vrijdag 29 april 2016

Carte Colori &......


Monica!!!


Iedereen die van een sobere woonstijl houd kent de verven van Carte Colori. Niet iedereen heeft ermee gewerkt, en ook niet iedereen heeft het in huis.
Maar uit allerlei reacties die ik hier en daar lees, kan ik wel zeggen dat bijna iedereen het mooi vind. Al houd de een wel van bontere muren dan de ander, maar dat is puur smaak. En over smaak valt niet te twisten.
Zelf laat ik het schilderen aan Jan over. Gewoon omdat hij schilder is, en omdat ik zelf met de artrose in mijn handen amper een kwast vast kan houden.

En iedereen die blogs leest, kent ook wel de blog van Monica Het Moonhuis
Zij heeft niet alleen in haar huis alle muren van kalkverf voorzien, maar schildert ook alles wat geschilderd moet worden. Bovendien is ze heel creatief met allerlei dingen maken, en daar gebruikt ze ook vaak de producten van Carte Colori voor.

Monica is dus ook de aangewezen persoon om workshops te gaan geven voor Carte Colori. En om even proef te draaien werd ik samen met Judith van Judith & Co, Marjan van Eenvoud & Simplicity en Ingrid van Home & Lifestyle uitgenodigd voor een workshop. Ingrid zou naar mij toe komen, en samen zouden we Marjan ophalen bij het station. Jullie hebben vast gelezen bij Marjan dat ze vertraging had, dus hebben wij eerst gezellig een bakkie gedaan. Nadat Marjan de auto gevonden had op het station waren we zo bij Carte Colori, waar ze ons op stonden te wachten.

Monica had alles al goed verzorgd, en na de koffie/thee met wat lekkers en het een en ander verteld te hebben over de produkten van Carte Colori gingen we aan de slag met ons werkje van workshop.

We gingen een ammoniet op statief maken, en ik ga daar niet verder op in, want dat mogen jullie gaan bekijken als je jezelf opgeeft voor de workshop. Ik kan alleen zeggen dat het heel erg leuk is om te doen, en je houd er ook nog een item aan over om in je huis neer te zetten.
En lukt het niet, dan is Monica er meteen om je te helpen.






Tijdens het droogproces van de ammoniet heeft Monica ons de tips en tricks verteld over hoe je kalkverf aanbrengt. Nadat ze zelf een start had gemaakt was het tijd om de kwast door te geven. Zoals ik al zei, laat ik de kwast graag aan Jan over, en heb hier dus niet aan meegedaan. Maar ik heb wel even mijn camera genomen om het een en ander op de foto te zetten.






Ja, het ging haar heel makkelijk af hihi!!




Terwijl ik stond te kijken keek ik ook even om me heen, en dat zag er ook allemaal heel mooi uit!!
We kregen trouwens ook nog een heerlijke lunch, en hebben als bloggers onder elkaar natuurlijk ook heel wat afgekletst. Tja, je zet een aantal dames bij elkaar die dezelfde passie en een blog hebben, en de tijd vliegt voorbij.


Een kijkje van boven naar de hal. En ze hebben hier een prachtige badkamer in tadelakt, en wat een sfeer geeft dat....








Dit vond ik ook zo'n mooi plaatje. Het glimmende op de muur van de gouden metallic verf, en het stoere van de haard. En dan de mix van dat landelijke krukje met die stoere moderne lounge stoel.




En dan staat er opeens ergens een oude deur met blauwe tegeltjes. Ja, van de simpele dingen om je heen kan ik genieten...

Intussen hebben we natuurlijk ook nog de ammoniet afgemaakt.  Ja ja.... die staat intussen in het keukenraam. Voor de foto heb ik die even op tafel gezet...




Ik wil Meta en Ellen bedanken voor de gastvrijheid en de mooie goodie bag die wij na afloop kregen, en Monica bedankt dat je aan ons dacht als proefpersoon. Ik heb er echt van genoten.

Willen jullie ook zo'n leuke workshop doen, dan kun je even kijken op de blog van Monica Klik voor informatie of je meteen aanmelden op de site van Carte Colori Klik


Fijn weekend.....

19 opmerkingen:

  1. Het was inderdaad een hele leuk dag, ik heb er geen moment spijt van gehad dat ik er een vrije dag voor heb genomen. De ammoniet staat hier in de vensterbank, leuk om te maken en ook een leuke herinnering aan deze dag. Omdat ik ook met de blokkwast en met kalkverf mocht werken, is bij mij de drempelvrees wel verdwenen...ik zou het nu wel aandurven om er thuis mee aan de slag te gaan. Door de goede tips van Monica weet ik nu ook waar ik op moet letten en wat je wel en niet moet doen. Je hebt er een mooi verslag van gemaakt, Lia...precies zoals het was.

    Fijn weekend en liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelf overweeg ik ook om te gaan. Een mooi verslag heb je er van gemaakt Lia. En wat zullen jullie het gezellig hebben gehad hebben. Een heel fijn weekend, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat was het gezellig!!!
    Gelukkig doet Rob hier ook het schilderwerk....Wat zijn we toch verwend met onze mannen ;)
    En wat een inspirerende plek het HQ van Carte Colori.

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat jullie proef persoon mochten zijn. De ammoniet is heel mooi geworden, leuk om zoiets zelf te kunnen maken. En natuurlijk om elkaar te ontmoeten.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat hebben jullie een leuke dag gehad.
    De foto's zijn erg mooi geworden en je ammoniet is een mooi aandenken aan deze dag!
    Hier zijn de schildertaken verdeeld, mijn man doet de muren, plafond en het lakwerk en de rest, het leuke werk doe ik zelf.
    Fijn weekend.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja Lia, ik baalde ook verschrikkelijk dat ik moest afzeggen vanwege de onderzoeken. Het had me ook erg leuk geleken. Niet dat ik nu direct de verfkwast ter hand zal nemen maar er iets meer van weten is nooit weg. En bovendien zijn het inderdaad leuke ontmoetingen tussen bloggende dames.
    Leuk...nog even zo'n kijkje!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zeg.....zag het al bij Monca...fijn weekend lia x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat superleuk dat jullie mochten proefdraaien! Die Ammoniet is echt heel erg mooi, die zou ik in mijn eigen huis ook zo neerzetten, leuk plan om een keer die workshop te gaan volgen, werk hier ook altijd graag met CC en wil er eigenlijk best meer over weten.
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh gaaf zeg....en wat een heerlijke beelden.......Vind je aanwinst prachtig, staat vast en zeker prachtig in de vensterbank.....Pas op voor de boefjes....zou zo zonde zijn....
    Pip tikt hier ook alles van de kasten ;)

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zal dat een leuke dag geweest zijn! Lijkt me super zo'n workshop.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi, die ammoniet. Ik had al het een en ander gelezen op de blog van Monica. Leuk hoor, dat jullie mochten proef draaien. Het is voor mij echt wel ver maar anders.....! Zelf heb ik de Carte Colori (Lino) al in huis en ben van plan om volgende week (voor het eerst) met kalkverf in de weer te gaan. Best eng hoor. Ik hoop er maar het beste van. Je ziet de voor en na foto's wel op mijn blog (als het goed gelukt is tenminste ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuk om dit weer zo terug te zien, je hebt er een mooi verslag van gemaakt met prachtige foto's!! Grappig wat ik hierboven lees bij Marjan, het HQ (hoofdkwartier) van Carte Colori is inderdaad een inspirerende plek. Haha HQ dat klinkt superleuk vind je niet?
    Ik ga nog een keer je foto's bekijken, ze zijn zo mooi geworden en zo beleef je alles gewoon weer opnieuw.
    Superleuk dat je erbij was en bedankt voor je enthousiaste verslag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat super leuk dat je als proefpersoon mee mocht draaien. Lijkt mij een hele leuke workshop. En dat niet alleen, ook de sfeer daar is prachtig!

    Fijn weekend.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super leuk zeg , ik zou het ook eens hééél graag doen maar de afstand hè.
    Fijn dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad .
    En julli hebben een mooi item bij .
    Groetjes ,
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kan me goed voorstellen dat het een super leuke dag is geweest.
    Heerlijk toch...iets moois maken en dan ook nog lekker kletsen met dames met dezelfde passie.
    Ik mis dat zelf wel...geen van mijn vriendinnen delen deze passie. Misschien moet ik me ook maar eens opgeven...

    Fijne zondag verder,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk dat jullie daarvoor werden uitgenodigd zeg! Hadden jullie elkaar al eens gezien? Het lijkt me leuk om dan zomaar oog in oog te staan met andere bloggers. En dan gezamenlijk iets maken is helemaal super....zo te zien was het een leuke dag en je hebt er ook nog een mooie herinnering van....

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zag het vorige week bij Monica en ik heb me gelijk ingeschreven. Ik wil al zo lang iets doen met krijtverf, maar heb nog niet de moed bij elkaar geraapt. Dikke kans dat deze workshop me over de streep trekt. En zo'n ammoniet is ook fantastisch natuurlijk...
    Fijne dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke dag is dat geweest! Lijkt me super om zo'n workshop bij te wonen en je leert er nog van ook!

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ingrid vertelde mij gisteren al over jullie uitstap! Wat hebben jullie een leuke dag gehad en een prachtig kunstwerk gemaakt. Waar het bloggen al niet goed voor is!

    Alvast een fijn weekend!

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia