vrijdag 4 maart 2016

Amersfoort....


Afgelopen weekend waren we in Amersfoort. We hadden een overnachting kado gekregen, dus zaterdagmorgen reden we die kant op. Het beloofde mooi en droog weer te worden, en ook al was het lekker fris de zon deed heel goed zijn best, en de lucht was zo mooi strak blauw op zaterdag.

Nadat we bij een blogvriendin even gezellig koffie gedronken hadden in een mooie gezellige woonkamer met een prachtige sobere inrichting, zijn we naar het hotel gegaan.

We waren er nog maar net, en meteen gingen de wandelschoenen aan om Amersfoort te bekennen. Het is een mooi oud stadje, met prachtige panden, en smalle straatjes. We genieten altijd enorm van dit soort stadjes. En als je dan op een plein gezellig koffie kunt drinken op een terras in de zon, dan maakt dat je dag toch helemaal compleet.







Ik kan me voorstellen dat het hier in de zomer nog mooier is, als de bootjes door de grachten varen. Dus we gaan vast nog eens terug. Ik zeg; terras, wijntje, gezelligheid, DOEN!!!




We hebben best veel gelopen in die twee dagen, en dan loop je natuurlijk ook nog even bij Sober en Stoer naar binnen. Wat een lieve vriendelijke mensen zijn dat toch. Maar we zijn met lege handen de winkel weer uitgegaan. Je ziet natuurlijk best wel mooie spullen, maar die heb je dan al of ik vraag me af waar ik het zou moeten laten, want ik hou nu eenmaal niet van vol. Bovendien zag ik deze keer niet echt iets waar ik helemaal weg van was. Maar dat hoeft voor mij ook niet hoor, gewoon even de sfeer proeven vind ik al super.




Zo'n weekend vliegt letterlijk voorbij, maar we hebben er echt van genoten. En hoe anders was het de afgelopen dagen, en nu. Regen, regen, en zelfs wat sneeuwvlokken, maar gelukkig is het binnen gezellig en warm.



Fijn weekend...




34 opmerkingen:

  1. Leuk Lia en jullie hebben het echt getroffen met het weer, dan kun je ook mooie foto's maken. Jullie hadden ook het weer van vandaag kunnen hebben, bah niks aan dit. Amersfoort is een mooie stad!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi stadje hè.......ik hou van dit soort oude stadjes mrt hun mooie panden en grachten. Het lijkt net zomer op je foto's.
    Ook voor jou een fijn weekend.
    Groetjes Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Lia, Wat is Amersfoort mooi he, jullie hadden ook prachtig stadsweer. Sober en stoer staat ook nog op mijn lijstje. Ik heb dus volop genoten van je verhaal en de mooie foto,s.

    groet Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful photos, nice weekende, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zo'n weekendje in een mooie stad.
    Lekker de stad verkennen en winkeltjes bekijken en daarna heerlijk eten en overnachten in een hotel.
    Wat fijn als dan ook het weer mee werkt!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja Amersfoort is zo leuk!....fijn dat je hebt genoten.....fijn weekend liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij gingen er ook altijd graag naar toe...in de zomer is het daar inderdaad ook erg leuk. De winkel is een bezoekje echt waard, ook al koop je er niets. De laatste keer dat wij er waren, was het kort voor moederdag...toen heb ik even een hint uitgezet ;-).

    Fijn dat jullie zo genoten hebben! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 'Mijn' stad, leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker zo'n nachtje weg kado! Je hebt echt genoten!

    Fijn weekend!

    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk even weg!
    fijn weekend,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het wandelen alleen is daar al heerlijk......nu komt daar voor jullie een fijne overnachting bij, terrasje, en een prachtige winkel!
    Helemaal geslaagd dus! Fijn weekend!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jullie hadden echt prachtig weer voor zo'n citytrip! Mooie foto's Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk he Lia...zo'n weekendje. Ik zeg wel eens dat ik dat vaak nog leuker vind dan een lange vakantie. Je komt altijd weer opgeladen terug.
    Ik vind Amersfoort ook zo'n leuke stad. Ooit eens een tocht gemaakt met een gids, dan zie je ook zulke mooie plekken waar je normaal niet snel komt. Toen Arianne nog in Ederveen woonde kwam ik er vaker, dat is voor mij heel dichtbij. Nu is het al weer een hele tijd geleden. Zag net bij Dinka dat ze er ook was geweest en dacht toen al dat ik er snel weer eens naar toe wil.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk zo'n weekendje weg, leuk je blog te lezen! Ook wij hebben van dezelfde zon genoten maar dan in Elst, eerst wat woonwinkels bezocht en daarna naar het Hotel. Een mooi verjaardagscadeau van de mannen :-))
    Ook Amersfoort staat bij mij nog op mn wensenlijstje!
    Geniet van je weekend!
    Liefs Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Amersfoort, mijn broer woont er dus wij komen er regelmätig. Een enig oud stadje. Alleen we zijn nog nooit Bij Sober en Stoer geweest. Moeten we toch maar eens een keer doen. Wat jij schreef over niets gekocht daar. Dat hadden wij vrijdag in het Markthuys in Etten Leur. Enig om te zien en zeker de moeite waard. Maar veel van wat we zagen hebben wij ook in huis staan. En echt ik MOET gewoon wat gaan weg doen want mijn kamer wordt gewoon te druk. Maar er is zoveel moois te zien (zucht).
    Een fijn weekend, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tsjoh, ik ken Amersfoort helemaal niet. Ook nooit aan gedacht om er eens naartoe te gaan. Maar dat is door jouw foto's en verhaal veranderd. Binnenkort maar eens naar Amersfoort, goed idee!
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Amersfoort is inderdaad een prachtig stadje! het is maar een half uurtje rijden vanaf hier.. Toch maar weer eens langs dan, ben namelijk nog nooit bij sober en stoer geweest! Je hoeft ook niet altijd wat te kopen toch, vind het inspiratie opdoen ook altijd wel wat waard! :) Fijn dat jullie genoten hebben verder :)

    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie foto's!
    Wil ook graag nog eens naar Amersfoort en dan ook naar Sober & Stoer.
    Ben daar nog nooit geweest.
    Jullie hadden er inderdaad prachtig mooi weer bij.

    Fijn weekend verder,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk om "onze" stad door andermans ogen te bekijken.
    Leuk dat jullie het naar je zin hebt gehad. En inderdaad, in de zomer ook de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nu kan ik ook eens zeggen , daar ben ik ook al eens geweest en dan nog speciaal voor de prachtige winkel van Sober en Stoer wonen. Dit in volle zomer en volle terrasjes , een heerlijke dag hebben we gehad .
    Fijne avond
    Christel , Garcya's place.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jullie hadden mooi weer bij het tripje naar Amersfoort. Mooie foto's Lia.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Goedemorgen Lia,

    Heerlijk zo'n weekend met z'n tweetjes. Niks moet en heerlijk genieten van het mooie weer en de omgeving! Je hebt ook weer prachtige foto's gemaakt.

    Fijne zondag,
    Liefs Vittoria :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heerlijk, zo'n weekend weg! Dat zit er voor ons voorlopig nog eventjes niet in (al wil ik nog wel een weekendje weg met Noa, maar dan kan Bas de boel hier toch door laten rollen). Deze stad ga ik zeker onthouden wanneer we een leuke bestemming zoeken voor een dagje of weekendje weg, want de foto's beloven veel moois en wat je al zegt: In de zomer zal het nog mooier zijn. Maar als zomermens vind ik alles leuker in de zomer haha

    Fijne zondag nog

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk: zo'n weekendje weg! En Amersfoort: daar gaan wij regelmatig heen omdat het in de buurt is en daarbij ook supergezellig! Met leuke winkels natuurlijk!
    En alleen kijken bij Sober en Stoer is op zich al een feestje!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jullie hadden perfect weer voor dit uitje. Amersfoort is een heerlijk stadje om doorheen te lopen met al zijn mooie oude pandjes en gezellige terasjes. In de zomer zitten deze altijd helemaal vol. Zeker een aanrader om dan nog eens terug te komen. ;)

    Fijne zondag nog
    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel erg leuk en mooi het oude stuk Amersfoort! En Sober en Stoer....altijd leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat mooi heb je alles weer in beeld gebracht zeg!
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. leuke blogpost Lia, je zou die van mij van vandaag eens moeten lezen......hahahaha, je zal er van griezelen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat fijn dat jullie het deze dagen zo getroffen hebben met het weer. Dat maakt zulke dagen zoveel leuker en ziet alles er ook zo anders uit.
    Mooie foto's heb je gemaakt. Amersfoort heeft prachtige plekjes.

    Fijne week gewenst.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een leuke plaats lijkt me dat. Volgende week rijden we naar het westen van het land en willen dan ook even Amersfoort bekijken. Sober en stoer wonen staat nog steeds op mijn "Wish-lijstje". Al heel lang van plan maar het komt er maar niet van. Jouw foto's geven net dat zetje! Hopelijk treffen wij het net zo met het weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gezellige stad hè? Misschien heb ik je nog wel gezien, ik was zaterdag nog even samen met onze dochter in de winkel van sober en stoer! Gezellig daar hè.

    Groetjes Roeloe

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooi hè dat oude gedeelte van Amersfoort. Je hebt prachtige kiekjes gemaakt :)
    Fijne week.

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Jullie hadden een prachtige dag voor jullie bezoek aan Amersfoort. Mooie foto's!

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een sfeervol stadje. Ik kwam pas een leuk artikel tegen over Amersfoort met adresjes om te winkel en eten. En als ik jouw post zie moet ik Amersfoort maar eens op mijn lijstje gaan zetten! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia