woensdag 1 juni 2016

Hoezo nieuwsgierig.....


Afgelopen week toen het nog een zonnige dag was, en Joep en ik (Yoris) buiten aan het spelen, rennen en aan het relaxen waren, hoorden we de bel en daarna iemand praten. Even later kwam de baasmevrouw opeens met een "enorme doos" naar buiten slepen.
Eerst bleven we een beetje op een afstand hoor, want tja, je weet niet wat het is hรฉ!

Maar uiteindelijk werd onze nieuwsgierigheid aangewakkerd, en wilde we toch wel eens even kijken.





We hebben eerst gewacht en gekeken wat ze aan het doen was, en bleven op een afstand, want zo te zien ging het niet vanzelf. Die doos ging op en neer, en van voor naar achter, en uiteindelijk kwam er iets uit, wat ze overeind zette langs de schutting.

En toen lag daar dan die doos op de grond, en gingen we gebroederlijk eens op onderzoek uit.





Heel voorzichtig keek ik eerst zelf, en toen heb ik Joep even laten kijken. En het was niet eng, dus nog maar eens even verder kijken. Want het is natuurlijk wel heel interessant.





We liepen eens even naar de andere kant van die doos, of daar wat anders te zien was. Toen hoorde we opeens geluid komen uit die lange doos. Pfff, wat zou dat zijn???

Maar och, we maakten ons weer druk om niets, want de baasmevrouw wilde met ons spelen, en had een balletje in de doos gegooid, die er dus aan de andere kant weer uit kwam.

We hebben best lang gespeeld met die lange doos. Zo houden wij elkaar toch weer even bezig!!



Joep ging er bij liggen zodat hij meteen die bal kon vangen, maar ja... ik was er ook nog hรฉ.
Dus vroeg ik hem vriendelijk toch dringend om even opzij te gaan.



Later begreep ik best wat de baasmevrouw wilde hoor. Ze wilde dat wij die doos ingingen, maar hรฉ, we zijn toch niet gek!!

Ze mag blij zijn dat we ons zo op de foto lieten zetten.



En toen waren we er ook wel weer klaar mee. Het was leuk, maar overal komt een einde aan.

Oh, en als jullie willen weten wat er nu in die doos zat, dat zal de baasmevrouw een dezer dagen best wel een keer laten zien. Maar dan moet wel de zon schijnen.....


Groetjes Yoris en Joep

30 opmerkingen:

  1. Wat leuk vertelt, echt ze maken wat mee die Joep en Yoris en vermaken is goed zo te zien !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha mooi verhaal๐Ÿฑ
    en prachtige foto's.
    Maar nu ook nieuwsgierig hoor wat er nou in die doos zat๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜ƒ
    Groet Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke post...zie het al helemaal voor me..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha Lia, weer een leuk verhaal van jullie huisdieren en de doos. Ik ben ook heel benieuwd wat er in zat ;)

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, prachtig! Maar ze lenen zich ook prima voor zo'n fotoshoot. Mooie beestjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk...altijd leuk als Joep en Yoris hun belevenissen vertellen. Ik blijf hun ook zo fotogeniek vinden, zelfs met een lege en half opengescheurde doos staan ze er goed op. En nu maar wachten op de volgende post...

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik gok op een parasol, Joep en Yoris! Groetjes, ook aan d baasmevrouw, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou ja wat een leuke post Lia genieten hoor met je twee lieverds.....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leukerds zijn het toch...en lekker nieuwsgierig.
    Ik heb zo'n idee wat er in die doos zat.
    Fijne avond nog.

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt prachtige katten, zo foto geniek ook.
    Het valt me nog mee dat ze niet in de doos gingen, vaak zijn ze wel zo nieuwsgierig.
    Leuke post.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Door die doos heen lopen? Nee natuurlijk deden jullie dat niet.. Zeker niet als baasmevrouw er met de camera bij zit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahaha geweldig ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk verhaal, en nog leukere katten.
    Ze zijn wel erg nieuwsgierig maar niet dom.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is toch net als kleine kinderen, geef ze een doos en ze vermaken zich er prima mee. Mooie foto's en laat die zon maar komen want ik ben wel nieuwsgierig hoor.
    Liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke genietpost!! Wat zul je genoten hebben van dit schouwspel, geweldig!!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahaha geweldig!! Wat zien jullie er mooi uit. Katten en dozen he, heel herkenbaar. Doen jullie de baasmevrouw de groetjes van me. Ik kan niet wachten tot de zon schijnt. Fijne (speel/luier} dag
    Liefs Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een parasol natuurlijk.....ha denk ik maar hoor aan de doos te zien.
    Maarre...mogen jullie dus gewoon buiten....? Lopen jullie de tuin niet uit?
    Ik durf Pip niet zo los te laten......ben toch bang dat ze 'm meenemen.....

    Dus ben benieuwd of jullie alle vrijheid hebben ;)

    Fijne dag


    Poot van Pip

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb weer genoten van jullie verhaal jongens! En wat een prachtige ogen hebben jullie toch! En jullie weten natuurlijk al wat er in die doos zat. Wij moeten nog even wachten. Ben benieuwd, maar heb wel een vermoeden.
    De groetjes aan jullie baasmevrouw.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou Joep en Yoris, jullie baasmevrouw maakt het wel spannend! Maar ik denk dat het met die zon te maken heeft en schaduw...
    Heerlijk genoten van jullie capriolen! Dikke kroel aan jullie beiden en baasmevrouw...nou ja, haar geen kroel, maar een lieve groet, hihi!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Echt even genieten van Joep en Yoris wat een heerlijk stel is het toch. Ze hebben er duidelijk lol in. Leuk om je ontmoet te hebben Lia.
    Fijn weekend, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haha echte fotomodellen jullie twee! Heerlijk toch om in de tuin te zijn, ik hoop dat het zonnetje zich goed gaat laten zien dit weekend. Fijn weekend heren!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Daar blijf je naar kijken en wat zijn ze mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een spannend verhaal en de beide heren hebben zich goed vermaakt met een lege doos. Mooie foto's heb je gemaakt van Joep en Joris.
    Fijne zonnige dagen gewenst.

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hahaha......
    Hoezo nieuwsgierig.....
    Wij....
    Echt niet!!!!
    Zag net op Instagram wat er in de doos zat. Dat kan baasmevrouw heel goed gebruiken met dit zonnige weer. Jullie misschien ook wel ;)

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik heb deze week ook zo'n doos thuis bezorgd gekregen.
    Had al een zwarte maar die is met de storm omgewaaid en kapot gegaan.
    Heb nu een grijze gekocht maar lijkt toch een beetje taupe.
    Oh ja we hebben het over een Borek toch ?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo'n doos kreeg ik ook deze week.
    Had eerst een zwarte maar die is met een storm kapot gegaan.
    Heb nu een grijze maar vind het meer op taupe lijken. Maar ben er blij mee.
    Oh ja het is een Borek.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het is een heel mooie tuin geworden!! En die poezen van je... Hahaha, zo nieuwsgierig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. I saved it as a favorite it to my bookmark site list and will be checking back in the near future. Take a look at my website as well and tell me what you think.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia