest en zelfs op instagram. als ik het zo lees, weet ik misschien meteen waarom die weken zo snel gaan hihi....
De reacties die ik krijg stel ik zeker op prijs, en zijn de kers op de taart, en ik probeer zoveel mogelijk vragen te beantwoorden die ik op wat voor manier dan ook krijg. Maar soms heb ik last van die weken die voorbij vliegen...

In Januari begin ik alweer met mijn 8e blogjaar, en ook al was ik de laatste tijd wat minder actief, ik probeer toch het komende jaar ook weer zoveel mogelijk te posten. Want ik blijf het toch nog steeds erg leuk vinden. 
Het komende jaar beginnen we bijna traditiegetrouw met leuke dingen, want begonnen we 2011 met het kopen van onze woning, 2013 met een huwelijk, 2014 een geboorte van een kleinzoon, 2015 wederom met een huwelijk, zo hopen we 2016 te beginnen met  ons 35 jarig huwelijk, en wederom een geboorte. 

Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling,
en een gelukkig, mooi en vooral een gezond 2016

Liefs lia

49 opmerkingen:

  1. Fijn die mooie vooruitzichten, geniet ervan.
    Het blijft genieten om blogs van je te lezen & kijken dankjewel daarvoor.
    Goede jaarwisseling, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja beetje te vaak oud en nieuw lijkt het wel. Maar gelukkig maken we het nog mee. Volgend jaar bij ons ook eerste kleinkind! Echt benieuwd naar.
    Voor jou een mooi ( blog) jaar gewenst, wij genieten graag met je mee!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb afgelopen jaar jouw blog gevonden en bewonderd! Wat heb jij een mooi huis en dit laat je zo goed zien met prachtige foto's. Zelfs bij het zien van de poezen wordt ik vrolijk! Ik hoop dat 2016 een mooi jaar mag worden voor jullie en dat wij in de toekomst nog veel van je mag lezen en zien. Fijne jaarwisseling.

    Melissa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een geboorte en een 35-jarig huwelijk zijn mooie gebeurtenissen om naar uit te kijken. Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling en alle goeds toe voor het nieuwe jaar. En aangezien je mij nog elke keer weer weet te inspireren met je mooie huis en mooie posten blijf ik je ook in het noeuwe jaar met heel veel plezier volgen.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai Lia, wat een mooi afsluitend blog. Ik geniet nog steeds van jouw mooie blog, je was 1 van de 1e die ik ging volgen maar nooit durfde ik een reaktie te zetten omdat ik zelf geen blog heb. Nu bijna 2 jaar instagram en ook mensen mij een beetje leren kennen durf ik het wel en ben ik blij sommige blogsters al life ontmoet te hebben. Jou nog niet maar wie weet wat 2016 brengt? Ik wens jou en je gezin een gezellige jaarwisseling en op een mooi liefdevol 2016, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat jullie de jaren vaak beginnen met iets leuks. Veel mensen vinden de eerste maanden maar taai om door te komen. Wij hebben altijd veel verjaardagen in die tijd, dus dat lukt wel. Fijn dat je blijft bloggen, ik lees je blogs graag. Dan wens ik jullie nog een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2016!
    Groeten van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo lia, met prachtige foto,s sluit jij 2015 af. Een fijne jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2016

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor jullie ook een mooie jaarwisseling en een mooi maar vooral gezond 2016.Het is heerlijk om je blog te volgen en vooral te genieten vd prachtige foto's..dat is genieten.lieve groet Dédy.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wens je een heel goed ,gezond en liefdevol 2016
    Leuk weer oma worden, ik ben het nu van twee prachtige meiden wat een rijkdom toch.
    Daar kan niets tegenop

    Groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijne jaarwisseling Lia en alle goeds voor 2016...
    Mooie plaatjes weer...

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lia ik wens jou en je gezin een prachtig en liefdevol
    en vooral gezond nieuwjaar toe.
    En hoop nog veel posten te mogen lezen van jou,
    is altijd iets om van te genieten.
    Hartelijke Groet,
    Annemiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Altijd leuk om je blog te lezen en de foto's te bekijken en je reacties bij mij van jou zijn ook voor mij die kers...dank je wel!
    Een fijne jaarwisseling en de beste wensen voor het nieuwe jaar 2016!
    lieve groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige sfeer bij jou en weer hele mooie foto's! Bedankt voor alle mooie inspiratie in het afgelopen jaar en veel gezondheid en geluk toegewenst voor het nieuwe jaar! Fijne jaarwisseling! Groetjes Benita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wens jullie ook een fijne jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2016, jullie hebben mooie momenten in het vooruitzicht!

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Lia,
    Ook hier een voornemen om in het nieuwe jaar het bloggen weer wat meer op te pakken, het was hier ook wat te rustig naar mijn zin. Veel tijd gaat zitten in facebook en instagram, dat ook heel leuk is, maar ik miste het bloggen toch wel wat.
    Jullie hebben alweer veel moois om naar uit te kijken in het nieuwe jaar Lia, ik wens jou en je familie een heerlijke jaarwisseling en een fantastisch, gelukkig, gezond en heel creatief 2016. Tot volgend jaar,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een mooie jaarwisseling voor jou en je gezin!!
    Wat een heerlijke dingen aan het begin van het jaar...geluksmomenten!
    Mooie foto's, zelfs de lege bordjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jullie ook een hele mooie jaarwisseling een goed en vooral gezond 2016 met nieuwe verhalen en prachtige inspirerende foto's.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik wens je een fijne jaarwisseling en heel veel blog inspiratie voor 2016. Prive heb je mooie momenten te verwachten in 2016 met de geboorte van een kleinkind en je 35-jarig huwelijk. Een nieuw jaar om naar uit te kijken.
    Gr Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuke vooruitzichten zeg! Een fijne jaarwisseling en een geweldig 2016!!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een heerlijke dingen weer om naar uit te kijken.....
    2015 wordt mooi afgesloten met deze post. Ben blij dat je lekker verder gaat. Lees je posten heel graag.
    Een fijne jaarwisseling en een fantastisch 2016 voor jullie allemaal.

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  21. HOi Lia,

    Ik loop in mijn huis ook tegen de drukte aan maar erg rustig krijg ik heg nog niet..
    Wellicht volgend jaar!

    Bedankt voor de leuke blogs die jij schrijft en hebt geschreven het afgelopen jaar! Ik blijf je ook in het nieuwe jaar met veel plezier volgen!

    Mag ik je nog iets vragen? Ik vind dat je zulke mooie katten hebt! Zijn ze van een bepaald ras?
    Ik wil heel graag een katje voor bij ons thuis.. en vind die van jou zo mooi en naar ik lees zijn ze ook erg lief!?

    Fijne jaarwisseling en tot blogs in 2016!
    Groetjes, Priscilla
    Creatodapris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Joep en Yoris zijn Britse kortharen.

      Verwijderen
  22. Het schijnt aan de leeftijd te liggen dat de tijd sneller gaat, haha! Er is niet voor niets een boek dat heet: hoe het komt dat de tijd sneller gaat als je ouder wordt. Ik heb het niet gelezen maar er zit wel wat in, denk ik.
    En ja, als je zoveel meemaakt in een jaar dan gaat de tijd ook wel snel!
    Wat een mooie dingen heb je achter je en wat een moois staat je dit jaar te wachten!!
    Ik wens je een mooi, gelukkig maar vooral gezond 2016 toe!
    Ik hoop je nog veel te zien op deze plek: ik blijf dit toch leuker vinden dan FB en IG!!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een fijne vooruitzichten Lia!
    Ik wens je een gezond en gelukkig 2016.
    Liefs Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het jaar is inderdaad omgevlogen. Met ups endowns, zo gaat dat nu eenmaal. I, hoop dat 2016 je veel geluksmomenten zal brengen.
    Veel liefs Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik wens je een goede jaarwisseling en veel liefde en goeds voor 2016.
    We zien uit naar je blogs en je mooie foto's. Hoop dat Joep & Yoris niet te veel last hebben van het vuurwerk!
    Lieve groeten, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een hele fijne jaarwisseling en heel veel goeds voor 2016.
    Ik zie dat er al wat mooie dingen in de planning staan voor het nieuwe jaar.
    Je hebt een heerlijke sfeer in huis, ik geniet ook altijd van je mooie foto's.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Alle goeds voor het nieuwe jaar!!!!

    Liefs Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hele fijne jaarwisseling lieve La....tot volgend jaar liefs van mij x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lia ik heb genoten van je mooie huis en je foto,s.
    en ik hoop in het nieuwe jaar nog veel te genieten van alles wat je post.
    Fijne jaarwisseling .
    Groetjes van Diny
    Heb je E-mail adres niet meer vandaar dit berichtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooie dingen om naar uit te kijken. Ik wens jullie alle goeds toe voor 2016!
    Dank voor de mooie blogs die je steeds schrijft. Ik hoop dat je er nog lang mee door zult gaan!
    Groetjes, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Geniet van je mooie vooruitzichten, leuk!
    Een liefdevol en gezond 2016 toegewenst voor jullie. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Voor jou en je familie de beste wensen voor het nieuwe jaar, er zijn weer mooie vooruitzichten....
    Geniet ervan, en zo leuk dat we weer regelmatig een mooie post kunnen lezen met je prachtige foto's!!
    Veel liefs Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lia, voor jou en je familie een gezond en liefdevol 2016!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ja wat 'kennen' we elkaar al weer lang......en zo gezellig! Meer posten klinkt mij als muziek in de oren....Heb ook dit voornemen....want van alle dingen vind ik bloggen toch wel het leukst......

    Wens je een happy new year

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtige momenten om naar uit te kijken. Lijkt mij ook prachtig om oma te worden...
    Wens jullie een prachtig, gezond, liefdevol en sprankelend 2016!

    Liefs,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ha Lia,

    Ik geniet altijd weer van jou mooie blogs en foto's! Wat een leuk begin van het nieuwe jaar, een jubileum en een geboorte! Heerlijk, geniet er lekker van!

    Mag ik vragen welke kleur je op de muur hebt zitten? Ziet er prachtig uit!

    Een heel gezond, gelukkig en gezegend 2016 toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      De kleur is lino van carte colori.

      Verwijderen
  37. Wat een prachtige foto's.
    Ik wens jullie een heel mooi 2016! En ik hoop nog veel mooie foto's van je te mogen zien.

    Groetjes, Inge
    De Knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik wens jullie een goed en gezond 2016! Ik kijk uit naar je mooie posten :-)

    Fijn weekend!
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hier vandaag alle kerstbloemstukken en kerstboom weer opgeruimd. Er heerst weer een rustige sfeer in huis waar ik zo van houd. De feestdagen waren erg gezellig en we maken ons nu op voor het klussen op de slaapkamers want dat heeft een echte opknapbeurt nodig.
    Ik wil jullie van harte feliciteren met jullie trouwdag. En een 2e kleinkind is ook
    erg spannend. Voor het hele gezin een schitterend jaar en heel veel geluk en gezondheid gewenst.

    Fijn weekend en groetjes, Hanny Volker












    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hier stond ik 's middags van oudjaarsdag, onder het genot van de top 2000, oliebollen en appelbeignets te bakken. Een traditie op zich...hmmm, heerlijk!
    Ik geniet ook steeds weer van jouw mooie blog met je prachtige foto's en ingetogen sfeer. Hoewel dat mij nooit lukt, kan ik hier ontzettend van genieten, die rust. Het is zoals je schrijft, de kracht die dan één object uitstraalt, super!
    Ik wens je voor dit nieuwe jaar heel veel gezondheid en geluk en natuurlijk heel veel inspiratie. Zodat we ook dit jaar weer kunnen genieten van jouw wereld...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hoi Lia,

    Dat is idd een heel mooi begin van 2016, jullie huwlijksfeest en een geboort.
    Laat het maar mooie en bijzondere dagen worden om nooit te vergeten.
    En voor de rest van het jaar wens ik je een mooi gezond en inspirerend jaar.

    Liefs Vittoria :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Lieve Lia, een beetje laat met reageren maar dit is ook zo'n gekke tijd, druk met van alles en niks, allerlei onverwachte dingen die op ons pad komen en ook nog een zware griep erbij. Beetje rare start van dit jaar voor ons.
    Wat fijn dat je zo veel hebt om naar uit te kijken. En heerlijk dat jullie je 35 jarige huwelijk gaan vieren...tegenwoordig echt niet meer vanzelfsprekend!
    Ik wens je heel veel geluk, liefde en tevredenheid in 2016.
    En wil je bedanken voor alle leuke, mooie, inspirerende blogs en foto's die je ons hebt laten zien.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Dat is inderdaad een superleuke start van het nieuwe jaar, jullie hebben echt prachtige dingen om naar uit te kijken!
    Voor jou en je gezin een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2016 toegewenst!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hallo wil je bij deze een gelukkig nieuwjaar wensen, wat aan het rondkijken in blogland jammer genoeg is het me nog steeds niet gelukt om een blog te zetten ... De rust in huis is nog niet optimaal, de privéomstandigheden en de drukte van de feestdagen en al de kleinkinderen vergen zoveel energie dat het gewoon niet lukt ... hoop snel weer een blog te maken als ik weer wat meer rust kan vinden ... tot dan geniet ik van jullie mooie foto's en verhalen ... wens jullie een gezond en mooi 2016 ... Lieve groet Rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Lia, ik ben blij dat ik je blog vandaag heb ontdekt via Pinterest. Meesterlijke foto's, alsof het schilderijen van Hollandse oude meesters zijn. Ik blog over hele andere zaken, maar zou best heel graag de kleuren van je Bloggersjabloon willen weten. Prachtig. Groet, Loor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je compliment. En ik ga eerdaags even voor je kijken. De laptop is even ter controle bij mijn zoon, en op de i-pad lukt het me niet zo goed.
      Dank je wel voor het volgen.
      Groet lia

      Verwijderen
  46. Dank je wel, Lia! Je foto's en interieur zijn prachtig. Ik volg met plezier.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia