dinsdag 26 april 2016

Lente...



Officieel zou het nu Lente zijn,  en ik was blij dat hier en daar de beuken uitliepen, en dat we straks hier onder de veranda weer heerlijk beschut kunnen gaan zitten, maar man oh man, wat valt dat tegen!!
Hoe heerlijk was het vorig jaar om deze tijd.
Ik had de veranda alweer goed schoon gemaakt, want na een lange winter zitten er hier en daar spinnenwebben en de kap is echt vies.




De rieten stoel staat klaar om in de middag te genieten van de zonnestralen, en als het nog wat fris is houden de schapenvachten me toch nog warm.






De perenboom liet de bloesem zien, en het staat zo gezellig in de tuin. Dus ik dacht dat het helemaal goed zou komen. Met dit zonnetje zou de beuk aan de voorkant ook snel uitlopen, en zou ik kunnen zien waar er nog wat bij kan.
Maar het ging toch even wat anders, want de temperaturen dalen en het is echt weer om binnen te zitten, en de beuk blijft kaal. En afgelopen zondag leek het wel even winter!!!! 




April doet dus echt wat hij wil!!!!

Maar op 1 Mei is het mooi geweest en willen we zon. Alhoewel morgen zou het ook fijn zijn, want ik vind het wel sneu voor iedereen die zich ingezet heeft om van Koningsdag een feestdag te maken. Kinderen verheugen zich toch op spelletjes of op de kleedjesmarkt. 

Hoop dat iedereen zich morgen toch nog vermaakt. En kleed je goed aan, want het is koud. Brr!!

(deze foto's zijn ook te zien geweest op instagram)







22 opmerkingen:

  1. Ik twijfel of ik er morgen wel op uit ga...het gaat nu flink tekeer en er is niets aan buiten. Inderdaad zo sneu voor iedereen die druk is geweest met het organiseren en voor iedereen die zich op de feesten verheugde. Laten we hopen dat het nog enigszins meevalt (en dat de lente zich weer heel snel laat zien)!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De perenbloesem is zo mooi, ik hoop dat het niet te veel te lijden heeft onder de sneeuw.
    Voor morgen gaan we maar voor plan B, lekker binnen bij de kachel.
    Maar 1 mei moet het mooi weer zijn dan wil ik mijn verjaardag vieren.
    Ik ben 2 mei jarig en ik geef altijd een tuinfeestje.......
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook al zie ik alles op IG vind ik dit nog steeds heel leuk hoor. Mooie foto's en een gezellig verhaal, nou ja gezellig geen gezellig weer natuurlijk maar ik vind dat je altijd leuk schrijft. Als alles dan is uitgekomen kan je alsnog een keer de tuin laten zien toch? Ik kan ook niet wachten tot de beuk weer uit is, kleine blaadjes zie ik hun best doen. Bij ons wordt de voortuin erdoor afgescheiden en kunnen mensen die langslopen niet meer de keuken inkijken, ons huis ligt nl een meter boven het straatniveau met ramen tot aan de grond. De leilindes vind ik ook zo mooi als de blaadjes eruit piepen.
    Gezellige Koningsdag, ws net als ik met een oranjebol en de kaarsjes aan voor de TV.
    Liefs en groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondanks de kou begint alles toch te bloeien en uit te lopen. Zo mooi. Op dit moment schijnt hier nog de zon. Maar als het slecht weer wordt blijven we ook lekker binnen met het vuur en de kaarsen aan. Lekker lui zijn met een oranje tompouce ;)

    Groet Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je veranda nodigt uit om er heerlijk te gaan zitten maar inderdaad met dit weer heb je er geen plezier aan.
    De kalkverf komt ook erg mooi uit op de wand in de veranda, goed idee.
    Wat een prachtige perenboom heb je in de tuin staan, hopelijk komen er straks veel peren aan.
    Nu nog de zon en dan zijn we weer tevreden.
    Liefs en Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, ik ben erop uit geweest goor. Droog en wel. Op t zompige gras na dan. De rommelmarkt was meer dan de helft minder dan vorig jaar maar nog meer dan genoeg. Bij thuiskomst begin t te hagelen. Ik heb dus mazzel gehad. Maar wat is t koud. Fijne dag
    Lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Best wel balen die koude lente, brrrr.
    Je veranda ziet er sfeervol uit , misschien nog een stoer buitenkacheltje erbij ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er heel mooi en sfeervol uit, ook je veranda met zo'n heerlijke rietenstoel! Je voortuin is heel mooi geworden met grind en een perenboom. Achter ons huis loop ik altijd Nelson uit te laten in de perenboomgaard...ieder seizoen weer anders; echt prachtige bomen! Helaas moeten we nog wachten op mooi weer maar dan ben je in iedergeval klaar om te zitten :-)) Ik heb de verf klaar staan om de achterwand in de veranda te schilderen maar helaas vandaag niet gelukt!
    Fijne week nog!
    Groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is zo zonde van het weer het zou zo fijn zijn om nu buiten te kunnen genieten van al het moois. Voor het eerst zijn we vandaag thuis gebleven. Zo jammer, maar we vonden het te slecht nu. Wat een ptachtige veranda heb je toch. En de perenboom zo mooi. Heel sfeervol.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En wat was het fris gisteren, het was heerlijk binnenzit weer. Wij hebben lekker met een oranjetompouce binnen gezeten, zoals velen. Maar ook lekker gerommeld in huis. En inderdaad, vanaf 1 mei.....laat de zon maar komen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi!! t komt echt wel goed:)) jij hebt tenminste al zo,n prachtige schuur!!!
    grtjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ziet je veranda er gezellig uit. Ik vind die stoel met die vachten zo leuk!
    Met koningsdag hebben we toch met een grote groep vrienden op een terras gezeten, een halve dag zelfs! Weliswaar wel een omsloten en overdekt terras, met verwarming, hoor. Was echt knalgezellig!
    Volgende week komt er mooi weer aan, heb ik begrepen.
    Eerst hebben we vanavond nog een van Gogh diner, in de buitenlucht! Ook wel overdekt, maar toch.... Dat wordt nog wel even dikke-sokken-lange-broek-werk!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als ik zo'n mooie veranda had (deze zomer gaat het er van komen, hoera!) dan zou ik ook willen dat het nooit winter werd. Prachtig is t'ie!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dan sta je toch wel gek te kijken hè, als er ineens sneeuw valt, eind april. Daar hadden we niet meer op gerekend. Maar nu vind ik het ook mooi geweest hoor, ik spreek voor mezelf, maar ik denk dat iedereen het met me eens zal zijn als ik zeg; Hogere temperaturen en veel zon, dat wil ik!!
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vanmiddag met lunch heb ik nog lekker buiten gezeten in het zonnetje.... Maar daarnaar was het weer huilen met de pet op bah..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat staat de perenboom mooi te wezen met zijn witte bloesem, prachtig. En de veranda nodigt ook uit om weer lekker te genieten met koffie of een mooi boek. Alleen het weer mag wel een beetje veranderen al was het bij ons met koningsdag toch nog wel redelijk weer. Maar de kinder rommelmarkt en de fietsdobbeltocht is hier verplaatst naar 5 mei. Hopelijk is het dan wat warmer.

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja, dat hebben we, denk ik, allemaal wel: we willen nu graag lente-achtige temperaturen! Ik heb geen zin meer in die kou!
    De troep voor de rommelmarkt (waar we dinsdag vanaf hebben gezien) staat dus nog klaar voor volgend jaar....terwijl we best er naar toe hadden kunnen gaan! Want het weer viel enorm mee!
    Maar,er komen vast wel mooiere dagen.....en dan zit jij heerlijk op je mooie veranda!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is het koud he... totaal niet lenteachtig.
    Ik ben er ook klaar mee.
    Wat een heerlijke plek is je veranda toch en die rieten stoel is super leuk.
    Afgesproken dus dat vanaf 1 mei het lekkerder weer wordt.

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Sfeervolle tuin en veranda heb je! 😍😍 Prachtig staat je perenboom te pronken. Hopelijk slaat het weer snel om en krijgen we veel zon....

    Goed weekend alvast,
    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Vreselijk dit weer he en dan hebben de kinderen ook nog eens vakantie, het is gewoon koud. Jouw veranda ziet er wel weer tiptop uit, lekker licht ook door die lichtkoepel, dat is fijn. De laatste foto is wel heel mooi zeg, over een tijdje gelooft niemand dat je die eind april hebt gemaakt hihi. Nou ja slechter dan dit kan het niet worden, vanaf volgende week zal het vast wel de goede kant op gaan!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik had nog heel optimistisch een voorjaarsblog erop gezet maar een paar dagen later was hier alles wit gehageld haha! Liep ik een paar dagen geleden nog heerlijk in mijn t-shirt in de tuin, nu heb ik mijn dikke winterjas maar weer uit de kast getrokken, brrrr zo koud, niks aan! Hoop dat de warmte gauw terug komt, ik wil naar buiten!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Toch hele mooie foto's lia !....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia