donderdag 6 oktober 2016

Veranderingen....


Veranderingen in huis en op het blog. Ik vond het wel weer eens tijd om mijn blog wat te veranderen.
Zo af en toe, vind ik dat er wel een nieuw kleurtje en wat nieuwe foto's op mogen, maar dat gaat niet zo makkelijk. Tenminste niet bij mij, want de foto's moeten bij elkaar matchen, en de kleur van de achtergrond moet daar weer mooi op aan sluiten. En dan snap ik nog steeds niet waarom het op de pc/laptop heel erg mooi is, en waarom het op de tablet het dan weer wat meer geler van kleur is, en dan baal ik zo enorm....
Hoezo perfectionistisch!!!

Dat geld dus ook voor de foto's.Ik ben er best lang mee bezig geweest, en het lukt me niet goed genoeg.. (vind ik). Wat ik jullie wil laten zien, is namelijk best wel in een donkere hoek, waar dan wel weer licht van links naar binnen valt. Er brand hier met donkere dagen ook altijd een lamp.

Dit gedeelte was vroeger de keuken, en nadat we de keuken verplaatst hadden was dit gedeelte eerst bestemd voor de kinderen om te spelen, en later toen de pc zijn intrede deed, kwam die ook hier in dit gedeelte te staan. De laatste jaren stond hier altijd mijn servieskast, met daarnaast een zuil waar een oude kruik op stond.




Maar als je goed rechtsboven naar de foto kijkt, dan zie je daar een hoogteverschil in het plafond. Dat was ooit zo gedaan omdat daar een schoorsteen zat. Die schoorsteen hadden we al tot het plafond weggehaald, maar verder was hij nog intact.

Ik stoorde me al jaren aan die plaat op het plafond, en vroeg waarom we dat ooit zo gedaan hadden. En tja, toen bedacht ik dus opeens dat we daar misschien wel een pijp van een kachel op aan konden sluiten.

Dus zijn we ons daar maar eens in gaan verdiepen. We wisten al wel dat het te klein zou zijn voor een houtkachel, maar een gaskachel zou wel gaan. En we wisten ook al wel dat we dit klusje toch wel aan de profs over wilden laten. En dan zouden we het zelf verder aftimmeren, want dat soort dingen willen we gewoon zelf doen, omdat je al doende weer bepaalde ideeën krijgt.




Omdat daar natuurlijk altijd mijn servieskast stond, wilde ik wel weer iets terug. En zo kwam ik op het idee om rechts van de kachel een kast te bouwen. Maar dan graag met deuren van planken tot het plafond, zoals aan de voorkant naast de ramen.

Bovenin de kast is de pijp netjes weggewerkt, dus daar zien we ook niets meer van. Tja, en waar maak je dan die deuren mee open?  Eigenlijk ben ik niet zo van de grepen, maar ja die deuren moeten natuurlijk wel open en dicht kunnen. En dat kunnen ze nu ook dmv een druksysteem.

De deuren hebben ook dezelfde kleur gekregen als aan de voorkant, en de schouw is gekalkt in Lino, net als de rest van de woonkamer.




Ik heb hiermee nog een wens van mij vervuld. Ik had nl nergens een plekje in de woonkamer om wat leuke persoonlijke dingen neer te zetten. Want buiten de tafel heb ik alleen een tv kast en een klein tafeltje om wat op te zetten, Nu er rechts van de haard nog grote schappen geplaatst zijn, kan ik daar dan eindelijk mijn favoriete woonboeken leuk neerleggen, en met nu wat leuke zwart-wit foto's van de kleinkids.






Zoals je ziet steekt de schouw ook iets verder naar buiten dan de rest. Zijn gewoon van die kleine dingen die het net even wat anders maken.

Als je nu van de gang de kamer inloopt dan kom je niet meer in een ruimte die tussen de keuken en kamer zweeft, maar omdat het nu een geheel is mag het echt een gedeelte van de woonkamer genoemd worden. Bovendien lijkt het ook veel groter geworden, en dat is natuurlijk ook best een pluspunt. En ook al zit je er niet echt voor of naast met een stoel, wij kijken er vanaf de zithoek mooi op, en dat geeft al warmte genoeg.




Zoals jullie van mij gewend zijn hou ik ervan om strak en stoer te combineren met sober en een beetje landelijk. En omdat het nu herfst is mag er wel een vachtje bijliggen. En ben je echt koud kun je altijd even voor de kachel zitten om je op te warmen.


Graag tot ziens!!


52 opmerkingen:

  1. Prachtig geworden Lia,
    dat wordt fijn genieten deze winter!!!
    Groetjes Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie verandering Lia een heerlijke sfeer, de kleuren zijn echt prachtig het is weer een lust om naar te kijken !
    Lieve groetjes
    Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauwwwww Lia geweldig geworden������super mooi zo ....geniet ervan...
    Gr.Nettie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een superidee en wat is het mooi geworden, heel sfeervol!! Echt een plek om van te genieten en dan zullen jullie zeker doen de komende wintermaanden, heerlijk!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig op elkaar afgestemd Heerlijk als je daar goed oog voor hebt Echt genieten zo
    Laat de winter maar komen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben helemaal verliefd!!!!
    Wat is het prachtig geworden.
    Zo mooi met die dichte kast aan de ene kant en de open schappen aan de andere kant.
    Het lijkt ook op de foto groter.
    Heerlijk van genieten nu met dit koude weer.
    Volgens mij kan je je ogen er niet van houden hahahaha

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi geworden .
    Vooral nu het kouder is.
    Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super geworden Lia. Strak en landelijk zoals je aangeeft. Ik vind het een heel goede combinatie en spreekt me heel erg aan, dus ook deze plek in je huis.
    Van je foto's geniet ik trouwens altijd! Wat mij betreft altijd goed.
    Gr, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooi geworden lia! Geniet er van, dat gaat vast goedkomen met de kou in aantocht :)

    Groetjes
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt heel mooi gedaan! Strak en toch heel sfeervol, dat wordt genieten deze winter!
    Groet, Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het een super mooi geheel geworden.
    Heel sfeervol die haard.
    En wat handig om ernaast een grote kast te maken, met deuren om alle spullen erachter op te ruimen en de vakken om je mooie spullen uit te stallen.
    Super gedaan.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is het mooi geworden Lia. Echt heerlijk. En van die kachel gaan jullie zo veel plezier krijgen. Dat weet ik zeker. Die geeft zulke aangename warmte. Vele malen lekkerder dan de centrale verwarming. Je hebt op deze manier ook een mooie grote servieskast terug en de schappen zijn natuurlijk heerlijk om telkens wat anders te laten zien. Wat zullen jullie blij zijn met het eindresultaat.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ....perfect! Heel mooi bedacht en uitgevoerd Lia! Vlammetjes geven zoveel knusheid! Je zult er vast heel veel plezier van hebben!
    Alvast een fijn weekend toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig geworden ... lekker Genieten! De tijd ervoor komt er weer aan.
    Heerlijk!!
    Hartelijke groet Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat is dat mooi geworden Lia ! En weer prachtig afgewerkt allemaal, jullie denken daar altijd goed over na,
    dat is goed te zien. Sfeervol, strak en landelijk tegelijk , echt jouw stijl .
    Geniet er lekker van , hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Echt heel mooi gedaan Lia, zo sfeervol en weer helemaal in jouw stijl!

    Die deuren staan hier klaar (in mijn hoofd dan toch) als ontwerp voor de trapombouw, zag op IG onlangs heel mooi idee voorbij komen wat ik aan het uitwerken ben, maar wordt hier een klus voor de timmerman want met een taartpunthuis is niets rechttoe-rechtaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi geworden Lia, echt een superidee. Wat zal het knus zijn s' avonds in je kamer en dan ook nog een een geweldige oplossing met de kast zo. Ik ben onder de indruk hoor.
    Liefs ánneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is echt heel mooi geworden. jullie huis is heel stoer en toch stijlvol, knap gedaan. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is prachtig geworden Lia, daar zul je veel plezier van hebben. Heerlijk het kacheltje aan met het koude weer en een mooie opbergplek. Mooi bedacht.

    groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel erg mooi geworden!
    Dat wordt heerlijk warm deze winter!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Echt prachtig, volgens mij zit je s'avonds vanaf de bank onwijs te genieten en hij kan ook lekker aan he, nu het toch echt kouder gaat worden. Supermooi zo!!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jeetje mikkie Lia wat heb je dat toch weer prachtig bedacht en voor mekaar, supermooi! En op tijd klaar nu het weer 's avonds en 's morgens alweer wat kouder is. Lekker genieten maar.
    Liefs en groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauwie wat stijlvol gedaan echt heel mooi....

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel erg mooi Lia! Wat een plaatje, prachtig stoer en sfeervol!
    Ja, die kleuren op je beeldscherm, best lastig . Elke pc, laptop, tablet heeft een andere weergave.
    Ik heb een ipad met retina scherm , glashelder beeld en fantastische zuivere kleuren, maar mijn note book is helaas een stuk minder.
    Fijn weekend, geniet van je nieuwe kachel.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het is heel mooi Lia. Geniet ervan.
    Groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  26. In één woord PRACHTIG !! Wat een geweldige hoek in jullie o zo sfeervolle huis.....je kunt zien dat jullie er goed over nagedacht hebben...dat de schouw iets uitsteekt geeft hem nog meer allure...kleine gashaard met heerlijke warmte. Ik stond niet meer op als ik bij jou zat!
    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel mooi Lia! Het weer lijkt mee te werken, je kunt er nu lekker van genieten.
    Een mooie stobere plek in huis erbij gecreëerd wat het geheel extra knus maakt. Goed bedacht met die kast ernaast zonder grepen! Echt petje af dat jullie dit samen zo hebben bedacht en gemaakt!
    Nu genieten!

    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw! Vind het echt heel erg mooi geworden! Wat een rustig en gezellig hoekje! De kast eromheen vind ik ook echt een goed idee! En zeker met deze donkere dagen is het vast extra genieten!

    Alvast een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Onvoorstelbaar wat mooi! Het is echt een geheel geworden, prachtig sfeervol. Dat idee met het druksysteem is heel slim!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat mooi geworden lia !...prachtig hoor zo met de kast ernaast goed gedaan!...fijn weekend liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wow!! Wat is het mooi geworden en die kast er omheen vind ik een hele goede oplossing. Leuk ook dat je er wat spulletjes neer kunt zetten die je dierbaar zijn. Nu het weer wat kouder wordt kun je heerlijk genieten van de warmte.

    Fijn weekend en groetjes,
    Hanny Volker



    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat heb is het mooi geworden! Zo mooi rustig en knus. Met prachtige kleuren.
    Top. Heerlijk zo met de donkere en koudere avonden. Lekker gezellig.
    Ik wens je een gezellig weekend toe.
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik heb genoten van deze post en de mooie sfeer die jullie hebben neergezet in jullie haardhoek van de kamer: echt stijlvol! Nu genieten van het warme vuur...

    Fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Echt SUPER mooi Lia, het is prachtig geworden, je kent het niet meer terug. Nu lekker genieten van je kachel 😍

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ziet er fantastisch uit Lia! Wat een mooi stukje werk en wat een mooi idee. Dat wordt genieten van je haard deze winter. Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Weer iets om af te vinken . SCHIT-TER-END!!!
    Veel plezier ervan/ermee
    Goed weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Zoals altijd hebben jullie er samen weer wat moois van gemaakt, dit ziet er ook weer super uit. En net op tijd klaar want het begint al kouder te worden. Dat wordt genieten de komende maanden!

    Fijn weekend, Lia! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Heerlijk hè, zo'n haardje?? Ik geniet er ook altijd van!
    Mooi geworden hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Prachtig.....wat zullen jullie hier komende tijd van genieten........
    Wat is het mooi, tot in detail perfect.

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat is het mooi geworden Lia!! Ik heb natuurlijk op IG (op mijn phone) al wat langs zien komen maar op mijn laptop is het met de grotere foto's allemaal veel mooier te zien!
    Veel plezier deze winter bij het haardvuur!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Een mooie post met een nog mooier resultaat. Het is echt prachtig geworden! Wat zullen jullie er nu van genieten, want de kachel kan al wel aan.
    Fijne week gewenst!

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Heel erg mooi. Heerlijk als je (naast de ideeën) ook nog eens zo handig bent.

    Complimenten.
    Groetjes, Francie

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Heel mooi geworden Lia. En beter hoor, dat de gashaard niet in de zithoek zit. Wij zitten er ook niet strak omheen, dan zit je in mum van tijd weg te smoren.
    Juist zo van een afstandje is heerlijk en gezellig om naar te kijken.
    Wij hebben net zoiets, misschien wel dezelfde maar dan heel anders qua hoe hij ingebouwd is.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ooh zo mooi geworden, kan mij voorstellen dat je er erg van geniet, groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Een heel mooi strak geheel!! Geniet ervan!! Groetjes Jac...........

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Prachtig om te zien hoe je het strakke lijnenspel (zie: vloer, balken en muur) combineert met de accessoires. Zelf zou ik eerder kiezen voor een kleurig accent om het wat op te vrolijken, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

    Wat ik verder heel mooi vind is de afstemming van de inrichting en de blog. Je kan echt zien dat je de blog wilt gebruiken als een verlengstuk van de inrichting!

    Groetjes,

    Maickel

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wauw die kachel met die boekenplank; heel erg mooi! Super tof die industriële look. Leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat is het mooi geworden!! Ik geniet van de mooie plaatjes die jij maakt in en om het huis.
    Mag ik vragen hoe je de planken aan de muur hebt bevestigd?
    Enne..vind jij de schapenvachtjes niet ruiken? (lees stinken);)

    Groetjes Annelies.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn man heeft daar ijzeren hoeklatjes voor gebruikt. En ja, in het begin stinken ze, maar ze hebben best lang buiten gelegen. Maar sommige ruiken idd goed.

      Verwijderen
    2. Mijn man heeft daar ijzeren hoeklatjes voor gebruikt. En ja, in het begin stinken ze, maar ze hebben best lang buiten gelegen. Maar sommige ruiken idd goed.

      Verwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia