woensdag 13 juli 2016

Zomerstop...



Het wil met de zomer maar niet echt lukken.

Als ik terug denk aan de zomers dat mijn kinderen nog klein waren, dan was daar altijd de zon bij. We hebben zelfs jaren gehad dat er op school een tropenrooster gedraaid werd. Ze kwamen uit school en speelden buiten, en na het eten waren ze weer buiten. In de zomervakantie was het ook de normaalste zaak dat we gepakt met tassen vol spullen naar het water gingen, en dat deden we soms wel weken achter elkaar.  'S avonds zaten we buiten, en zuchten we een keer omdat we toch echt wel naar bed moesten want de wekker ging de volgende morgen weer vroe, maar het was nog zo lekker buiten. Je weet wel van die heerlijke zwoele zomeravonden, waarop je laat in de avond nog rustig een rondje ging lopen. Zomerkleding had je toen nog echt aan, en die hing niet zoals nu nutteloos in de kasten. Ik dacht dat ze weleens voorspeld hadden dat we warmere zomers kregen, maar de laatste jaren is het in mijn beleving niet echt zomers te noemen.
Maar gelukkig kunnen we dat zelf allemaal niet plannen, en moeten we het nemen zoals het is. En genieten van iedere mooie dag. Want of het nu warm, koud, zonnig of regenachtig is, er is altijd wel wat leuks om van te genieten.

Voorlopig is dit even mijn laatste post, en hoop dat jullie allemaal een prachtige zomervakantie hebben. En geniet van de dingen!!






In September ga ik mijn blog weer oppakken, maar op Instagram zal ik af en toe best wel een foto plaatsen.


Fijne zomervakantie

21 opmerkingen:

  1. Ja, inderdaad...het lijkt wel of het ook in mijn herinnering altijd zomer was. Maar we onthouden selectief, heb ik begrepen.
    Een fijne vakantie gewenst Lia. Hier gaan we aan de zwaardere dingen in het leven beginnen, helaas!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hebben chronisch herfst is mijn idee😉

    Fijne vakantie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens je een hele fijne vakantie en wie weet wordt het toch nog die gewenste zomer met veel zon. Tot September.

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou waar zijn die zomers gebleven? Ook voor jou en je gezin een hele fijne vakantie, tot ziens in september en ws kom ik je wel op IG tegen. We doen gewoon net of het echt zomer is.....toch.
    Groetjes en liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik wens jou een hele fijne zomer ....mét of zonder zon...we moeten er uiteindelijk zelf een zonnige tint aan geven!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij ook een hele fijne zomer. En ook al valt het weer tegen, genieten kun je ook van andere dingen. Dan maar zelf het zonnetje zijn in huis :-)

    Groetjes Gea Westrik

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tsja, het is inderdaad niet anders Lia. Ik kan me de warme zomers van weleer ook nog goed herinneren. Maar volgens mij worden de zomers niet warmer, de voorspelling is dat door de klimaatverandering het weer natter en extremer gaat worden en dat lijkt te kloppen. Een ook daar kunnen we niet 1,2,3 wat aan veranderen. We zullen het ermee moeten doen. Gelukkig hebben we het in Nederland, ondanks het weer, hartstikke goed.
    Fijne vakantietijd
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een hele fijne vakantie Lia! Ook met minder mooie dagen is het al heerlijk om niet met de klok te hoeven leven. Ik mag nog twee weken werken, daarna begint ook mijn verlof. Veel plezier...geniet er maar lekker van!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele fijne vakantie Lia en toch hoop ik op een beetje zomer want wij willen onze tuin onder handen nemen en dan is een beetje mooi weer wel prettig.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tja, ik zeg hier voor de grap wel eens dat we nu herfstvakantie hebben. Maar gelukkig hebben we het hierin niet zelf voor het zeggen. Al blijven hier veel nieuw gekochte zomerkleding voor de kinderen ook gewoon in de kast hangen.
    Een hele fijne vakantie gewenst en tot september of op IG.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijne vakantie Lia. Vanaf volgende week wordt het stukken beter, dat zal toch echt een keer tijd worden. Ik heb er nog hoop in ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hollandse zomers worden steeds natter lijkt het wel. Gelukkig dit weekend weer wat droger en meer zon.
    Fijne vakantie Lia!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Lia, de zomer komt eraan en heerlijk het ritme even te doorbreken met gewoon de dag te nemen zoals hij is, of leuke dingen doen en even helemaal de tijd nemen voor iets wat je altijd al wilde doen, fijne zomer en tot setember. groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hele fijne vakantie lia geniet !!....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Inderdaad Lia, van een echte zomer kunnen we nog niet spreken. Er zijn best al een flink aantal mooie dagen geweest, maar avond aan avond buiten kunnen blijven zitten, dat was er nog niet bij. Misschien komt het nog, krijgen we nog een hittegolf zodat we later zullen zeggen; die zomer van 2016, dat was pas een echte zomer.... zou het?
    Fijne zomer wens ik je in ieder geval toe.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een hele fijne vakantie........hopelijk met toch wat meer zomerweer.....
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hele fijne vakantie, en ik hoop dat we nog zomer krijgen!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fijne Vakantie Lia.

    Groetjes,
    Inge...my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou t warme staat eraan te komen hoor. Geniet ervan. Fijne zomervakantie en tot september maar weer

    liefs Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  20. We houden contact! :-) #Instagram

    BeantwoordenVerwijderen
  21. I LOVE your blog and would also like to follow style and still, but they don't offer a translation into English. Do you know how to do this? Yours is so easy. X

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia