zondag 27 maart 2016

Schuiven met spullen.....



Consoles, je ziet ze hier en daar wel voorbij komen. Sommige hebben hele mooie oude exemplaren liggen of staan. En anderen hebben kopieën van die oude liggen, maar die zijn het dan toch net niet voor mij. Ik ben al heel lang op zoek naar een echt mooi oud exemplaar, en dat mag dan best wel wat kosten als het voor mij maar de wauw factor heeft. Maar ik kom ze zelden of nooit tegen, want als ik er weleens een zie, dan is dat bij iemand die hem niet kwijt wilt om dezelfde rede...  Nu heb ik er wel twee, maar die zijn eigenlijk best klein, en ik zoek naar een groter exemplaar. 
Maar ik had nog wel deze houten console op zolder staan. Ooit meegenomen bij een handelaar in oude bouwmaterialen.





Hij heeft wel vaker in mijn huis gestaan, maar op een gegeven moment was hij buiten terecht gekomen, waar hij ook leuk stond. En om de een of andere rede stond hij nu weer op zolder. Dus toch maar eens naar beneden gebracht, en dan eens kijken waar hij mooi uit zou komen. Tja, daarom stond hij eerst buiten...., het was de kleur. De kleur matcht niet met de rest, en nu hoeft het qua kleur ook niet allemaal een pot nat te zijn, maar het moet wel matchen. Snappen jullie het nog?

Dus ik ben met wat kalkverf aan de gang gegaan op de console, en ja.... hij matcht met de rest!!!
Zo heb ik toch een ornament die ik mooi vind, en een beetje de wauw factor heeft, want er zit nog wat in mijn hoofd, en dat gaat er natuurlijk niet zo maar uit.




Ik heb weleens de vraag gekregen waar die kast staat met dat leren flapje. Dat is dus de zelfgebouwde tv kast waar allerlei muziek componenten instaan. Ik kan voor de foto niet even die speaker weghalen, dus die moet je maar wegdenken hihi.. Het is iets wat hier altijd in huis zal blijven staan.




Een paar weken geleden waren we bij Anja Otto (die overigens ook zo'n mooi ornament heeft) bij haar open huis, en zijn toen meteen doorgereden naar Hamsmade. Waar Jan deze oude vijzel zag staan, die een beetje extra gebruikerssporen had opgelopen, en daardoor voor ons mooier was geworden. Deze hebben we meegenomen en die heeft een mooie plaats gekregen op de vensterbank.

De magnoliatakken staan hier ook leuk in, dus die blijven in het voorraam.




De oude kruik die hier eerst stond is naar de keuken verhuisd, en staat daar eigenlijk mooier dan de kruik die er eerst stond. De gedroogde rozenbotteltak mag er ook in blijven, want ik vind hem leuk staan. Voor velen herkenbaar denk ik, dat schuiven doordat er een nieuw iets in huis is gekomen. En de kruik van de keuken is in de gang even op de grond gezet, zo van dat komt nog wel een keer.... Maar hij staat er nog steeds, en eigenlijk vind ik het ook wel leuk.




Wens jullie nog een fijne Pasen verder.

37 opmerkingen:

  1. Dat heb je zo heel mooi opgelost...ideaal dat je met een likje verf je console passend kon maken bij de woonkamer!

    Jij ook nog een fijn Paasweekend gewenst! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stuk voor stuk weer mooie plaatjes .
    Ik heb zo'n console gekregen van iemand en omdat hij wit is , staat hij ook buiten , het is een dakgoot -drager of hoe noem je dat .
    Goed idee om hem eens met kalkverf te bewerken .
    Fijne paasdag nog ,
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi allemaal !!! Ik vind de tv-kast zo mooi , ik heb je dat al wel een paar keer gezegd , maar ik vind ze héél stoer , heb je ze zelf in een kleur geverfd of was ze zo ?

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelf in deze kleur geschilderd, want ik heb hem echt zelf bedacht en laten maken door Jan....

      Verwijderen
    2. Mooi gedaan !! En nooit gedacht dat je voor wit zou kiezen :-))

      Verwijderen
    3. Haha, dat is het ook niet. Het is bijna dezelfde kleur als de muur. Alleen door de zon lijkt het nu veel witter.

      Verwijderen
  4. Dat schuiven met spullen is heel herkenbaar en zo leuk om te doen. Al valt er op dit moment bij ons niet veel te schuiven ( hihihi ). Je console past nu heel mooi qua kleur bij de rest. Een mooi stil leven zo.
    En die oude vijzels zijn ook zo mooi. Hij heeft een leuk plekje gekregen zo.

    Fijne paasdagen nog.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dat toch altijd leuk, schuiven met je spulletjes en dan komt alles altijd veel leuker uit.....tot de volgende keer!
    Mooie foto's en een fijne sfeer!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel herkenbaar inderdaad dat schuiven met spullen! Als je eenmaal begint...!
    Mooie sfeerfoto's weer!
    Fijn paasweekend verder!
    Groet, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ornament is mooi geworden. Mooie plaatjes heb je geschoten en wat een mooie lichtinval! Enne....dat schuiven..... ik herken het helemaal ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij mij op de schouw staan nagenoeg 2 dezelfde consoles van hout....doen het ook prima, maar ik ben met je eens...een echte oude zou ik ook nog weleens willen tegenkomen......betaalbaar wel te verstaan ;-)
    Afgelopen week heb ik ongeveer je hele blog doorgescrold....was op zoek naar mooie kleuren....is jouw tra kleur in dezelfde kleur geschilderd dan de houten vloer van jullie slaapkamer? Dat verf nummer heb ik van je gekregen ooit, past mmoi bij Gritti, maar ook bij de Zinco op je slaapkamer.......

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, op de trap zit precies dezelfde kleur als op de slaapkamers.

      Verwijderen
  9. Mooi jouw console. Ik heb nog twee kleinere exemplaren liggen. Die zijn geel, dus qua kleur niet zo passend. Misschien zou ik ze ook eens kunnen verven. Wij zijn vrijdag bij Anja Otto geweest om naar haar tafel wezen kijken. Ik denk dat we een exemplaar gaan bestellen. Wat een prachtig ingerichte woning. Lijkt op jouw sfeer.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je toch een heerlijk huis Lia....vind de pot mooi in de vensterbank....staat hier op tafel het kaars erin haar net takken staat het ook heel mooi....ga ik ook eens doen liefs fijne week Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Staat heel leuk zo hoor, met een beetje verf past ie weer mooi bij de rest.
    En schuiven met spullen dat ken ik. Het begint met een nieuw item, waar iets anders dan weer plaats voor moet maken, daar moet je dan weer een ander plekje voor zoeken en zo blijf je bezig. Uiteindelijk, als alles dan weer een plekje heeft gekregen, kun je er dan toch weer van genieten. Af en toe moet het interieur in beweging zijn.
    Nog een fijne tweede paasdag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De kruik staat daar ook erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb jij het toch mooi in huis. Prachtig die oude vijzel in de vensterbank en die kruik in de keuken staat ook stoer. Leuke foto's. Fijne 2e paasdag nog. Groetjes van Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg gaaf, het zijn echt eyecatchers in je interieur dit soort exemplaren, hoop dat je degene die je in je hoofd hebt zitten tegenkomt, maar de zoektocht is ook vaak al leuk!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel herkenbaar dat schuiven en iets in je hoofd hebben. Zodoende genieten wij weer van de plaatjes/blog.
    Liefs en groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hai Lia, heel herkenbaar dat iets niet helemaal naar je zin kan zijn en het dan net niet is.
    De console is prachtig, ik hou van dat oude.
    De vijzel en kruik staan heel mooi, je hebt alles zo mooi op elkaar afgestemd dat het hele huis een super mooie sfeer heeft.
    Mag ik vragen waar jij jouw vouwgordijnen hebt gekocht?
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak min gordijnen altijd zelf.

      Verwijderen
  17. Zo'n heerlijk sfeertje bij jullie!
    Die oude vijzel staat prachtig in de vensterbank.

    Fijne avond,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ook al ben ik niet van het grijs, het ziet er bij jou heel stijlvol uit Lia. Mooi hoe je de console hebt opgeknapt.

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Och, wat is die vijzel mooi, Lia. Zo groot had ik ze eigenlijk niet eerder gezien. Ben er weg van. Ook je kruik staat daar erg op zijn plaats.
    Leuk toch weer...even schuiven? Zo hebben we het idee dat er toch steeds weer iets anders is in ons interieur!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben ook zo dol op mooie oude ornamenten. Ze stralen wat uit....
    En het ornament van Anja is echt super kijk er ook altijd naar als we er zijn. ;)
    De kruik staat mooi zo in de keuken en de vijzel...... helemaal top!!!
    Zo heeft alles weer een plekje gekregen.....

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig Lia, zelf kom ik ook regelmatig z'n oude vijzel tegen. Dan denk ik, ik weet niet meer waar ik het neer moet zetten. Alles wat er nu staat vind ik heel mooi. Erg lastig om dan van die mooie unieke oude spullen te laten staan.

    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi dat ornament (ben nu eigenlijk wel benieuwd naar een before-foto hihi) en je vijzel is prachtigj! Je vensterbank nodigt uit om naar binnen te gluren;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik doe dat eigenlijk nooit, heb altijd het idee dat ik dan de hele boel verpest, als ik ga schuiven. Ik vind het al een opgave om de spullen op het oude dienblad op de eettafel te veranderen. Bij jou is het weer heel goed geslaagd. En die kruik staat inderdaad heel mooi bij je keuken.
    Fijne dag vandaag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Tja....dat schuiven: ik doe het niet zoveel omdat er niet zoveel te schuiven valt! Wel met de kleinere dingen en dat doe jij ook: maar op een zo mooie manier! Het ziet er dan ook weer geweldig uit!
    Vooral die vijzel vind ik helemaal te gek!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuk is dat, iets maken wat je gewoon in huis hebt. En nu geduld tot je tegen de werkelijke wauw aanloopt. Maar dat komt vast goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. altijd prachtig bij jou! grtjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat geniet ik toch altijd van jouw blogposten Lia! Ook nu weer!

    Lieve groet,

    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. moooooiiiii!!!! grtjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ha Lia, misschien heb je het al ergens vermeld, maar mag ik vragen waar je vouwgordijnen vandaan hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stof heb ik bij Eden interieur gekocht, en heb ze zelf gemaakt.

      Verwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia