zondag 29 januari 2017

Keuken....


Ik had me vorige week al voorgenomen om weer eens een blog te gaan schrijven.
Maar het komt er gewoon niet van. Niet dat ik nu helemaal geen tijd meer heb hoor. Maar hoe graag ik de afgelopen jaren ook een post maakte, en iedere dag op blogger de posten van een ander ging lezen, ontbreekt me nu gewoon de interesse daarvoor.

Natuurlijk is Instagram daar ook schuldig aan, want laten we eerlijk zijn, het is erg rustig in blogland. Maar mijn leven is in die 8 jaar ook wel veranderd, en ik vind zoveel dingen leuk en belangrijk.

Januari 2009 begon ik mijn blog, en wat was dat een spannend avontuur. Ik was op het grote www te vinden, en deelde mijn interesse met vele van jullie. Het tweede jaar van mijn blog kregen we de kans om onze huurwoning te kopen, en die kans grepen we met beide handen aan. We hebben in al die afgelopen blogjaren het huis en de tuin een metamorfose gegeven, waarbij ik jullie mee liet kijken. 
En eigenlijk kan ik zeggen dat het huis af is. We kunnen geen kant meer op qua verbouwingen, en omdat we nog maar samen zijn heeft het ook niet veel te lijden. De laatste wensen zoals de badkamer en haard zijn inmiddels ook vervuld, en al zou ik best graag een nieuwe keuken of vloer willen, die wens gaat me een beetje te ver. Want ik ga niet iets vervangen wat nog helemaal goed is. Stiekem lijkt het me wel leuk om eens te gaan verhuizen, maar ja waar naartoe??? 
Deze woning inruilen voor een andere rijtjeswoning die boven op elkaar staan is geen optie, en een vrijstaande woning is voor ons niet weggelegd.

Och als ik weleens om me heen kijk, dan wonen wij hier prachtig hoor, maar 36 jaar is al best wel heel lang, en dromen doen we toch allemaal weleens!!  En intussen probeer ik datgene wat ik niet echt mooi vind toch een beetje meer van deze tijd te maken.
En dan bedoel ik natuurlijk de keuken. Ooit gekocht in een periode toen ik nog voor het brocante was, en die inmiddels al een paar keer aangepast is door van alles te verwijderen en de kleuren te veranderen.
Maar door het terrazzo aanrechtblad kan ik niet echt van alles doen, want het is en blijft een druk blad. En ook al veranderde de kleur van de kastjes van ral1013 naar Sculptura, de keuken bleef in mijn ogen te landelijk.
Ooit al nagevraagd om het blad te bewerken met een beton cire of andere spul, maar het blijft een gok en eerlijk gezegd kan ik wel van alles doen op dit blad. 
Wil ik deeg van een appeltaart of een pizza uitrollen, dan strooi ik bloem op het blad en snijd er gewoon met het mes overheen. En word dat met een ander blad dan nog wel zo makkelijk.

Daarom hebben we de kastjes nog eens geschilderd, en nu heel donker. Maar omdat de vloer al donker is, en we eigenlijk weinig of geen daglicht hebben, werd het veel te donker en zelfs benauwend. Dus weer opnieuw zoeken naar een kleur voor de kastjes en de bovenkant kon dan blijven zoals die was. Miranda van Hamsmade gaf mij ooit eens een kleurnummer die we opzochten in de waaier, en dat was nog niet zo gek. Jan zou Jan niet zijn, als die dan toch weer wat zelf gaat mengen. Dus voordat er vragen komen wat dit voor kleur is, dit kan ik je dus niet vertellen. Het is een beetje grauw grijs en het is een kleur waardoor mijn keuken weer jaren mee 














Een kleine terugblik.
  

  



Op foto 1 en 2 zie je een brocante keuken met een plank die over de muur doorliep om de afzuigkap, en waar toen voor mij nog best veel accessoires stonden. 
Op foto 3 werden de muren donkerder gemaakt,
Foto 4 en 5 laten zien dat de plank op de muur en de afzuigkap verwijderd is, en er een zwarte stalen plaat achter het fornuis is geplaatst. de kleur was echt al wel anders, maar is op foto's niet echt goed te zien. Wat maakte dat al een verschil.

Maar zoals je ziet is het nu toch weer rustiger geworden door de kastjes een grauwe kleur te geven. De donkere muur lijkt minder donker te zijn, en accessoires staan er bijna niet meer. Nou ja, wat er staat zijn gebruiksvoorwerpen zoals een stalen apparaat met een glimmende kom. Ik stoor me daar niet meer aan, want het maakt het mij zoveel makkelijker in de keuken, nu mijn handen niet meer kunnen wat ik wil.
Ja, eigenlijk ben ik nu best tevreden...


Ik probeer af en toe weer wat te posten, maar intussen kunnen jullie me natuurlijk volgen op instagram, zie de link hiernaast in de rechterkolom.


Fijne zondag allemaal.

29 opmerkingen:

  1. Je hebt het weer heel mooi gemaakt, je aanrechtblad staat er goed bij! Heel rustig geheel zo. Fijne zondag verder.
    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een heerlijk huis... echt waar.
    Alles zo mooi op elkaar afgestemd.
    Maar inderdaad altijd wat te wensen... dat is toch ook leuk Zo hebben wij net weer nieuwe lampen Iets stoerder allemaal. Nu nog de muren die kleur stoep tegel zit er minstens 14 jaar op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Lia, ik vind je keuken hoe die nu is prima passen bij de rest van het huis. De kleur op de muren vind ik ook erg mooi.
    Als het hele huis al naar wens is lijkt me dat ook een soort rust te geven.Wij zijn ook al heel ver in huis om het naar onze smaak te maken.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is die keuken weer helemaal mooi! Toch heerlijk om dat zelf aan te pakken? Nieuw kopen is vaak helemaal niet nodig (tenzij er een flinke verbouwing plaatvindt, zoals bij ons. Dan redt je het natuurlijk niet met je oude keuken). Het was heerlijk om weer een post van je te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik houd van keukens die ook echt keukens zijn en geen toonzalen. Want laten we eerlijk zijn: soms zie je op IG keukens (trouwens ook andere vertrekken) langskomen die maar voor weinigen zijn weggelegd. Wij hebben wel een fijn vrijstaand huis met veel ruimte maar onze keuken is ook niet al te groot. Ik wil eigenlijk ook wel het een en ander veranderen maar net als jij zijn mijn prioriteiten veranderd in de loop der tijd. Bovendien heeft Rein totaal geen zin in klussen en ik ook niet. Dus probeer ik gewoon mijn keuken gezellig te maken op mijn manier. Ik vind jouw keuken echt hartstikke leuk. Mooie kleur op die kastjes hoor. Wie weet komt het er hier ooit nog eens van...😂

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind je keuken prachtig, die kleur is perfect! Ach en er moet toch wat te wensen overblijven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kleur !!! En super leuk weer eens een blog. Ik kijk zo vaak even of je al geschreven hebt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Donkere kleuren zijn mooi, maar op donkere en regenachtige dagen loop je dan wel de kans dat het somber wordt. En dat is niet de bedoeling. Ik zou de keuken ook wel aan willen passen, maar dan is de enige optie de kastjes schilderen. Aangezien ik best veel kasten heb en deze ook niet zou willen missen, is het schilderen een behoorlijke klus. Maar wie weet komt het er nog eens van, ik weet zeker dat de keuken dan wel een hele andere look krijgt.

    Ik vond je keuken al prachtig en ook dit is weer erg mooi.

    Fijne avond Lia (en heerlijk om weer eens een post van je te lezen ;-)). Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi geworden hoor, is toch weer als nieuw zo? Het aanrechtblad vind ik prachtig en juist tijdloos, staat allemaal supermooi bij elkaar!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Blogger is inderdaad rustig geworden... ik maak nu even een rondje op mijn leeslijst omdat ik gisteren zag dat jij een blogpost geplaatst had, maar dat rondje is tegenwoordig vrij snel gedaan;-)

    Verhuizen... ik vind het leuk! Aan de andere kant vind ik het ook wel knap wanneer mensen decennia lang in hetzelfde huis blijven wonen, of zoals mijn ouders hun huis lieten bouwen toen ze trouwden en er pas uitgaan, wanneer ze alles niet meer zelfstandig kunnen bijhouden. Dan ben je pas honkvast! Maar Bas en ik hebben niet zoveel van onze ouders meegekregen en wij vinden bouwen gewoon erg leuk... Soms fantaseren we nu alweer over hoe ons volgende project eruit zou zien, maar we zullen eerst dit project eens helemaal afwerken, wat vast nog járen in beslag gaat nemen!

    Jullie keuken heeft weer een mooie opknapbeurt gekregen! Ik zie in de woonwereld waarin wij vertoeven dat de brocante steeds meer ruimte moet maken voor stakke items... Eerlijk gezegd ben ik zelf toch nog steeds wel van de sfeer en uniekheid die brocante stukken met zich meebrengen, dus ik denk dat ik die trend even oversla. Maar net zoals jij al zegt: Zoveel als eerst, wil ik ook niet meer!

    Heel fijn dat je weer een blogpost geplaatst hebt, want jij bent nog steeds één van mijn favorieten waar ik graag kom lezen en al die mooie foto's bewonder... Thank God for Instagram haha

    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi hoor. Leuk om weer post van je te lezen.

    Groetjes
    Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt mooi geworden, Lia!! En wensen blijven er altijd, volgens mij is daar ook niets mis mee. En ik ben nog altijd blij om een post van je te lezen, hoor! Dank je wel daarvoor!
    Groetjes Gea Westrik

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie kleur op de kastjes. Past goed bij de kleur van de muur. Zo zie je maar dat een ander kleurtje een hele verandering kan maken. Vind het een mooie rustige keuken en het aanrechtblad past er prima bij. Wens je nog fijne dagen.

    Grotjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha....gezellig, daar ben je weer! Heerlijk om weer wat van je te lezen...
    Tja....verhuizen is leuk maar wanneer je zo tevreden met je huis en je buurt bent moet je toch even nadenken hè!
    Je keuken ziet er prachtig uit! Alleen voor mij zou het niets zijn want ik houd wel van wat spulletjes om me heen! Goed dat iedereen een andere smaak heeft anders zou alles wel veel hetzelfde zijn!
    Ik vind het bij anderen altijd mooi maar bij mij past het niet.
    Wanneer je het aanrecht niet zo mooi vind kan je die dan niet weghalen en er iets anders voor in de plaats doen of is dat niet mogelijk?

    Groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig lia ...heel mooi ....en ik wens je een fijne week liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Lia! Je hebt het echt prachtig opgelost hoor! Tuurlijk als je opnieuw mocht kiezen... maar echt.. je blad is zeker niet lelijk en zo komt hij er goed uit!! Je foto's zijn altijd geweldig mooi op IG en ik kijk er altijd met veel plezier naar!!
    Idd dat minderen van spullen ben ik ook van! Geeft zoveel rust!

    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooi doorkijkje ! Prachtige wanden. Tja, keukenbladen.....de mijne is van Belgisch hardsteen, een ramp!
    Vol met vlekken, nooit mooi en behandelen met hardsteenolie helpt geen bal. Al jaren een ergernis. Ik denk dat ik er betonverf op ga smeren ....erger dan nu kan het bijna niet worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik heb ook het zelfde blad verveelt me nog zeker niet wij gaan binnenkort ook de binnendeuren in bijna de zelfde kleur verven zijn nu zwart maar dit komt zo op mij af groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wij hebben een Belgisch hardstenen keukenblad en die vlekken... die horen er een beetje bij! Grote *tip* (ook voor Room Seventeen misschien), af en toe een nachtje ruim insmeren met olijfolie. De volgende dag oppoetsen en.... voilá, het aanrecht is weer mooi! ☺️

    BeantwoordenVerwijderen

  20. Beautiful pictures.
    I loved meeting you.
    Janicce Brazil / RS

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik probeer mijn blog ook weer opnieuw leven in te blazen. Ik was aan het kijken wie ik volgde. Een daarvan was jij. Mooie foto's en een leuke blog. Ik blijf je volgen want dat is toch wel leuk.
    Ik kijk uit naar je volgende blog Lia.

    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Lia, als ik het goed heb, heb jij in de woonkamer toch sculptura op de muren? Ik vind het altijd een prachtige kleur. Heb deze week pepple stone erop gezet, maar dat is veel te donker. Sculptura lijkt wat licht uit proefpotje, maar nu ga ik twijfelen.... Groeten Annet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry voor mijn late reactie.
      Sculptura is inderdaad licht, maar ook niet zo licht dat je niet ziet dat het klakverf is. Ik vind het een hele mooie kleur, en zeker voor donkere ruimtes.

      Verwijderen
  23. Mooie blog, jammer dat het inactief is.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie keuken! Ik snap heel goed dat het bloggen soms moeilijk is. Instagram is zeker wat makkelijker en sneller. Mooi geverfd je muren en de doorgang is leuk gedaan.
    https://www.onlineparketshop.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ik vind je keuken een plaatje en die kleur erg gaaf.
    Fijn weekend
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Echt prachtig gedaan met de keuken. Zelf zou ik het niet zo snel durven met veel donkere kleuren te werken, maar hier is het eindresultaat mooi. Zelf ben ik nu ook bezig met de keuken te verbouwen dus door dit krijg ik weer leuke woonideeen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je er zo weer wat inspiratie bij hebt gekregen.

      Verwijderen
    2. Fijn dat je er zo weer wat inspiratie bij hebt gekregen.

      Verwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia