dinsdag 26 september 2017

Terug van weg geweest....


Het is echt lang geleden dat ik een behoorlijke blogpost heb gemaakt.
Het schiet er steeds bij in. En ja.... ook bij mij gaat het op Instagram net even wat sneller allemaal.

Maar hier en daar verneem ik dat er nog steeds graag een post gelezen word. En omdat ik nu toch wel weer wat veranderd heb, leek het me wel een goede gelegenheid om hier weer wat te plaatsen.

Het gaat niet om een grote verbouwing of iets dergelijks. Maar op onze slaapkamer hebben we voor het allereerst de muren in de kalkverf gezet. En dat heb we in de loop der jaren doorgezet door het hele huis.
Zeven jaar geleden hebben we er een kast uitgebroken en Jan was nooit echt tevreden ovcer het plafond. Maar toch hebben we het twee jaar geleden toen we de bovenverdieping opgeknapt hebben laten zitten. Er was al zoveel gedaan, en ach wie zag dat nou!!!

Nou dat waren wij dus zelf hihi... En Jan stoort zich daar dan nog het meest aan. Dus nu had hij in de vakantie besloten dat hij het even opnieuw ging stuken.
De vloer was nog goed, en met een kleine beschadiging vind ik het juist mooier worden. En ook de kozijnen waren twee jaar geleden al wel gedaan. Dus werden alleen de muren en plinten van een andere kleur voorzien.




We zijn van Zinco over gegaan naar Sculptura van Carte Colori. Deze kleur zit al op de overloop, trappengat en gang en dat vind ik nog steeds een mooie lichte tint.

Ook hebben we nu houten lamellen hangen om overdag het licht te regelen.
Op bed heb ik nu eens een keer gekozen voor een mooie dekbedhoes van House in Style die prachtig over het bed heen hangt.
Tegen de muur een ander tafeltje met daarop een grijs plaid en een boek. En op een ijzeren standaard staat heel simpel een gedroogde berenklauw.





                                       

De kast achter het bed was al wel in een donkere tint, maar net niet passend bij de nieuwe kleur. Deze hebben we nu in Nero krijtverf geschilderd waardoor hij heel mat en stoer is geworden.

De kleur van het houten tafeltje komt dan weer mooi terug in de berenklauw en de koffers op de kast.







En zoals je op deze laatste foto kunt zien ligt er intussen een kleedje op de grond en een extra kussen op bed.
Het zijn de kleine dingen he.......


Nog even het verschil van de muur!!!


  

21 opmerkingen:

  1. Echt heel erg mooi geworden zo. Het straalt veel rust uit.
    Lieve groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De lichtere kleur is ook prachtig! Heel stoer en stijlvol.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er weer prachtig uit en je blog is altijd weer leuk om te lezen net als je ig.
    Liefs Petra
    (Ig petrawonen)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lia wat prachtig om zo het geheel te zien! Erg mooi gedaan. En zo fijn een man die zelf dingen ziet 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi Lia ..echt prachtig.....leuk weer een post van jou....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die post van jou blijven altijd leuk! En het is weer prachtig geworden!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Had het natuurlijk al eerder gezien maar ook even hier gekeken. Wat is het een fijne kamer geworden.
    Hoe zit dat met die dekbedhoes? Heeft die stroken aan de kanten zodat hij over het bed hangt. Of is het gewoon een hele grote hoes (zal wel niet want dat is wat lastig lijkt me).
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er allemaal weer gezellig uit wens jullie een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toch weer fijn wanneer die doorn in het oog is weggewerkt. Mooi ook, dat nieuwe dekbedhoes wat zo lekker ruim.over jullie bed ligt!
    Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi geworden. Wat een verschil. Mooie rustige kleuren en een serene uitstraling. Wat zullen jullie lekker slapen.

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi weer zo, vind het mooier staan dan de zinco op de muren. Sculptura blijft een mooie kleur. Best leuk toch, af en toe weer eens een post maken? Ik vind het toch wel leuk om meer foto's te laten zien en wat meer tekst erbij. Jouw blogpost lezen is ook weer leuk. Het hoeft niet zo frequent, maar ik wil het eigenlijk toch nog niet opgeven ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Blij dat je weer "terug" bent !
    Je slaapkamer is mooi geworden, maar dat was ie eigenlijk al. Blijf lekker posten; ik heb namelijk geen IG:)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kijkend naar de laatste foto's vind ik beide varianten mooi, al is de sfeer op de laatste foto wel warmer. Ik vind kleuren kiezen zo moeilijk als het om verf gaat! Want niet alleen de kleur zelf maar ook de lichtinval is heel bepalend.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi om even uitgebreider het verhaal erachter en de mooie grote sfeerfoto's te zien! Zo mooi geworden, heerlijk sfeertje!

    Fijne nieuwe week!
    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Blij dat je er weer bent, kijk uit naar je volgende post…
    Kram / Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi geworden! Mooie kleuren & style. Super leuk om weer een blog post van je te zien en te lezen.

    Fijn weekend!
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig!!! Ik ben van de week bezig geweest en zijn we inmiddels van de kleinste slaapkamer naar de grootste verhuist. Binnenkort een post daarover:))
    Geniet ervan en een aai voor de poeskes
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zie dat ik helemaal je laatste post gemist heb. Vind de slaapkamer prachtig geworden, het was al mooi maar dit is even weer lichter en frisser.

    Ik hoop dat je snel weer een post plaatst want instagram heb ik nog steeds niet.

    Hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat mooi gedaan! Ik vind ook het bijzettafeltje echt schattig. Zelf maak ik ook veel gebruik van bijzettafel. Je kan er altijd wel iets mee doen of iets leuks opzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Erg sfeervolle slaapkamer. Ik vindt de raamdecoratie iets te gesloten. Aan de ene kant heb je wel mooi diffuus licht maar het contact met buiten is verloren. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ben verliefd op de vloer. Die straalt veel rust uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia